• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?

Janina
23 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym. Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym.

Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym zobacz na mapie Gdańska. Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.



Czy przystanek tramwajowy przed dworcem głównym wymaga poprawek?

Organizacja ruchu pieszego na przystanku tramwajowym przed dworcem jest jednym z głównych powodów zniechęcających mnie do korzystania z komunikacji publicznej.

Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.

Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.

W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.

Dlatego proponuję dwa rozwiązania:

Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.

Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, pozwoliłaby pokazać miastu, że realnie myśli o promocji ruchu pieszego.

Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych zobacz na mapie Gdańska - na odcinku dworzec - "Krewetka".

Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.

Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Janina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (263) 4 zablokowane

  • Prowokacja

    Kiedyś pan redaktor Naskręt miał odwagę podpisać się nazwiskiem po prowokacją likwidacji wiaduktu łączącego ulicę Okopową z Podwalem Przedmiejskim.
    Po krytyce szalonych pomysłów, kilkaset banów, które otrzymali krytycy pomysłów pana Naskręta, "objawiła się pani "Janina"
    W każdym cywilizowanym kraju drogi się poszerza, zwiększa przepustowość komunikacji zbiorowej, pieszej, rowerowej oraz indywidualnej.
    W POlsce odwrotnie, przykład ulica Kartuska, Trakt Świętego Wojciecha.

    • 10 5

  • Brawo

    Inni się mieszczą tylko nie ona. dietę a nie przejście zalecamy

    • 9 5

  • ciasno?

    ...j

    • 2 0

  • otwarcie tunelu zlikwidowało korki w centrum w godzinach szczytu...

    ... w 3 pierwszych dniach po otwarciu tunelu. Poza tym, na ten przystanek tramwaj zajeżdża co minutę - żeby przejście naziemne mogło tam funkcjonować to w ogóle trzeba by zlikwidować w tym miejscu ruch samochodowy. Słusznie zasygnalizowany problem, ale rozwiązanie go takie łatwe nie będzie.

    • 7 1

  • Puścić tramwaje poboczem a nie środkiem drogi

    Wtedy nic nie trzeba zwężać.

    • 4 1

  • Brat Naskrętaa???

    I co że się Naskręt podpisał? Jak się podpisał nazwiskiem to znaczy, że dobry pomysł? to ja się podpiszę pod tym, żeby tramwaje zlikwidować i biegaj sobie pieszo albo nawet rower kup jak jesteś takim fanem tego sportu. Ale nie wypowiadaj się o kierowcach bo widać, że nigdy w korku nie stałeś.

    • 6 1

  • Przejście (1)

    Wybudowanie przejścia naziemnego to jednocześnie zabranie co najmniej jednego przystanku autobusowego po każdej ze stron. Chyba żeby znacząco wydłużyć przystanek tramwajowy na południe - wtedy zabrałoby to miejsc etylko od strony Krewetki. To wywoła jeszcze większy chaos - ludzie na peronie czekający na przejście kontra ludzie próbujacy dostać się do tramwaju.

    • 5 1

    • Teraz ludzi od samochodów odgradzają barierki, jeżeli bezpośrednio z przystanku byłoby przejście to na tym odcinku barierki musiały zniknąć - w takim tłumie już widzę, że co jakiś czas ktoś zostałby wypchnięty wprost pod samochody.

      • 0 0

  • drugi tunel na wysokości krewetki byłby ok

    Ale pani Janina nie była chyba w Warszawie nie mówiąc o Nowym Jorku. Jesteśmy w mieście a nie na wsi i jak rozładujesz ruch w jednym miejscu to zrzucisz go w drugie itd. Nie ma na to lekarstwa

    • 6 1

  • Jak to Jarek mówił, trzeba udać się do specjalisty!!!
    Nie można zmniejszyć pasa drogowego o 20-30 cm. bo to wbrew przepisom a i np. autobus już w takim pasie się nie zmieści a dwa obok siebie tym bardziej. Poza tym pojazdy ciężarowe mogą poruszać się przez centrum chyba że mają ponad 24 tony dmc. Przejście? osoba słabo ruchliwa może udać się na Hucisko lub do tzw. Lotu. Tam jest po płaskim!!! a i nie daleko. Co można zrobić? Nic!

    • 3 1

  • proponuję przedłużenie przystanku w stronę Zieleniaka (1)

    Proponuję przedłużenie przystanku w stronę Zieleniaka, wykonanie wyjść z tunelu w stronę dobudowanej części i ustalenie stałych, wyraźnie oznaczonych w tunelu i na powierzchni stref zatrzymywania tramwajów konkretnych linii.
    Tramwaje konkretnych linii miałyby obowiązek zatrzymywania się tylko w wyznaczonej dla siebie strefie przystanku, by uniknąć chaotycznego, nerwowego przegrupowywania się pasażerów na wąskim przystanku. Dodatkowe wyjście z tunelu na nową część przystanku odciąży jego starą część.

    • 4 2

    • to jest pomysł

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane