• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedźmy szybciej Spacerową. Bez odstępów

Marian
29 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki. Za tym znakiem można poruszać się z prędkością 90 km/h.
  • Ulica Spacerowa w Gdańsku w rejonie leśniczówki.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki.

Zdaniem naszego czytelnika - pana Mariana - wielu kierowców niepotrzebnie potęguje korki na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Jadą dużo wolniej niż zezwalają na to przepisy. Ponadto zdarza się, że kierujący pozostawiają duże odstępy między pojazdami.



Czy przepustowość ul. Spacerowej można poprawić techniką jazdy kierowców?

Pan Marian twierdzi, że kierowcy niepotrzebnie zwalniają, zapominając, że leśny odcinek ul. Spacerowej to nie miasto i można tam jechać szybciej. Oto jego spostrzeżenia:

Codziennie jeżdżę samochodem ul. Spacerową w Gdańsku, o różnych porach dnia. Z upływem kolejnych lat podróżuje się tam coraz gorzej, głównie z uwagi na zatory wywołane przez dużą liczbę aut. Moim zdaniem wystarczy jednak nieco zmienić technikę jazdy na tej ulicy, a korki stałyby się tam mniej dolegliwie.

O co chodzi konkretnie? Z obserwacji ruchu na wspomnianej drodze nasunęły mi się dwa podstawowe wnioski.

Po pierwsze, kierowcy jeżdżą tam zbyt wolno. Dopuszczalna prędkość na ul. Spacerowej wynosi 90 km/h na odcinku od Castoramy do leśniczówki. Informują o tym kierowców znaki informacyjne D-42 (oznaczenie początku odcinka drogi przebiegającego przez obszar zabudowany) i D-43 (oznaczenie początku końca drogi przebiegającego przez obszar zabudowany). Niestety, wielu kierowcom, wydaje się, że wciąż - mimo otaczającego ich na ul. Spacerowej lasu - są w terenie zabudowanym. W efekcie nie przekraczają prędkości 50 km/h lub jadą nieznacznie szybciej.

Jak to wpływa na płynność, można sobie tylko wyobrazić, a przecież wyprzedzanie na ul. Spacerowej nie wchodzi w grę. Droga jest za bardzo zatłoczona i jest to niebezpieczne.

Po drugie, kierowcy pozostawiają zbyt duże odstępy między samochodami. Ich dynamika jazdy pozostawia wiele do życzenia. Nagminne jest zjeżdżanie ul. Spacerową na tzw. luzie. A jest to przecież także mało ekonomiczne. W chwili gdy mamy auto na biegu i puszczamy gaz, z baku naszego auta pobierane są mniejsze ilości paliwa. Pamiętajmy, że każdy odstęp wpływa na długość korka i gdy jest duży, to z włączeniem się do ruchu mogą mieć kierowcy na innych ulicach Osowy lub Oliwy w zależności kierunku zatoru.

Gdyby połowa kierowców, która popełniała dotąd wspomniane błędy, zastosowała się do sugestii, dojazdy byłyby o wiele krótsze.
Marian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (531) 4 zablokowane

  • (1)

    W warunkach normalnej przyczepności mozna spokojnie 100-110km/h przejechac spacerowa. (audi quattro na nowych opnach)

    • 2 11

    • teoretycznie można i to nawet zwykłą osobówką bez napędu ma wszystkie koła

      Nie jest to jednak zbyt rozsądne i jazda z taką prędkością, zaraz po nieudanym wyprzedzaniu czy niezachowaniu właściwego odstępu od poprzedzającego pojazdu, jest częstym powodem wypadków i w efekcie blokowania Spacerowej.

      O ile przy dobrych warunkach typowa osobówka ma wystarczającą przyczepność by pokonać zakręty z prędkością nawet powyżej 100 km/h to niestety drzewa zbyt ograniczają widoczność w łukach przez co taka prędkość jest zwyczajnie niebezpieczna.

      Za zakrętem, jezdnia może przecież być zablokowana przez korek, zwierzęta czy też jakiś pojazd techniczny i przy zbyt dużej prędkości może pozostać zbyt mało czasu na reakcję a wtedy nawet napęd na cztery koła nie pomoże.

      Nie zmienia to jednak faktu, że przy dobrych warunkach i zachowaniu należytej ostrożności tam gdzie widoczność jest ograniczona, Spacerową można bezpiecznie jechać bardzo szybko.

      • 4 0

  • Bez budowy drugiej jezdni dwupasmowej nic się nie zmieni (1)

    Dalej odkładajmy plany przebudowy Spacerowej na następne pokolenia, to za parę lat nikt już nie przejedzie tą drogą. To samo jest z Obwodnicą Trójmiasta.-bez budowy dodatkowego pasa ruchu z każdej strony, żadne inne rozwiązania doraźne nic nie dadzą. Tu potrzebne są pieniądze na przebudowę i rozsądne planowanie inwestycji a nie tak jak z budową Słowackiego. Co z tego że mamy tunel jak koło ETC jest blokada i problem nie jest rozwiązany od lat????. Pisałem już kiedyś- wybudowaliśmy wielki most podwieszany Jana Pawła II, a dopiero po 10 latach nastąpiła budowa dwóch jezdni z połączeniem do Portu. Budowałem tę trasę więc wiem co piszę.

    • 6 9

    • No prosze jaki urbanista,

      wybudowal trase i wie jak organizowac miasto. To jak ktos robi wylewke pod teleskop moze sie nazywac astrofizykiem?

      • 8 0

  • Stara Oliwa (1)

    Są dwa powody paraliżu drogowego w Starej Oliwie:
    1.Samorządowcy w tym Małgorzata Chmiel karygodnie zaniedbali ten problem a wymieniona mimo tego uzyskała mandat poselski co pokazuje dobitnie jak można nic nie robić i piąć się w górę.
    2.Drożność jest hamowana przez sygnalizację świetlną a szczególnie przez niedouczonych kierowców co to ospale ruszają na zielonym /rezerwy ca 50%/.

    • 7 4

    • ale to Budyń pozwolił supermarketowi bez skrzyżowania budować

      a mieli w umowie, że mają zbudowac skrzyżowanie,
      i co? i stoicie w korku teraz przez skorumpowanych pacanów i Budynia

      • 2 0

  • Pan Marian pewnie grzeje na zderzaku a potem i tak stoi na światłach. LOL

    • 12 1

  • a mnie się wydawało że odwrotnie, czyli jak mniej paliwa to ekonomiczniej, ale co ja tam wiem... (1)

    "Nagminne jest zjeżdżanie ul. Spacerową na tzw. luzie. A jest to przecież także mało ekonomiczne. W chwili gdy mamy auto na biegu i puszczamy gaz, z baku naszego auta pobierane są mniejsze ilości paliwa."

    ps. jest jeszcze takie prawo jak dostosowanie prędkości do panujących warunków, a to jest ocena bardzo subiektywna więc może i ktoś wybiera wolniejszą jazdę, zwłaszcza na tym krętym odcinku bez pobocza

    • 6 11

    • wrzucanie na luz jest niebezpieczne

      poniewaz tracisz kontrolę nad zachowaniem kierunku jazdy,
      to wynika z praw fizyki,
      nie zadziała żaden system bezpieczeństwa

      • 2 1

  • Niektórzy umyślnie jeżdżą tam wolno

    aby powodować korek za sobą. Pamiętam, jak dwa lata temu wlokłem się tam 50 km/h za zielonym punto. Miganie długimi nie działało, podjeżdżanie pod zderzak też. Nie zjechał na jeden z parkingów z prawej, aby puścić korek jaki utworzył. Gdy jednak wyjechałem za tym żółwiem na samą górę, gdzie jest drugi pas do skrętu w lewo do hipermarketu, to raptem baran tak się przestraszył, że go wyprzedzę tym pasem i raptem zdołał głębiej wcisnąć gaz i na tym krótkim odcinku rozpędził się szybciej co dało dowód jego umyślnej wolnej jazdy.

    • 6 15

  • Zamknąć (1)

    Z uwagi na tak duża opinie o potrzebie zwolnienia na Spacerowej mimo dopuszczalnej prędkości 90km/h proponuje ustawić nakaz jazdy z pdkością 10km/h to może po roku ci chętni do wolnej jazdy zmądrzeją , a kierowanie uwag co do pochodzenia ... czytaj GKA to jest głupota

    • 3 4

    • ograniczenie do 50 wystarczy

      i tak prędkość średnia w mieście to około 25-30km/h,
      przyspieszanie odcinkowe nic nie daje

      • 3 2

  • ul. Spscerowej

    I Znów blad ęul. Spscerowej dziieki za usuwanie komentarzy nie umiesz pisac to nie pisz podrzedny pismaku

    • 0 7

  • bezpiecznie

    Najważniejsze bezpiecznie. Nie ważna prędkość, ważna płynność. I tak staniesz na światłach obojętnie w którą stronę jedziesz. Zmniejsz odstęp, zwiększ prędkość = ogromny korek z powodu kolizji. Jedynym lekarstwem druga nitka

    • 9 7

  • To teren parku, można się zderzyć z dzikiem!

    2 razy miałem przyrą przyjemność zderzyć się na tej trasie z dzikiem, gdzie na ogonie miałem samochód i miałem wybór, albo hamować i spowodować karambol albo przejechać dzika. Upraszam kierowców bez wyobraźni o pamiętanie, że dzikie zwierzęta wybiegają na tej trasie nagle więc: ODSTĘPY SĄ WSKAZANE, PRĘDKOŚĆ NATOMIAST MA POZWALAĆ KIEROWCY NA BEZPIECZNE ZAREAGOWANIE NA WBIEGAJĄCE NA DROGĘ ZWIERZĘ!

    • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane