• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cały czas są problemy z Mevo. Użytkownicy też kombinują

Arnold Szymczewski
5 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł

Cały czas dostępność rowerów Mevo i ładowanie baterii pozostawia wiele do życzenia. Dodatkowo użytkownicy nie zawsze zgodnie z zasadami ich używają. Przypinanie Mevo własnymi blokadami do płotu, wsiadanie z wypożyczonym jednośladem do pojazdów komunikacji miejskiej czy jazda dwóch osób na jednym rowerze - to trzy najczęstsze (i największe) błędy użytkowników systemu roweru metropolitalnego.



Opłaty dodatkowe w Mevo są:

Tak jak wspominaliśmy w artykule o starcie Mevo w Trójmieście - lista opłat dodatkowych w systemie roweru metropolitalnego jest długa i warto się z nią zapoznać, żeby nie narażać się na niepotrzebne koszty. A zapłacić dodatkowo można za pozostawienie roweru poza stacją (3 zł), przekroczenie 12-godzinnego okresu wypożyczenia (200-300 zł) czy wreszcie za utratę lub zniszczenie roweru (12 tys. zł).

Cennik oraz lista dodatkowych opłat w Mevo

Od inauguracji systemu roweru metropolitalnego Mevo minął już ponad tydzień, a jego użytkownicy cały czas nas zaskakują. Ci z nich, którym uda się wypożyczyć rower (w Trójmieście jest ich ciągle za mało), nie zawsze obchodzą się z nim według regulaminu.

W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo. W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo.
- Cieszę się, że system w końcu wystartował, ale to, co obserwujemy na mieście, woła o pomstę do nieba. Przykład: jechałem ostatnio samochodem ul. Sobieskiego w Gdańsku i zauważyłem rowerzystę, który jadąc na swoim (zwykłym) rowerze trzymał się ręką uchwytu w rowerze Mevo, którym - jak podejrzewam - jechał jego znajomy. Nietrudno się domyślić, że chodziło o dodatkowe wspomaganie dla pana, który nie miał "elektryka". Uważam, że to bardzo niebezpieczne - obaj panowie jechali blisko ulicy. Kolejna myśl: to przecież takie polskie - mówi pan Michał, czytelnik.
Nasz raport z Trójmiasta oraz skrzynka mailowa zasypywane są kuriozalnymi zdjęciami, ukazującymi nieprawidłowo korzystających z rowerów użytkowników Mevo. Zdjęcie, które szybko obiegło Trójmiasto pierwszego dnia funkcjonowania systemu, ukazuje kobietę z rowerem Mevo w... pojeździe komunikacji miejskiej - kara za to wynosi 50 zł.

Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł. Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł.
Kara w wysokości 100 zł dla dwóch młodzieńców poruszających się jednocześnie rowerem Mevo przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku może ich zaboleć.

Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł. Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł.
Wiele razy otrzymywaliśmy też pytania: co robić, gdy rower widoczny w aplikacji jako aktywny, zaparkowany jest na prywatnej posesji - za płotem? Przede wszystkim dzwonić do Biura Obsługi Klienta pod numer: (58) 350 20 20.

- Możemy to traktować jako pozostawienie roweru w miejscu trudno dostępnym. Opłata dodatkowa za takie działanie to 300 zł. Należy poinformować Biuro Obsługi Klienta w każdym takim wypadku. Operator będzie reagował - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.
Nadal jednak największym problemem po stronie operatora systemu pozostaje fakt, że naładowanych rowerów jest zdecydowanie za mało. Operator wciąż nie radzi sobie ze sprawnym ładowaniem baterii i ich dystrybuowaniem. Według deklaracji urzędników odpowiedzialnych za system Mevo jest 150 ładowarek do baterii Mevo. Jeśli tak jest w rzeczywistości, to widać, że jest to za mała liczba.

W tej sytuacji, odpowiedź na pytanie, kiedy pojawi się więcej rowerów (jest 1224, a ma być ok. 4 tys.) ma drugorzędne znaczenie.

  • Czytelnicy skarżą się, że rowerów w różnych dzielnicach ciągle brakuje lub w ogóle ich nie ma.
  • Gdzie jest Nemo lub Gdzie jest Mevo?

Miejsca

Opinie (1054) ponad 20 zablokowanych

  • Dwie osoby na jednym rowerze (3)

    A jak mieli sobie poradzić, jak rowerów mało lub nienaładowane?
    Jeden rower dostępny (bo dostawca nie wyrabia się z ładowanie, bo jest mało rowerów) i jeszcze za to będą go dodatkowo sponsorować.

    Inne pytanie, czemu w XXI wieku nie zrobiono ładowania rowerów na stojakach Mevo?

    • 67 5

    • kasa kasa kasa

      • 3 0

    • Templariusze

      • 4 0

    • "A jak mieli sobie poradzić, jak rowerów mało lub nienaładowane?"

      Może pójść na piechotę? Albo tramwajem? To ludzie jakoś się przemieszczali przed "erą mewo"?! Niesamowite!

      • 4 1

  • Ja tylko przypominam ze miały być kary również dla operatora Mevo (5)

    Od 3 dni nie ma szans na zarezerwowanie/wypożyczenie rowerów przy stacjach w okolicy dzielnicy Jasien. Z tego co pamietam miała być na operatora Mevo nakładana kara pieniężna gdy na puste stacje nie są dostawione conajmniej 2 rowery w ciągu godziny

    • 76 5

    • Myślę że gdyby faktycznie ktoś to egzekwował (3)

      To rowery zniknęłyby zupełnie już tydzień temu i zostały wystawione na olx

      • 16 2

      • (1)

        Kto by to kupil?

        • 1 0

        • ja tam 300zł bym dał.

          • 1 0

      • wpis bez sensu i jeszcze dostałeś 13 plusów

        to świadczy jedynie, że jest to portal dla trolli

        • 1 1

    • dostali juz 900tys

      • 1 1

  • Od 27.04 dwa razy udało mi się wsiąść na rower (4)

    • 20 7

    • To o dwa razy za dużo

      • 4 4

    • przyszłość

      Nie dziwie sie skoro 27.04 będzie za 3 tyg

      • 13 0

    • Gratulacje

      Szczęściarz z Ciebie , taka przyjemność jest dana niewielu ;-)

      • 4 0

    • Ciekawe. Codziennie przechodzę obok stacji mevo i stoją rowery, tylko nie korzystam z tego bo mam swój, a jak blisko to idę gdy daleko to jadę samochodem a dla rozrywki to swoim rowerem. Sam pomysł nie jest zły ale stacje powinny być blisko miejsc zainteresowania czy obiektów handlu i komunikacji dalekobieżnej, oraz blisko skupisk ludzi czyli osiedli mieszkaniowych. No i w dużej ilości. Jeśli mam potrzebę skorzystania dla powiedzmy 2 km przejazdu a mam liczyć na łut szczęścia albo iść 500 m do najbliższego roweru to dzięki.

      • 0 0

  • Ludzie są poprostu głupi, to wszystko.

    • 17 8

  • Opinia wyróżniona

    Powiem szczerze (4)

    Byłem wielkim entuzjastą Mevo, chodziłemna konsultacje itd. I skorzystałem dotychczas 4 razy na pewnie z 50 prób. Rowery są po prostu nieosiągalne czy to rano do pracy czy popołudniu. Do tego aplikacja działa koszmarnie. Z tych 4 przypadków, 2 razy skorzystałem z roweru, choć niby na stacji było ich 0. W środę z kolei nie mogłem skorzystać z Mevo, bo na stacji przy Wzgórzu stało 26 rozładowanych. Dramat. I tu dochodzimy do do tego, dlaczego taryfa wygląda tak, że płacimy 10 zł abonamentu a nie za realne korzystanie? W tej drugiej sytuacji większość użytkowników zapłaciłaby 0 zł, a tak operator ma kasę i może ich olewać.

    • 71 3

    • (2)

      Ktoś kto stworzył ten model biznesowy dokładnie wiedział co robi (co obieca, czego nie da, a na czym zarobi) Miałem duże nadzieje do tego projektu, ale widać, że prywatne firmy, działające na zasadach rynkowych tylko się starają (video hulajnogi czy samochody)

      • 6 3

      • (1)

        Ale tu nie ma zasad rynkowych. Przedsięwzięcie dostało sowitą dotację z publicznych pieniędzy, a podatnicy dokładają się do funkcjonowania systemu. Tak więc hajs się zgadza, nawet, jak to cudo nie działa. Gdyby w grę wchodziły zasady rynkowe, to przedsiębiorca ponosiłby straty w momencie gdy klienci nie mogą korzystać z jego usługi. Tu mamy przykład "kapitalizmu z ludzką twarzą", czyli publiczne koszty i prywatne zyski.

        • 15 1

        • No o tym pisałem - gdyby musieli się utrzymać za pieniądze bezpośrednio z portfela klienta, to by się starali, a tak dostali kasę z dotacji i jest to co jest.

          • 8 0

    • no mozesz wybrać na minuty - bez abonamentu

      • 0 0

  • (9)

    Redakcjo, jesteście bezczelni. Rower nie działa prawie wcale, a Wy piszecie o użytkownikach, którzy nie umieją z niego korzystać. Może napiszcie, czy jakieś konsekwencje dla operatora są przewidziane.

    • 94 11

    • (8)

      Konsekwencje? Za udostępnienie praktycznie darmowego roweru miejskiego? Będzie mniej chętnych, a co za tym idzie więcej rowerów, jak podniosą ceny do 5 zł za 10 minut (jak to mają np. w Londynie).
      Dajcie im szanse ogarnąć swoje błędy logistyczne i w końcu wszyscy się będą cieszyli rowerami za grosze

      • 0 9

      • (2)

        Jak trzeba być odklejonym od rzeczywistości, żeby porównywać ceny do londyńskich?

        • 13 1

        • (1)

          No właśnie. W Londynie dużo rzeczy jest tańszych. Np. ciuchy.

          • 5 0

          • Niby przyznajesz, ze trzeba byc odklejonym, zeby porownywac (no wlasnie), a po chwili sama porownujesz :)

            • 0 0

      • kary są przewidziane - dobrze byłoby gdyby je ktoś wymusił a portal monitorował

        • 7 0

      • (1)

        Praktycznie darmowy? To, że ktoś nie wyjmuje Ci pieniędzy literalnie z portfela to nie znaczy, że jest on darmowy. Podatki, to też Twoje pieniądze - masz święte prawo oczekiwać i egzekwować przynajmniej działania bardzo dobrego. Kup sobie jakiś kurs ekonomii online.

        • 10 0

        • A jeżeli nie płacę podatków? Dla mnie jest darmowy.

          • 0 1

      • a 40 mln które skasowali to co? darmo?

        • 4 0

      • Bzdura

        W Londynie płaci się 2 funty za 24 godziny korzystania z systemu (albo 90 funtów za rok) i każde pierwsze 30 minut każdej przejażdżki w tym okresie jest darmowe (kolejne 30 kosztuje 2 funty).

        • 5 0

  • Hahaha

    My mamy swoje rowery bez tego problemu wypożyczania hahaha. I tak jeździmy samochodem. Hahaha

    • 21 8

  • "Niebawem" "Trzeba czekać" "Damy znać najszybciej jak się da"

    To frazy które od pół roku widać najczęściej na facebookowym profilu mevo, lub podobne "spławiacze". I dalej, nawet po opóźnionym włączeniu systemu, nic nie wiadomo. Ta usługa nie utrzymałaby się w Gdańsku dłużej gdyby funkcjonowała na wolnym rynku.
    Jestem zwolennikiem rowerów miejskich, to świetna inicjatywa,jechałem z 20 razy. Ale jakość obsługi, jaką serwuje nam nextbike oceniam jako mierną.

    • 33 3

  • (9)

    Rowery z Business Center w Oliwie powinny być od razu zbierane i przewożone z powrotem. Nie ma sensu żeby 80 rowerow czekało godzinami przy jednym biurowcu bo w tej sytuacji rower dziennie przejedzie tylko 2 razy a on ma służyć po wielokroć. Pracownicy biur jak chcą wracać rowerem z pracy niech jadą własnym.

    • 64 9

    • I będą stały w losowych miejscach. Tam przynajmniej wrócą nimi. (1)

      Co powinni robić do puszczać więcej rowerów..
      Dziś nawet tego co mają na Gdańsk nie puścili w 50%!

      • 4 8

      • to jest system roweru miejskiego - nie pracowników olivia center

        wasi pracodawcy moga kupić wam rowery, skoro jest takie zapotrzebowanie - nic na tym nie stracą, bo moga wpisać w koszty

        • 7 1

    • (5)

      Widzę ze komentarz dodała osoba nie będąca nigdy pod OBC. Rowery są tam eksploatowane na porządku dziennym. Sam z nich korzystam przechodząc obok biurowców i masę innych ludzi nie pracujących w korpo właśnie z tamtąd je wypożycza

      • 10 8

      • (2)

        Stamtąd

        • 13 0

        • zdamdond (1)

          • 2 0

          • Z kont?

            • 0 0

      • Tak tam są eksploatowane a we wszystkich innych miejscach ich nie ma.

        • 12 2

      • porządek dzienny to nie jest 70 rowerów zablokowanych na jednej stacji

        • 3 0

    • wystarczy by nextbike zrobiło mniejszy zasięg stacji (to jeden klik na ich komputerze)

      wtedy tylko 10-20 będzie w zasięgu, a cała reszta będzie oddawana jako poza stacją, z opłatą 3PLN

      gwarantuję, ze problem rozwiąże się po paru dniach, a może nawet po jednym

      • 2 0

  • Nie marudzcie! (1)

    System jest nowy na skalę europejską i dopiero się dociera.

    • 12 36

    • może jakiś dotarty i sprawdzony system działałby poprawnie

      Jak to kiedyś powiedział Budyń "Czujecie ta innowacyjnośc, czujecie ten moment?" i wyszło z tego amber gold. Teraz to całe Mevo, którego wspomniany Budyń był również współpomysłodawcą wygląda na podobnie innowacyjne przedsięwzięcie

      • 8 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane