• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak powinna wyglądać Kielnieńska? Radni Osowej chcą konsultacji społecznych

Krzysztof Koprowski
23 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Wizja możliwych zmian na ul. Kielnieńskiej, którą promowali urzędnicy w 2016 r. Dzisiaj wiadomo już, że nie doczeka się realizacji w takim kształcie.
  • Wizja możliwych zmian na ul. Kielnieńskiej, którą promowali urzędnicy w 2016 r. Dzisiaj wiadomo już, że nie doczeka się realizacji w takim kształcie.
  • Planowany układ przebudowanej ul. Kielnieńskiej.

Radni Osowej czują się oszukani rezygnacją z przekształcenia ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska w atrakcyjną, reprezentacyjną ulicę. Oczekują od urzędników przeprowadzenia konsultacji społecznych, ale na razie otrzymali od nich decyzję odmowną. Zbierają również podpisy pod petycją o możliwie jak najszybsze rozpoczęcie budowy nowego przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na wysokości ul. Kielnieńskiej.



Czy mieszkańcy powinni mieć wpływ na charakter przebudowy ul. Kielnieńskiej?

Przypomnijmy: kilkanaście dni temu pisaliśmy o planach rozbudowy ul. Kielnieńskiej, która wbrew zapowiedziom urzędników nie będzie "bulwarem", lecz drogą typową dla przedmieść, czyli projektowaną przede wszystkim z myślą o wygodzie kierowców, z wąskimi chodnikami.

Wcześniej na spotkaniach z mieszkańcami prezentowano wizualizacje atrakcyjnej przestrzeni publicznej, które miały zachęcić do poparcia budowy tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej.

- Mieliśmy szumne zapowiedzi pięknej wizytówki naszej dzielnicy, a dzisiaj miasto zamierza projektować coś całkowicie innego. Uważam, że należy oddać głos mieszkańcom, którzy powinny współdecydować o kształcie ul. Kielnieńskiej - apeluje Jan Perucki, członek Zarządu Rady Dzielnicy Osowa. - Niestety, miasto nie chce prowadzić dialogu z mieszkańcami, o czym świadczy pismo od dyrektora DRMG. My, mieszkańcy Osowej, chcemy wypowiedzieć się na temat projektu przebudowy tej ulicy i współtworzyć nasze miasto.
W tym miejscu powstać ma dodatkowa jezdnia tzw. drogi serwisowej. W tym miejscu powstać ma dodatkowa jezdnia tzw. drogi serwisowej.

Urzędnicy: projekt przebudowy ulicy nie wymaga konsultacji



We wspomnianym piśmie z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska czytamy: "w zakresie otrzymanego zadania nie wskazano konieczności przeprowadzenia konsultacji społecznych".

- Możemy się czuć w jakimś stopniu oszukani. Chcemy, by ta ulica była wizytówką Osowej, podczas gdy miasto dąży do minimalistycznego wariantu jej przebudowy - mówi Perucki.
- Przedstawione wizualizacje bardzo nam się podobały ze względu na duży udział zieleni, przestrzeni dla pieszych, rowerzystów i wytyczone miejsca do parkowania. Ta koncepcja była jak najbardziej do zaakceptowania przy jednoczesnej budowie ul. Nowej Kielnieńskiej w formie miejskiej drogi - dodaje Bartosz Stefański, radny dzielnicy Osowa.
Koncepcja tzw. dużej ramy, która łączy przez pas nadmorski ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno i Trasą Kaszubską. Koncepcja tzw. dużej ramy, która łączy przez pas nadmorski ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno i Trasą Kaszubską.

Ulica Kielnieńska drogą tranzytową pomiędzy "ekspresówkami"?



Radni dzielnicy obawiają się, że rozbudowa ul. Kielnieńskiej bez budowy ul. Nowej Kielnieńskiej, czyli drogi na północ od ul. Komandorskiej zobacz na mapie Gdańska, spowoduje napływ jeszcze większej liczby aut do centrum dzielnicy, zaś istniejąca droga stanie się najkrótszym łącznikiem między obwodnicą Trójmiasta a planowaną Trasą Kaszubską.

Odciążeniem dla układu drogowego może być budowa przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk Osowa Północ lub - jak proponują radni - Gdańsk Kukawka (w nawiązaniu do nazwy historycznej najstarszej części Osowej). Przystanek ten ma powstać w rejonie wiaduktu nad torami zobacz na mapie Gdańska w ciągu ul. Kielnieńskiej i docelowo także ul. Nowej Kielnieńskiej.

Nowy przystanek kolejowy mógłby zachęcić do przesiadki z samochodu na pociąg. Nowy przystanek kolejowy mógłby zachęcić do przesiadki z samochodu na pociąg.

Rada dzielnicy chce szybkiej budowy przystanku PKM



- Urząd Marszałkowski określił priorytety inwestycyjne do 2025 r., w których uwzględnił właśnie ten przystanek. Patrząc jednak na dotychczasowe tempo prac, obawiamy się, że jego budowa w tym terminie to utopia. Dlatego zbieramy podpisy pod petycją o szybką jego realizację wraz z węzłem integracyjnym autobus-pociąg oraz parkingiem typu park and ride - informuje członek Zarządu RD Osowa.
Czytaj więcej: Wizja rozwoju kolei na Pomorzu na najbliższe dwie dekady

Podpisy można składać za pośrednictwem strony internetowej oraz w lokalnych punktach handlowo-usługowych. W sprawę zaangażowali się również mieszkańcy i samorządowcy pobliskiego Chwaszczyna, dla których byłby to najbliższy przystanek PKM.

- Obecnie mamy ok. 700 podpisów. Planujemy zbierać je do końca sierpnia - zapowiada Jan Perucki.

Miejsca

Opinie (224) 4 zablokowane

  • (3)

    Paranoja, mieszkańcy peryferyjnej dzielnicy chcą zablokować oczywisty wynikający z geografii łącznik obwodnicy trójmiasta i trasy kaszubskiej? Proponuję przeprowadzkę w Bieszczady.

    • 15 11

    • (1)

      Mieszkańcy chcą budowy bulwaru i budowy jednoczesnej drogi równoległej, Nowej Kielnienskiej, „Obwodnicy Osowej”

      • 6 6

      • tylko po co komu bulwar?

        do inhalacji spalin z zakorkowanej drogi?
        Onkolodzy juz sie cieszą.

        • 7 6

    • Tym bardzie że to droga wojewódzka DW218 a nie osiedlowa...

      • 11 1

  • Kielnienska powinna wyglądać dokładnie tak, jak Osowiacy chcą widzieć Drogę Zieloną, czyli 4 pasy ruchu, 3 metrowe ekrany akustyczne i jedno przejście dla pieszych na odcinku 5 km, oczywiście podziemne i zawsze zasikane.

    • 18 6

  • (1)

    Przystanek PKM plus P&R plus minibusy synchronizowane z PKM plus wspólny bilet plus zwiększenie kursów do Gdańska Śródmieście plus...
    Temat nie do przejścia. Mentalnie.

    • 17 1

    • Przystanek PKM na Kielnieńskiej to nie jest prosta sprawa

      W tym miejscu nachylenie torów jest jak na trasie do Krynicy. Przystanek na takim pochyleniu odpada, pociągi miałyby bardzo duże problemy z ruszeniem pod górę, musiałyby być specjalnie przystosowane (czyt. droższe) do linii wysokogórskiej, dużo lepiej niż obecne szynobusy Pesy - te nadają się tylko do jazdy po płaskim.

      • 3 2

  • Milena (2)

    Ludzie !!!!!! Przecież nie ma tam warunków przestrzennych aby wybudować "wizytówkę dzielnicy" z duktem spacerowym; z trudem mieszczą się tam dwa pasy i jeden chodnik a o ścieżce rowerowej i pasie zieleni nie ma już mowy!!!!!!!!!

    • 17 4

    • (1)

      Jest rezerwa idealna na taką inwestycję dzbanie...

      • 6 6

      • dziękujemy za fachową opinię

        o wystarczającej rezerwie na taką inwestycję

        • 8 5

  • Budować! Budować!

    • 10 1

  • Powinien byc pomink smolenski. (1)

    Co 100 metrow.

    • 6 8

    • chyba pomnik Budynia :)

      • 3 4

  • z tą osową zawsze problem...

    ...nic im się nie podoba. to przez tą dzielnicę do tej pory nie ma normalnego dojazdu do obwodnicy już od wielu lat, a kielnieńska wygląda jakby przelazło przez nią stado asfaltożernych nornic. czy tak ciężko zrozumieć, że dzielnica willowa to może i jest, ale w bocznych uliczkach? kielnieńska jest trasą przelotową prowadzącą do obwodnicy i taka jest jej rola. znowu będą swoim zrzędzeniem blokować proces budowlany. to dzielnica absurdów. mikroronda, skrzyżowania równorzędne, gdzie wyjazdy z prawej strony są tak "zapłotowane" i zarośnięte przez chaszcza, że praktycznie należałoby zatrzymać się przed każdym z nich i wyjść z samochodu, żeby zobaczyć, czy nic nie jedzie z bocznej. jakby nie rozumieli, że każde zatrzymanie i ruszenie auta to więcej spalin i hałasu. ludzie będą tamtędy jeździć (z czym chyba dzielnica nie umie się pogodzić), bo innych dróg nie ma. od rozumu mieszkańców zależy tylko, czy będą mieli hałas i smród, czy nie. czasem się wstydzę własnej dzielnicy,

    • 30 5

  • Hahaha (1)

    Osowa lobbuje za budową Drogi Zielonej, czyli za zniszczeniem pasa nadmorskiego i tu jakoś planowana przelotówka im nie przeszkadza. Jak widać karma wróciła szybko. :))))

    • 22 4

    • Jak zwykle

      każdy chce szerokich dróg, ale 50km od swojego domu

      • 15 1

  • Najważniejsze są dwa pasu w każdym kierunku (2)

    Budowa chodnika pomiędzy dwoma zakorkowanymi jezdniami to głupota. Chyba że ktoś chce się nawdychać spalin (większość pojazdów ma rurę wydechową skierowaną do środka jezdni, czyli w tym przypadku na ten "bulwar").

    • 23 9

    • (1)

      Autostradę przez osiedle? Po dwa pasy??

      • 0 11

      • Przez jakie osiedle?

        To jest droga wojewódzka 218 (DW218)

        • 10 2

  • kielnienska (2)

    Powinno się rozpocząć budowę Nowej Kielnienskiej i bulwaru ;stara; Kielnienska.

    • 15 2

    • I przyokazji wyburzyć okoliczne domy? (1)

      • 2 8

      • Nie, tam jest rezerwa

        • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane