• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedźmy szybciej Spacerową. Bez odstępów

Marian
29 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki. Za tym znakiem można poruszać się z prędkością 90 km/h.
  • Ulica Spacerowa w Gdańsku w rejonie leśniczówki.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki.

Zdaniem naszego czytelnika - pana Mariana - wielu kierowców niepotrzebnie potęguje korki na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Jadą dużo wolniej niż zezwalają na to przepisy. Ponadto zdarza się, że kierujący pozostawiają duże odstępy między pojazdami.



Czy przepustowość ul. Spacerowej można poprawić techniką jazdy kierowców?

Pan Marian twierdzi, że kierowcy niepotrzebnie zwalniają, zapominając, że leśny odcinek ul. Spacerowej to nie miasto i można tam jechać szybciej. Oto jego spostrzeżenia:

Codziennie jeżdżę samochodem ul. Spacerową w Gdańsku, o różnych porach dnia. Z upływem kolejnych lat podróżuje się tam coraz gorzej, głównie z uwagi na zatory wywołane przez dużą liczbę aut. Moim zdaniem wystarczy jednak nieco zmienić technikę jazdy na tej ulicy, a korki stałyby się tam mniej dolegliwie.

O co chodzi konkretnie? Z obserwacji ruchu na wspomnianej drodze nasunęły mi się dwa podstawowe wnioski.

Po pierwsze, kierowcy jeżdżą tam zbyt wolno. Dopuszczalna prędkość na ul. Spacerowej wynosi 90 km/h na odcinku od Castoramy do leśniczówki. Informują o tym kierowców znaki informacyjne D-42 (oznaczenie początku odcinka drogi przebiegającego przez obszar zabudowany) i D-43 (oznaczenie początku końca drogi przebiegającego przez obszar zabudowany). Niestety, wielu kierowcom, wydaje się, że wciąż - mimo otaczającego ich na ul. Spacerowej lasu - są w terenie zabudowanym. W efekcie nie przekraczają prędkości 50 km/h lub jadą nieznacznie szybciej.

Jak to wpływa na płynność, można sobie tylko wyobrazić, a przecież wyprzedzanie na ul. Spacerowej nie wchodzi w grę. Droga jest za bardzo zatłoczona i jest to niebezpieczne.

Po drugie, kierowcy pozostawiają zbyt duże odstępy między samochodami. Ich dynamika jazdy pozostawia wiele do życzenia. Nagminne jest zjeżdżanie ul. Spacerową na tzw. luzie. A jest to przecież także mało ekonomiczne. W chwili gdy mamy auto na biegu i puszczamy gaz, z baku naszego auta pobierane są mniejsze ilości paliwa. Pamiętajmy, że każdy odstęp wpływa na długość korka i gdy jest duży, to z włączeniem się do ruchu mogą mieć kierowcy na innych ulicach Osowy lub Oliwy w zależności kierunku zatoru.

Gdyby połowa kierowców, która popełniała dotąd wspomniane błędy, zastosowała się do sugestii, dojazdy byłyby o wiele krótsze.
Marian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (531) 4 zablokowane

  • Ma w 100 % racje (2)

    Również jeżdżę spacerowa często i jest jak mówi pan Marian. Jadą 50 km/h albo duże odstępy a potem zdziwieni ze są non stop korki. Jeszcze jak jedzie GWE lub GKA to już masakra

    • 4 22

    • A co dopiero jak GD czy GA, smutek, szczególnie, ci naturalizowani po studiach.

      • 2 4

    • Będą jeździli szybciej, to korków nie będzie?

      Światła się od tego będą paliły dłużej?

      • 8 3

  • drobny szczegół

    Prędkość jazdy należy dostosować do warunków, a nie przepisów. Po pierwsze jest to bardzo kręta droga, często zamarznięta w różnych miejscach o tej porze roku, a po drugie wychodzą tam często leśne zwierzaki. Nawet w nocy gdy jest pusto trzeba uważać by nie przyjąć dzika na maskę.

    • 22 3

  • a po co jechac 90km/h? skoro na dole i na gorze sa swiatla i trzeba swoje odstac. (1)

    maja sie tworzyc wieksze korki ? poza tym na tych zakretach ludzie zaczna wypadac z drogi jak beda jechac szybciej niz 80km/h a czasem nawet 40km/h

    • 19 7

    • chyba jak sa pijani !

      • 4 2

  • ul. Czyżewskiego (1)

    Ul. Czyżewskiego mogłaby stanowić częśćiowe, chociaż może nie bardzo znaczące rozwiązanie problemu. Ale położenie przez miasto "śpiących policjantów" w liczbie 4 ( słownie czterech ) skutecznie odstrasza prawie wszystkich kierówców od tej nitki. NIe wiem kto wymyślił taki absurd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tylko jeden "policjant" przy szkole ma uzasadnienie. Sam wolę postać w korku niż "ruszać" przynajmniej 4 razy tuz za policjantem, Kiedyś często z tej drogi korzystałem teraz już nie i tak, jak zauważyłem , spora ilość kierowców też zrobiła, nie korzystając już z drogi przy Inter Marche. Wiem że nawet zdjęcie tych 3 policjantów nie zlikwiduje problemu ale chociaż troszkę może go złagodzić.

    • 9 12

    • cala Czyzewskiego to strefa 30

      dla niekumatego, to nie znaczy, ze masz zwolnic do 30 przed garbem, a potem rura do nastepnego garba. to znaczy ze masz jechac max 30 km przez caly czas. taki jest tam stan prawny. mogl by byc tam pomiar odcinkowy, albo seria fotoradarow zamiast garbow, tez byc przyspieszal i zwalnial na przemian?

      tez jestes Marian? ech...

      • 1 2

  • Powinni odebrać prawko Marianowi....! Jego mądrości pokazują że nie zasługuje na prawo bycia kierowcą. To on nie widzi ze nie ma różnicy gdzie się i stoi lub wolno jedzie? Po co pędzić Spacerową jak i tak w Oliwie swoimy na światłach? Może jemu nawet 3 minuty robią różnicę na 40 km.? Tacy to są niebezpieczni zwłaszcza popierający jazdę na plecach innych.

    • 20 6

  • ciekawe czy Pan Marian wie, że większa predkosć nie oznacza wcale większej przepustowości

    jest wręcz przeciwnie, im szybciej jedziemy, tym przepustowość maleje, bo rosną odstępy między autami, czas reakcji kierowcy oraz płynność jazdy w miejscach kolizyjnych.

    Panie Marianie - nie chce Pan stać w korku - wystarczy odstawić samochód i zastąpić go innym środkiem transportu.

    • 22 3

  • Maniek mistrz kierownicy się znalazł.

    A potem stoi taki jeden z drugim i drapią się po swoich pustych łbach bo spowodowali kolizję.

    • 18 1

  • 90 km/h

    Prędkość 90 km/h jest prędkością maksymalna a nie obligatoryjna. Wiec jeśli któryś z kierowców nie czuje się pewnie i bezpiecznie jadąc tak szybko to lepiej dla niego i innych uczestników ruchu by jechał wolniej.

    • 19 2

  • Dobrze gada... (1)

    ...to dotyczy nie tylko spacerowej, ale prawie wszystkich dróg. Nie twierdzę, że trzeba jechać zderzak w zderzak, ale 100 m odstępów, to zdecydowanie przesada.

    • 6 13

    • nie zmyślaj i nie wymyślaj własnych teorii i własnych przepisów

      droga zatrzymania na prostej mokrej przy 100kmh bedzie około 100m,
      a jeśli byłeś na zakręcie to kończysz w lesie na drzewie,
      koniec wywodu na temat bezpiecznej odległości,
      reguła kciuka stosowana przez szkoły jazdy mówi o 3 sekundowych odcinkach co przy 110 daje około 80m,
      a teraz podaj swoje uzasadnienie, nie że ci się wydaje tylko co mówi fizyka
      i przepisy i szkoły nauki jazdy

      • 2 0

  • Marian mistrz kierownicy (2)

    To dzięki takim Marianą się korkuje spacerowa jadą zderzak w zderzak 100 km mają kolizje a potem inne Mariany oglądają co się stało i zwalniają do 5 km. Pozdrowienia dla Mariana

    • 16 8

    • Inne Mariany w tym czasie mogłyby zapoznać się z zasadami języka polskiego

      • 2 1

    • dzięki takim Marianom (kim? czym? odmiana przez przypadki)

      nie istnieje odmiana Marianą bo kto to jest Mariana?

      ale co do wypowiedzi pełna zgoda

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane