• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hala w Gdyni się promuje, ale nie będzie dłużej otwarta

Patryk Szczerba
10 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
W weekend rusza promocja gdyńskich hal targowych, jednak w samym obiekcie, jeśli chodzi o działalność kupców, niewiele się zmieni.  W weekend rusza promocja gdyńskich hal targowych, jednak w samym obiekcie, jeśli chodzi o działalność kupców, niewiele się zmieni.

Nowa strona internetowa oraz cotygodniowe wydarzenia kulturalno-rozrywkowe - to główne pomysły na zwiększenie atrakcyjności miejskich hal targowych zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Promocja rusza w sobotę, jednak w działalności obiektu niewiele się zmieni. Nie ma chociażby szans na wydłużenie godzin otwarcia.



W ostatnich latach udało się uporządkować nieco otoczenie obiektu, ale zniknął zegar i szyld, który jeszcze w 2007 roku był widoczny. W ostatnich latach udało się uporządkować nieco otoczenie obiektu, ale zniknął zegar i szyld, który jeszcze w 2007 roku był widoczny.

Co jest największym problemem Hal Targowych w Gdyni?

Promocja kompleksu przejętego przez miasto w styczniu 2013 roku ma pomóc kupcom w przyciągnięciu klientów. Tych jest coraz mniej, bowiem w starciu z galeriami handlowymi sprzedający mają coraz mniej atutów w ręku. Na razie znajdowały się pieniądze na remonty. W ostatnim czasie prace prowadzone były m.in. na dachu łukowym.

W weekend ruszy zapowiadana promocja obiektu, za którą miasto zapłaci 650 tys. zł. Przetarg wygrała Agencja Rozwoju Gdyni. Firma zajmie się stworzeniem nowego wizerunku hal.

Nowe logo, strona internetowa oraz promocja na Facebooku to narzędzia elektroniczne. Na stronie będzie można m.in. zobaczyć twarze kupców, znaleźć przepisy kulinarne i dietetyczne oraz wybrać tzw. hity hal, czyli produkty, po które warto przyjeżdżać do centrum Gdyni. Ważną część strony ma zająć opowieść graficzna o architekturze budynku oraz interakcja z kupującymi.

Temu będzie służył m.in. konkurs pod roboczym tytułem "Zakupy z ludzką twarzą", w którym poprzez fotografię, esej, felieton lub pracę graficzną będzie można pokazać zalety zakupów.

Oprócz tego, co tydzień planowane są wydarzenia na miejscu. Będą one cyklicznie odbywały się w halach, prawdopodobnie w sobotę.

- Nie chcemy promować bezpośrednio zakupów, ani ścigać się z sieciami na hasła i bilbordy. Oczywiście będą reklamy, zapowiedzi, ale nie chcemy przekonywać bezpośrednio do zakupów. Bardziej kierujemy się w stronę zainteresowania samym obiektem, jego historią i promocją imprez, które planujemy zorganizować w obiekcie i liczymy, że wytworzymy dobry klimat wokół hal - opowiada Jacek Debis z Agencji Rozwoju Gdyni.

Na razie 10 proc. boksów i ław wciąż pozostaje wolnych, choć przedstawiciele Administracji Budynków Komunalnych 4, zarządzających bezpośrednio budynkiem podkreślają, że w ostatnim czasie coś w kwestii dzierżaw miejsc drgnęło.

- Mamy ok. 40 powierzchni wolnych, ale po zimie widać wzrost zainteresowania. Na pewno przyczyniły się do tego plany miasta wobec budynków. Skupiamy się jednak przede wszystkim na remontach. Najbliższy realizacji jest remont elewacji. Jesteśmy po uzgodnieniach z konserwatorem zabytków. Zostanie on przeprowadzony z naszej puli pieniężnej oraz wygospodarowanej z wydziału budynków gminy - deklaruje Ewa Zapaśnik, kierownik ABK 4.

Podczas remontu elewacji wrócić ma na nią m.in. historyczny szyld oraz zegar. Dodatkowo planowany jest remont rampy od strony ul. Jana z Kolna oraz wymiana naświetli i okien na hali płaskiej.

Kupcy, póki co, z rezerwą przyglądają się planom miasta i nie chcą zgodzić się chociażby na wydłużenie czasu pracy. To oznacza, że hala pozostanie otwarta w dni powszednie od 8 do 18, a w soboty od 8 do 15. W niedzielę zakupów nadal nie będzie można więc robić.

- Spotykamy się i próbujemy rozmawiać, ale takie dyskusje zawsze są trudne. Widzimy chęć współpracy u części, ale wielu jest nadal nieprzekonanych. Dajemy sobie najbliższe miesiące na eksperymenty i sprawdzenie, na ile cała koncepcja przyniesie pożądane efekty - wyjaśnia Debis.

Sporo wyjaśni pierwsza impreza, która odbędzie się w najbliższą sobotę. Swoje umiejętności kulinarne na żywo pokaże Ewa Malika Szyc Juchnowicz znana m.in. z programu "Gotuj o wszystko" emitowanego w TVN oraz finalistka pierwszej edycji programu TOP Chef z Polsatu. Początek spaceru kulinarnego zaplanowano na 10:30, a sam pokaz odbędzie się o godz. 11 na Placu Targowym.

- Planujemy takie imprezy średnio co tydzień. Nie będą dotyczyły tylko kulinariów, ale także architektury i historii obiektu. Ukoronowaniem ma być dzień hal targowych, ale po raz pierwszy jego zorganizowanie planujemy na czerwiec przyszłego roku - tłumaczy Debis.

Miejsca

Opinie (198)

  • Te działania to tylko delikatne pudrowanie

    Z Halą należy działać strategicznie, nakreślić Plan działania na 5, 10 lat i je bezwzględnie wypełniać. Miasto sobie samo z tym problemem podejrzewam nie poradzi, wiec należy do niej podejść z różnymi konstrukcjami organizacyjnymi.

    1. to doinwestować w ramach funduszy europejskich, boczne części rozebrać pod nimi zrobić wielopoziomowe hale parkingowe i pięciokondygnacyjne obiekty komercyjne byc może w ramach PPP z możliwością z tyłu(Jana z KOlna) połączenia z planowanym tam Centrum Handlowym. Dopisać w Planach Zabudowy o integralności i służebności.

    2. powołać lub zamienić jedną ze szkół w KUPIECKĄ, gdzie młodzież w jednej z naw tak jak to ma miejsce w Porcie ze Szkołą Morską, mogła nie tylko teoretycznie, ale i praktycznie zdobywać kwalifikacje i umiejętności,

    3. przeorganizować całość hali dobudować we wnętrzu piętro na którym można np. usytuować elegancka gastronomie, zmienić (wydłużyć godziny otwarcia) zrobić użytkowe wgłębienia przy hali z częścią aktywną, na pewno dodałoby to życia i uroku zasadniczej historycznej i zabezpieczonej przez konserwatora całości.

    4. starać się połączyć bezkolizyjne to miejsce z Dworcem Głównym, można by podobnie na jakim działają takie połączenia w W-wie Centralnej i doskonale radzą sobie finansowo, mało ostatnio nawet przechodzą remont estetyzujące:))

    5. podzielić i wydzielić na samej hali strefy np. hodowców kwiatów z całej Polski, świeżych dostarczonych samolotem do Gdy-Kos. z Holandii na otwarcie aby były najświeższe i najnowocześniejsze w Polsce części hali kwiatowej. Większość gdyńskich pkt.kwiatowo-handlowych, którzy dotąd zaopatrywali sie na giełdach mogliby właśnie tu, a dodatkowo mieli swoje stragany, to samo z innymi produktami. Uczniowie mogliby ucząc sie prowadzić komputerowe kooperatywy z świeżymi płodami rolnymi.

    To tak na wstępie podstawy zmiany jakie należałoby poczynić, które nasuwają mi sie do głowy

    • 4 8

  • godziny otwarcia

    Poszłabym tam po pracy na zakupy, bo nie ma sieciowych szmat. Jednak pracując w Gdyni teoretycznie do 16 nawet biegnąć z językiem na brodzie na zakupy i szukanie tego, co chciałabym kupić, miałabym może z 15 minut. Wydłużenie czasu pracy hali nawet do 18 na tygodniu już poprawia możliwość zakupów na niej.

    • 6 1

  • Ciekawe, ze to akurat na Hali jest jeden z najlepiej zaopatrzonych sklepów z alkoholami w Gdyni (6)

    I do tego ceny mają bardzo dobre.

    W żadnym markecie, czy centrum handlowym nie ma takiego wyboru.
    sam się przekonałem o tym ostatnio, gdy szukałem czegoś oryginalnego na prezent dla znajomego.

    Nie rozumiem więc skąd ta miłośc do marketów i centrów handlowych

    • 4 4

    • (1)

      Nie każdy żyje alkoholem jak ty.

      • 1 2

      • Czytaj ze zrozumieniem. Myslenie nie boli.

        Wyraźnie napisałem, prezent dla znajomego.

        Poza tym co widzisz złego w alkoholu. Nigdy nie piłeś/aś?

        Jak ktoś wypije lampkę wina to jest jakiś wyklęty?

        Poza tym, zbaczasz z tematu. Hala może nie jest cudowna, ale potępianie w czambuł jest po prostu nieuczciwe.

        • 2 1

    • :) (2)

      żaden klient by nie napisał opinii w taki sposób. pozdrawiamy właściciela sklepu monopolowego!

      • 1 1

      • :) (1)

        Nie jestem właścicielem tego sklepu. Działam w zupełnie innej branży.

        To już nie można napisać nic pozytywnego? Trzeba tylko narzekać i mieszać z błotem?

        Byłem po prostu mile zaskoczony, bo tak jak większość, nie spodziewałem się, że na hali może być coś pozytywnego.

        • 1 0

        • po pierwsze

          bezimienny milosniku sklepu monopolowego na hali podpisuj sie bo jak kilka osob pisze to nie wiadomo kto i co.To na marginesie.Popieram kolege - sama wielokrotnie kupowalam tam jakies wino czy koniak i fakt,ma kolega racje - maja duzy wybor i ceny normalne.Pozdr. anonima.

          • 1 1

    • I jaka obsluga

      • 0 0

  • Do 18.00 - nie wiem kiedy ?!!! (2)

    To chyba jakiś żart, że do 18.00 ! O 16.00 już tam prawie nikogo nie ma !!!
    Nie chce im się robić i narzekają, że nie zarabiają !!!

    • 6 0

    • Założyć się z Tobą mogę że do 18.00

      • 0 1

    • to idz stan w zimie w temp minusowej od godz 7 do 18. zapraszam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      wtedy pogadamy.

      • 1 0

  • Ludzie za dnia pracują, więc jeśli hala chce trafić do klienta pracującego za dnia (2)

    musi wydłużyć godziny pracy.
    Albo przejść na system 11-19, a nawet 12-20, albo
    wprowadzić system dwuzmianowy by wszystkich zadowolić.
    Albo ewentualnie wprowadzić dodatkowe pół etatu by móc prowadzić działalność od 8 do 20. Przecież towar Wam się wtedy sprzeda w większej ilości.
    Zarobicie. Sami musicie zdecydować czego chcecie.

    Uważam jednak, że warto spróbować.
    Hala to gdyńska tradycja, nie pozwólcie jej umrzeć.
    Musicie jednak być elastyczni na miarę dzisiejszych czasów.
    Nikt za Was tego nie zrobi. Czas łatwej kasy, wygody i lat 80-tych 90-tych się skończył i nie wróci już.

    • 8 0

    • wreszcie głos rozsądku

      Prawdą jest, że przez lata ówczesny zarząd Hali nic nie robił w celu promocji i poprawy.

      Nie do końca jest to wina kupców.

      Może teraz się coś zmieni. Oby nie było za późno

      • 2 0

    • dokładnie

      odrobinę chęci i przedsiębiorczości.

      Co to znaczy, żeby hala nie była otwarta do 20.

      To dla Kogo ona jest ? Wyłącznie dla emerytów ?

      • 1 0

  • Fikcyjna promocja hali

    Miasto znowu trwoni pieniądze podatników wydając na promocje obiektu zniszczonego brudnego zacofanego nowy administrator najwyraźniej nie radzi sobie z porządkami jest nie zamiatane nie mówiąc o choćby pomalowaniu obiektów

    • 6 2

  • obskurne miejsce (2)

    na zachodzie takie miejsca funkcjonują bo... wyglądają fajnie, atrakcyjnie, kolorowo, ładne stoiska pełne owoców, super stoiska rybne, z serami itd.. w zależności od regionu. a to cholerstwo wygląda obskurnie i z zewnątrz i ze środka! pod taką postacią będzie przyciągać tylko emerytów, którzy chodzą tam z przyzwyczajenia albo dlatego, że jest tanio, bo towar nie idzie przez kasę tylko bokiem. bród i smród jednym słowem, dookoła wszystko obstawione samochodami, nawet gdyby było ładnie to nie byłoby widać że jest bo wszędzie fury. po drugiej stronie jana z kolna pijalnie piwa dla meneli, zaplecze brzydkie. no k...wa, rzeczywiście, nowa strona i profil na fejsie są tu niezbędne :) na pewno odmienią rzeczywistość. :)

    • 10 0

    • (1)

      Człowieku widać ze po świecie nie jeździsz byłeś kiedys na targowisku w Tajlandii Chinach Rosji Australii??? Wiec sie nie wypowiadaj skoro tylko palcem po mapie umiesz jeZdzic. WidZialem na świecie rożne targowiska gdzie pod nogami biegają szczury a ludzi kupujących jest tam wiecej niz w nie jednej biedronce czy Lidlu.

      • 0 3

      • ale nie jesteśmy w Azjii tylko w Europie, żeby zachęcić klientów potrzebne są trochę inne standardy..

        • 0 0

  • profil i strona

    za 650 klocków? :) nie są to wprawdzie miliony jak na portal internetowy dla bezdomnych ale ... :)

    • 3 0

  • coraz mniej ciekawych sklepow a ceny masakryczne czasem przychodze tam zeby cos kupic ale zwykle odchodze z pustymi rekami.

    • 2 0

  • Droga Hala

    Drogo na Hali jak diabli !!!! i te ciuchy niskiej jakości

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane