• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak nadać paczkę GLS - poradnik dla eCommerce

3 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 

Biznes internetowy, opierający się na sprzedaży wysyłkowej, wymaga współpracy z kompetentnym partnerem logistycznym, gwarantującym terminową i bezpieczną dostawę paczek do klientów. W tym zakresie profesjonalną pomoc zapewnia GLS. Dowiedz się, dlaczego warto zdecydować się na kooperację z tym dostawcą usług transportowych, szczególnie w przypadku prowadzenia biznesu e-commerce.



Przesyłki kurierskie - istotny aspekt procesu obsługi klienta



Według raportu "E-commerce w Polsce 2021" aż 77% internautów regularnie dokonuje zakupów online. Z kolei raport PwC z tego samego roku wskazuje, że rynek sklepów internetowych w ciągu najbliższych 5 lat zanotuje wzrost wolumenu wartości sprzedaży o około 12%. Oznacza to, że najprawdopodobniej użytkownicy będą kupować jeszcze więcej i częściej. Biznesy online muszą być odpowiednio przygotowane, aby sprostać liczbie realizowanych zamówień - nie tylko w kontekście dostępności oferowanych produktów, ale także dyspozycyjności logistycznej.

Dostawa przesyłki przez kuriera to dla klienta ważny moment. Odbiorca czeka na paczkę i chce otrzymać ją szybko, a przy okazji w nienaruszonym stanie. Ewentualna niedogodność pojawiająca się na tym etapie może odbić się na doświadczeniu zakupowym, będąc powodem braku kolejnych zakupów w przyszłości. Dlatego ważne jest, aby cały proces transportu oraz doręczenia przesyłek wysyłanych w e-commerce powierzać organizacjom, które w tej materii gwarantują niezawodność. Doskonałym tego przykładem jest GLS, świadczący usługi kurierskie w Polsce już od ponad 20 lat.

Wysyłka paczek w e-commerce z GLS



Podstawowym produktem oferowanym przez GLS jest BusinessParcel. To rozwiązanie przystosowane do potrzeb firm, które potrzebują regularnego wsparcia logistycznego w transporcie krajowym. Przesyłki kurierskie są najczęściej dostarczane do odbiorców już kolejnego dnia roboczego, dodatkowo nadawca może decydować, o jakie opcje dodatkowe zostanie wzbogacona usługa. Ze względu na krótki czas doręczenia, rozwiązanie to budzi zainteresowanie sklepów internetowych. To prosty i niezawodny sposób na to, aby przy pomocy kuriera dostarczyć paczkę do adresata.

Należy zaznaczyć, że usługa BusinessParcel jest zawsze dostosowywana do indywidualnych potrzeb biznesu e-commerce. Na podstawie zapotrzebowania na usługi logistyczne GLS przygotowuje personalizowaną ofertę, dzięki której warunki współpracy będą korzystne dla obu stron, a także klientów sklepu internetowego.

Gdy kurier odbierze przesyłkę i rozpoczyna proces transportu, zarówno nadawca, jak i adresat, mogą monitorować jej status online. Dodatkowo w ramach BusinessParcel istnieje możliwość uzupełnienia usługi o opcje dodatkowe takie jak:

  • FlexDeliveryService - GLS pozwala wygodnie zarządzać procesem doręczenia. Odbiorca zyskuje możliwość przekierowania przesyłki pod inny adres lub bezpośrednio do punktu Szybkiej Paczki, zmiany daty doręczenia czy odstawienia paczki we wskazanym miejscu.
  • CashService - odbiorca płaci za zakupione towary za pobraniem, czyli w momencie dostawy przesyłki przez kuriera. To rozwiązanie szczególnie przydatne w e-commerce.
  • IdentService - kurier doręcza przesyłkę wyłącznie wskazanej osobie, weryfikując dowód tożsamości odbiorcy. Taka opcja ma zastosowanie np. w przypadku doręczenia dokumentów.
  • ThirdAttemptService - w przypadku dwóch nieudanych prób dostawy, kurier wykona trzecią próbę doręczenia.

GLS Poland działa na terenie całej Polski, dysponując lokalizacjami zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Jeżeli prowadzisz biznes internetowy i interesują Cię przesyłki kurierskie - na przykład w Gdańsku lub okolicy - odwiedź oficjalną stronę: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-krajowe/kurier-gdansk.

Przesyłki kurierskie dla e-commerce w Europie



Działalność e-commerce nie musi ograniczać się wyłącznie do obsługi klientów w Polsce. Coraz częściej tego rodzaju biznesy online prowadzą sprzedaż wysyłkową poza granice kraju. Wówczas konieczna jest współpraca z dostawcą usług logistycznych, który zapewni szybką dostawę paczek także w obrocie międzynarodowym. Pod tym względem nawet dużemu zapotrzebowaniu na transport sprosta GLS - wystarczy skorzystać z usługi EuroBusinessParcel, obejmującej niemal wszystkie kraje Europy. Przesyłki kurierskie są doręczane odbiorcom w terminie od 48 do 96 godzin od momentu nadania, a podczas transportu nadawca i adresat mogą monitorować status paczki.

Wygodne formy płatności za dostawy dla odbiorców



Sposób płatności za paczkę doręczaną przez kuriera jest dla klientów e-commerce istotnym czynnikiem, wpływającym bezpośrednio na doświadczenie zakupowe. Dlatego nadawcy mogą korzystać z różnych form płatności dostawy przesyłek. Do najpopularniejszych należą:

  • dostawa po płatności z góry - to sytuacja, w której klient sklepu internetowego dokonuje płatności w momencie złożenia zamówienia. Następnie nadawca wysyła produkty kurierem.
  • dostawa za pobraniem - klient płaci za zamówiony towar w momencie doręczenia paczki przez kuriera. Choć płatności internetowe są popularne, ciągle dostawa za pobraniem cieszy się zainteresowaniem wielu konsumentów.
  • płatność z góry i odbiór w punkcie - szczególnie wygodne rozwiązanie dla klientów, którzy w godzinach doręczenia pracują i nie znajdują się w domu. Internauta dokonuje zakupu, opłaca zamówienie, a po 1-2 dniach roboczych może odebrać swoją przesyłkę z konkretnego punktu (np. w GLS to Szybka Paczka).

Sklepy internetowe powinny pozwalać swoim klientom zdecydować, w jaki sposób odbędzie się płatność za złożone zamówienie wraz z dostawą paczki. Dzięki temu konsument wybierze najkorzystniejsze dla siebie rozwiązanie.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie

Najczęściej czytane