- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (99 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (16 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Jest pomysł na ulepszenie trasy "rowerowego" autobusu, ale ZTM go nie zrealizuje
W ostatni weekend na trasę przez tunel pod Martwą Wisłą powrócił sezonowy autobus linii 658. To ukłon głównie w stronę rowerzystów, ale nasz czytelnik ma ciekawy pomysł, jak sprawić, by także pozostali pasażerowie mieli po co z niego korzystać. ZTM nie widzi jednak możliwości wprowadzenia propozycji w życie.
Z autobusu kursującego przez tunel pod Martwą Wisłą, poza rowerzystami, mogą oczywiście korzystać "zwykli" pasażerowie. Ale jak słusznie zauważa nasz czytelnik, pan Jarosław, w tej chwili nie mają po co.
Ruszyła rowerowa linia autobusowa 612
Czytelnik podsuwa ciekawy pomysł
Pan Jarosław podkreśla, że od początku działania linii 658 (jeździ w sezonie od kilku lat) zastanawiał się nad jej funkcjonalnością i ekonomicznym uzasadnieniem.
Rozkład jazdy linii rowerowej 658 w Gdańsku
- Spoglądając, jak ten autobus zabierał z przystanku 2-3 rowerzystów, wydaje mi się, że jedynym uzasadnieniem jego funkcjonowania jest brak innej możliwości przeprawy przez tunel. Rozumiem - względy wizerunkowe, w końcu Gdańsk jest miastem rowerzystów. Jednak dlaczego linię tę ograniczono jedynie do rowerzystów? Warto także pomyśleć o pieszych bez roweru, a jest to zdecydowana większość użytkowników komunikacji publicznej. Tylko co da zwykłemu Kowalskiemu bez roweru przeprawa na drugą stronę? Nic. Na węźle Ku Ujściu otaczają nas tory kolejowe i absolutnie nic poza tym - słusznie wskazuje pan Jarosław.
Czytaj też:
Wrócił "rowerowy" autobus przez tunel pod Martwą Wisłą
I w związku z tym proponuje, że warto przedłużyć kursowanie autobusu 658 ze Stadionu Gdańsk do węzła Sucharskiego.
- Pasażerowie piesi zyskaliby domknięcie węzła przesiadkowego - przez tunel - tramwajem na Stogi, Przeróbkę, a w drugą stronę przesiadka na linie tramwajowe do centrum i Nowego Portu ułatwiłaby także transport mieszkańcom wschodnich dzielnic Gdańska. Udałoby się tym samym zmienić funkcjonalność autobusu z linii stricte rowerowej na "pieszo-rowerową" i otworzyć się także na pasażerów pieszych - proponuje.
Przekazaliśmy propozycję naszego czytelnika do Zarządu Transportu Miejskiego z prośbą, by ocenił pomysł i możliwości jego realizacji. Okazuje się jednak, że takich raczej nie ma.
ZTM tłumaczy, dlaczego tego pomysłu nie zrealizuje
Jak poinformowali nas przedstawiciele ZTM, pasażerowie jadący na Stogi i Przeróbkę nadal mogą korzystać z linii 158 oraz 258, których trasy zapewniają bezpośrednie połączenie z Wrzeszcza, Zaspy, Letnicy i obrzeży Brzeźna.
O której autobus lub tramwaj? Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku
- Skierowanie linii 658 do przystanku "Sucharskiego" spowodowałoby dwukrotne wydłużenie trasy. Obecna trasa ma 5 km długości i pozwala na realizację kursów z 20-minutową częstotliwością. Konsekwencją wydłużenia trasy byłoby obniżenie częstotliwości kursowania. Przy dłuższym czasie przejazdu ten sam autobus wykonałby mniej kursów. Zamiast co 20 minut autobusy odjeżdżałyby co 40 minut - informuje Dagmara Szajda z ZTM w Gdańsku. - Dla rowerzystów chcących przedostać się na drugą stronę Martwej Wisły tak długi czas oczekiwania na autobus byłby nieakceptowalny, bo objazd drogami rowerowymi przez Śródmieście trwałby krócej - dodaje.
Miejsca
Opinie (155) 4 zablokowane
-
2021-05-17 16:39
Tyle by piechurów wchodziło że zabrakłoby miejsca dla rowerzystów i byłyby kolejne pretensje. Zostawić jak jest.
- 4 2
-
2021-05-17 16:39
Pomysł wydłużenia trasy dobry (1)
Wystarczyło by puścić dwa autobusy przystosowane do przewozu rowerów ( takowe GAiT posiada w swoim taborze , nawet trzeci by się znalazł ponieważ jest jeszcze jeden autobus przegubowy przystosowany do przewozu rowerów) i problem rozwiązany. Częstotliwość została by taka sama czyli co 20 minut a pasażerowie mieli by możliwość przesiadki na tramwaj.
- 6 3
-
2021-05-17 17:22
Jezdzi jeden i jewt pusty. Strata kasy na palio i wynagrodzenie kierowcy
- 2 0
-
2021-05-17 16:44
Mam lepszy pomysł. Wymontować siedzenia z autobusu i zrobić miejsce na więcej rowerów. Trasa jest krótka, pieszych może postać chwilę.
- 5 2
-
2021-05-17 16:47
Przywrócić prom (2)
- 9 0
-
2021-05-17 17:23
Wykopać drugi tunel
- 3 2
-
2021-05-17 18:37
Pewnie..wystarczy kilkaset milionow na jego budowe, potem kilka na utrzymanie itp
- 1 2
-
2021-05-17 17:16
658
Panie Jarosławie doskonała propozycja !
całym sercem za.
Na co komu suche przebiegi dbajmy o ekonomie.- 3 6
-
2021-05-17 17:19
Ach te pomysly "czytelnikow". 658 ma przewozic rowery przez tunel a dalej jedziemy na rowerze. Redakcja pod postacia " czytlenika" by chernie zrobila z tej linii takie 115. Przez cale miasto bez sensu
- 5 3
-
2021-05-17 17:20
A nie prościej zamykać co godzinę tunel i puszczać nim rowerzystów?
Tanio. Wprowadzić minimalną prędkość dla rowerów 25 km/h. Zezwolić na wyprzedzanie i przyczepki.
No może co dwie godziny puszczać rowerzystów. Pomiędzy 8.15 a 20.35...- 2 7
-
2021-05-17 17:56
Może co 25 minut nie 20
- 2 1
-
2021-05-17 18:05
Jak czytelnik chce dojechqc do Sucharskiego to ma 158 gdzie tez kursuje woz do przewozu rowerow
- 3 0
-
2021-05-17 18:16
Jak nie będzie realizowane to po co o tym piszecie
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.