- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (108 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (57 opinii)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (61 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (321 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (191 opinii)
Jest pomysł na ulepszenie trasy "rowerowego" autobusu, ale ZTM go nie zrealizuje
W ostatni weekend na trasę przez tunel pod Martwą Wisłą powrócił sezonowy autobus linii 658. To ukłon głównie w stronę rowerzystów, ale nasz czytelnik ma ciekawy pomysł, jak sprawić, by także pozostali pasażerowie mieli po co z niego korzystać. ZTM nie widzi jednak możliwości wprowadzenia propozycji w życie.
Z autobusu kursującego przez tunel pod Martwą Wisłą, poza rowerzystami, mogą oczywiście korzystać "zwykli" pasażerowie. Ale jak słusznie zauważa nasz czytelnik, pan Jarosław, w tej chwili nie mają po co.
Ruszyła rowerowa linia autobusowa 612
Czytelnik podsuwa ciekawy pomysł
Pan Jarosław podkreśla, że od początku działania linii 658 (jeździ w sezonie od kilku lat) zastanawiał się nad jej funkcjonalnością i ekonomicznym uzasadnieniem.
Rozkład jazdy linii rowerowej 658 w Gdańsku
- Spoglądając, jak ten autobus zabierał z przystanku 2-3 rowerzystów, wydaje mi się, że jedynym uzasadnieniem jego funkcjonowania jest brak innej możliwości przeprawy przez tunel. Rozumiem - względy wizerunkowe, w końcu Gdańsk jest miastem rowerzystów. Jednak dlaczego linię tę ograniczono jedynie do rowerzystów? Warto także pomyśleć o pieszych bez roweru, a jest to zdecydowana większość użytkowników komunikacji publicznej. Tylko co da zwykłemu Kowalskiemu bez roweru przeprawa na drugą stronę? Nic. Na węźle Ku Ujściu otaczają nas tory kolejowe i absolutnie nic poza tym - słusznie wskazuje pan Jarosław.
Czytaj też:
Wrócił "rowerowy" autobus przez tunel pod Martwą Wisłą
I w związku z tym proponuje, że warto przedłużyć kursowanie autobusu 658 ze Stadionu Gdańsk do węzła Sucharskiego.
- Pasażerowie piesi zyskaliby domknięcie węzła przesiadkowego - przez tunel - tramwajem na Stogi, Przeróbkę, a w drugą stronę przesiadka na linie tramwajowe do centrum i Nowego Portu ułatwiłaby także transport mieszkańcom wschodnich dzielnic Gdańska. Udałoby się tym samym zmienić funkcjonalność autobusu z linii stricte rowerowej na "pieszo-rowerową" i otworzyć się także na pasażerów pieszych - proponuje.
Przekazaliśmy propozycję naszego czytelnika do Zarządu Transportu Miejskiego z prośbą, by ocenił pomysł i możliwości jego realizacji. Okazuje się jednak, że takich raczej nie ma.
ZTM tłumaczy, dlaczego tego pomysłu nie zrealizuje
Jak poinformowali nas przedstawiciele ZTM, pasażerowie jadący na Stogi i Przeróbkę nadal mogą korzystać z linii 158 oraz 258, których trasy zapewniają bezpośrednie połączenie z Wrzeszcza, Zaspy, Letnicy i obrzeży Brzeźna.
O której autobus lub tramwaj? Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku
- Skierowanie linii 658 do przystanku "Sucharskiego" spowodowałoby dwukrotne wydłużenie trasy. Obecna trasa ma 5 km długości i pozwala na realizację kursów z 20-minutową częstotliwością. Konsekwencją wydłużenia trasy byłoby obniżenie częstotliwości kursowania. Przy dłuższym czasie przejazdu ten sam autobus wykonałby mniej kursów. Zamiast co 20 minut autobusy odjeżdżałyby co 40 minut - informuje Dagmara Szajda z ZTM w Gdańsku. - Dla rowerzystów chcących przedostać się na drugą stronę Martwej Wisły tak długi czas oczekiwania na autobus byłby nieakceptowalny, bo objazd drogami rowerowymi przez Śródmieście trwałby krócej - dodaje.
Miejsca
Opinie (155) 4 zablokowane
-
2021-05-17 22:01
ankieta z zadka
ta linia jest ręcznikiem dla ryby, chorym pomysłem nieudaczników,
nie była by potrzebna, gdyby rowerzystom nie odebrano możliwości
przejazdu tunelem, gdyby dopuszczono ich choćby do tunelu technicznego,
co oczywiście trzeba było uwzględnić na etapie projektowania, a potem
wobec protestów przeciw fuszerce, trzeba było nie brnąć wbrew protestom,
że raz zatwierdzonego projektu nie da się zmienić,
ale to się da zrobić nawet teraz, choćby z noszeniem po schodach,
jako "atrakcją turystyczną" (ale czyna sopockiej ddr przy plaży nie trzeba nosić
rowerów po śliskich stromych schodach, zimą i w deszcz?!)
złe pytanie, nie na temat, kierujące dyskusję w maliny- 2 1
-
2021-05-17 22:13
W Polsce
nic sie nie oplaca.... Dziadostwo i tylko tyle ;(
- 1 2
-
2021-05-17 23:03
Wszyscy marudzą i nic nie pasuje. Autobus miał z założenia wozić rowerzystów przez tunel. Szybko, sprawnie i często. Teraz piesi też chcą jeździć i chcą jechać dalej. Kolejna grupa to pewnie dziadki będą chciały w nim robić spotkania uniwersytetu trzeciego wieku. Co dalej? Grupy dzieci plus przewodnik? Mobilna sala świadków jehowy? Najlepiej 10 w jednym. Czy w tym kraju ktoś komuś potrafi dogodzić?
- 0 3
-
2021-05-18 01:49
Mieszkam W Brzeźnie. Pracuję w Porcie Północnym.
Jak prom pływał to do pracy jeździłem rowerem. Teraz dojeżdżam do pracy samochodem.
- 3 0
-
2021-05-18 04:58
Czy tym autobusem mozna przewiezc konia i stado krow?
Zeby je wyprowadzic na lake musze sie przebijac przez srodmiescie.Autobusem mialbym blizej.
- 2 2
-
2021-05-18 05:57
Nowa Letnica
W Nowej Letnicy wiaty autobusowe postawili tylko autobusów nie ma.Chodzimy z glana.Jak długo można czekać?A może będzie wpierw kolejka SKM do Nowego Portu przez Letnicę i Brzeżno?Tory zwinęli,rozwijają tylko dla kiboli....
- 0 0
-
2021-05-18 07:52
Na cholerę ta linia 258 skoro ma tylko 4 kursy na dobę?!
- 1 0
-
2021-05-18 08:14
Dodać drugi autobus na linię
Skoro kursuje jeden pojazd to po wydłużeniu trasy dodać drugi pojazd i wtedy częstotliwość kursów nie zmieni.
- 1 0
-
2021-05-18 08:57
658 (1)
A moim zdaniem autobus mógłby jechać na trasie
Wrzeszcz PKP Zaspa po trasie 158 Tunel Sucharskiego Westerplatte
Była by to niezła atrakcją dla turystów latem- 1 1
-
2021-05-18 09:38
I koniec końców nie będzie miejsca dla rowerów i znów będą pretensje.
- 0 0
-
2021-05-18 09:09
jak prawie nigdy....
Tu jestem za ZTM, mają rację jest linia 158, która realizuje plany czytelnika.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.