• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamera nagrywa 70 piratów drogowych dziennie

ms
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.

Ponad 70 razy dziennie kierowcy łamią prawo na al. Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką w Gdańsku. Po kolejnym potrąceniu w tym miejscu zobacz na mapie Gdańska pieszego, ZDiZ zamontował tu kamerę, która wyłapuje piratów drogowych. Zapis z kamer trafia do policji.



70 przekroczeń prawa dziennie w jednym miejscu, to dużo czy mało?

Średnio 10 naruszeń prawa w ciągu każdej godziny szczytu (między godz. 7 a 9 rano i między godz. 15 a 18) oraz jedno-dwa zdarzenia na godzinę w pozostałych porach dnia popełniają kierowcy korzystający z al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego. Przepisy łamią wszyscy: osobówki, ciężarowe, a nawet autobusy.

Od ponad tygodnia wszystkie te wykroczenia są rejestrowane przez kamerę zainstalowaną w tym miejscu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.

- Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy 70 wykroczeń dziennie to dużo? Ideałem byłoby, gdyby wszyscy jeździli zgodnie z prawem, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że tą ulicą porusza się kilka tysięcy aut dziennie, to odsetek piratów drogowych nie jest wysoki.

Kamera została zamontowana po kolejnym potrąceniu pieszego w tym miejscu. Do ostatniego doszło w pierwszy weekend listopada, kiedy to pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. Wcześniej zainstalowano tu lepsze oświetlenie przejścia dla pieszych, tzw. kocie oczka, a także wymalowano pasy, które wyłączają z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.



Niewiele to jednak dało. Receptą na kierowców, którzy w tym miejscu łamią przepisy ruchu drogowego jadąc zbyt szybko i nie zatrzymując się przed przejściem ma być właśnie kamera.

Ale nie tylko ona. Pojawił się też pomysł, aby w rejonie przejścia zamontować szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy. Powstanie ona nie wcześniej, niż wiosną przyszłego roku.

Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. W tym miejscu utworzony zostanie tzw. tram-pas, czyli samochody stracą możliwość jazdy po torowisku tramwajowym, które w tym miejscu ułożone jest bezpośrednio w jezdni.

- Tram-pas powstanie przez wyłączenie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera, od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych - zapowiada Tomasz Wawrzonek.

Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.

- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie takimi separatorami, jak na estakadzie w ciągu ul. Nowej Słowackiego koło Galerii Bałtyckiej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Jeśli zmiany zostaną pozytywnie zaopiniowane przez gdańską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.
ms

Miejsca

Opinie (541) 4 zablokowane

  • Dmowskiego (3)

    We wtorek było potrącenie pieszej na Dmowskiego. Tam tez jest bardzo niebezpiecznie! Miasto ma w nosie bezpieczeństwo swoich mieszkańców. Światła i przejścia podziemne załatwiałyby problem.

    • 7 9

    • nie światła i tunele dla pieszych

      lecz progi zwalniające i tunele dla aut

      • 11 3

    • Wiesz problem załatwiło by wiele róznych rzeczy w tym kometa, która walnęła by w Zimię i ją rozwaliła.

      Nie ma dróg, nie ma samochodów, niema ludzi nie ma problemu.

      • 6 0

    • Człowieku opanuj się !!!!

      Przechodzę tamtędy kilka razy dziennie i kategorycznie stwierdzam,że jest BARDZO bezpiecznie, wystarczy nie pchać się pod koła !!! Korona babci by nie spadła gdyby chwilkę poczekała

      • 2 2

  • MASAKRA !!! (3)

    Ograniczenie do 1 pasa skrętu w lewo z Klinicznej w Hallera??!!MASAKRA szczególnie w godz.14-17.Proszę sprawdzić już teraz co tam się dzieje.

    • 18 5

    • Potwierdzam (2)

      Autor pomysłu chyba nigdy nie jechał Kliniczną w godzinach szczytu - myślałam zawsze, że brakuje TRZECIEGO pasa, a oni chcą zmniejszyć do jednego?!
      To chyba jakiś żart...

      • 11 6

      • a 5 pasów wystarczy (1)

        czy może chcesz więcej i trzeba wyburzyć stojące obok stuletnie budynki? A piesi w tym niepełnosprawni do tuneli czy na kładki? Czy może mają pokonywać stumetrowy odcinek na przejściu dla pieszych? A nie przejścia chcecie likwidować.
        Co w zamian? Zdegradowane miasto-autostrada i smród spalin. Dzięki.

        • 5 9

        • dzięki zwężeniu tej drogi smród spalin będzie dużo większy

          • 3 2

  • 70 piratów dzienie to nie dużo?

    Tylko z jednego miejsca z miasta to szok. Redakcjo powinniście raczej to piętnować a nie pisać, że nie wiele SZOK, SZOK

    • 7 2

  • a co z korkami na Klinicznej (8)

    Super,
    zróbmy tram-pas na hallera, a z Marynarki Polskiej będzie się jechać 2 godziny.
    Super, najlepiej zamknijmy ruch dla samochodów w mieście i nie będzie żadnych wypadków.

    • 23 7

    • Zawsze możesz jechać komunikacją. (7)

      Miasta są dla ludzi a nie dla blachosmrodów.

      • 6 14

      • Hmm

        Ale przecież "blachosmrodach" też siedzą ludzie...

        • 10 4

      • hahaha (2)

        To powiedz mi jak mam dojechać komunikacją z ulicy Kasprowicza do nowego ronda na Marynarki Polskiej. Ale tak konkretnie, z rozpiską godzinową i podsumowaniem czasu dojazdu i dojścia.
        Teoretyk, psiakrew.

        • 14 4

        • nic prostrzego (1)

          Możesz np jechać tramwajem do Opery Bałtyckiej (czas jazdy 15 min) następnie przejść pieszo na przystanek Twarda (5 min spacerku) i kolejnym tramwajem podjechać do ronda (8 min jazdy).
          Łącznie koło 30 min, do tego kilka minut na dojście na przystanek i oczekiwania na przesiadkę, tragedii nie ma.
          Dziwię się, że takie rzeczy trzeba komuś tłumaczyć i rozpisywać jak dziecku.

          • 4 0

          • To bilans jest słaby.

            17 minut rozkładowo do Opery. 8 minut do ronda. Przejście i dwa dojścia - razem ponad 15 minut. Plus czas czekania na dwa tramwaje. 55 minut minimum, a może być więcej, oj może... Samochodem jadę 15 minut rano, wracam około 20 (przed debilne światła na Grunwaldzkiej i Wita Stwosza).
            Fakt, że jest taniej tramwajem.

            • 0 1

      • komunikacja miejska (2)

        To teraz wyobraź sobie, że wszyscy ludzie przesiadają się do komunikacji miejskiej.
        Myślisz, że autobusy i tramwaje pomieściłyby wszystkich. Z tego co wiem, w godzinach szcytu w tej chwili komunikacja miejska jest zapchana.

        • 11 6

        • łatwiej zakupić dodatkowy tabor komunikacji miejskiej (1)

          niż poszerzyć jezdnię ulicy w mieście

          • 4 2

          • A myślisz, że wtedy nie będą korkować się skrzyżowania tramwajów?
            Już teraz, skrzyzowanie Błędnik ledwo wytrzymuje natężenie ruchu.

            • 1 0

  • W tym miejscu już dawno powinno się wydzielić tory od jezdni. (2)

    Krawężnik na 20 centymetrów załatwia sprawę raz na zawsze.
    I to powinno być zrobione od Klinicznej do Zwycięstwa.
    Przynajmniej tramwaje by nie stały w korkach bo jakaś łajza wjechała na tory.

    • 11 10

    • a jak będą jeżdziły karetki straż itp

      • 2 2

    • stałyby w korkach tylko 50 m wcześniej

      na zawracaniu na Hallera. A po zrobieniu tam jednego pasa Brzeźno i Nowy Port właściwie zostaną odcięte od Centrum - nie ma innej drogi przejazdu

      • 1 2

  • jestem kierowcą i jadę w tym miejscu codziennie .....

    rano i wieczorem. Niektorzy jada jak oszalali, ale jadą też samochody wolno, nie wyprzedzają na tym przejściu. Ale teraz apel do przechodniów, którzy nie zdają sobie sprawy z wielu rzeczy. Po pierwsze, czemu kamery nie rejestrują tych, ktorzy nie raczą się rozejrzeć w lewo, [prawo tylko ida jak ślepcy. Jadąc samochodem nawet 30 po slisgiej powierzchni, deszcz, śnieg jest trudniej się zatrzymać. Nie raz byłam świadkiem, że ida święte krwoy, nie patrzą, czy coś jedzie, czy też nie, nawet jak jechał tramwaj, gdzie jemu to już strasznie się zatrzymać. Bądzmy sprawiedliwi - mandaty dla szaleńców drogowych, ale i dla pieszych.

    • 36 6

  • Gigantyczne korki?! (2)

    "By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu."
    W tym miejscu przy obecnym natężeniu ruchu i dwóch pasach tworzą się gogantyczne korki, a samochody stoją aż na pobliskim "ślimaku" - świetny pomysł, zamiast zbudować np. kładkę dla pieszych w miejscu felernego pzejścia, ograniczmy jeszcze bardziej ruch samochodowy!

    • 15 4

    • zbudujmy kładkę

      ale dla samochodów

      • 4 3

    • nie tylko na "ślimaku"

      Jak samochody stoją na ślimaku to jeszcze nie taki zły korek, bo często stoją już od skrzyżowania ul. Reja i Swojskiej (zwłaszcza o godz. 15-tej) wtedy się dzieje ciekawie. Gdy zwężą te "Barany" lewoskręt to będzie już zator. Kiedyś było tam zwężenie i po to poszerzyli ten lewoskręt aby trochę udrożnić Kliniczną i Marynarki Polskiej, a teraz chcą wrócić do tego co było. Trzeba być idiotą aby wpasć na taki pomysł. Zanim do tego dojdzie to może "Szanowny ZDiZ" ruszy 4Litery i pojeździ tam w godzinach 14:45 - 17:00

      • 2 0

  • Za duzo krow bezczelnych i chamskich bydlakow za kierownica

    Pare dni temu w Sopocie na ul.Koscuszki u wylotu ul.Wladyslawa IV pijana 31 letnia krowa dachuje,a potem twierdzi ,ze to nie ona prowadzila a jakis mityczny kolega,ktory uciekl.Trzezwe bydlaki na codzien przekraczaja znacznie predkosci w miescie i co z tego radarow nie ma,policja nie moze byc wszedzie a znaki ograniczajace predkosc robia sie czerwone ze wstydu.A bydlakowi zwroc uwage ze lamie przepis to w lagodnym przypadku pokaze ci uniesiony palec,albo w gorszym przypadku wyskoczy i przywali.

    • 7 1

  • przejście (1)

    To przejście dla pieszych jest dalej niewidoczne dla kierowców. Powinno być lepiej oświetlone np. z góry (lampa skierowana na pasy), pasy pomalowane lepszą farbą. "Kocie oczka" wyglądają jak ozdoba,zwracają uwagę, ale nie na pieszego, w korku niewidoczne. W Gdańsku większość przejść dla pieszych jest źle lub wcale nieoświetlona, pasy i znaki niewidoczne, zwłaszcza po zmroku. Znaki wystarczy wyróżnić od pozostałych, choćby żółtą, świecącą po zmroku obwódką.

    • 18 2

    • znaki przy przejściu są wyróżnione żółtą obwódka

      poza tym świecą - mają diody czy coś. takie czasy, że każdy sie spieszy, duża prędkość, rozmowa przez komórke i tak naprawdę nikt nie zwraca uwagi na znaki drogowe.

      • 5 0

  • dawac filmiki ! MY OCENIMY LEPIEJ NIZ POLICJA !

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane