• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak powinna wyglądać Kielnieńska? Radni Osowej chcą konsultacji społecznych

Krzysztof Koprowski
23 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Wizja możliwych zmian na ul. Kielnieńskiej, którą promowali urzędnicy w 2016 r. Dzisiaj wiadomo już, że nie doczeka się realizacji w takim kształcie.
  • Wizja możliwych zmian na ul. Kielnieńskiej, którą promowali urzędnicy w 2016 r. Dzisiaj wiadomo już, że nie doczeka się realizacji w takim kształcie.
  • Planowany układ przebudowanej ul. Kielnieńskiej.

Radni Osowej czują się oszukani rezygnacją z przekształcenia ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska w atrakcyjną, reprezentacyjną ulicę. Oczekują od urzędników przeprowadzenia konsultacji społecznych, ale na razie otrzymali od nich decyzję odmowną. Zbierają również podpisy pod petycją o możliwie jak najszybsze rozpoczęcie budowy nowego przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na wysokości ul. Kielnieńskiej.



Czy mieszkańcy powinni mieć wpływ na charakter przebudowy ul. Kielnieńskiej?

Przypomnijmy: kilkanaście dni temu pisaliśmy o planach rozbudowy ul. Kielnieńskiej, która wbrew zapowiedziom urzędników nie będzie "bulwarem", lecz drogą typową dla przedmieść, czyli projektowaną przede wszystkim z myślą o wygodzie kierowców, z wąskimi chodnikami.

Wcześniej na spotkaniach z mieszkańcami prezentowano wizualizacje atrakcyjnej przestrzeni publicznej, które miały zachęcić do poparcia budowy tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej.

- Mieliśmy szumne zapowiedzi pięknej wizytówki naszej dzielnicy, a dzisiaj miasto zamierza projektować coś całkowicie innego. Uważam, że należy oddać głos mieszkańcom, którzy powinny współdecydować o kształcie ul. Kielnieńskiej - apeluje Jan Perucki, członek Zarządu Rady Dzielnicy Osowa. - Niestety, miasto nie chce prowadzić dialogu z mieszkańcami, o czym świadczy pismo od dyrektora DRMG. My, mieszkańcy Osowej, chcemy wypowiedzieć się na temat projektu przebudowy tej ulicy i współtworzyć nasze miasto.
W tym miejscu powstać ma dodatkowa jezdnia tzw. drogi serwisowej. W tym miejscu powstać ma dodatkowa jezdnia tzw. drogi serwisowej.

Urzędnicy: projekt przebudowy ulicy nie wymaga konsultacji



We wspomnianym piśmie z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska czytamy: "w zakresie otrzymanego zadania nie wskazano konieczności przeprowadzenia konsultacji społecznych".

- Możemy się czuć w jakimś stopniu oszukani. Chcemy, by ta ulica była wizytówką Osowej, podczas gdy miasto dąży do minimalistycznego wariantu jej przebudowy - mówi Perucki.
- Przedstawione wizualizacje bardzo nam się podobały ze względu na duży udział zieleni, przestrzeni dla pieszych, rowerzystów i wytyczone miejsca do parkowania. Ta koncepcja była jak najbardziej do zaakceptowania przy jednoczesnej budowie ul. Nowej Kielnieńskiej w formie miejskiej drogi - dodaje Bartosz Stefański, radny dzielnicy Osowa.
Koncepcja tzw. dużej ramy, która łączy przez pas nadmorski ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno i Trasą Kaszubską. Koncepcja tzw. dużej ramy, która łączy przez pas nadmorski ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno i Trasą Kaszubską.

Ulica Kielnieńska drogą tranzytową pomiędzy "ekspresówkami"?



Radni dzielnicy obawiają się, że rozbudowa ul. Kielnieńskiej bez budowy ul. Nowej Kielnieńskiej, czyli drogi na północ od ul. Komandorskiej zobacz na mapie Gdańska, spowoduje napływ jeszcze większej liczby aut do centrum dzielnicy, zaś istniejąca droga stanie się najkrótszym łącznikiem między obwodnicą Trójmiasta a planowaną Trasą Kaszubską.

Odciążeniem dla układu drogowego może być budowa przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk Osowa Północ lub - jak proponują radni - Gdańsk Kukawka (w nawiązaniu do nazwy historycznej najstarszej części Osowej). Przystanek ten ma powstać w rejonie wiaduktu nad torami zobacz na mapie Gdańska w ciągu ul. Kielnieńskiej i docelowo także ul. Nowej Kielnieńskiej.

Nowy przystanek kolejowy mógłby zachęcić do przesiadki z samochodu na pociąg. Nowy przystanek kolejowy mógłby zachęcić do przesiadki z samochodu na pociąg.

Rada dzielnicy chce szybkiej budowy przystanku PKM



- Urząd Marszałkowski określił priorytety inwestycyjne do 2025 r., w których uwzględnił właśnie ten przystanek. Patrząc jednak na dotychczasowe tempo prac, obawiamy się, że jego budowa w tym terminie to utopia. Dlatego zbieramy podpisy pod petycją o szybką jego realizację wraz z węzłem integracyjnym autobus-pociąg oraz parkingiem typu park and ride - informuje członek Zarządu RD Osowa.
Czytaj więcej: Wizja rozwoju kolei na Pomorzu na najbliższe dwie dekady

Podpisy można składać za pośrednictwem strony internetowej oraz w lokalnych punktach handlowo-usługowych. W sprawę zaangażowali się również mieszkańcy i samorządowcy pobliskiego Chwaszczyna, dla których byłby to najbliższy przystanek PKM.

- Obecnie mamy ok. 700 podpisów. Planujemy zbierać je do końca sierpnia - zapowiada Jan Perucki.

Miejsca

Opinie (224) 4 zablokowane

  • (1)

    Przystanek PKM plus P&R plus minibusy synchronizowane z PKM plus wspólny bilet plus zwiększenie kursów do Gdańska Śródmieście plus...
    Temat nie do przejścia. Mentalnie.

    • 17 1

    • Przystanek PKM na Kielnieńskiej to nie jest prosta sprawa

      W tym miejscu nachylenie torów jest jak na trasie do Krynicy. Przystanek na takim pochyleniu odpada, pociągi miałyby bardzo duże problemy z ruszeniem pod górę, musiałyby być specjalnie przystosowane (czyt. droższe) do linii wysokogórskiej, dużo lepiej niż obecne szynobusy Pesy - te nadają się tylko do jazdy po płaskim.

      • 3 2

  • I dobrze Wam tak.

    Tyle żeście w Osowie cwaniaczyli z Trasą Kaszubską że zostaliście jak Himilsbah z angielskim. Nadal będzie tam wyglądać jak w podrzędnej wsi na Podkarpaciu.

    • 17 13

  • (5)

    20 lat szambiarz z ekipą nic nie robił i teraz im. Się przypomniało, won!!!

    • 7 13

    • Nic nie robił... (4)

      ochłoń pisowski trollu, wyjdź na zewnątrz, przejdź się i wróć. Może ta twoja złość minie.

      • 7 1

      • (3)

        Psie z po

        • 0 6

        • hau hau! (2)

          • 6 0

          • Ale po jednym warunkiem, (1)

            Jak trzymają mordę zamkniętą

            • 0 6

            • mordę zdradziecką

              zapomniałeś dodać

              • 5 0

  • Postawić tam pomnik Kartofla to od razu znajdą się pieniądze od władz wojewódzkich na wszystko! (2)

    A po następnych wyborach pomnik i tak się przeniesie na Szadółki.

    • 17 5

    • I nasadzić brzozy... (1)

      • 8 0

      • Zresztą w Osowej niedaleko od Kielnieńskiej już było rondo im Kaczyniaka .....

        ....na środku stał klozet a w nim tabliczka: rondo im Jarka Kaczyniaka.

        • 5 1

  • Prośba do rowerzystów (4)

    Drodzy fani sprzętu napędzanego mięśniami nóg.
    Proszę korzystać z drogi rowerowej wzdłuż ulicy Oliwskiej lub wybierać czas rekreacyjnego przejazdu poza godzinami szczytu. Droga jest zbyt wąska aby wyprzedzić rowerzystę co powoduje ogromne zatory.

    • 26 10

    • gdzie ty na Oliwskiej widzisz rowerzystów?

      Jest odcinek bez śmieszki to tam się kręcą - do pracy.

      • 2 2

    • Gdzie na Oliwskiej jest droga rowerowa w ogóle?!?!?

      • 3 1

    • droga rowerowa wzdłuż oliwskiej? o jakim ty miescie piszesz? cos pochrzaniles

      • 3 0

    • prośbę należy kierować do miasta, które robi co chce, bez sensu i wszystkich skłóca.

      albo nie glosować na Adamowicza tylko kogoś komu zależy - ja gł. na Wałęsę

      • 1 1

  • Ona nie ma być atrakcyjna (1)

    Tylko przejezdna!!!

    • 22 8

    • Spacerowa też miała być tylko przejezdna. Gdyby przebudowali drogę coś na kształt Chwarznieńskiej lub Słowackiego to komfort jazdy byłby znacznie lepszy. Niestety nie potrafili pokonać idei środowiskowej i teraz tony siarki i innych metali ciężkich wydalane są wprost do naszego pięknego lasu.

      • 3 3

  • Najważniejsze są dwa pasu w każdym kierunku (2)

    Budowa chodnika pomiędzy dwoma zakorkowanymi jezdniami to głupota. Chyba że ktoś chce się nawdychać spalin (większość pojazdów ma rurę wydechową skierowaną do środka jezdni, czyli w tym przypadku na ten "bulwar").

    • 23 9

    • (1)

      Autostradę przez osiedle? Po dwa pasy??

      • 0 11

      • Przez jakie osiedle?

        To jest droga wojewódzka 218 (DW218)

        • 10 2

  • Miasto nie chce konsultacji a rury GPECu to miasto kładzie bo jest kasa do wydarcia? (3)

    Osowa zryta bo budyń dostał kasę na polozenie rur dla GPECu. Wszyscy mieszkańcy Osowej mają miejski gaz wiec po co im ogrzewanie miejskie? Nikt o to nie prosił a budyń zrywa chodniki i ulice i kładzie nikomu nie potrzebna rurę.
    To jest ostatni przetarg za który kupi sobie 12 mieszkanie ten nasz społecznik budyń.

    • 11 17

    • Ja na przykład wolę nie miec gazu w domu. (2)

      Zawsze jedno ryzyko mniej, oszczędność na serwisie pieca, więcej miejsca w domu (nie potrzebny kocioł).

      • 8 4

      • A ja na przykład cenię własny piec za niezależność (1)

        i oszczędności w opłatach za ogrzewanie, choćby dlatego, że nie muszę finansować kosztów struktury GPECu. Serwis w przeliczeniu miesiąc 12 zł (płace 150 zł raz na rok tak od 6 lat), łącznie ze sprawdzaniem szczelności instalacji. Do tego czujnik gazu mam podpięty pod system alarmowy, a kotłownia zajmuje tyle miejsca co lodówka.
        Na pewno nie dla mnie ta inwestycja GPECu. Może, gdybym nie miał tego poukładanego i musiał wydać pieniądze na kotłownie, to wtedy zastanawiałbym się nad GPECem.

        Rury GPECu na Osowej to raczej oferta adresowana do tych , których kotłownie się rozpadają i nie chcą wydawać pieniędzy na remont. Myślę, jednak, że inwestycja wynika nie z dbałości o ludzi tylko GPEC próbuje jakoś zagospodarować ciepło z przyszłej spalarni.

        • 3 5

        • Pewnie że żadne rozwiązanie nie jest dla wszystkich i każdy wybierze co mu odpowiada

          Jak nie będziesz finansować struktur GPECu to będziesz finansować struktury PGNIGu.
          Brak gazu w domu eliminuje w 100% ryzyko wybuchu gazu w domu - tańsze ubezpieczenie.

          • 7 1

  • kielnienska (2)

    Powinno się rozpocząć budowę Nowej Kielnienskiej i bulwaru ;stara; Kielnienska.

    • 15 2

    • I przyokazji wyburzyć okoliczne domy? (1)

      • 2 8

      • Nie, tam jest rezerwa

        • 8 3

  • Parę lat temu krzykacze osowskie zablokowały projekt budowy dwujezdniówki i kładki nad obwodnicą do ówczesnego Geanta. (8)

    Nic nie budować szkodnikom!

    • 21 18

    • Oni nawet blokują budowę dróg na swoim osiedlu (swojego czasu płytowa Wodnika)

      a potem narzekają że nie ma dojazdu..

      • 19 2

    • (2)

      Psie od szambiarza

      • 2 4

      • kolega ma jakieś problemy

        wszędzie widzi psy...

        • 8 0

      • Miło że nam się pan przedstawił...

        • 6 0

    • To nie było tak z tym geantem

      • 3 5

    • To było kilka lat temu... (1)

      Tak jak napisane. Kilka lat temu... chciałabym poinformować że od tego czasu wiele się zmieniło. Przede wszystkim społeczność. Teraz mieszka tu coraz więcej młodych ludzi którzy też chcieliby by mieć prawo głosu. Tej dzielnicy należy się lepszy dojazd, ścieżki rowerowe.

      • 3 5

      • Nic się wam nie należy bardziej od innych. Jest wiele bardziej zaniedbanych miejsc w Gdańsku. Osowa to i tak peryferia, nikt tam nie jeździ, turystów nie ma, wystarczy aby było poprawnie, zadbać należy o bardziej cenne części miasta.

        • 3 2

    • Dokładnie!

      Niech w czynie społecznym sobie budują, jak im zależy!

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane