• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamera nagrywa 70 piratów drogowych dziennie

ms
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.

Ponad 70 razy dziennie kierowcy łamią prawo na al. Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką w Gdańsku. Po kolejnym potrąceniu w tym miejscu zobacz na mapie Gdańska pieszego, ZDiZ zamontował tu kamerę, która wyłapuje piratów drogowych. Zapis z kamer trafia do policji.



70 przekroczeń prawa dziennie w jednym miejscu, to dużo czy mało?

Średnio 10 naruszeń prawa w ciągu każdej godziny szczytu (między godz. 7 a 9 rano i między godz. 15 a 18) oraz jedno-dwa zdarzenia na godzinę w pozostałych porach dnia popełniają kierowcy korzystający z al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego. Przepisy łamią wszyscy: osobówki, ciężarowe, a nawet autobusy.

Od ponad tygodnia wszystkie te wykroczenia są rejestrowane przez kamerę zainstalowaną w tym miejscu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.

- Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy 70 wykroczeń dziennie to dużo? Ideałem byłoby, gdyby wszyscy jeździli zgodnie z prawem, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że tą ulicą porusza się kilka tysięcy aut dziennie, to odsetek piratów drogowych nie jest wysoki.

Kamera została zamontowana po kolejnym potrąceniu pieszego w tym miejscu. Do ostatniego doszło w pierwszy weekend listopada, kiedy to pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. Wcześniej zainstalowano tu lepsze oświetlenie przejścia dla pieszych, tzw. kocie oczka, a także wymalowano pasy, które wyłączają z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.



Niewiele to jednak dało. Receptą na kierowców, którzy w tym miejscu łamią przepisy ruchu drogowego jadąc zbyt szybko i nie zatrzymując się przed przejściem ma być właśnie kamera.

Ale nie tylko ona. Pojawił się też pomysł, aby w rejonie przejścia zamontować szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy. Powstanie ona nie wcześniej, niż wiosną przyszłego roku.

Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. W tym miejscu utworzony zostanie tzw. tram-pas, czyli samochody stracą możliwość jazdy po torowisku tramwajowym, które w tym miejscu ułożone jest bezpośrednio w jezdni.

- Tram-pas powstanie przez wyłączenie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera, od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych - zapowiada Tomasz Wawrzonek.

Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.

- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie takimi separatorami, jak na estakadzie w ciągu ul. Nowej Słowackiego koło Galerii Bałtyckiej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Jeśli zmiany zostaną pozytywnie zaopiniowane przez gdańską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.
ms

Miejsca

Opinie (541) 4 zablokowane

  • Kladka

    .....i tyle w temacie!!!

    • 3 3

  • (2)

    czemu mają zamknąć pas w stronę Zwycięstwa jak wykroczenia popełniają jadący w drugą stronę ?!

    • 2 4

    • (1)

      ostatni wypadek miał miejsce w kierunku Opery...choć swoją drogą akurat w tym przypadku zwężenie nic nie da, bo samochód pędził sobie prawą stroną jezdni ;)

      • 0 0

      • ostatnie 3 wypadki były w tym kierunku

        • 2 0

  • (1)

    Mnie trochę denerwują te kamery... co z tego, że są, jak niektórzy kierowcy o nich nie wiedzą i tak łamią przepisy. Co mi z tego, że ktoś zapłaci mandat skoro wcale to nie podnosi mojego bezpieczeństwa. Rozwiązać należałoby to w taki sposób, aby łamanie przepisów w pewnych wypadkach było niemożliwe lub poprostu nie opłacało się. Przecież wszytkim nam zależy zeby bylo bezpiecznie i żeby można było dojechać do celu szybko i wygodnie. Kamera tylko skasuje delikwenta na 100zł i nic po za tym.... chyba ze kasa z mandatów bedzie szla na drogi, oznakowanie, przebudowy "wrażliwych" skrzyżowań, a nie na niewiadomoco ;)

    • 6 2

    • czyli jak nie widać to przpeisy można łamać?

      • 0 0

  • tram pas

    Ciekawe jak oni sobie wyobrazaja wydostanie sie z tej ulicy jak z dwoch pasow zrobia jeden? Chyba ktos do konca nie pomyslal do czego to w tamtym rejonie doprowadzi...

    • 1 2

  • Cieawe ,ze zaden z kierowcow po tym wypadku w tym motorniczy tramwaju nie zatrzymali sie aby sprawdzic co z poszkodowanym.

    • 2 0

  • czy ten Pan nie widział auta z włączonymi światłami? Kierowca mógł nie widzieć tego chłopa. (1)

    • 5 8

    • żenada

      błagam cię chłopcze, jesteś kierowcą, że tak się żenująco wypowiadasz?

      • 2 0

  • czyli przesuną korki na Kliniczną.

    Bo tym się skończy skasowanie jednego pasa. Poza tym co za idiota malował tam pasy. Z klicznicznej skręcają dwa, a koło Opery przy Towarowej znów robi się jeden, a kawałek dalej powtórnie dwa. Zgodnie z przepisami tam nie idzie jeździć. Poza tym jakim cudem kamera ma zmniejszyć ilość wypadków na błędnie wykonanym przejściu.

    • 6 1

  • kamera

    Bardzo dobry pomysł ZDiZ. To samo radzę zrobić w okolicy przystanku WZ na podwalu przedmiejskim, dla osób wjeżdżąjących już w okolicach Akademii Muzycznej na BUSPAS

    • 2 3

  • ...w rejonie przejścia zamontować SZYKANĘ......

    Radosna twórczość na tym portalu nadal kwitnie :)))

    • 1 1

  • Ja mam rozwiązanie. (1)

    Za recydywę w wykroczeniach i brak myślenia na drodze (czym innym jest pojechać 90 zamiast 70 w środku lasu a czym innym 110 w terenie zabudowanym) zabierać prawo jazdy nie tylko z koniecznością ponownego zdawania egzaminów ale także z 5 letnim zakazem prowadzenia by dać czas na zmądrzenie. Za wszelkiego rodzaju wykroczenia skrajne (150 przez środek miasta) od ręki na 10 lat.

    A co w takim razie z plagą kierowców jeżdżących bez prawka jacy się pojawią? Proste, mamy trzy przypadki. Albo osoba prowadząca go jest właścicielem, albo ktoś świadomie pozwolił jej prowadzić albo prowadzi go bez zgody właściciela. Przypadek pierwszy - rekwirujemy samochód i na aukcje w ramach dodatkowej kary obok mandatu. Przypadek drugi - to samo. Przypadek trzeci - samochód wraca do właściciela ale kierowca bez prawka odpowiada za jazdę bez prawka jak i za kradzież samochodu, i nie ma opcji wycofywania pozwu przez właściciela by chronić synalka, albo traci samochód albo synalek dostaje wyrok za kradzież.

    • 11 5

    • Wyczuwam popyt na stare maluchy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane