- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (54 opinie)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (112 opinii)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (94 opinie)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (120 opinii)
- 5 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (198 opinii)
- 6 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (199 opinii)
Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?
Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.
To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej na witomińskim odcinku.
Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.
Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.
- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:
- Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
- Plan mobilności dla dzielnicy.
- Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.
Rozkład ZKM Gdynia
Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.
Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.
Miejsca
Opinie (242) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-29 15:10
Opinia wyróżniona
cztery pomysły
Przede wszystkim tak ustawić światła na skrzyżowaniach Chwarznieńska/Hodowlana, ale głównie Chwarznieńska/Widna i Chwarznieńska/Rolnicza, żeby maksymalnie wykorzystać przepustowość tych skrzyżowań. Są tam duże rezerwy spowodowane niewłaściwą synchronizacją świateł.
Następnie dodać regularnie i często jeżdżący obwodnicą i trasą Kwiatkowskiego autobus pomiędzy Wiczlinem/Chwarznem a SKM Gdynia-Grabówek.
Dodatkowo wykorzystać pas zieleni pomiędzy dwiema nitkami Chwarznieńskiej na powstanie stałego buspasa o zmiennym kierunku jazdy i takie zaprojektowanie Chwarznieńskiej na Witominie, żeby wygospodarować tam trzy pasy, z czego środkowy przeznaczyć na buspas o zmiennym kierunku.
A kiedyś może wybudować kolejkę linową przez las do centrum? To wcale nie musi być strasznie drogie, a pewnie będzie tańsze od budowy kolejnej autostrady w centrum miasta.- 25 16
-
2019-05-29 15:22
Nową ulicę omijającą Witomino.
To powinien być priorytet na wczoraj. Żadne inne rozwiązania to strata czasu i pieniędzy.
- 27 0
-
2019-05-29 16:44
Poprawić komunikacje można tylko...
budując obwodnicę Witomina. Koniec.
- 24 5
-
2019-05-29 16:55
Tylko samochód prywatny!
- 24 1
-
2019-05-29 17:01
Tylko bezkolizyjne skrzyzowanie przy Witawie i niezalezny pas ruchu z Rolniczej na Chwarzniejska.Konfiguracja terenu na to pozwala.
- 23 6
-
2019-05-29 17:09
Te nowe osiedla....
M.in. Na Chwarznie korkują Dąbrówkę. Szczególnie skrzyżowanie Rdestowa/Nowowiczlinska obrali sobie za cel z Rdestowej skręcać w lewo i mimo zielonej strzałki blokują totalnie ul.Rdestową. Fajnie,że Operator buduje na tanich terenach drogie mieszkania ale do jasnej ciasnej... niech wybuduje dojazd!
- 27 0
-
2019-05-29 18:19
Czysta pozoracja
Bez budowy drogi przez las omijającej Witomino będzie coraz gorzej.
- 25 1
-
2019-05-29 22:33
Łużycka, Redłowo
Nie ma problemu z dojazdem do centrum, linia 147 to załatwia. Jest problem z dojazdem na Łużycką i do/od stzcjo Redłowo.
- 13 8
-
2019-05-29 23:35
Tylko droga przez las może usprawnić komunikację Chwarzno- Centrum.
Podobnie było z trasą Kwiatkowskiego , którą blokowała banda zielonych i samochody musiały jeżdzić przez Morską do obwodnicy tracąc czas i setki litrów paliwa zatruwając miejsca przejazdu. Tu na Witominie też się tego nie uniknie. Im wcześniej to zrobią tym mniej szkodliwego powietrza i straty czasu kierowców.
- 25 0
-
2019-05-30 05:57
2 pomysły
Wprowadzenie zakazu skrętu w Hodowlaną jadąc od Witawy a z drugiej strony zielona strzałka do wjazdu na Hodowlaną. Tam jest problem Wotomina.
Dlaczego 121 jeździ 3 razy dziennie do Redłowa? Poproszę 6 razy dziennie i przez Łużycka gdyby się pod wiaduktem nie mieścił.- 25 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.