- 1 Tunel zamiast kładki nad obwodnicą? (119 opinii)
- 2 Był klub Pokład, będzie hotel (161 opinii)
- 3 Absurd drogowy na Przymorzu (140 opinii)
- 4 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (284 opinie)
- 5 Tomasz Augustyniak wiceprezydentem Gdyni (194 opinie)
- 6 Zaatakował nożem na ulicy, trafił do aresztu (104 opinie)
Jestem nowy niskopodłogowy
- W Gdańsku prowadzimy działalność przewozową na własny rachunek, bo musielismy zorganizować dojazd do własnych osiedli, to miasto jednak wybitnie nie sprzyja przewoźnikom prywatnym - mówi Jakub Sachse, prezes firmy Architekton. - W Gdyni, która zleca zadania przewozowe, jest wręcz przeciwnie, a prywatny przewoźnik ma równe szanse. Ten kontrakt to dla nas możliwość rozwoju.
Gdyński system organizacji komunikacji sprawdził się więc po raz kolejny, a miasto bez jakichkolwiek inwestycji zyskało nowoczesne pojazdy - na prezentacji zamiast numerów linii miały napis "Jestem nowy, niskopodłogowy".
- Mamy otwarty system przetargów, dlatego na świadczenie usług transportowych może zdecydować sie nawet deweloper - mówi Olgierd Wyszomirski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - W ten sposób na gdyńskie ulice trafią dwa nowiutkie niskopodłogowe autobusy, które od soboty będą kursowały na linii "S".
W ten sposób Gdynia dorobiła się już 171 nowoczesnych niskopodłogowych autobusów. Stare pojazdy już teraz wykorzystywane są jedynie szczątkowo, a do końca 2006 roku zupełnie znikną z gdyńskich ulic.
Opinie (33)
-
2004-06-24 09:07
LECHIA TO POTĘGA
- 0 0
-
2004-06-24 09:07
można byc dodać
jeszcze: jakie autobusy takie miasto. Gdańsk się chowa ;-)
- 0 0
-
2004-06-24 08:29
awansu
z ligi podwórkowej na osiedlową ?
- 0 0
-
2004-06-24 08:28
www.lechia.net
zdjecia z awansu i bramki
- 0 0
-
2004-06-24 08:03
Gdańsk wogóle jest dnem
W Gdańsku ten kto trzeba bierze prowizję za zakup autobusów. Ktos wyżej ma rację jak to w koncu się ruszy to naprawdę smród sie rozniesie po całej Unii
- 0 0
-
2004-06-24 07:58
Mniej więcej w tym guście mamo
Gdynia postawiła na konkurencję, a Gdańsk konserwuje monopol. Od 15 lat nie znalazł się odważny żeby zrestrukturyzować ZKM w Gdańsku i podzielić np. na trzy spółki. Groźba postawienia autobusów i tramwajów w poprzek wyjazdu z zajezdni jest wystarczająco wymowna dla każdego prezedenta Gdańska. Gdańsk bierze kredyty żeby kupować dla ZKM autobusy, w Gdyni przewoźnicy kupują je z własnych zarobionych za przewozy pieniędzy, itd itp.
- 0 0
-
2004-06-24 07:51
Oj.Lubię niskie zawieszenia bardzo lubię..
- 0 0
-
2004-06-24 07:49
i co? Gdańsk nie może brać przykładu z tego co się sprawdza? lepiej nic nie ruszać bo zacznie smierdzieć??
- 0 0
-
2004-06-24 02:43
nex
w pewien sposób pzryznaję Ci rację :)
ikarus to autobus który ma swój klimat.. I racja, jest o wiele wygodniejszy pod względem siedzenia niż chociażby Jelczomercedesy których ciężko nie zauważyć w Gdyni czy Volva...
mimo wszystko to już przeszość. Raz, że Gdynia stara się dostosować to miasto do potrzeb inwalidów, dwa, że nie są tak opłacalne w eksploatacji jak neoplany, ikary czy solarki, a trzy, że te auta są niestety już "wyjechane"...
osobiście lubię i to bardzo ikary (ten grzmot silnika jest taki jak w żadnym innym aucie! ), ale z drugiej strony musimy posuwać się na przód...
Architekton.. Firma z Sopotu - wreszcie ! Wreszcie i Sopocianie mają coś do powiedzenia odnośnie komunikacji mijeksiej. I bardzo dobrze.
Im więcej firm przewozowych, tym więcej walki na przetargach, a co za tym idzie - wyłonienie najlepszych. Osobiście na bruk wysłałbym jedynie Gryf, ponieważ nie odpowiada mi ich taktyka oraz autobusy.
Dziwi mnie czasem, że PKM i PKA nie mogą sprostać na przetargach takim "nowym" w tych branżach.
Ps. Panie Wyszomirski, a pamięta Pan, jak pewien kierowca wyprosił Pana z autobusu przy Domu Marynarza ? :)- 0 0
-
2004-06-24 02:08
Felix i Galux trzymajcie sie rowno.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.