- 1 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (36 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (258 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (317 opinii)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (29 opinii)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (115 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
- To bardzo widowiskowy etap prac - podkreśla Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Montujemy główny element dachu, czyli łuk, który nada obiektowi charakterystyczny wyraz architektoniczny. Kojarząca się niektórym z żółwiem estetyka budynku, według autora projektu, ma nawiązywać do okolicznych wzgórz morenowych.
W sumie konstrukcja dachu będzie składać się z pięciu części w tym dwóch większych każda o wadze 46 ton i dwóch mniejszych - każda o wadze 21 ton. Wczoraj rozpoczął się montaż pierwszej, więc przed miłośnikami budowlanych atrakcji jeszcze nic straconego.
Przypomnijmy, że gdyńska hala powstanie na terenie o łącznej powierzchni ok. 4 ha i pomieści nieco ponad 4 tys. widzów. Łączny koszt jej budowy wyniesie 45 mln zł. Zakończenie prac jest przewidywane na marzec 2008 r., a we wrześniu 2008 r. władze planują organizację spektakularnych uroczystości otwierających obiekt.
Równie doniosła impreza ma towarzyszyć uroczystemu otwarciu hali na granicy Gdańska i Sopotu. Obiekt zostanie zakończony 31 grudnia 2008 r., a uroczystości otwarcia odbędą się w pierwszym kwartale 2009 r. Co różni oba obiekty? Przede wszystkim wielkość - powstająca na obszarze 7 ha hala gdańsko-sopocka pomieści 15 tys. widzów, a co za tym idzie cena, która tu wyniesie aż 340 mln zł.
Obecnie na sopockim placu budowy rosną ogromne filary obiektu oraz wykonywane jest szalowanie trzeciej kondygnacji pylonów, która sięgać będzie 9 metra. Rosną również kondygnacje sali treningowej oraz trwa betonowanie płyty fundamentowej, która stanowi gotową posadzkę hali.
Niestety, nadal nie udało się wyłonić operatora obiektu, który poniósłby część kosztów związanych z jego budową. Jednak jak zapowiadają przedstawiciele władz, nastąpi to już wkrótce.
Pomimo różnic pomiędzy obiema halami, co do jednego ich gospodarze są zgodni: obiekty będą się doskonale uzupełniały.
- Od początku zakładaliśmy ścisłą współpracę - dodaje Marek Stępa. - Powstanie dwóch obiektów o tak wysokich parametrach daje ogromne możliwości, w tym organizacji międzynarodowych turniejów sportowych, a nawet Pucharu Europy.
Opinie (48) 9 zablokowanych
-
2007-09-06 14:44
biedni mieszkańcy Żabianki i nie tylko :(
- 0 0
-
2007-09-06 14:45
Ciekawe czy się nie zawali ten dach?
Nie wiem czy będę tam chodzić, lepiej na beera do Jelitkowa, mozna też potańczyć.
- 0 0
-
2007-09-06 17:48
sport
Sledzie przescigaja sie z Gdanskiem a to lotnisko a to hala a to wysoki budynek nawet , ktory port bedzie rozladowywal wiecej kontenerow !!!! Ten Szczurek ma KOMPLEKSY !!!!!!!
- 0 0
-
2007-09-06 18:39
?
"W sumie konstrukcja dachu będzie składać się z pięciu części w tym dwóch większych każda o wadze 46 ton i dwóch mniejszych – każda o wadze 21 ton."
to z pieciu, czy z czterech? chyba jakas wyzsza matematyka...- 0 0
-
2007-09-06 20:53
dobra fajnie ale kto bedzie ich ogladal
i kogo???
bylem w poniedzialek na hokeju a tam 20 tys ludzi ,szok !
w pl to na hokej przychodzi gora 2 tys- 0 0
-
2007-09-06 21:29
9 metra czy pietra?
"Obecnie na sopockim placu budowy rosną ogromne filary obiektu oraz wykonywane jest szalowanie trzeciej kondygnacji pylonów, która sięgać będzie 9 metra"
- 0 0
-
2007-09-06 22:01
kibbic i gdanskie kompleksy
zalosny jestes kibbic:
1. najwiekszy terminal kontenerowy znajduje sie w Gdyni - Gdansk pozazdroscil i buduje sobie wlasny - niestety bez szans na sukces
2. poki co w Gdyni staje Sea Towers - teraz Hossa zamierza budowac w Gdansku wysokosciowiec. Tak dla przypomienia - Hossa to firma z Gdyni....
3.alternatywa dla Rebiechowa jest niezbedna - jakis madry-inaczej w Gdansku zdecydowal by zlokalizowac lotnisko w okolicach mokradel - stad czeste mgly na Rebiechowie - paralizujace to lotnisko. Stad pomysl na lotnisko w Gdyni- 0 0
-
2007-09-06 22:18
docent - Gdynia jest OK
ale nie rozsmieszaj mnie - zawsze to miasto o połowę mniejsze niż Gdańsk - tak jest i długo będzie
- 0 0
-
2007-09-06 22:22
mokradło to masz w głowie
Terminal już mamy i gdynia trzęsie dupą. Kosztował więcej niż cały gdyński port jest warty i spokojnie z czasem wytnie większą część waszego tortu.
Big boy to jeden z wielu projektów wysokościowców w Gdańsku.
Hossa jest z gdyni i inwestuje w Gdańsku bo to się opłaca w przeciwieństwie do bezinwestycyjnej wioski za sopotem.
gdynia i lotnisko jedyny komentarz bu ha ha. Unia nie da ani grosza na gdyńskie mrzonki bo wie że to marnowanie pieniędzy i leczenie kompleksów.- 0 0
-
2007-09-06 23:08
gdanski profesor od gdyńskich bajeczek
jestes LeFF i to przez dwa FF ten z od dworca a moze pies z papierem toaletowym,
jak i twoj prezio, który juz TVOLI, AQuapark, Pływalnie 50 metrowa itd wybudował.
Napisz jeszcze, ze to marszałek gdanski negatywnie zaopiniował gdynskie projekty dlatego nie maja szans ubiegania sie o srodki UE- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.