• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak powinna wyglądać Kielnieńska? Radni Osowej chcą konsultacji społecznych

Krzysztof Koprowski
23 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Wizja możliwych zmian na ul. Kielnieńskiej, którą promowali urzędnicy w 2016 r. Dzisiaj wiadomo już, że nie doczeka się realizacji w takim kształcie.
  • Wizja możliwych zmian na ul. Kielnieńskiej, którą promowali urzędnicy w 2016 r. Dzisiaj wiadomo już, że nie doczeka się realizacji w takim kształcie.
  • Planowany układ przebudowanej ul. Kielnieńskiej.

Radni Osowej czują się oszukani rezygnacją z przekształcenia ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska w atrakcyjną, reprezentacyjną ulicę. Oczekują od urzędników przeprowadzenia konsultacji społecznych, ale na razie otrzymali od nich decyzję odmowną. Zbierają również podpisy pod petycją o możliwie jak najszybsze rozpoczęcie budowy nowego przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na wysokości ul. Kielnieńskiej.



Czy mieszkańcy powinni mieć wpływ na charakter przebudowy ul. Kielnieńskiej?

Przypomnijmy: kilkanaście dni temu pisaliśmy o planach rozbudowy ul. Kielnieńskiej, która wbrew zapowiedziom urzędników nie będzie "bulwarem", lecz drogą typową dla przedmieść, czyli projektowaną przede wszystkim z myślą o wygodzie kierowców, z wąskimi chodnikami.

Wcześniej na spotkaniach z mieszkańcami prezentowano wizualizacje atrakcyjnej przestrzeni publicznej, które miały zachęcić do poparcia budowy tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej.

- Mieliśmy szumne zapowiedzi pięknej wizytówki naszej dzielnicy, a dzisiaj miasto zamierza projektować coś całkowicie innego. Uważam, że należy oddać głos mieszkańcom, którzy powinny współdecydować o kształcie ul. Kielnieńskiej - apeluje Jan Perucki, członek Zarządu Rady Dzielnicy Osowa. - Niestety, miasto nie chce prowadzić dialogu z mieszkańcami, o czym świadczy pismo od dyrektora DRMG. My, mieszkańcy Osowej, chcemy wypowiedzieć się na temat projektu przebudowy tej ulicy i współtworzyć nasze miasto.
W tym miejscu powstać ma dodatkowa jezdnia tzw. drogi serwisowej. W tym miejscu powstać ma dodatkowa jezdnia tzw. drogi serwisowej.

Urzędnicy: projekt przebudowy ulicy nie wymaga konsultacji



We wspomnianym piśmie z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska czytamy: "w zakresie otrzymanego zadania nie wskazano konieczności przeprowadzenia konsultacji społecznych".

- Możemy się czuć w jakimś stopniu oszukani. Chcemy, by ta ulica była wizytówką Osowej, podczas gdy miasto dąży do minimalistycznego wariantu jej przebudowy - mówi Perucki.
- Przedstawione wizualizacje bardzo nam się podobały ze względu na duży udział zieleni, przestrzeni dla pieszych, rowerzystów i wytyczone miejsca do parkowania. Ta koncepcja była jak najbardziej do zaakceptowania przy jednoczesnej budowie ul. Nowej Kielnieńskiej w formie miejskiej drogi - dodaje Bartosz Stefański, radny dzielnicy Osowa.
Koncepcja tzw. dużej ramy, która łączy przez pas nadmorski ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno i Trasą Kaszubską. Koncepcja tzw. dużej ramy, która łączy przez pas nadmorski ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno i Trasą Kaszubską.

Ulica Kielnieńska drogą tranzytową pomiędzy "ekspresówkami"?



Radni dzielnicy obawiają się, że rozbudowa ul. Kielnieńskiej bez budowy ul. Nowej Kielnieńskiej, czyli drogi na północ od ul. Komandorskiej zobacz na mapie Gdańska, spowoduje napływ jeszcze większej liczby aut do centrum dzielnicy, zaś istniejąca droga stanie się najkrótszym łącznikiem między obwodnicą Trójmiasta a planowaną Trasą Kaszubską.

Odciążeniem dla układu drogowego może być budowa przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk Osowa Północ lub - jak proponują radni - Gdańsk Kukawka (w nawiązaniu do nazwy historycznej najstarszej części Osowej). Przystanek ten ma powstać w rejonie wiaduktu nad torami zobacz na mapie Gdańska w ciągu ul. Kielnieńskiej i docelowo także ul. Nowej Kielnieńskiej.

Nowy przystanek kolejowy mógłby zachęcić do przesiadki z samochodu na pociąg. Nowy przystanek kolejowy mógłby zachęcić do przesiadki z samochodu na pociąg.

Rada dzielnicy chce szybkiej budowy przystanku PKM



- Urząd Marszałkowski określił priorytety inwestycyjne do 2025 r., w których uwzględnił właśnie ten przystanek. Patrząc jednak na dotychczasowe tempo prac, obawiamy się, że jego budowa w tym terminie to utopia. Dlatego zbieramy podpisy pod petycją o szybką jego realizację wraz z węzłem integracyjnym autobus-pociąg oraz parkingiem typu park and ride - informuje członek Zarządu RD Osowa.
Czytaj więcej: Wizja rozwoju kolei na Pomorzu na najbliższe dwie dekady

Podpisy można składać za pośrednictwem strony internetowej oraz w lokalnych punktach handlowo-usługowych. W sprawę zaangażowali się również mieszkańcy i samorządowcy pobliskiego Chwaszczyna, dla których byłby to najbliższy przystanek PKM.

- Obecnie mamy ok. 700 podpisów. Planujemy zbierać je do końca sierpnia - zapowiada Jan Perucki.

Miejsca

Opinie (224) 4 zablokowane

  • Co na to Kacper? (9)

    Czy już poparł budowę bulwaru?

    • 31 19

    • (7)

      Tak psie od szambiarza

      • 6 11

      • jaka kulturalna odpowiedź (6)

        takich ludzi nam potrzeba!

        • 12 3

        • (5)

          Żebyś wiedział, że trzeba nam ludzi którzy nazywają rzeczy po imieniu. Zabolało? Ma boleć.

          • 3 7

          • Lumpen proletariat czuje władzę! (2)

            Są przy korycie to mają moc!

            • 6 3

            • (1)

              Piszesz o szambiarzu?

              • 2 5

              • Kacperek siedzi cicho bo Jarek chory i nie przeslal nowych rozkazow

                • 4 3

          • Tak jest! Cytując klasyka: Potrzeba nam ludzi prostych ale rzetelnych, co potrafią pieprznąć ręką w stół. Normalnie jakbym się cofnął o 30 lat. W sumie o komunie dzieci nie będą musiały uczyć się z książki.

            • 5 3

          • idź ochłoń

            • 8 2

    • Widać wzmożoną aktywność Peruckiego

      Chyba zbliżają się wybory...

      • 14 8

  • coś wam się pomyliło

    kolej to nie tramwaj i nie może być przystanków co paręset metrów

    • 10 0

  • M2 (1)

    O potrzebie budowy szerszej ulicy należało pomyśleć przy wydawaniu tworzeniu planu zagospodarowania przestrzennego 25 lat temu i konsekwentnie z jego treścią wydawać pozwolenia na budowę z zachowaniem odpowiedniej odległości od planowanego pasa drogowego. Teraz przewężenia w pasie drogowym nie pozwalają na budowę trasy marzeń.

    • 10 2

    • Od zawsze planowano tam przelotówke. Tamtędy miała pierwotnie biec trasa Kaszubska

      • 4 0

  • Osowa to jeszcze Gdańsk?

    Przecież Osowa to w ogóle nie powinien być Gdańsk. Za*upie za siedmioma lasami i siedmioma obwodnicami, niepołączone w żaden sposób z miastem.

    • 8 6

  • My mieszkańcy dolnego tarasu chcemy by była tam droga 2×2

    Tak jak Osowa chciała nam wcisnąć przelotówki na dolnym tarasie

    • 8 1

  • Totalnie zaniedbana infrastruktura drogowa

    Budyń przez 20 lat nie wyremontował ani razu tej drogi , jeśli ją doprowadzą do porządku to już będzie sukces, a temu płezydentowi czas pokazać fucka.

    • 3 4

  • Prośba do rowerzystów (4)

    Drodzy fani sprzętu napędzanego mięśniami nóg.
    Proszę korzystać z drogi rowerowej wzdłuż ulicy Oliwskiej lub wybierać czas rekreacyjnego przejazdu poza godzinami szczytu. Droga jest zbyt wąska aby wyprzedzić rowerzystę co powoduje ogromne zatory.

    • 26 10

    • prośbę należy kierować do miasta, które robi co chce, bez sensu i wszystkich skłóca.

      albo nie glosować na Adamowicza tylko kogoś komu zależy - ja gł. na Wałęsę

      • 1 1

    • droga rowerowa wzdłuż oliwskiej? o jakim ty miescie piszesz? cos pochrzaniles

      • 3 0

    • Gdzie na Oliwskiej jest droga rowerowa w ogóle?!?!?

      • 3 1

    • gdzie ty na Oliwskiej widzisz rowerzystów?

      Jest odcinek bez śmieszki to tam się kręcą - do pracy.

      • 2 2

  • ważne żeby powstały ścieżki rowerowe. (7)

    • 31 36

    • Gdzie niby?

      • 2 1

    • ważne, żeby karać kierowców za każde wyprzedzenie roweru na mniej niż 1m (5)

      i odbierać PJ za wyprzedzanie na mniej niż pół metra.
      Nie istnieje żadna przeszkoda, żeby wypuścić rowery pułapki, które będą to rejestrować.
      Żadne "ścieżki" nie są potrzebne, ważne jest przywrócenie normalności na drogach.
      Dodam, że po większości tych pierdzielonych pieszo rowerówek nie da się jechać w celach komunikacyjnych.

      • 4 12

      • ... każdego rowerzystę (4)

        przejeżdżającego bezczelnie po przejściach dla pieszych. Ale by się miasto wzbogaciło!

        • 8 6

        • Nie licytować się, tylko karać wszystkich po równo. (3)

          I za jazdę po przejściu (po przejeździe można, przypominam) i za stop na zielonej strzałce i za przekraczanie prędkości.

          Wtedy wszystkim będzie lepiej i bezpieczniej w mieście.

          • 3 4

          • odróżniać zachowania wiążące się z ponoszeniem ryzyka (1)

            od zachowań powodujących zagrożenie dla innych.

            Po co karać babcię nieschodzącą z roweru gdy przejeżdża przez jezdnię na przejściu dla pieszych a nie karać gamonia, który traktuje miasto jako tor wyścigowy formuły 1?

            Miasto 8-80 zapewnia dzieciom 11 letnim poczucie bezpieczeństwa wtedy, gdy jadą rowerem po jezdni w strefie 30 a nie promuje "równego traktowania" jego wykroczeń z wykroczeniami kierowców jeżdżących po mieście z prędkością 70+

            • 4 2

            • Najpierw doprowadzić do stanu, kiedy kodeks drogowy jest respektowany.

              Nie może być sytuacji kiedy dokonujesz zabronionego czynu uważając, że przecież i tak zaszkodzisz tylko sobie.
              Kierowca próbujący Cię ominąć może np zjechać na przeciwny pas i zginąć...

              • 2 1

          • i nie będzie niczego

            • 4 2

  • Bulwar? (3)

    A czy ktoś sprawdzał, gdzie i w jakich kierunkach mieszkańcy Osowej chodzą na spacery?

    Jeśli bulwar to raczej w głąb dzielnicy. Albo w środku, choćby Junony, która ma spory zapas terenu i stanowiłaby cywilizowane dojście do PKM , szkół i sklepów przy Wodnika, nowych domów i blokowisk.

    A nim powstanie kolejna stacja PKM chciałbym jeden bilet na autobus i PKM .

    • 15 1

    • (2)

      To jest super pomysł, junony powinna być bulwarem

      • 7 1

      • Do tego RAI i Domy Pomorskie powinny sypnąć groszem na bulwar (1)

        za budowanie bloków w tej okolicy bez porządnych dróg dojazdowych

        • 8 1

        • Cwaniaki z nich sprzedaz idzie dobrze więc się nie martwia o nic, nic nie muszą

          • 4 1

  • Bulwar??? A co z samochodami??? (2)

    Ten pomysł na bulwar to niech pan Perucki sobie na swojej działce zrobi a nie w tym miejscu!!! Na Kielnieńskiej ma być szybko remont a jeżeli znajdzie się kasa na tunel pod Pachołkiem i na zupełnie nową (omijającą to miejsce) ulicę dla samochodów, to dopiero wtedy obecną Kielnieńską można zmieniać na bulwar!!! Widać, że Perucki i podobni na ładnych obrazkach chcą wybory wygrać a gdzie możliwość dojazdu do centrum przez mieszkańców? Adamowicz ma rację - teraz szybki remont Kielnieńskiej a w przyszłości może zmiana na bulwar jak będzie inny, lepszy dojazd do centrum.

    • 16 7

    • To wg ciebie jest lepiej zmarnować kasę najpierw na remont a później to przerabiać... To takie typowo polskie podejscie, dlatego h tyle kasy jest w tym kraju marnowane

      • 3 4

    • Perucki jakby mógł, to by jeszcze rondo na bulwarze wybudował

      • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane