• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Grunwaldzka węższa, Wrzeszcz zakorkowany?

Michał Tusk
16 marca 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Od 1 kwietnia drogowcy zafundują nam gigantyczny remont: zwężą al. Grunwaldzką we Wrzeszczu do dwóch pasów ruchu. Wszystko z powodu przebudowy skrzyżowania ul. Słowackiego i Kościuszki, która potrwa do sierpnia.

Modernizacja skrzyżowania jest związana po części z budową największego w Trójmieście centrum handlowego - Galerii Bałtyckiej - oraz zbliżającą się przebudową ul. Słowackiego i Kościuszki. Po zakończeniu prac oba lewoskręty z Grunwaldzkiej (od strony Wrzeszcza w Słowackiego i od strony Oliwy w Kościuszki) zostaną poszerzone do dwóch pasów. Pojawi się również pas do skrętu w prawo dla jadących z Wrzeszcza w ul. Kościuszki. Dodatkowym rozwiązaniem uprawniającym ruch ma być tzw. nawrotka, czyli pas do zawracania przed skrzyżowaniem (od strony Oliwy), taki sam jak na niedawno zmodernizowanej krzyżówce Grunwaldzka - Kołobrzeska.

Zanim to nastąpi, na kierowców czekają utrudnienia.

Jak przetrwasz spodziewane korki na Grunwaldzkiej?

Od 1 kwietnia na odcinku od al. Wojska Polskiego do skweru przy restauracji Cristal al. Grunwaldzka w obu kierunkach będzie miała jedynie dwa pasy w każdym kierunku, z czego jeden dla pojazdów o szerokości do 2,5 metra (w praktyce wyłącznie dla samochodów osobowych). Powodem takiego rozwiązania jest konieczność zamknięcia jezdni w kierunku Oliwy. Przejazd na drugą jezdnię dla zmierzających w tym kierunku zostanie umożliwiony dzięki przedłużeniu ślepej ul. Lendziona, która obecnie kończy się przed torami tramwajowymi. Powrót na właściwą jezdnię drogowcy przewidzieli na wysokości stacji Neste.

Zachowane zostaną wszystkie pasy do skrętu w lewo na skrzyżowaniu pod Galerią Bałtycką. Aby trochę ułatwić poruszanie po mieście, pojawią się nowe możliwości objechania remontowanego węzła. Dla jadących od strony Oliwy wprowadzona zostanie możliwość skrętu w lewo z al. Grunwaldzkiej w ul. Braci Lewoniewskich. Kierowcy jadący od strony centrum Gdańska będą mogli przy Cristalu skręcić w Jesionową. Otwarta zostanie także ul. Dekerta (w kierunku ul. Partyzantów), którą dotychczas od Grunwaldzkiej oddzielał wysoki chodnik.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (83) ponad 20 zablokowanych

  • przejście dla pieszych

    w projekcie chyba nie przewidziano przejścia dla pieszych (podziemnego lub odpowiedniego innego bezkolizyjnego z ruchem kołowym). przy tak dużej inwestycji - przebudowy skrzyżowania a w niedalekiej przyszłości otworzeniu galerii bałtyckiej chyba powinno byc juz na obecnym etapie uwzględnione.

    • 0 0

  • A co z tunelem na monciaku w Sopocie? od kiedy zamykają przejazd przez dolny sopot, ktoś coś wie?

    • 0 0

  • Jakie tempo mają przed Dworcem i na Marynarki!!

    Mam pewne obawy. Nie mam nic przeciwko inwestycjom, niech się miasto rozwija. Ale przy takim tempie robót i kondycji wykonawców?. No przyjżyjcie się tylko, jak oni się tam "uwijają". I po ilu robotników tam pracuje. Po kilku zaledwie ich się kręci. A teraz dochodzi Wrzeszcz i takie newralgiczne skrzyżowanie!(z lewej dochodzi ruch z lotniska!). Czy nie za szerokim frontem idzie p.Antoni Sz. i jego pryncypał, p.Prezydent?. Może za słabe moce przerobowe mają zaangażowane firmy budowlane?. No nie wiem. Wiem tylko, że za miesiąc-dwa, przejechać przez Gdańsk samochodem będzie.. Pozostaje tramwaj.

    • 0 0

  • XXL

    Nie robi się wszystkich remontów jednocześnie, bo efekt jest jaki jest.
    Fundusze europejskie inne miasta zdobywały od lat. Szkoda, że Gdańsk tak się ociągał!

    • 0 0

  • XXL - chyba jakis niedopity jesteś

    czy we własnym mieszkaniu / domu w którym aktualnie mieszkasz, robisz jednoczesnie remont wszystkich pomieszczeń - w sytuacji gdzie normalnie zyjesz pracujesz i nie masz się gdzie wynieść ?
    A tak właśnie zachowują sie nasi wspaniali rządzący miastem.

    Na Marynarki- syf, w centrum- syf, we Wrzeszczu- syf, Kartuska- zwężana. To jakaś pomroczność. A korki rosna, rosna rosną..

    Przekładając to na analogie z mieszkaniem: nie ma gdzie się odlać, zrobic kawy i połozyc spać. Ale za to jak skonczą, wszystko bedzie ładnie pomalowane. Bo do tego sprowadzają sie te inwestycje.
    Dróg jako takich praktycznie nie przybywa.

    • 0 0

  • Mapa

    przydałaby się mapka opisowa do tego artykułu...

    • 0 0

  • Zadowolony!

    Jestem po stronie tych wszystkich, którzy widzą starania Miasta w celu poprawy sytuacji drogowej naszej metropolii. Chwała, że władze miasta chcą maksymalnie wykorzystać różne sprzyjające okazje pozyskania funduszy na ten cel. Nie można więc narzekać na obecny przejściowy stan organizacji ruchu. Wszyscy mądrale krytykujący obecny stan rzeczy zachowują się zgodnie z instrukcjami J. Kurskiego wyartykuowanymi podczas wyborów lokalnych władz PIS. Dla tej koncepcji "im gorzej tym lepiej". Można będzie w czasie późniejszym pokazać zły stan dróg w mieście, zarzucić Prezydentowi nie wykorzystanie dotacji Unijnych i pokazać "mizerię" w zarządzaniu miastem. O to chodzi JK i tym którzy tę filozofię popierają. Gdańszczanie nie dajmy się omamić i na złość przestańmy narzekać na przejściowe trudności w ruuchu drogowym w naszym Gdańsku.

    • 0 0

  • prorektorze ds. wszelkiej pomyślności...

    ...z poprzedniej strony. Wystarczy nosek wystawić nieco poza granice własnego umysłu i własnego państwa. Nie raz i nie dwa byłem w Niemczech świadkiem czegoś właśnie takiego: garnitur, torba, i rowerek do pracy. I to wcale nie japiszony, ale ludzie, którym z oczu ziała data urodzenia w latach sześćdziesiątych XX wieku.
    Więc chyba można. Trzeba tylko chcieć.

    • 0 0

  • Fantazje.

    A może rozwalić parę bud na "wysepce" u wylotu Lendziona.Można by wyprostować w tym miejscu Grunwaldzką, ale jak znam życie to ten pomysł przerasta wyobraźnię włodarzy miasta.

    • 0 0

  • A na kiedy zaplanowali powtórny remont

    Budowa Marynarki Polskiej to rekord UE, jeszcze nie oddali, a już skrobankę "świeżego" asfaltu robią.
    Drogowcy to wizytówka IV pomrocznej

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane