- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (152 opinie)
- 2 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami (90 opinii)
- 3 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (111 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (65 opinii)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (125 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (119 opinii)
Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?
Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym . Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.
Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.
Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.
W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.
Dlatego proponuję dwa rozwiązania:
Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.
Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą , pozwoliłaby pokazać miastu, że realnie myśli o promocji ruchu pieszego.
Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych - na odcinku dworzec - "Krewetka".
Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.
Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (263) 4 zablokowane
-
2016-05-24 00:33
ludzi uczyć od małego że najpierw się wysiada z tramwaju a potem wsiada
Uczyć tego jak kto czeka na następny tramwaj to nie zastawia sobą drogi tym kórzy wysiadają ani tym, którzy wsiadają. No i więcej ławeczek dla oczekujacych
- 11 1
-
2016-05-24 00:40
PAT (1)
Wystarczy stworzyć pasy autobusowo-tramwajowe PAT i wspólne przystanki w okolicach dworca PKP w Gdańsku i znakomicie usprawni to komunikację. Zyskuje się jeden pas ruchu po byłych zatoczkach autobusowych. Będzie można wreszcie zatrzynać samochód przy dworcu lub wsiąść do taksówki. Ułatwi się przesiadanie z autobusu na tramwaj. Stworzy się tak zwane pasy życia dla karetek i straży pożarnej ( jazda po torowisku). Chowając tory zmniejszy się haĺas, odsuwając ruch autobusów na środek jezdni zmniejszy się ilość spalin na chodnikach zewnętrznych przy dworcu i Krewetce.
- 2 3
-
2016-05-24 08:22
niewykonalne
Nie wiem, czy korzystałeś kiedyś z przystanku tramwajowego przy dworcu - tam jest taki ruch tramwajów, że często w szczycie komunikacyjnym na wjazd przy perony czekają trzy tramwaje. Nie ma jak dołożyć tam jeszcze autobusów - nie zmieszczą się.
Co innego na Podwalu Przedmiejskim zamiast buspasa...- 1 0
-
2016-05-24 03:36
Tramwaje powinny w tym rejonie jeździć pod ziemią tzn od zieleniaka tunel i pod powierzchnia ziemi zrobić peron a ujście koło bastionu Elżbiety
- 1 6
-
2016-05-24 04:24
Za malo tramwajow
Moim zdaniem tramwaje kursuja za rzadko. W tak duzym miescie co 2-3 minuty cos powinno podjezdzac i to przez caly dzien, a tu nierzadko trzeba stac 15 minut na kurs do Wrzeszcza - stad takie tloki... Z pomyslami Pani sie nie zgadzam - niby jak szerokie mialyby byc te perony??
- 7 0
-
2016-05-24 05:14
(1)
Naziemne przejście ? Kobieto lecz się !
- 8 7
-
2016-05-24 08:21
podziemny tunel dla pieszych ?
Gdańszczaninie lecz się !
- 1 1
-
2016-05-24 06:26
4 i 5 pasów ruchu ????
Kobieto - te dodatkowe pasy ruchu to przystanki autobusowe. Wiesz, taki pojazd jak autobus, który nie jeździ po szynach, zjeżdża na rzeczony przystanek aby nie blokować ruchu i umożliwić swobodne opuszczenie pojazdu i przyjęcie nowych pasażerów
- 6 2
-
2016-05-24 06:28
Najlepszym rozwiazaniem bylo by przeniesienie torow tramwajowych pod sam chodnik, a ulice przesunac w miejsce (1)
gdzie sa obecnie tory tramwajowe
- 4 3
-
2016-05-24 08:24
A autobusy? Zlikwidować?
Tam w jednej linii nie zmieści się wszystko.
- 0 0
-
2016-05-24 06:36
Chore pomysły p.Janiny (2)
Jeśli miasto chce pokazać jak skutecznie zakorkować miasto i wprowadzić kompletny chaos w centrum to pomysły p.Janiny są super.
Samochody będą stały w gigantycznych korkach. Piesi wysiadajacy z tramwaju będą stali w tłumie oczekujących na zielone światło a później będą przepychać się na przejściu żeby zdarzyć na swój tramwaj albo pociąg. Nie cierpliwi przejdą na czerwonym a starsi wpadną pod koła samochodu - super bezpieczne i komfortowe rozwiązanie :-)
Jedyna opcja sensownej poprawy ruchu to wprowadzenie ruchu samochodowego do tunelu. Samochody zniknęłyby z tego miejsca i ponownie pojawiały by się na ziemi za ścisłym centrum miasta - pomysł niestety nierealny ze względu na koszty takiej inwestycji- 9 3
-
2016-05-24 06:49
Tunel
Tunel ok, ale co z autobusami?
- 0 1
-
2016-05-24 08:22
samochody już stoją w gigantycznych korkach
wprowadzenie uspokojenia ruchu przed dworcem może je zmniejszyć, poprawiając bezpieczeństwo ruchu wszystkim.
- 0 2
-
2016-05-24 06:47
Dwóch rzeczy nie bierze autorka pod uwagę. Stłoczenia ludzi oczekujących przejścia na zielonym świetle oraz zakorkowania tramwajów i autobusów oczekujących na zielone światło przed przystankami.
I oczywiście trzeba pamiętać o niecierpliwych ludziach przebiegających po czerwonym, bo tramwaj czy autobus odjeżdża.- 7 1
-
2016-05-24 06:52
A może...
Da się zwęzić każdy pas o połowę? I samochody też wszystkie o połowę zmniejszyć. W końcu i tak tylko 1 osoba w nich siedzi zazwyczaj. Będzie miejsca tyle, że nikt nie będzie marudzil.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.