• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Inteligentne" skrzyżowania nie reagują na skutery

Maciej Naskręt
24 lipca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Kierowcy skuterów mają trudności z pokonaniem skrzyżowania we Wrzeszczu. Kierowcy skuterów mają trudności z pokonaniem skrzyżowania we Wrzeszczu.

Jazda skuterem to sposób na korki w Gdańsku? Nie wszędzie. Na wielu skrzyżowaniach czujniki zmiany świateł znajdujące się w jezdni nie reagują, bowiem skutery są za lekkie. Kierowcy nie mogą doczekać się zmiany świateł i przejeżdżają na czerwonym.



Czy denerwują Cię kierowcy motocykli i skuterów, którzy w korku wymijają samochody?

Czujniki zmiany świateł - fachowo nazywane pętlami indukcyjnymi - umieszczone w jezdni na skrzyżowaniu ul. Kościuszki z ul. Kilińskiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku nie reagują na skutery. Powód? Są one za lekkie, by system rozpoznał pojazd i zmianił światło na zielone. To irytuje kierowców. Zniecierpliwieni oczekiwaniem na zielone światło, wjeżdżają na skrzyżowania łamiąc zasady ruchu drogowego.

- Chcąc skręcić w lewo - w kierunku ul. Hynka zobacz na mapie Gdańska - zatrzymuję się przed sygnalizatorem i stoję tam w nieskończoność. Czujniki w jezdni nie reagują. Zielone światło nie włącza się. Przejeżdżam wtedy skrzyżowanie na czerwonym świetle, bo co mam zrobić? - pyta zażenowany pan Krzysztof, który codziennie pokonuje skuterem skrzyżowanie we Wrzeszczu.

Po naszej interwencji zarządca drogi zamierza rozwiązać problem. - Planujemy zainstalować tam bardziej czułe pętle indukcyjne dla jadących w stronę Zaspy i na wprost. Możliwe, że wykonamy też dodatkowe mniejsze pętle na każdym z pasów - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, kierownik wydziału inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Problem pojawia się też na innych skrzyżowaniach. - Moi klienci niejednokrotnie opowiadają mi anegdotki o utrudnieniach na drodze, także o niereagujących czujnikach zmiany świateł na gdańskich drogach - mówi pan Władysław, mechanik zajmujący się naprawą skuterów.

- Nie jesteśmy w stanie zapobiec wszystkim problemom tego rodzaju od razu. Tą niedogodność skutecznie rozwiąże uruchomienie Inteligentnego Systemu Sterowania Ruchem Tristar. Na słupach przed skrzyżowaniami pojawią się detektory. Jeśli wykryją pojazd lub pieszego, będą wysyłały sygnał do zmiany świateł - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek.

Opinie (202) ponad 10 zablokowanych

  • A w którym miejscu są te czujniki? (3)

    z ciekawosci pytam.

    • 2 2

    • są w jesdni przd przerywaną linią. (2)

      jak samochód stanie za daleko też będzie miał ciągle czerwone.

      • 2 0

      • dzięki za odp.

        .

        • 1 0

      • no to trochę dupa, bo jak podjedzie się do linii to nie widać sygnalizatora. :P

        • 2 0

  • tak samo jest na grudziadzkiej (1)

    jak sie chce przeciac chrobrego i wjechac w leszczynskich. tez tam kiedys stalem skuterem 5 minut na czerwonym, az w koncu stanal za mna jakis samochod.

    • 3 0

    • a ja sie spytam

      co masz do chrobrego i leszczynskich ??

      • 2 0

  • Najlepiej zabierać teściową na przejażdżkę

    i problem z głowy.

    • 6 0

  • tylko żeny teraz nie przegęli w drugą strone i byle mucha nie włączała zielonego... (2)

    • 6 1

    • (1)

      Brawo gallux! 1 szy inteligentny post w tym roku :) no daj pyska :D

      • 4 3

      • zbanowali go to sie chłop pilnuje teraz

        • 2 1

  • czujnik indukcyjny...

    to nie tensometr.. nie reaguje na wagę pojazdu, więc autor niech nie pisze, że jest za lekki.. tylko za mały, by czujnik indukcyjny wykrył konstrukcję metalową pojazdu...

    • 7 0

  • wlasnie dlatego to sa inteligentne skrzyzowania :) byle skutera nie przepuszcza :)

    • 7 2

  • czujnik jest OK

    skuter i tak sam w sobie jest uprzywilejowany

    • 1 3

  • to jest cholernie inteligentne skrzyzowanie !

    a dziala to tak - taki czujnik dostaje informacje od kamer drogowych ze ten i ten delikwent tu i tu zlamal taki a taki przepis i teraz zatrzymuje takiego i uczy pokory ;)

    • 0 3

  • Skutery są za lekkie :D (3)

    Czy autor tego tekstu mógłby zapytać fachowców jak działają czujniki indukcyjne a nie pisać bzdur.
    Brak fachowości u dziennikarzy jest wielki, ale jak czegoś się nie wie, to należy dopytać fachowca albo się douczyć.
    Pętla indukcyjna nie reaguje na masę ani komara, ani teściowej, ani słonia.

    • 11 1

    • (1)

      tylko popatrz na tego autora...

      • 3 0

      • xD

        dzisiaj na Trójmieście boki można zrywać

        • 1 1

    • Sam zapytaj kogoś kto ma jakieś pojęcie w temacie.

      Masa pojazdu ma tu kluczową rolę. Pętla ma niską czułość i wykrywa powyżej określonej masy żelastwa. W przeciwnym razie wykrywałaby klucze które nosisz w kieszeni i była by dyskoteka, mądralo jeden.

      • 1 0

  • Jest dużo więcej takich skrzyżowań (5)

    np Kartuska/Żródlana. Co do jazdy na skuterze, mam prawko wszystkich kategorii oprócz autobusu i nie wyobrażam sobie bym w pogodny dziń mógł się dopchać w inny sposób jak na skuterze. W korkach nie stoje, jade sobie środeczkiem do samych świateł. Na światłach do 70km/h i tak jestem pierwszy bo większość tych narzekających na skutery kierowców śpi i jak sie zapala zielone to biegu szukają. W mieście sa ograniczenia do 70 więc nie mówcie mi o przepisach jak jade 70 km/h a wy wyprzedzacie mnie na ciagłej, na skrzyżowaniu jak sie da to objeżdzacie po chodniku. Chamswo zawiść to sa cechy 10% matołów na ulicach którzy psują opinie wszystkim

    • 7 3

    • (1)

      A ty matole wiesz ze najczęsciej na środeczku jest linia ciągła albo przerywana, pewnego pięknego dnia pewnie wciągnie ciebie jakiś TIR, tak jak to było w Gdyni a wtedy rozpacz i przeklinanie na kierowców.OPAMIĘTAJ się czubku.

      • 1 3

      • To ze cie ojciec załe zycie matolem nazywal to jest przykre... zasada jest prosa - mieszcze sie to jade, nie mieszcze sie - nie jade choć z reguły omijam takie drogi np słowackiego.

        • 0 0

    • (2)

      Zazwyczaj, z reguły skuter może jechać max 40 km/h, chyba, że muwisz o czymś większym co kwalifikuje się już do kat A.

      • 0 1

      • lub A1

        • 0 1

      • z reguły w terenie zabudowanym samochody powinny jeżzic zgodnie z przepisami czyli 50 czasem można 60 i 70 , nie może wyprzedzać przed skrzyżowaniem, na linii ciągłej, zahamować ostro przed nosem pojazdowi którego właśnie wyprzedził, wjeżdzać na skrzyżowanie nie mając szans opuścić go przed zmianą świateł tymsamym nie widziałem już dawno przepisowo jadącego pojazdu po grunwaldzkiej, armii krajowek obwodnicy czy też potokowej albo słowackiego a najśmieszniejsze to jest skrzyżowanie słowackiego/grunwaldzka ...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane