• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gotowa konstrukcja ważnego mostu na krajowej "siódemce"

Maciej Naskręt
28 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe
  • Demontaż awanbeka, który prowadził płytę podczas nasuwania i zabezpieczał ją przed nadmiernym ugięciem.
  • Nasuwanie płyty konstrukcyjnej mostu nad Nogatem.
  • Most nad Nogatem w ciągu drogi ekspresowej S7.
  • Prace izolacyjne pod mostem nad Nogatem.

Zakończyło się nasuwanie płyty planowanego mostu nad Nogatem, który powstaje w ramach budowy ekspresowej "siódemki" z Trójmiasta do Elbląga. Cała trasa ma być gotowa jesienią 2018 roku.



Śledzisz postępy prac na budowach dróg?

Można już przejść suchą stopą nad Nogatem, choć na razie z tego przywileju skorzystać mogą tylko budowlańcy. Nieopodal miejscowości Jazowa zakończono nasuwanie płyty mostu w ramach budowy drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Elbląga. Dosunięte przęsło miało długość 600 m. Tak ogromną masę betonu i stali udało się przemieszczać dzięki potężnym siłownikom zainstalowanym w miejscu startowym - na brzegu Nogatu od strony Elbląga. Tydzień temu zakończono nasuwać pierwsze podobne przęsło.

Most nad Nogatem to tak naprawdę dwa niezależne obiekty - dla każdej z jezdni planowanej ekspresówki wykonano odrębną płytę nośną. Teraz rozpoczną się prace wykończeniowe obiektu - wykonanie najazdów na most i samych jezdni, ekranów akustycznych, barier, a także oświetlenia.

Budowa mostu nad Nogatem prowadzona jest metodą nasuwania podłużnego i polega na przesuwaniu gotowej konstrukcji mostu z przyczółka na kolejne podpory. W trakcie tych prac zamontowany na przedzie awanbek pracuje jako wspornik. Pozwala na oparcie przęsła na najbliższej podporze, co zmniejsza moment zginania nasuwanego przęsła.

Prace były prowadzone od lata zeszłego roku. W środę po południu przesunięto północną nitkę do końcowego przyczółka.

Nowym mostem przez rzekę Nogat będą poruszały się pojazdy w ruchu tranzytowym. Ruch lokalny będzie prowadzony starym mostem w miejscowości Jazowa.

Prace prowadzone przy budowie ekspresowej "siódemki" na Żuławach. Prace prowadzone przy budowie ekspresowej "siódemki" na Żuławach.


Na koniec przypomnijmy, że na nasz odcinek drogi ekspresowej będzie trzeba poczekać. Harmonogram zakłada zakończenie robót zasadniczych i udostępnienie do ruchu całości przebudowanej trasy w październiku 2018 roku.

Trwająca od 2016 roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa odcinki, z których każdy liczy po ok. 20 km. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,642 mld zł, czyli ok. 82 mln zł za kilometr. Za wysoki koszt odpowiedzialne są nie tylko podmokłe tereny, ale także budowa nowego mostu nad Wisłą.

Drugi odcinek, budowany przez Budimex, zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim, a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,576 mld zł, co daje 79 mln zł za kilometr.

Opinie (93) 1 zablokowana

  • Kocham Siódemkę. (5)

    W takich Niemczech są dobre autostrady, ale jedzenie przy nich to tragedia.... I widoki mniej ładne jak w Polsce.

    Stara Siódemka to była bajeczka, ale wypadków sporo było na niej. Z Gdańska do Elbląga mój rekord to 22 minuty a do Warszawy 150 minut. Starą Siódemką...

    • 4 10

    • Bardzo mądre "... mój rekord to ..." (2)

      Najpierw ładnie Pani Karolina napisała:
      "... Stara Siódemka to była bajeczka, ale wypadków sporo było na niej ..."
      a potem sama sobie wyjaśniła czemu te wypadki się zdarzały... za dużo osób chciało sobie rekordy ustanawiać czy poprawiać.
      Proszę powiedzieć ile razy i o ile trzeba było przekraczać prędkość dopuszczalną by te "rekordy głupoty" ustanawiać?
      I bardzo proszę nie pisać, że: "wprawdzie jeżdżę bardzo szybko, ale bardzo bezpiecznie..." - bo to zostaje zmierzone ilością ofiar i zabitych... - w Polsce szczególnie dużej liczbie.
      Pozdrawiam,
      Marek

      • 8 0

      • Marku dałam ci plusa, ale musisz wiedzieć, że świat nie jest jednobarwny... (1)

        i podobnie jak orzeł much nie łapie tak i są ludzie o nieco wyższych potrzebach wewnętrznych, celach życiowych aniżeli banalne przestrzeganie prędkości na ulicy, co mimo wszystko tobie i innym kierowcom zalecam.....

        Będąc na siódemce przez 150 minut spotkałam mniej tirów, pijaków i co tam jeszcze można spotkać aniżeli, gdybym była w trasie 300 minut :-)

        Dla jednego 140 km. h jest bezpieczniejsze aniżeli dla drugiego 90 km / h , umiejętności, znajomość drogi, jakie auto i jaki jest jego stan techniczny, inteligencja kierowcy itp. decydują o bezpieczeństwie jazdy... Chcesz mi powiedzieć, ze dziadek jadący szkodzinką 40 km/h jest Nr. 1 na drodze jeśli chodzi o bezpieczeństwo...

        Gdyby prędkość sama w sobie zabijała któż byłby rajdowcem ? Niemcy robią dużo więcej kilometrów od Polaków i jeżdżą dużo szybciej a ofiar śmiertelnych mają mniej od nas... Nawet nie ma u nich ograniczeń prędkości na autostradach ani obowiązkowy świateł.... Jak to wyjaśnić? Otóż, jeździmy w znacznej części złomami i jesteśmy en masse ....... od Niemców...

        Niestety.

        • 0 2

        • To już chyba na dyskusję off-line

          Mam swój punkt widzenia i jest on bardzo daleki od podanego "...40 km/h...", ale jest równie daleki od " przez 150 minut spotkałam mniej tirów, pijaków i co tam jeszcze można spotkać aniżeli, gdybym była w trasie 300 minut ".
          A już najdalszy od bicia i porównywania rekordów na trasie.

          Chętnie bym porozmawiał - ale jak?
          telefon? mail?
          Mój jest dostępny w stopce/podpisie

          • 0 0

    • heh (1)

      Gdańsk zakoniczyn - elblag 20 min :P

      • 0 1

      • Można

        Da się ja z Sopotu 40minut

        • 0 0

  • Konca budowy nadal nie widac

    • 0 1

  • Szczur ucz się! (2)

    kiedy w Gdyni jakiś nowy most? chociaż wiadukt?

    • 4 1

    • (1)

      A po co?

      • 0 0

      • I gdzie?

        • 0 0

  • Wszystko fajnie, ale to powinno być 30 - 40 lat temu...

    • 1 2

  • A kładka z Ołowianki już kaputt (2)

    Właśnie wybrałem się by przejść przez kładkę. A tu kładka w górze i napis - "AWARIA KŁADKI Przejście dla pieszych nieczynne do odwołania" Gratulacje dla tych co wcześniej to przewidzieli. Ale żeby tak szybko padła? Szok!!! :@ BUDYŃ RULES

    • 8 3

    • Najbliższa czynna kładka we Wroclawiu (1)

      • 1 1

      • Kładka już naprawiona

        • 0 0

  • Jeszcze tylko

    Dajcie tym głąbom piwko hamak co steruja ruchem bo pajace ruchem nie umieją sterować jeszcze więcej tych gamoni dajcie to korki będą sięgać jeszcze więcej nie wspominając o zużyciu paliwa.

    • 0 0

  • Brawo

    Ukraińcy

    • 4 0

  • Nie wiem dlaczego dla tej chołoty cokolwiek budują

    przecież Polski kierowca, to przygłup i morderca. Wystarczy pojechać gdziekolwiek, by zaobserwować różnicę!

    • 1 2

  • OPAT OPAT OPAT Budujcie OPAT

    Budujcie OPAT OPAT OPAT

    • 1 1

  • No i co z tego?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane