- 1 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (44 opinie)
- 2 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (39 opinii)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (279 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (319 opinii)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (126 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
Jak zabezpieczyć wiadukt na Hallera przed ciężarówkami?
Grupa radnych PO domaga się od władz miasta ponownego montażu bramownic przed wiaduktem w ciągu al. Hallera , aby ograniczyć notoryczne zrywanie sieci trakcyjnej tramwajów. Zdaniem zastępcy prezydenta istniejące oznakowanie jest wystarczające, zaś montaż fizycznego ograniczenia - pozbawiony uzasadnienia.
W efekcie dochodzi do kilkugodzinnego paraliżu komunikacyjnego, skierowania tramwajów na trasy objazdowe oraz zamknięcia dla ruchu samochodów fragmentu al. Hallera.
Do ostatniego zerwania sieci doszło w piątek (27 lipca), o czym informowaliśmy w naszym Raporcie. Podobne zdarzenie miało też miejsce zaledwie tydzień wcześniej - 20 lipca, a także 11 lipca.
Zerwana trakcja na Hallera (39 opinii)
Radni apelują do prezydenta o bariery ograniczające wjazd
- Doskonale widać, że istniejąca organizacja ruchu wymaga pilnej poprawy. Przez nieuwagę lub celowe lekceważenie oznakowania przez jednego kierowcę cierpią pasażerowie komunikacji miejskiej kilku linii tramwajowych. W dodatku takie sytuacje zniechęcają do korzystania z tramwajów jako podstawowego środka transportu do pracy czy szkoły - mówi Piotr Borawski, przewodniczący klubu Platformy Obywatelskiej w Radzie Miasta Gdańska.
Borawski wraz z radnymi PO: Agnieszką Owczarczak, Mateuszem Skarbkiem, Beatą Jankowiak, Emilią Lodzińską, Magdaleną Olek, Beatą Wierzbą, Adamem Nierodą i Przemysławem Rysiem wystosowali w tej sprawie interpelację do prezydenta miasta Gdańska.
- Jesteśmy przekonani, że tylko wykonanie fizycznych barier będzie w stanie powstrzymać kierowców zbyt dużych samochodów przed korzystaniem z tego przejazdu - przekonują radni w piśmie do prezydenta.
Istniejące oznakowanie jest wystarczające
Odpowiedzi ostatecznie udzieliła Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej, która przekonuje, że istniejące oznakowanie jest poprawne i nie wymaga poprawek.
Wymienia przy tym jego elementy, które powinny przekonać kierowców do zmiany trasy:
- znaki o zakazie wjazdu pojazdów wyższych niż 3,5 m w najwyższym punkcie przejazdu pod wiaduktem
- tablice o zmiennej treści w ciągu al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej, która ostrzega o przekroczonej skrajni
- znaki o zakazie wjazdu pojazdów ciężarowych.
- Wyżej wymienione oznakowanie jest odpowiednio oddalone od przedmiotowego wiaduktu kolejowego, co pozwala kierowcom zawodowym pojazdów ciężarowych na odpowiednio wczesną reakcję i daje im możliwość zmiany trasy przejazdu - pisze do radnych Dulkiewicz. - W mojej opinii istniejąca organizacja ruchu drogowego przy wiadukcie kolejowym oraz w jego rejonie jest czytelna i jednoznacznie wskazuje, że przejazd pod obiektem jest zabroniony dla pojazdów o wysokości określonej znakami.
Zastępca prezydenta ponadto stwierdza, że montaż dodatkowych elementów, takich jak bramownica, "niestety nie znajduje uzasadnienia".
Materiał z 2016 r.
Bramownica była, ale została zdemontowana
Warto dodać, że kilka lat temu istniała już konstrukcja, która stała przy Operze Bałtyckiej. Została jednak zdemontowana przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
- Tego typu rozwiązanie nie zdało egzaminu. Kierowcy uderzali, wyginali słupki, nie przeszkadzało im też, że przy tej okazji niszczyli karoserię swoich samochodów - tłumaczył cztery lata temu Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ.
Czytaj też: Miasto o problemie z wiaduktem na Hallera: to wina kierowców, nie infrastruktury
Materiał z marca br.
Opinie (350) 10 zablokowanych
-
2018-07-31 22:59
Jak by płacili za naprawę z własnej kieszeni to szybko był by spokój
- 3 0
-
2018-07-31 22:38
Eee.. mobilki jade ciężaróweczką i mam 3,7m zmieszcze się pod tym mostem? Kolego spokojnie, tylko środkiem musisz...
Oooo..kura... eeeee.. kolego za słabo środkiem szedłeś.. powodzonka.. szerokości..
- 7 0
-
2018-07-31 22:36
Zamocowac tarany sredniowieczne z obu kierunkow.
Tak tarany !
- 1 0
-
2018-07-31 22:32
Każda awaria == usługa naprawy trakcji...
Ktoś ma w tym interes...
- 1 0
-
2018-07-31 21:14
bramownica (1)
" Tego typu rozwiązanie nie zdało egzaminu. Kierowcy uderzali, wyginali słupki, nie przeszkadzało im też, że przy tej okazji niszczyli karoserię swoich samochodów - tłumaczył cztery lata temu Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ."
Panie Kotłowski policz koszty naprawy zerwanej sieci trakcyjnej. Wychodzi dużo drożej niż naprawa bramownicy. A za takie naprawy powinien zapłacić kierowca......- 12 0
-
2018-07-31 22:30
ale uszkadzali bramownicę, objeżdżali i pchali się potem pod wiadukt
paru asów też widziałem, którzy za czasów istnienia bramownicy skręcali z pasa do jazdy na wprost (na torowisko) omijając bramownicę.
- 0 0
-
2018-07-31 18:24
Puścić tramwaje inną drogą, skoro problem (1)
to ich trakcja i tak w tym miejscu są bezsensu, gdyż jadą po drodze zabierając miejsce samochodą, w tym miejscu wystarczy autobus
- 1 13
-
2018-07-31 22:15
Puścić samochody inna drogą skoro problem
to ich przejazdy i tak w tym miejscu są bez sensu, gdyż jadą po drodze zabierając miejsce tramwają, w tym miejscu wystarczy deptak
- 5 0
-
2018-07-31 22:10
tylko wczesniejszy "dzwon" z odpowiednia konstrukcja uchroni przed debilami !!! do tego kamery
dlaczego mieszkancy maja byc ofiarami debili ? i do tego surowe kary dla debili,
nie ma innej opcji !!! uszkodzi karoserie ?! wali mnie troska o jego karoserie, zatroszczyc to nalezy sie o mieszkancow a nie o debili- 7 0
-
2018-07-31 22:08
Postawić znak "przejazd płatny: do 3,5m 0pln, ponad 10000pln" myślę że szybko pomoże.
Dodatkowo foto rejestrator odpalany czujnikiem laserowym na wysokości 3.51m, do wysyłania opłat dla tych dla których koszty się nie liczą i po temacie.
- 1 0
-
2018-07-31 22:01
Dać tablice informacyjną: zerwanie sieci trakcyjnej, koszt np. 30 000 PLN
i egzekwować.
- 6 0
-
2018-07-31 22:00
Zamurować
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.