• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gorzkie ciastko od SKM. Ceny biletów o 7 procent w górę

Piotr Weltrowski
27 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ceny biletów SKM zdrożeją od 1 stycznia o ok. 7 procent. Ceny biletów SKM zdrożeją od 1 stycznia o ok. 7 procent.

Od nowego roku za bilety SKM zapłacimy średnio o 7 proc. więcej. Spółka tłumaczy swoją decyzję głównie "rosnącymi kosztami, związanymi z infrastrukturą".



SKM informuje o podwyżce cen biletów. SKM informuje o podwyżce cen biletów.
Na peronach SKM już od kilku dni można zobaczyć plakat, zapowiadający planowane zmiany cen biletów. Informuje, że od stycznia bilety będą kosztować o "7 proc. więcej, ale i tak mniej niż dobre ciastko" i nadal pozostaną "pysznie niskie". Dla pasażerów, bardzo rozczarowanych zmienionym niedawno rozkładem SKM, będzie to jednak raczej kolejna gorzka pigułka do przełknięcia.

Za najtańszy normalny bilet na kolejkę, pozwalający przejechać do 6 km, dziś płacimy 2,20 zł, a od 1 stycznia - 2,40 zł. Chcąc przejechać całe Trójmiasto, wybierając trasę z Gdyni Cisowej do Gdańska Głównego, zamiast 5,60 zł zapłacimy 6 zł.

Podobnie wzrosną także ceny biletów okresowych. Na przykład bilet miesięczny, uprawniający do codziennej jazdy na odcinku od 19 do 25 km, zdrożeje ze 100 zł do 106 zł. Cena biletu kwartalnego, dotyczącego takiej samej trasy, zwiększy się z kolei o 14 zł (z 248 zł na 262 zł).

Zobacz pełne zestawienie: nowe i stare ceny biletów SKM(.xls).

- To jedyna podwyżka, jaką planujemy na 2011 rok. Rok 2010 zamkniemy na niewielkim plusie finansowym. Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale podwyżka jest konieczna, aby w przyszłym roku pochwalić się podobnym wynikiem. Tego bezwzględnie wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor sprzedaży i marketingu SKM.

Zarząd SKM tłumaczy, że głównym powodem wprowadzenia podwyżki są rosnące koszty, przede wszystkim energii trakcyjnej, które wzrosły w ciągu roku o 7 mln zł. Do tego dochodzi inflacja oraz podwyżka stawki podatku VAT.

Przy okazji wprowadzania podwyżki, od 27 grudnia do 3 stycznia wyłączone z eksploatacji będą wszystkie działające na trójmiejskich peronach automaty z biletami. Powód? Jak każde urządzenie fiskalne, muszą być przeprogramowane na nowe ceny i rozliczone. Przy okazji SKM chce dokonać ich przeglądu i, jeżeli zajdzie taka konieczność, naprawy.

Miejsca

Opinie (469) ponad 20 zablokowanych

  • Biedaki nie stać was na bilet ?? W Niemczch bilet na PKP 4,5Euro (6)

    • 3 37

    • Wyliczanka co zdrozeje od 1 sty? (1)

      1. Benza do 5 zł? 2. Prąd ? Gaz? ....właściwie od kiedy pamiętam 1 stycznia coś szło w górę. Stanieje moze AGD ale telewizorem nikt się jeszcze nie najadł....eeeeh

      • 6 0

      • Też w górę, bo VAT. Chyba se strajka zrobię.

        • 7 0

    • teeee

      ojro

      won do szwabskiego kraju! raus

      • 0 0

    • to PKP obsluguje Niemcy?

      • 4 0

    • pkp w niemczech... ale o ktorym skansenie mowisz?? bo jest ich kilka na terenie helmutowa (1)

      ??

      • 0 0

      • frankfurt/M

        • 0 0

  • Najlepiej wszystko zgonic na innych.

    Zarzad SKM-ki nie chce, ale musi, bo rozumiecie...ta niedobra Unia Europejska chce tego koniecznie!
    Unia, skoro doplaca, to chce, zeby wychodzili na swoje- to fakt.
    Czy jednak jedynym sposobem na to jest obnizanie poziomu swiadczen z jednoczesnym podnoszeniem cen?
    Tak, to kazdy glupi potrafi wyjsc na plus, szczegolnie wowczas, gdy jest faktycznym monopolista.

    • 24 0

  • ZA CO QWA MAĆ!

    ZA TO ŻE OSZCZĘDZAJĄ NA NAS I KAŻĄ NAM CZEKAĆ NA SWOJE ZA**BANE PO SUFIT LUDŹMI SKMKI NA -20 STOPNIOMYW MROZIE?! WAŁA ZDZIERCOM, CWANIAKOM I NIEROBOM!!

    • 36 1

  • Chce sie jeździć trzeba płacić

    niema nic zadarmo

    • 1 21

  • NIECH ŻYJE PLATFORMA, NIECH ŻYJE PREZYDENT ADAMOWICZ, NIECH ŻYJĄ WYBORCY PLATFORMY, KRAJ KWITNIE, LUDZIOM ŻYJE SIĘ CORAZ LEPIEJ

    !!!!

    • 28 3

  • AKCJA DZIEŃ BEZ BILETU! (1)

    Proponuję umówić się na jeden dzień i zrealizować akcję zorganizowanych przejazdów bezbiletowych. Społeczeństwo nie może się godzić tak po prostu na kazdą formę zamordyzmu - czy to ze strony władz (centralnych, lokalnych) czy monopolistów takich jak SKM. To my - jako sponsorzy pensji prezesów, maszynistów, kierowników pociągów itd - powinniśmy mieć wpływ na ofertę przewozową i sposób jej wykonania. Tymczasem od czasu 2 - 3 lat władze tej śmiesznej spółki pokazują jak głęboko w poważaniu mają interes klienta. Czy można liczyć na pomoc ze strony portalu trojmiasto.pl?

    Kolejna ważna rzecz - SKM ma umowę z Urzędem Marszałkowskim na świadczenie usługi p[rzewozowej. Tylko w grudniu odwołanych było kilkadziesiąt pociągów, według rozkładu jeździł niewielki odsetek. Czy zatem ktoś z dziennikarzy zainteresował się tematem rozliczeń z UM za niewykonaną usługę? Myślę, że gdyby UM zainteresował się na poważnie sprawą SKM i policzył należne kary a SKM straciło by kilkaset tys zł to za miesiac znów moglibyśmy regulować zegarki według przyjazdó pociągów.

    • 42 1

    • stad podwyzki, łatają "dziury"

      • 0 1

  • niesmaczny zart ze strony skm (2)

    Misja Spółki
    Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się.
    Nasi podróżni dojadą szybko, pewnie i bezpiecznie.
    Zadowolenie i satysfakcja naszych klientów jest źródłem naszego sukcesu.

    -----
    hehe ale misja ;)

    dymacz pospolity patrzy: kogo tu wydymac na kase :)

    • 26 2

    • SKM NIE REALIZUJE WŁASNEJ STRATEGII

      Misja SKM-ki (bez oczywiście niepotrzebnego, dodanego tam później słowa "satysfakcja") wraz ze strategią została stworzona około 10 lat temu na okoliczność powstania tej firmy jako samodzielnego bytu prawnego. Tuż przed rejestracją tej Spółki prezes (Mikołaj Segeń) "dostosował" zaprojektowany wcześniej regulamin organizacyjny do interesów personalnych w panujących tam starych kolejowych układach oraz realizację misji i strategii Spółki zastąpił realizacją własnych ambicji zastąpienia swoją firmą PKP Przewozów Regionalnych i realizacją interesów głównie najsilniejszego na SKM związku zawodowego maszynistów. Maszynistów, jak i pociągów było wtedy za dużo w stosunku do potrzeb SKM-ki, a ludzie chcieli zarabiać na kursach pociągów. Nawet straty systematycznie niszczonych składów pociągowych (głównie podpalenia) nie stanowiły zagrożenia dla przewymiarowanego taboru SKM, którego utrzymanie kosztowało, podobnie jak ogromnej bazy, stworzonej przed laty na użytek obsługi całego ruchu pociągów w regionie. Tabor SKM, w zamierzeniach projektantów nowej firmy, miał być wymieniony na dostosowany do charakteru szybkiej kolei miejskiej obsługującej Trójmiasto. Obecny tabor jest za ciężki (trudno go ruszyć i trudno zahamować) i niefunkcjonalny (mało drzwi, brak przejść itp.). Jego konstrukcja jest przeznaczona do obsługi kolei regionalnej, a nie zbliżonej do metra, jaka jest potrzebna w Trójmieście.
      Zmarnowano przynajmniej dziesięć lat, a obecnie proponuje się modernizację obecnego taboru, który nie nadaje się do obsługi tej aglomeracji. Wygląda na to, że nadal istnieje przyzwolenie na realizację innych, wymienionych wyżej przeze mnie, celów nie mających nic wspólnego z założoną dla tej firmy strategią. Mieszkańcom Trójmiasta i okolic nadal wciska się kit, a ci, wraz z władzami samorządowymi to "łykają". Jestem zaskoczony tym, że akceptuje się projekt zmarnowania kolejnych pieniędzy na realizację złych dla Trójmiasta pomysłów.

      • 6 0

    • najpier oni musza wiedzieć co to jest strategia, bo tego nie uczą na MBA

      • 1 0

  • KPINA

    I TYLE...

    • 11 1

  • chcieliscie PO to macie podwyzki i morda w kubeł ćwoki (3)

    benzyna 5zł a frank szaleje - moze w koncu lemingi nabiora rozumu do tych pustych głów

    • 21 12

    • Ale że co? Na pis trzeba głosować to się coś zmieni?
      Jak by pis był u władzy to już 98% społeczeństwa siedziało by w więzieniach, bo czarne jest białe jak to pewien przywódca pewnej partii mówił. Każdy by miał teczkę, podsłuch na telefonie i w kiblu.

      • 2 2

    • a czy ty blaszkodziobie zauważyłeś że PKP

      drożeje co roku bez względu na to czy rządzi PO czy PIS?

      • 2 0

    • Zapomniałeś dodać, że głód w afryce i tsunami w azji to też wina po

      • 1 1

  • Cena nic nie zmienia Nawet gdyby mi mieli zapłacić za przejazd te 6 zeta i tak bym nie jeździła skm (2)

    wole zimą cieplutki samochodzik niż marznąć na peronie, latem klime zamiast cuchnacych pach jakis roboli

    • 8 21

    • najpierw odmrażanie zamka, skrobanko szyb tipsami, odśnieżenie wyjazdu (1)

      później upajanie się korkiem, szukanie miejsca do parkowania

      • 4 1

      • troche techniki i ma sie garaż na pilota, nie ma drapania ani odmrazania

        a pod pracą mam własne miejsce parkingowe :)
        Jedynie korki przeszkadzają, ale w ciepłym wygodnym samochodziku są do zniesienia. Polecam nie używać SKM, ZKM i spróbować samemu.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane