• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jazda pod prąd dozwolona

Katarzyna Moritz
23 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy zwolnią, a rowerzyści pojadą pod prąd
Kierowcy aut parkujący na Ogarnej  tak je ustawiają, że  blokują utworzony pas dla rowerzystów. 
Kierowcy aut parkujący na Ogarnej  tak je ustawiają, że  blokują utworzony pas dla rowerzystów.

Na ulicy Ogarnej otwarto pierwszy pas ruchu w Gdańsku, którym rowerzyści mogą bezkarnie jeździć "pod prąd". Ale teraz nie fani dwóch kółek będą otrzymywać tam mandaty, a kierowcy, którzy źle parkują i blokują drogę rowerom.



Parkowanie powinno być równoległe do krawędzi jezdni, a nie skośne. Parkowanie powinno być równoległe do krawędzi jezdni, a nie skośne.
Otwarcie kontrpasa odbyło się we wtorek, kiedy w Europie, a także w Trójmieście, obchodzony był dzień bez samochodu, promujący alternatywne środki transportu.

Rowerzyści, gdy teraz wjadą na ul. Ogarną na jej jednokierunkowym fragmencie, zobaczą wymalowany białą farbą pas po prawej stronie jezdni, którym mogą się poruszać pod prąd.

Utworzenie go to z jednej strony uzupełnienie brakującego połączenia wschodnich dzielnic Gdańska ze Śródmieściem i przedłużenie drogi rowerowej, biegnącej z dzielnicy Stogi oraz tranzyt dla ruchu rowerowego z dzielnicy Rudniki.

Był też kolejny, raczej mniej przyjemny aspekt braku pasa na tej ulicy. Rowerzyści, którzy nie patrzyli na znaki, często dostawali tam mandaty za jazdę pod prąd.

Obecnie pojawił się nowy problem. Kierowcy aut parkujący na Ogarnej źle je ustawiają, przez co część samochodów wystaje i blokuje utworzony pas dla rowerzystów.

- Kontrpas jest nowym zjawiskiem i część kierowców jeszcze się nie dostosowała do oznakowania i nie zwróciła uwagi, że powinni parkować równolegle do krawędzi jezdni, a nie skosem. Zapewniam, że straż miejska będzie nad tym czuwać - zapowiada Remigiusz Kitliński , oficer rowerowy w Gdańsku, który od maja jest odpowiedzialny za sprawy rowerowe w mieście.

To właśnie dzięki jego inicjatywie powstał na Ogarnej kontrpas dla rowerzystów. Zapowiada, że kolejny ma się wkrótce pojawić na ulicy Garncarskiej w Gdańsku.

Oficer rowerowy zapowiada także nowe wydzielone drogi rowerowe w Gdańsku w tych miejscach, gdzie brakuje odcinków do połączenia sieci ścieżek w całość.

- Priorytetem w najbliższym czasie będzie ulica Kartuska, wjazd na Morenę, ulica Rakoczego, Nowolipie. Drogi powstaną tam w ciągu dwóch lat w ramach projektu unijnego. Kolejne takie miejsce to: ulica Kliniczna, gdzie połączymy istniejącą drogę rowerową z ulicą Marynarki Polskiej z Hallera - zapowiada Kitliński.

Opinie (298) 7 zablokowanych

  • Skośnie to wjedzie nawet małpa . Ale równolegle - tyłem -o to juz nie każdy....Nicki Lauda potrafi .

    • 2 0

  • na ogarnej są okulary dla kierowców cierpiących na daltonizm (3)

    • 2 1

    • JAK DŁUGO DYLETANCI BĘDĄ RZĄDZIĆ GAŃSKIEM?!!! (2)

      Ogarna to dziwna ulica. Zamieszkałem tam w 1953 roku i obswerwuję tam ciągłe zmiany, niestety na gorsze! Ten pas ruchu "pod prąd" dla rowerzystów, świadczy najlepiej co wiedzą i umieją nasi organizatorzy ruchu drogowego. Gdyby ktoś z naszych "dygnitarzy" raczyłby wyjść zza biurka, gołym okiem zobaczyłby, co należy zrobić!
      Popatrzcie państwo na zdjęcie, na szerokość chodnika i zaparkowane samochody, czy nie prościej zwężyć chodnik, w miejscu "masek" samochodów, zrobić ścieżkę rowerową i zrobić z Ogarnej, pełnowymiarową jezdnię dwukierunkową? Czy z drugiej strony ulicy nie można zlikwidować dziwaczne "zatoczki", odgrodzone barierą (stalowe rury) i kosztem nieznacznej przebudowy trzech przedproży zrobić drugi kierunek ruchu dla rowerzystów? Może warto zatrudnić jakiegoś Holendra, który zaprojektuje nam poprawnie jezdnię i chodniki na Ogarnej?
      Przy okazji zwracam uwagę, że za "Pałacem Młodzieży" jest nie wykorzystany piękny teren na zorganizowanie olbrzymiego parkingu dla okolicznych mieszkańców i dla miłych gości w sezonie letnim? Może warto zorganizować zebranie mieszkańców i przedyskutować sprawę?
      Przy okazji zwracam uwagę wielce szanownych Panów, prezydenta miasta i konserwatora zabytków, na remontowaną "Krowią Bramę". Na piękne oblicowanie okien aluminiową blachą. Proszę o opublikowanie starych zdjęć z wykazaniem, który z elementów tej budowli nawiązuje do jej poprzedniego wyglądu? Co na to prof. Januszajtis, chętnie poczytam jego opinię!!!
      Jak pamiętam, to w bramie tej był przewidziany, przejazd w części środkowej i przejście, bezkolizyjne dla pieszych. Pod bramą przechodziły kiedyś krowy, potem jeździł tramwaj a potem strzelano tylko "byki" jak to odbudować!
      Może warto wrócić do koncepcji naszych pradziadków i połączyć pod bramą ulice Ogarną i Chmielną i umożliwić nam wyjazd w kierunku Długich Ogrodów bez objeżdżania Gdańska, a szczególnie węzła Okopowa?!
      Pochylcie się Panowie nad planem Gdańska i zobaczcie jak trzeba się najeździć i postać w korkach, aby wrócić z Wrzeszcza do domu np na ulicę Kotwiczników?!! Ostatnio ktoś z "tęgo głowych", pozwolił na postawienie szlabanu za Novotelem i pozbawił nas możliwości przeczekania korka na ulicy "Chmielnej" i "Podwalu przedmiejskim", myślę o ulicy "Zytniej". Istniejące kiedyś w tym rejonie parkingi porozkopywano a nowych jakoś nie widać!

      • 2 3

      • ten Pan słusznie skłania do refleksji i to "autochton":)

        • 0 1

      • Jak pracujesz we Wrzeszczu i mieszkasz na Ogarnej to doskonałym sposobem poruszania się dla ciebie będzie tramwaj. No, ale jeśli jasnie hrabia ma wymagania...
        to cierp sobie sam. Na własne życzenie. Masz wybór.

        • 1 0

  • Kartuska

    Trzeba było nie tworzyć jakiś chorych wysepek tylko wyznaczyć pas dla rowerów. Co za debilizm Budynia?

    • 3 1

  • Gratuluje ! ! !

    Gratulacje dla naszych urzędników za "budowanie" nowych dróg rowerowych. Szkoda tylko że wyznaczenie pasa rowerowego na jezdni lub chodniku przy pomocy pędzla i farby zajmuje tyle lat !!!

    • 7 0

  • a ja mysle ze rowerzysci sami zajma sie problemem na ogarnejim wiecej ich zacznie tam jezdzic i im bardziej auta beda przeszkadzac tym bardziej rowerzysci zaczna wykorzystywac swoje metalowe pedaly i inne takie elementy

    • 0 6

  • Ogarna jest jedną z najpiękniejszych ulic w regionie! (1)

    Jak można ją było tak oszpecić?

    • 3 2

    • To wielki parking z ładnymi domkami

      Choć wiele z nich nie ma ozdobnych elementów architektonicznych. Prawie żadnych reliefów.

      • 0 0

  • potrzebny laserowy miecz do obcinania wystajacych czesci zle zaparkowanych samochodow (1)

    straz wiejska gdzie?

    • 3 5

    • podoba mi sie ten komentarz

      • 0 0

  • rowerzysci dostawali mandaty

    za jazde pod prad? Rowerzysci sa wszedzie: szaleja na chodnikach, na przejsciach dla pieszych nie schoda z rowerow, na glownych ulicach (Niepodleglosci, Grunwaldzka) czyli tam gdzie ich byc nie powinno. Ale nikt nic z tym nie robi. Jeszcze nie widzialem aby rowerzysta dostal mandat bo to on zawsze jest tym 'pokrzywdzonym'. Faktycznie ukarzcie choc jednego a moze sie cos zmieni!

    • 4 2

  • Popieram Asię G. - bardzo pilnie potrzebny Kontrpas, na ul.Stągiewnej!!!

    Rację ma Asia G., która upomina się o taki sam Kontrpas na ul.Stągiewnej !!! Za Kamieniczkami nie da się niczym jechać, dziura na dziurze!!!

    • 4 1

  • ul.Ogarna to Stare Miasto??? (1)

    Od kiedy to ul.Ogarna jest na Starym Mieście?
    Przecież to Główne Miasto!!!

    • 7 0

    • Masz rację. Wielu myli Stare Miasto i Główne Miasto

      Czy Stare Miasto istnieje? Formalnie tak. Ale prawie wszystkie budowle są tam w stylu modernistycznym. Główne Miasto odbudowano elegancko. A Stare Miasto? Płakać się chce.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane