• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hala Targowa w Gdyni. Jak zmienić ruch?

Marek
3 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik. Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik.

Jak zmienić ruch wokół Hali Targowej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, by zyskała więcej klientów? Odważne rozwiązanie proponuje pan Marek, nasz czytelnik. Oto jego spostrzeżenia i pomysły.



Pan Marek jest gdynianinem i klientem Hali Targowej, ale jak wszyscy użytkownicy - niezależnie od tego, jaki transport wybierają - ma często problem z dotarciem na miejsce. Dlatego zastanawiał się nad tym, jak ten problem rozwiązać.

***

Zamiast trzech parkingów okalających halę od strony ulic Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni, 3 Maja zobacz na mapie Gdyni oraz Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni, można zorganizować buspasy z jezdniami wyniesionymi do poziomu chodnika, z małą architekturą oraz zielenią.

Proponuję zrobić to w następujących krokach:


  1. od strony ul. Jana z Kolna - w miejsce obecnego parkingu - zrobić wyniesione buspasy, z przystankami pomiędzy nowym buspasem a obecną ulicą. Można wtedy pociągnąć buspas już od placu Kaszubskiego lewą stroną ulicy, aż do hali (opcjonalnie zaraz za Domem Rybaka, na lewym pasie zrobić warunkową jazdę prosto dla komunikacji miejskiej). Na wysokości hali rybnej buspas włączałby się do ruchu za pomocą sygnalizacji świetlnej z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej.
  2. od strony ul. 3 Maja, zamiast parkingu, można zrobić przystanek autobusowy. Pozostałą część powierzchni przeznaczyć chociażby na funkcje handlowe, miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych lub dostawców lub też zrobić mały placyk z zielenią lub ławkami.
  3. od strony ul. Wójta Radtkego zrobić podobne rozwiązanie, co od strony Jana z Kolna. Tutaj można by poprowadzić buspas od pl. Konstytucji lewą stroną ulicy, przy hali wyniesienie go do poziomu chodnika, wytyczenie przystanków między buspasem a ulicą, a przy ulicy 3 Maja na wysokości obecnego przejścia - sygnalizacja z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej, tak, aby mogła włączyć się do ruchu. Jest tam na tyle dużo miejsca, że bez problemu pojazdy będą mogły zjechać na prawy pas, skręcający na ul. 3 Maja.


Oprócz proponowanych zmian, szansą na ożywienie hali byłoby wydłużenie godzin otwarcia oraz zadbanie o nowoczesny wygląd samej hali i pawilonów. Ale może to nastąpi w momencie, gdy zwiększy się liczba klientów, chcących z niej skorzystać. Niestety w tej chwili otoczenie hali jest dość ponure i w godzinach popołudniowych odstrasza zarówno mieszkańców, jak i turystów.

Parking w sąsiedztwie Hali Targowej



Wiem, że dużą przeszkodą budzącą duży opór mieszkańców jest brak miejsc parkingowych. Ten problem jednak można rozwiązać, budując w sąsiedztwie hali lub dworca parking miejski wielopoziomowy, który prędzej czy później powinien stanąć na granicy Śródmieścia. Zdaję sobie sprawę z ogromu dodatkowych kosztów, jakie proponuję, ale uważam, że obecny stan rzeczy jest nie do zaakceptowania, a gdyńska hala ma szansę stać się wizytówką miasta. Zwłaszcza w perspektywie przyszłego rozwoju Międzytorza jest to uzasadnione działanie.

Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni:

Agata Grzegorczyk. Agata Grzegorczyk.
Bardzo nas cieszy, że nasi mieszkańcy nie są tylko biernymi obserwatorami zmian zachodzących w mieście. Propozycja Państwa Czytelnika jest bardzo ciekawa, nie uwzględnia jednak polityki miasta mocno ukierunkowanej na wyprowadzenie jak największej liczby samochodów z centrum Gdyni. W nowoczesnych centrach miast priorytet mają piesi, indywidualny transport ekologiczny, taki jak rowery oraz transport zbiorowy. Dlatego też nie planujemy budowy dodatkowych parkingów wokół hali ani w jej podziemiach, co zresztą - jak Państwa Czytelnik słusznie przypuszcza - jest konstrukcyjnie niemożliwe.

Miejskie Hale Targowe otoczone są trzema jednokierunkowymi trzypasmowymi drogami powiatowymi. Ich przepustowość jest na tyle duża, że nie ma potrzeby ustanawiania priorytetu dla komunikacji zbiorowej.

Natomiast w najbliższym czasie modernizować będziemy zatoki przystankowe w ramach bardzo dużego projektu z unijnym finansowaniem, m.in. właśnie zatokę autobusową Gdynia Dworzec Główny PKP - Hala/Jana z Kolna. Powstanie też nowe przejście dla pieszych poprawiające bezpieczeństwo poruszania się w tym rejonie.

Docelowa zmiana organizacji ruchu dla tego obszaru określona zostanie w projekcie przebiegu tzw. Nowej Węglowej. Dlatego też bezcelowe jest ponoszenie znacznych nakładów finansowych dla jedynie tymczasowych rozwiązań.
Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (205) 5 zablokowanych

  • A ja proszę o godny przystanek na Jana z kolna (1)

    Mieszkańcy i Turyści wykręcają oczy ze zdziwienia ze taki syf może być na przystanku....gacie warzywa pety i my czekający na autobusy

    • 27 1

    • A artykuł do końca czytał?

      • 1 0

  • Buspas na lewym pasie ?? Przystanki też przenieść na lewą stronę jezdni? Jeszcze tylko zamówić autobusy z drzwiami po lewej stronie i git.

    • 18 0

  • Mam pytanie do Pana Marka,a jak Pan sobie wyobraża dostawy towarów do hali i następnie jak to zrobić aby bus pasy miały sens skoro autobusy mają drzwi usytuowane do wysiadania przy prawej krawędzi jezdni,no chyba że zmieni się całkowicie kierunek ruchu

    • 21 0

  • Kiedy policja zacznie karac wlascicieli dostawczakow robiacaych sobie z lewego pasa Radtkego calodzienny parking? (2)

    • 21 3

    • tam parkują wyłacznie właściciele stoisk i gdzieś muszą to robić a 2 pasy ruchu w zupełności wystarczają (1)

      • 1 5

      • skoro tak, to dlaczego nie zlikwiduja tego pasa i nie przerobią na parking?

        • 6 0

  • (2)

    Buspasy po lewej stronie? Pasażerowie będą wysiadali na środkowym pasie ruchu? :D

    • 12 0

    • myslenie nie boli zapewniam

      Jeżeli zmieniłby się kierunek ruchu na Jana z Kolna i Radtkego na odwrotny niż teraz to ludzie wysiadaliby z autobusów prosto przy Hali bez potrzeby przekraczania jezdni na odcinku od przystanku do Hali

      • 0 0

    • Czytaj ze zrozumieniem

      "...od strony ul. Jana z Kolna - w miejsce obecnego parkingu - zrobić wyniesione buspasy, z przystankami pomiędzy nowym buspasem a obecną ulicą.

      • 0 0

  • Skoro nie mogą się dogadać i tak im źle to przenieść wieże na peryferia a w miejsce hali niech powstaną nowe 2 wieże kaczyniaka.

    • 4 10

  • Urzędniczy bełkot.

    Nie wspomnę o tym, że UM chce zrobić 4 pasmową Władka od 10 Lutego do Jana z Kolna (gdzie tu wyprowadzanie ruchu z centrum miast).
    Do tego proszę o informację jak ma się dostać na Obłuże turyście, który pierwszy raz jest w Gdyni. Idź na halę tam przez dzikie przejście dla pieszych łap autobus. Uważaj na dziko zaparkowane samochody i na pędzące samochody.

    • 11 7

  • Dobry projekt (1)

    W/g projektu wysiadanie z autobusu wprost na drogę pod jadą ce samochody?

    • 16 0

    • Dlaczego?

      Zgodnie z gdynska tradycja wymyslona przez MTM i przyklepana przez ZDiZ - beda przecinaly dwa pasy (z buspasa do przystanku) i z powrotem....

      A moze to beda kontrbuspasy - wtedy nawet drzwi beda po wlasciwej stronie.
      Ide o zaklad ze w projekcie nie wymyslono zrobienia chodnika po polnocnej stronie Hali, aby moc dojsc do 3 maja...

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Czy komuś potrzebna jest ta Hala jako "centrum Handlowe" (3)

    A ja sie zastanawiam czy w dobie sklepów wielkopowierzchniowych działających do późnych godzin komuś w ogóle jest potrzebna taka hala targowa. Robią na niej zakupy głównie emeryci - ceny z kosmosu a jakość produktów żadna - no może produkty spożywcze ale cenowo też w górnym pułapie. Hala przyciągnie klienta oczywiście ale musi się zmienić jej charakter.
    Ten przeżytek handlowy powinien zmienić sie na centrum spotkań mieszkańców i ludzi odwiedzających Gdynię. Nie należy tworzyć zabytku w zabytku bo to się nie sprawdza.
    Miasto powinno wykorzystać tą powierzchnie na stworzenie centrum integracji ze strefami gastronomi - taki food hall ( Batory wykorzystał swoje powierzchnie bardzo dobrze i klient jest )
    Ludzi poszukują takich miejsc gdzie mogą zjeść spotkać się z przyjaciółmi ( wystarczy trochę nakładów na zaaranżowanie wnętrza a restauratorzy sami sie pojawią).

    • 46 91

    • (1)

      Food hall zamiast hali ze swiezymi warzywami?? A może tesco? Rozumiem że jesteś fanem sztucznego żarcia, a sam co najwyzej wode wstawisz na herbatę ale większość jednak ceni sobi ugotować cos w miare zdrowego, nie z warzyw z tesco. Co za absurd. Nie pozdrawiam

      • 14 5

      • A skąd myślisz, że są te warzywa na hali? :D

        Podejdź kiedyś do Lidla albo Biedronki parę minut przed otwarciem w poniedziałek...

        • 8 5

    • Dokładnie - oddać to wszystko deweloperowi

      Hala targowa w sam raz nada się na jakieś fajne, klimatyczne lofty.

      • 1 5

  • Już lepiej wy zostawcie w spokoju te drogi

    • 16 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane