• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cały czas są problemy z Mevo. Użytkownicy też kombinują

Arnold Szymczewski
5 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł

Cały czas dostępność rowerów Mevo i ładowanie baterii pozostawia wiele do życzenia. Dodatkowo użytkownicy nie zawsze zgodnie z zasadami ich używają. Przypinanie Mevo własnymi blokadami do płotu, wsiadanie z wypożyczonym jednośladem do pojazdów komunikacji miejskiej czy jazda dwóch osób na jednym rowerze - to trzy najczęstsze (i największe) błędy użytkowników systemu roweru metropolitalnego.



Opłaty dodatkowe w Mevo są:

Tak jak wspominaliśmy w artykule o starcie Mevo w Trójmieście - lista opłat dodatkowych w systemie roweru metropolitalnego jest długa i warto się z nią zapoznać, żeby nie narażać się na niepotrzebne koszty. A zapłacić dodatkowo można za pozostawienie roweru poza stacją (3 zł), przekroczenie 12-godzinnego okresu wypożyczenia (200-300 zł) czy wreszcie za utratę lub zniszczenie roweru (12 tys. zł).

Cennik oraz lista dodatkowych opłat w Mevo

Od inauguracji systemu roweru metropolitalnego Mevo minął już ponad tydzień, a jego użytkownicy cały czas nas zaskakują. Ci z nich, którym uda się wypożyczyć rower (w Trójmieście jest ich ciągle za mało), nie zawsze obchodzą się z nim według regulaminu.

W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo. W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo.
- Cieszę się, że system w końcu wystartował, ale to, co obserwujemy na mieście, woła o pomstę do nieba. Przykład: jechałem ostatnio samochodem ul. Sobieskiego w Gdańsku i zauważyłem rowerzystę, który jadąc na swoim (zwykłym) rowerze trzymał się ręką uchwytu w rowerze Mevo, którym - jak podejrzewam - jechał jego znajomy. Nietrudno się domyślić, że chodziło o dodatkowe wspomaganie dla pana, który nie miał "elektryka". Uważam, że to bardzo niebezpieczne - obaj panowie jechali blisko ulicy. Kolejna myśl: to przecież takie polskie - mówi pan Michał, czytelnik.
Nasz raport z Trójmiasta oraz skrzynka mailowa zasypywane są kuriozalnymi zdjęciami, ukazującymi nieprawidłowo korzystających z rowerów użytkowników Mevo. Zdjęcie, które szybko obiegło Trójmiasto pierwszego dnia funkcjonowania systemu, ukazuje kobietę z rowerem Mevo w... pojeździe komunikacji miejskiej - kara za to wynosi 50 zł.

Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł. Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł.
Kara w wysokości 100 zł dla dwóch młodzieńców poruszających się jednocześnie rowerem Mevo przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku może ich zaboleć.

Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł. Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł.
Wiele razy otrzymywaliśmy też pytania: co robić, gdy rower widoczny w aplikacji jako aktywny, zaparkowany jest na prywatnej posesji - za płotem? Przede wszystkim dzwonić do Biura Obsługi Klienta pod numer: (58) 350 20 20.

- Możemy to traktować jako pozostawienie roweru w miejscu trudno dostępnym. Opłata dodatkowa za takie działanie to 300 zł. Należy poinformować Biuro Obsługi Klienta w każdym takim wypadku. Operator będzie reagował - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.
Nadal jednak największym problemem po stronie operatora systemu pozostaje fakt, że naładowanych rowerów jest zdecydowanie za mało. Operator wciąż nie radzi sobie ze sprawnym ładowaniem baterii i ich dystrybuowaniem. Według deklaracji urzędników odpowiedzialnych za system Mevo jest 150 ładowarek do baterii Mevo. Jeśli tak jest w rzeczywistości, to widać, że jest to za mała liczba.

W tej sytuacji, odpowiedź na pytanie, kiedy pojawi się więcej rowerów (jest 1224, a ma być ok. 4 tys.) ma drugorzędne znaczenie.

  • Czytelnicy skarżą się, że rowerów w różnych dzielnicach ciągle brakuje lub w ogóle ich nie ma.
  • Gdzie jest Nemo lub Gdzie jest Mevo?

Miejsca

Opinie (1054) ponad 20 zablokowanych

  • Czlowiek

    To najglupsza istota zyjaca na tej planecie juz niedlugo dojdzie do zaglady tego swiata dobrze ze nie urodzilem sie teraz

    • 19 3

  • Polak potrafi. (1)

    Polakowi taczkę do gnoju a nie rower.

    • 12 5

    • Zamień Polakowi na Gdańszczaninowi i będzie OK

      W Krakowie, Wrocławiu, Warszawie działa tylko tu nie działa !!!

      • 0 1

  • (7)

    Czemu jest kara za mevo w autobusie?

    • 10 19

    • Bo nie po to jest rower- do tego elektryczny, żeby wozić go autem. (4)

      • 17 5

      • (3)

        A co ich obchodzi co z nim robie, jeżeli nie niszczę?

        • 5 13

        • A co ich obchodzi co cię obchodzi? (2)

          • 1 6

          • (1)

            To po prostu z tego g... nie będę korzystał, skoro ich nie obchodzi co sądzą potencjalni użytkownicy.

            • 3 3

            • To wypitalaj z miasta, wsioku..

              • 0 1

    • Bo taki jest rwgulamin. Nie pasuje to nie korzystaj

      • 6 1

    • Nie dla roweru w autobusie

      wpisz sobie w google co to jest rower i do czego służy , osobiście nie życzę sobie żeby w przypadku hamowania autobusu te 30kg złomu wpadło na moje dziecko

      • 8 5

  • Już kupiłem sobie swój (3)

    elektryk i mnie to lotto :D

    • 17 2

    • i co podjedziesz nim do sklepu? (2)

      zostawisz go na noc gdzies na miescie?
      no właśnie. to co ty porownujesz

      • 4 4

      • akurat ja używam roweru (1)

        w celu czystej rekreacji więc nie mam takich potrzeb

        Rowerem jakimkolwiek na zakupy to tak średnio bym się obrobił.

        ale to ja ;-)

        • 3 3

        • echhh. rece opadają.

          do rekreacji to pewnie kazdy ma po 3 rowery własne.

          • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    Lepiej by wyszedł start bez tej przedpremierowej pompy i nakręcania ludzi (1)

    Gdyby miasto i media nie pompowali tej bańki od samego początku. O mevo mówiło się już od dwóch lat, było nawet częścią kampanii wyborczej. Urzędnicy nie mogli się nachwalić. Do tego cała masa medialnych artykułów na wielu portalach typu: "ogłoszono przetarg", "X firm staneło do przetargu", "znaleziono operatora", "wszystkie mevo bedą na prąd!", "mevo będzie miał dzwoneczek!", "mevo ruszy już 3 marca!", "mevo jednak nie ruszy 3 marca"...

    Każdy z tych artykułów i ta cała burza nakręcały coraz większą ilość ludzi. Weźmy teraz przykład z innych inicjatyw współdzielonych transportów : blinkee, yumi, ecoshare, traficar, miimove - Weszły do trójmiasta bez zbytniego rozgłosu i po cichu. Co prawda o Miimove i blinkee pojawiło się kilka artykułów "przedpremierowych", ale to były incydenty i ukazały się na miesiąc przed startem tych systemów, bez podania konkretnej daty.

    Gdyby przedpremierowe informacje o mevo były ograniczone do minimum, stacje powstałby w tym samym miesiącu w którym wystartowałby system (a nie pół roku szybciej), i ogólnie start systemu byłby nagły i sprawny- to i ludzi przybywałoby stopniowo, a operator miałby wystarczająco dużo czasu żeby reagować na zmiany.

    • 21 3

    • zgadzam się, to dziennikarze są winni wszelkich niepowodzeń

      • 1 0

  • Amatorka (5)

    Kolejna przygoda z mevo. Wypożyczyłem rower i okazało się, że ma uszkodzony zamek. Był otwarty i nie dało się go zamknąć, więc nie da się oddać roweru. Telefon na infolinię. Kobieta nie może oddać zdalnie roweru. Zamówiła serwis, który jedzie już 4 godziny i nadal go nie ma. W tym czasie rower jest otwarty i każdy może nim pojechać na moje konto. Minuty zjedzone, kasę z konta mi zjadło, nie mogę wypożyczyć kolejnego roweru, bo ten nieoddany i właśnie dostałem smsa, że wypożyczenie trwa ponad 3 godziny i mam skontaktować się z infolinią, a ja kontaktowałem się z infolinią i nadal nic nie zrobili. Do tego nikt nie odpowiada na maile wysłane do BOK, a wysłałem ich kilka wcześniej w innej sprawie. Jak mam złożyć reklamację, skoro nikt nie odpowiada na maile? Ten system, to totalna amatorszczyzna

    • 69 0

    • amatorka (2)

      system budowany bardzo szybko i z ograniczonymi środkami , inna sprawa to januszowatość naszego społeczeństwa i przyzwolenie / brak egzekucji za drobne wykroczenia , to takie polskie

      • 4 6

      • Bardzo szybko ?

        Rowery na minuty to jakaś światowa innowacja? W Polsce w innych miastach to funkcjonuje od wielu lat .... Co oni Kraków na nowo budowali czy Amerykę odkrywali w 21 wieku ?

        • 12 0

      • fuj

        do pomorzanina- goń się. wczoraj mialam próbkę czepialstwa urzędniczego , bo pieczątka leżala o milimetr dalej od rubryki. oby jak najmniej takich nawiedzeńców jak ty

        • 1 0

    • Szrot

      Mnie spotkało to samo-mam abonament minutowy. Po zakończeniu jazdy blokada zacięła się a minuty lecą. Telefon na infolinię a międzyczasie drugą ręką usiłuję zapiąć blokadę.
      Udało się po paru minutach a telefonu nikt w tym czasie nie odebrał.

      • 8 0

    • opisać złozyć reklamację jeszcze przez rzecznika konsumenta i tyle - olać firemke klrzak

      albo wystawić fakturę na 4 godziny czekania kazda po 50PLN

      • 0 0

  • Powierzchowny

    Znowu powierzchowny artykuł na temat Mevo na Trójmiasto.pl. Jak ma być dobrze jak firma ma tylko 150 ładowarek?! Co da więcej rowerów jak nie maja ich jak ładować? Jak by naprawdę mieli 1000 zapasowych baterii w zapasie to w poniedziałek powinne być dostępne wszystkie rowery a było tylko 700. Tu ktoś wciska kit ciągle dziennikarzom a tym samym nam.

    • 38 0

  • Wałek za 40 mln zł

    a gryzipiórki z urzędu miasta udają, że nic się nie stało.

    • 26 2

  • Abonament

    A ja zapłaciłam abonament a rowerów nigdy nie ma dostępnych. Ani razu nie udało mi się wypożyczyć. Stoją ale niedostępne.

    • 37 0

  • Mi naliczyło wynajem roweru 31 marca

    Kiedy system był zawieszony i nawet trasę przejazdu miałem wyznaczoną, podczas gdy rower nie odpuścił blokady. Takie cuda, ale po kontakcie z BOK zwrócono mi pieniążki. Jednak dla mnie coraz więcej jest wątpliwości niż radości. Dziwią się, że ludzie przypinają rowery jak ciągle gadają o karze 12 000 zl jak ktoś zawinie rower podczas postoju. Nie dziwie się, robię pauzę, włączam blokadę idę do sklepu, ktoś kradnie rower i ja mam płacić... sami te i**otyzmy tworzą, a każdy woli się zabezpieczyć

    • 34 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane