• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Janka Wiśniewskiego: rośnie szansa na buspas i nowy wiadukt rowerowy

Patsz
12 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (168)
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Buspas ma pomóc w szybszym poruszaniu się pojazdów komunikacji miejskiej po Janka Wiśniewskiego. Buspas ma pomóc w szybszym poruszaniu się pojazdów komunikacji miejskiej po Janka Wiśniewskiego.

Dwie firmy chcą zaprojektować buspas i wiadukt dla rowerów na Janka WiśniewskiegoMapka, na odcinku od ul. AdamskiegoMapka do wiaduktu przy EnergetykówMapka. Jedna z nich mieści się w miejskim kosztorysie.



Czy zmiany na Janka Wiśniewskiego zachęcą mieszkańców do przesiadki do komunikacji miejskiej?

Przypomnijmy:

  1. Trzy razy próbowano wybrać wykonawcę buspasa od skrzyżowania Janka Wiśniewskiego z Energetyków do dworca w formule "Zaprojektuj i wybuduj".
  2. Za pierwszym razem nikt się nie zgłosił. Później dwukrotnie problemem była zbyt wysoka cena.
  3. Koncepcja została więc zmieniona: dodatkowy pas o zmiennym ruchu powstanie etapami.


Nowy wiadukt na Janka Wiśniewskiego Nowy wiadukt na Janka Wiśniewskiego





Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni już zlecił prace projektowe dla budowy pasa dla pojazdów ZKM od ul. Adamskiego do wiaduktów przed ul. Energetyków. Prace projektowe są w trakcie.

Pozostał odcinek od dworca do ul. Adamskiego. Gdynia kilka tygodni temu ogłosiła przetarg na projekt tej inwestycji. Właśnie poznaliśmy oferty, jakie złożono.



Oferty

  1. ZNAK Gdańsk 1.170,000 zł
  2. M3M 3,127,00 zł


Gdynia zaplanowała kosztorys tego zadania na niecałe 1,5 mln zł. Niewykluczone więc, że tańsza oferta, o ile nie będzie w niej błędów, zostanie przyjęta.

Prace projektowe mają potrwać rok i trzy miesiące.

Koszt nowego wiaduktu w Gdyni nie jest jeszcze znany



Na razie jednak zadanie jest na etapie przetargu na projekt. Co ma uwzględniać i co powstanie na jego podstawie?

  • nowy wiadukt rowerowy w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego,
  • buspas na ul. Janka Wiśniewskiego, od stacji Shell do placu Konstytucji,
  • połączenie drogi dla rowerów w pasie drogowym ul. Janka Wiśniewskiego z kładką nad torami SKM Stocznia,
  • ewentualną zmianę organizacji ruchu w ul. Jana z Kolna,
  • nowe oświetlenie




Nowością jest wiadukt dla rowerzystów



Nowością, która pojawiła się w ostatnich miesiącach, jest zlecenie zaprojektowania nowego wiaduktu nad torami przy stacji Gdynia Port, pomiędzy obecnie istniejącymi wiaduktami dla samochodów. Po nowej konstrukcji mają jeździć wyłącznie rowerzyści.

Dokumentacja odpowie również na pytanie, jakie będą szacowane koszty inwestycji, na którą miasto z pewnością będzie chciało pozyskać środki zewnętrzne.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz
Patsz

Miejsca

Opinie (168) 4 zablokowane

  • Niech prezydent jedzie i załatwi pieniądze w Warszawie (1)

    Rząd po ko przecież da, to tutaj 80 procent ludzi ślepo na nich głosuję.

    • 13 3

    • nikt go nie szanuje. Niewiarygodny dla żadnej opcji politycznej, zawsze z wiatrem.

      • 2 1

  • Na koncepcji/projekcie się skończy

    Nie wybudują, kasy brak. Przemilczą sprawę...

    • 16 0

  • Opinia wyróżniona

    (37)

    Jeżeli planują dodatkowy buspas to jest ok. Ale jeżeli ma to tak wyglądać jak na Kwiatkowskiego że zabierają pas ruchu aby zrobić buspas to mojego głosu kucyk nie dostanie. To są jego wymysły i on startuje z obluza i mam nadzieję że ludzie głosować na niego nie bedą

    • 172 27

    • Już dawno zostało udowodnione że większa ilość pasów nie zmniejsza korków. (31)

      Po prostu Janusze skaczący z pasa na pas mają jakieś zajęcie, więc wydaje im się, że jadą szybciej.

      • 32 47

      • Trochę się pozmieniało (15)

        Mnie kiedyś w podstawówce ma lekcjach fizyki uczono, że poruszając się ze średnią prędkością 50 km/h pokonam zakładany dystans szybciej niż z prędkością 30 km/h. Więc to chyba ci sami naukowcy, którzy już dawno udowodnili, że istnieje 47 płci.

        • 15 15

        • (12)

          Czyli jedziesz 50 km/h bo masz szerokie dwa pasy, żeby szybciej dojechać do korka na skrzyżowaniu. Korki nie tworzą się przez zbyt wąskie drogi tylko przez zbyt dużą liczbę samochodów, która próbuje przejechać przez _skrzyżowania_. Jeśli zabierzesz pas osobówkom, twój średni czas przejazdu w aucie się nie zmieni, ale usprawni to ruch autobusowy i może skłonić więcej osób by nie stały razem z tobą w korku. Więc dla ciebie profit!

          Przy okazji pokaż mi przykłady miast gdzie dokładanie kolejnych pasów ruchu zmniejszyło korki.

          • 12 18

          • (6)

            Czyli, jak z dwóch pasów istniejących, jeden przeznaczymy na auta, a drugi na buspas, ilość aut przejeżdżających w danym czasie się nie zmieni, wg Ciebie.

            • 9 0

            • Liczba przejeżdżających ludzi znacznie wzrośnie. (5)

              Przypominam delikatnie, że celem transportu jest przemieszczanie się, nie przestawianie z miejsca na miejsce metalowych puszek.

              • 6 13

              • Wspaniała lewicowa mądrość. A ja myślałem, ze ludzie jeżdżą tymi samochodami z nudów (3)

                Wytłumacz mi jeszcze, czy cały ruch tranzytowy w dzielnicy przemysłowej ćwierćmilionowego miasta też powinien przesiąść się do autobusów?

                • 12 7

              • (2)

                Widzisz, mój drogi, nie próbujesz rozwiązać problemu - jak dostać się do pracy i z powrotem w godzinach szczytu, a szukasz sposobów na dopasowanie rozwiązania pod założony wzorzec: trzeba jechać samochodem.

                Takie zacięcie się na częściowym rozwiązaniu, zamiast powrotu do sedna problemu w celu uzyskania zamierzonego efektu, jest dość charakterystyczne wśród ludzi o mniejszej inteligencji.

                A od tranzytu na przemysłową skalę jest kolej, która w Polsce jest żałośnie niedofinansowana.

                • 1 2

              • co za bzudura (1)

                Smiechłem. Typowe spojrzenie na lewo. Jak sie zaorałem że jednak jest zależność miedz ilością pasów a długoscią korka. To odwraca kota ogonem że trzeba jedzic autobusem. Ech lewica, moze macie serduszko ale rozumki nie bardzo

                • 0 0

              • Lewica przegrała najbardziej ostatnie wybory. Już czas odejść z polityki

                • 0 0

              • Na pewno fajniejsze niż jeździć metalowym gratem ważącym 25kg środkiem drogi pomiędzy samochodami

                • 0 0

          • Zazwyczaj bywa tak, że samochody przejeżdżają przez krzyżówkę na wprost szybciej niż autobusy jadące buspasem (3)

            Dlaczego? Ponieważ te cuda gdyńskiej myśli inżynieryjnej zakończone są prawoskrętami dla samochodów. Efekt? Autobus dojeżdża do krzyżówki i musi najpierw odczekać, aż przejdą piesi a później pojadą samochody. Następnie za krzyżówką ma przystanek i czeka kolejne kilkadziesiąt sekund. Jeżeli jest to konkurencja czasowa dla samochodu, to chyba trochę nieudana. A przy okazji, jestem tak stary, że pamiętam dokładanie pasów w Gdyni, które zmniejszało korki w latach 90-tych i 2000-nych. Bez kilku ważnych inwestycji z tamtego okresu obecnie byśmy przy współczynniku 0,7 samochodu na osobę już dawno się zatkali.

            • 11 2

            • Do 2004, kiedy otworzył się rynek samochodów z UE, auto miała może co 10 rodzina.

              A więc dokładanie pasów mogło działać, bo nawet jak ktoś chciał, nie mógł przesiąść się na samochód.

              Teraz mamy inne czasy - każdy może kupić jeżdżące auto za średnią krajową, a więc dołączamy ze schematami powstawania i utrzymywania się korków do zachodu.

              • 6 0

            • albo by nie było tych 0,7 samochodu tylko wciąż jakieś 0,3 i nic by się nie zatkało

              czy gdyby nie było obwodnicy ktokolwiek pojechał by z Gdyni do Gdańska samochodem? tylko wariat mający za dużo czasu, wszyscy normalni pojechali by pociągiem, no ale obwodnica jest więc mamy pełno wygodnickich którzy dla komfortu tyłka chętnie czasem kogoś w wypadku zabiją a przy okazji zakorkują wszystko na wiele godzin

              • 0 6

            • Dlatego ul. Władysława IV autobusy jeżdżą środkiem. Może w środku buspasik puścić :)

              • 0 0

          • Gdyby usprawnili ruch na 300m ul Unruga i rozszerzyli wąski mostek, korki by się skończyły. Cała inwestycja nie byłaby potrzebna.

            • 0 0

        • Twoja wiedza z fizyki jest weryfikowana już na pierwszym skrzyżowaniu

          • 5 4

        • Pasuje.

          Ci sami ludzie piszą o 47 płciach, o tym że diesel musi kopcić, że przejścia dla pieszych powodują korki i że dodanie nowego pasa zmniejsza korki.

          • 6 3

      • Kto udowodnił? (9)

        • 12 6

        • mama mu powiedziała (1)

          • 9 3

          • Wiadomo, nie stać mnie na samochód, dlatego piszę to z zawiści XD

            Zupełnie nie dlatego, że nie lubię kisnąć w korkach spowodowanych przez naszych drogowych wiejskich filozofów.

            • 17 3

        • Wiele papierów naukowych powstało na podstawie prób, które podjęto w amerykańskich miastach, jak Los Angeles, czy Detroit. (6)

          • 8 13

          • gdzie Rzym a gdzie Krym (2)

            porównujesz 15 mln aglomeracje wielkości województwa pomorskiego do 230 tysięcznej Gdyni wielkości małego kwartału Los Angeles xD
            Aktywiszcza mają problem z logicznym rozumowaniem.
            Ach te wasze samochodowe perpetuum moblie, gdzie samochody w kółko jeżdżą i nigdy do celu nie dojeżdżają...

            • 4 5

            • Możemy porównać choćby do Freiburga czy Gendawy,

              który ma bardzo podobną populację - ale tego już Twoje serce może nie znieść. Przygotuj się, dla indywidualnego ruchu samochodowego w miastach lepiej już było. Przy okazji, Detroit ma ~630k mieszkańców nie 15 milionów, nawet jak metro rozciągniesz na odpowiednik 1/3 Polski to dalej będzie poniżej 4 milionów.

              • 2 0

            • Typowy aktywista planuje ruch samochodowy, ale nie ma nawet prawa jazdy

              • 0 0

          • Ale się wijesz... (1)

            Tytuły tych "papierów naukowych" i nazwiska autorów poproszę!

            • 1 1

            • Zajrzyj w internet i sobie znajdź

              • 0 0

          • To są ciągle cytowane opracowania, które są bardzo stare i nieaktualne.

            • 0 1

      • nie trzeba dowodow, aby stwierdzic, ze ruch doskonale uspokaja... (2)

        Brak drogi dla tego ruchu...

        Co prawda, to rozwiazanie calkowicie rowniez demoluje funkcjonowanie miasta, ale kto by sie przejmowal takim drobiazgiem...

        • 23 6

        • Nie w Polsce. (1)

          Mało to mamy samochodów na Długim Targu?

          • 5 6

          • Na Długim Targu ruch jest spokojny

            • 0 0

      • matma (1)

        matma fizyka, jakiekolwiek podstawowe wykształcenie. elementarna wiedza o ułamkach. Ale teoretycy wizjonerzy mają swoja wizje gdzie samochody są złe i trzeb wciskać kit. Przejedz się ul Morską w strone Rumii pod estakada i zobacz gdzie jest korek i dlaczego.

        • 1 1

        • Matma nie działa wśród polskich kierowców

          • 1 0

    • Dokładnie! Buspasy tak, ale nie kosztem odbierania pasu jezdni innym kierowcom !

      • 9 11

    • Na Kwiatkowskiego przed przebudową było 2x1 pasie więc o jakim "zabieraniu" mowa?

      buspasy w obie strony zostały dobudowane, tak samo będzie w tym przypadku

      • 3 5

    • Nikt nie zabrał pasa na Kwiatkowskiego (2)

      Był 1 pas w górę, są 2 plus buspas.

      Był 1 w dół i nadal jest, plus buspas.

      Więc nie pisz bzdur.

      Nikt nigdy nie planował dla aut większej ilości pasów.

      • 2 8

      • Oczywiscie, że zabrali pas na Kwiatkowskiego (1)

        Zjazd z estakady w kierunku Oksywia, kiedyś były tam dwa pasy ruchu, teraz jeden jest buspasem.

        • 10 2

        • Bzdura

          • 1 4

  • Cyklści i tak jezdzą ulicą. (4)

    Nawet jak obok będzie autostrada rowerowa. Ostatnio jeden mi powiedział, ze on ma kartę rowerowa więc nie musi jechać ścieżką.

    • 27 3

    • bo muszą być dwie oddzielne autostrady rowerowe

      jeśli jest tylko jedna, to rowerzysta ma pełne prawo poruszać się po jezdni obok autostrady rowerowej.

      • 4 2

    • Taka edukacja wszystkich na drogach.

      Co odpowiadasz, kiedy ktoś Cię zapyta, dlaczego przekraczasz prędkość?

      • 2 0

    • Jeśli to "obok" będzie po lewej stronie jezdni

      to tak, nie musi. A czemu - jako posiadacz prawa jazdy powinieneś wiedzieć (choć zważywszy, że w prawie o ruchu drogowym użyte przez ciebie pojęcie ścieżki rowerowej nie występuje, mam pewne wątpliwości)

      • 1 4

    • niestety musi

      • 0 0

  • Szanse będą rosły do 7 kwietnia 2024r...

    ...a jeżeli będzie druga tura do nawet do 21 kwietnia 2024r. Potem drastycznie spadną.

    • 12 0

  • Co za psychoza buspasowa (4)

    Oby nigdy nie powstał. Nie może być tak że jedni będą cierpieć kosztem innych. Zablokować to!

    • 27 6

    • Święte słowa. Nie może być tak, by kilkadziesiąt osób kisło w autobusie, w korku wygenerowanym przez kilku Januszy wiozących powietrze na fotelach pasażerów. Chcecie stać - to sobie stójcie - a zbiorkom ma jechać.

      • 6 6

    • I właśnie dlatego należy dać kierowcom 100% pasa drogowego? (1)

      A wszyscy inni niech sobie cierpią?

      • 6 1

      • dokładnie tak!

        • 0 0

    • Jakim kosztem innych?

      Przeczytaj artykuł zanim napiszesz głupotę

      • 0 0

  • Dziadek

    Dziadek był stoczniowcem
    Bil się tam z Zomo
    Granat miał jeszcze z wojny
    Mówił że jak rzucił to szybciej znikli jak się zjawiły

    • 7 1

  • Opinia wyróżniona

    na Wiśniewskiego są 4 pasy. Dwa mają ograniczenie prędkości do 40 km/h (8)

    więc tam zróbmy dwukierunkowy ruch samochodowy.
    Na pasach, gdzie jest ograniczenie do 70 km/h zróbmy drogę dla rowerów i buspas.

    • 43 28

    • Dobre

      Ha ha ha

      • 5 0

    • Co się dzieje z umysłem odchodzącego prezydenta Szczurka? Chce budować wiadukty rowerowe tam gdzie jest już bezpieczny przejazd, a nie chce wybudować jakiegokolwiek przejścia dla rowerzystów wzdłuż estakady pomiędzy Janka Wiśniewskiego, a Hutniczą? Panie prezydencie, proszę w imieniu mieszkańców już nie startować, bo widać że już dawno utracił Pan kontakt z rzeczywistością.

      • 18 3

    • (1)

      Na J. Wiśniewskiego są po 2 pasy w każdym kierunku .

      • 4 0

      • a na świecie kierunki są cztery

        • 3 0

    • 40 ograniczenie jest z powodu budowy torów (3)

      Aczkolwiek teraz jest to już bez sensu.

      A poza tym pomysł tak do kitu, że szkoda go omawiać

      • 13 1

      • jakich torów? (2)

        linię tramwajową tam robią?

        • 3 5

        • Jak ty tam torów nie widzisz (1)

          To chyba nigdy w Gdyni bnie byłeś

          • 7 1

          • On z Bartoszyc, nigdy w Trójmieście nie był

            • 2 1

  • Ale po co ten wiadukt rowerowy (2)

    Jak tam bez problemu można jechać po jezdni?

    • 16 3

    • zgadza się. Po jezdni można nawet jechać jak jest zakaz wjazdu rowerów. (1)

      bo jest ten znak ustawiony bezprawnie i nie trzeba się do niego stosować.

      • 0 3

      • Nie wiem co bierzesz, ale bierz mniej.

        • 3 0

  • Dajcie tam możliwość jazdy rowerzystów po jezdni a nie na dziurawym chodniku i będzie ok

    • 8 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane