- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (122 opinie)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (320 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (276 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (92 opinie)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (121 opinii)
- 6 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (44 opinie)
Jak szybko jeżdżą pociągi SKM? Sprawdziliśmy
61,4 km/h to najwyższa tzw. średnia prędkość techniczna, jaką rozwijają składy SKM. Dzieje się tak na trasie Gdynia Główna - Gdańsk Wrzeszcz - Kościerzyna. Najwolniej pasażerowie jadą między przystankiem Gdańsk Śródmieście a Chylonią. Tu pociągi rozpędzają się do średnio 43,9 km/h. Sprawdziliśmy jak szybko poruszają się charakterystyczne żółto-niebieskie kolejki.
Przeanalizowaliśmy na jakich odcinkach składy poruszają się najszybciej, a gdzie pociągi jadą najwolniej.
Sprawdziliśmy także, jaki pociąg może rozwinąć największą prędkość i do jakich szybkości przystosowane są tory, po których porusza się tabor SKM.
Średnie prędkości na liniach PKP SKM
Linia S1:
- Gdańsk Śródmieście - Lębork: Średnia prędkość techniczna (Vt): 54,5 km/h
- Gdańsk Śródmieście - Wejherowo: Vt: 48,4 km/h
- Gdańsk Śródmieście - Gdynia Chylonia: Vt: 43,9 km/h
S2: Gdynia Główna - Gdańsk Wrzeszcz: Vt: 55,4 km/h
S8: Gdynia Gł. - Gdańsk Osowa - Kościerzyna Vt: 60,6 km/h
S9: Gdynia Gł. - Gdańsk Wrzeszcz - Kościerzyna Vt: 61,4 km/h
S11:Gdańsk Wrzeszcz - Kartuzy Vt: 48,3 km/h
Jaka jest najwyższa prędkość jaką osiągają składy?
- Zespoły trakcyjne osiągają najwyższą prędkość 120 km/h na linii kolejowej 201 na odc. Gdańsk Osowa - Somonino - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik SKM. - Pod względem parametrów trakcyjnych (prędkość, przyspieszenie i hamowanie) najwyższą średnią prędkość osiągają pojazdy 31WE Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu - dodaje.
Maksymalne dozwolone prędkości na liniach:
- Linia kolejowa 202: Rumia - Lębork - do 140 km/h
- Linia kolejowa 202: Gdynia Gł. - Gdańsk Wrzeszcz - do 120 km/h
- Linia kolejowa 248: Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa do 120 km/h
- Linia kolejowa 201: Gdynia Gł. - Kościerzyna - do 120 km/h
- Linia kolejowa 250: Rumia - Gdańsk Śródmieście - do 70km/h
- Tory na większej części zarządzanej przez PKP SKM linii 250 (Gdańsk Śródmieście - Rumia) są przystosowane do osiągania większej prędkości niż obecnie obowiązująca (70 km/h) - mówi Tomasz Złotoś.
Możliwość szybszej jazdy na tej linii ogranicza jednak gęste rozmieszczenie przystanków i relatywnie słabe osiągi niezmodernizowanych pojazdów.
SKM w Trójmieście. Rozkłady: Gdańsk, Gdynia, Sopot
- Przystanków nam nie ubędzie, nawet mogą pojawić się nowe. Razem z Gdynią badamy zasadność budowy nowego przystanku pomiędzy Redłowem a Orłowem, w rejonie wiaduktu nad ul. Wielkopolską. Szans na przyspieszenie prędkości pociągów na linii 250 upatrujemy w nowym taborze. Jeżeli uda nam się zrealizować zakup 10 nowych pojazdów (przetarg na zakup jednego z opcją na dziewięć kolejnych ogłosiliśmy 18 maja) będziemy mogli wycofać z ruchu 20 najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych - mówi Tomasz Złotoś.
Na koniec zaznaczmy, że podane prędkości dotyczą sytuacji, kiedy na linii nie są prowadzone żadne prace ograniczające prędkość pociągów.
Miejsca
Opinie (167) 5 zablokowanych
-
2021-05-21 22:43
SKM
Chciałbym, żeby rozwinięto skrót SKM... Szczególnie pierwsze słowo. To interesuje mnie najbardziej...
- 1 0
-
2021-05-22 09:39
Skandal, czy w tle złodziejstwo?
Kiedy zamieniono 'berlinki' (pociągi zarekwirowane po wojnie w berlińskim metro) chodzące miedzy Gdańskiem i Wejherowem, przejazd z Rumi do Gdańska wydłużył się o 20 minut. Te same pociągi, niedostosowane do jazdy z dużymi przyspieszeniami i szybkim hamowaniem krążą na trasie do dziś, a władze trójmiasta kryją proceder ukrywania pod nowym 'futerkiem' starych trupów żrących morze prądu, ciągle się psujące i niewygodne. SKM nie tylko jeździ wolno, ale na nią nigdy nie można liczyć. Szefostwo SKM to sitwa z Trójmiasta, ludzi, którzy nic nie robią i pobierają wysokie pensje, a w SKM od 30 lat topi się pieniądze mieszkańców i nie widać żadnej poprawy. SKM powinna była zastąpić samochody - dla ekologii, likwidacji korków, - ale sitwie na tym ie zależy: 30 km z Rumi do Gdańska jedzie się godzinę: to prędkość prawie roweru. XXI wiek po trójmiejsku.
- 1 0
-
2021-05-22 13:46
Gęste przystanki nie mają sensu - od tego są tramwaje, autobusy. Oś kolejki to ułamek miasta - dojazdy lokalne są konieczne.
Jesli nie chcemy tu aut z innych miejscowości, to dojazd z Kartuz, Kościerzyny, Słupska, Tczewa musi być szybki.
- 0 1
-
2022-12-21 21:52
żenada
60 km/h to żenada. Na zachodzie odpowiednik skm rozpędza sie do 100 km/h pomiędzy stacjami. Kto był ten wie. Szybciej autem się dojedzie. To ma być przyszłość Trójmiasta?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.