• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Informacja o biletach w pociągu? SKM: to niepotrzebne

Patryk Szczerba
30 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Przedstawiciele przewoźnika zapewniają, że pasażerowie nie mają kłopotów z zakupem biletów. Przedstawiciele przewoźnika zapewniają, że pasażerowie nie mają kłopotów z zakupem biletów.

Czy w pociągach SKM są potrzebne dodatkowe tablice w różnych językach z taryfikatorem i zasadami kupna biletów? - Informacji nigdy za wiele - tłumaczą pasażerowie, ale przedstawiciele przewoźnika przekonują, że to zbyteczny wydatek, bowiem większość biletów i tak jest kupowana poza składami.



Jak oceniasz jakość informacji dla pasażerów SKM?

O trudnościach z kupieniem biletu na SKM słychać rzadko. Pasażerowie z Trójmiasta w większości wiedzą, że można to zrobić na kilka sposób: w kasie, automacie, a także przez telefon. Ostatecznością jest zakup u kierownika pociągu, na początku składu. Problem pojawia się w sezonie turystycznym, u którego progu właśnie jesteśmy. Sporo przyjezdnych wchodzi do pociągu bez biletu, próbując dostać się na początek składu, gdzie są sprzedawane bilety (w przypadku działającej na stacji kasy z dodatkową opłatą).

Wśród nich są też goście z zagranicy, którzy w tym momencie zdani są na to, że obsługujący pociąg znają inny język niż polski.

- Byłam ostatnio świadkiem, jak jedna z takich osób dopytywała, dlaczego bilet jest droższy niż w kasie. Obok drzwi do konduktora jest pełno miejsca na tablice informacyjne w kilku językach. To nowy skład, oblepiony informacjami o dofinansowaniu z Unii Europejskiej, ale w miejscu, gdzie jest najbardziej potrzebna informacja o biletach, nie zobaczymy jej. Mogłaby pomóc przecież także rodzimym turystom - przekonuje pani Martyna.

W SKM wyjaśniają, że specjalnie o pasażerach z zagranicy myślano, projektując stronę internetową oraz oprogramowanie automatów biletowych, które mają różne wersje językowe. Wyjątkiem są płatności przez telefon komórkowy. Ukłonem w kierunku zagranicznych pasażerów był m.in. lektor zapowiadający pociągi w języku angielskim w trakcie Euro 2012.

Miejsca przy drzwiach prowadzących do kabiny zajmowanej przez załogę pociągu nie brakuje, ale informacji dla pasażerów nie ma. Miejsca przy drzwiach prowadzących do kabiny zajmowanej przez załogę pociągu nie brakuje, ale informacji dla pasażerów nie ma.
Komunikaty wybrzmiewały na dworcu w godzinach od 10 do 2 w nocy. Lektorzy pracowali na trzy zmiany. Na to by pozostali - przynajmniej w trakcie wakacji - zabrakło funduszy.

Również w tym przypadku, z powodów finansowych, informacji graficznych w pociągach nie będzie.

- Nie uważamy, żeby było zasadne montowanie dodatkowych naklejek lub tablic na początku składu pociągu. To dodatkowy koszt, a trzeba pamiętać, że dane tam zawarte trzeba byłoby uaktualniać co jakiś czas, co dodatkowo zwiększyłoby wydatki. Lepszym rozwiązaniem jest inwestowanie w kursy językowe dla kierowników pociągów - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów Szybkiej Kolei Miejskiej.

Dodaje, że klienci SKM mogą korzystać z informacji zawartych w gablotach zamontowanych na peronach. Można się z nich dowiedzieć o szczegółach taryf i zasad związanych z podróżowaniem.

- Poza tym, nie mamy zgłoszeń od naszych pracowników, by w pociągach potrzebna była dodatkowa informacja. Nie sygnalizują zatem tego pasażerowie. Trudności z zakupem biletów przez osoby spoza Trójmiasta to problem incydentalny - uzupełnia Głuszek.

Miejsca

Opinie (120) 2 zablokowane

  • lektorzy pracowali na trzy zmiany

    Po co tyle płacić? To nie można wykorzystać syntezy mowy? Jakoś w gdańskich tramwajach można.

    • 6 0

  • W Warszawie w języku angielskim jest zamieszczony abstrakt regulaminu...w skm się nie da. (1)

    • 7 0

    • wielu rzeczy sie tu nie da a tam owszem się da

      w Warszawie jest jeden bilet na komunikację (SKM busy tramy metro)
      są parkingi P&R gdzie mając ten jeden bilet można zostawić autko gratis
      jest centralna administracja, nadburmistrz

      • 2 0

  • oczywiście, że zbędny wydatek.. (1)

    nie róbcie z turystów gamoni, uważam, że z zakupem biletu na SKM nie ma żadnego problemu, informacje o taryfach wiszą wszędzie, automaty z biletami są wszędzie...czyżby ktoś nie zarobił na produkcji naklejek i stąd ten artykuł? Swoją drogą wątpię aby ktokolwiek interesował się cenami biletów i możliwością zakupu siedząc już w pociągu, ponieważ na całym świecie robi się to przed wejściem do jakiegokolwiek środka lokomocji
    .

    • 1 5

    • ależ jest informacja, że w razie niesprawnego automatu i nieczynnej kasy bilet trzeba kupować u kierpocia

      nie ma za to informacji, ze ten kierpoć doliczy za to jakąś kasę do ceny biletu

      i zdies sabaka zaryta - taki maly afrykański niuans

      • 0 0

  • To wlasnie powoduje, ze Polska nie jest przyjazna dla obcokrajowcow..

    Na swiecie juz dawno zrozumiano, ze bariera jezykowa szkodzi wszystkim - i mieszkacom i podroznym. I dlatego sa tam informacje dla podroznych w jezyku angielskim. Caly czas czekam na przelom w Polsce.
    Moze powinno sie to zalatwic ustawa? Nie trzeba byloby slychac wypowiedzi jak w tym artykule.

    • 4 0

  • w biurze rządzi komuna tak mi się wydaje

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane