- 1 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (44 opinie)
- 2 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (88 opinii)
- 3 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (125 opinii)
- 4 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (37 opinii)
- 5 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (96 opinii)
- 6 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (58 opinii)
Kampania wyborcza na balkonach i w oknach
Banery kandydatów na balkonach, w oknach domów i witrynach sklepów, zamiast na miejskich słupach czy przystankach - to nowość kampanii wyborczej trwającej przed wyborami prezydenckimi 28 czerwca. Sztabowcy uważają, że to skuteczne narzędzie do promocji kandydatów. W dodatku cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony wyborców, co widać także w Trójmieście.
Po zmianie terminu głosowania na 28 czerwca, zmienił się kandydat Koalicji Obywatelskiej i formuła przeprowadzenia wyborów - głosowanie odbędzie się zarówno w lokalach, jak i korespondencyjnie dla chętnych.
Ale wyraźną zmianę widać także w sposobie prowadzenia kampanii.
Porozmawiaj o polityce i wyborach na naszym forum
Przy okazji ostatnich wyborów parlamentarnych plakaty wyborcze zalewały przestrzeń publiczną i często wisiały w niedozwolonych miejscach. Teraz sztabowcy stawiają nie na plakatowanie ulic, a np. balkonów, czy ogrodzeń domów tych, którzy wyrażają na to zgodę.
Balkonowych banerów w Trójmieście nie brakuje
W Sopocie i Gdańsku na prywatnych posesjach wiszą banery Rafała Trzaskowskiego oraz Andrzeja Dudy, w Gdyni znaleźliśmy je m.in. w Chyloni, Wiczlinie, Pogórzu. W wielu miejscach można znaleźć także podobne wyrazy poparcia dla Szymona Hołowni i Krzysztofa Bosaka.
PiS prowadzi na Facebooku akcję "Baner dla Dudy". KO wystartowała we wtorek z akcją "Obywatelski Sztab Otwarty". Ale prekursorem takich akcji był Szymon Hołownia.
Sztabowcy większości z kandydatów zachęcają w mediach społecznościowych, by mieszkańcy, którzy chcą wesprzeć kampanię, zgłaszali się po plakaty, ulotki, czy właśnie banery, które mogą wykorzystać w dowolny sposób na swoim terenie prywatnym.
- Z nielicznymi wyjątkami nasze banery czy plakaty wieszamy wyłącznie u osób prywatnych. Przestrzeni komercyjnych na prowadzenie kampanii wykorzystujemy bardzo mało, praktycznie w ogóle nie robimy kampanii billboardowej. Z czego to wynika? Nie ma sensu wydawać wielkich pieniędzy na takie przestrzenie, skoro ludzie sami chcą nam ją dać, wieszając materiały wyborcze u siebie. Liczymy każdą złotówkę - mówi Zofia Wojtkowska ze sztabu wyborczego Szymona Hołowni - Zainteresowanie ze strony osób prywatnych jest ogromne. Dodrukowywaliśmy dodatkowe banery, bo ciągle nam ich brakuje, ludzie ciągle się do nas zgłaszają, że chcą je wieszać.
Partie i organizacje polityczne w Trójmieście
Jak wskazuje Wojtkowska, ta chęć to efekt "dużej identyfikacji wyborców ze swoim kandydatem".
- Coś się rzeczywiście przełamało w tej kampanii. Ludzie najwyraźniej doszli do wniosku, że identyfikacja ze swoim kandydatem poprzez np. wywieszenie baneru na balkonie, nie jest już wstydem i objawem "partyjniactwa", tylko normalnym pokazaniem, że popiera się danego kandydata. W naszym przypadku deklaracja ludzi, którzy pobierają od nas plakaty jest jasna i brzmi "zobaczcie nas". Nagle deklaracja wyborcza stała się deklaracją wyborczą dla zwyczajnego człowieka, a nie tylko dla funkcjonariuszy partyjnych - mówi Wojtkowska. Jej zdaniem sporą rolę odegrał tu Facebook i możliwość dodawania nakładek na zdjęcia z hasłem popierającym danego kandydata. Baner na własnym domu to po prostu kolejny krok.
Zobacz też: Wybory minęły, plakaty zostały
Michał Urbaniak, poseł Konfederacji z Gdyni, zaangażowany w kampanię Krzysztofa Bosaka też zachęca do wieszania jego plakatów na terenach prywatnych.
- Kiedy ktoś jest sympatykiem i chce pomagać przy kampanii, to z punktu widzenia komitetu jest to bardziej praktyczne i wygodniejsze, jeśli przekaże się komuś materiały wyborcze, by wyeksponował je w miejscu widocznym. Powieszenie baneru wyborczego to jasna deklaracja ze strony osoby, która to robi. Wiąże się to z tym, że inni ludzie mogą zobaczyć, że na danej ulicy mieszka sympatyk naszego kandydata. Inni ludzie przez to bywają bardziej odważni, żeby wyrażać własne poglądy - mówi Urbaniak i dodaje, że dużo osób zgłasza się ws. takiego wsparcia kampanii - Zrobiliśmy kilkadziesiąt tysięcy banerów, z czego przynajmniej 30 proc. poszło w ręce zwykłych ludzi, którzy chcieli i mieli gdzie taki baner powiesić. W Trójmieście zainteresowanie też jest duże - codziennie, przez ostatnie tygodnie, ludzie przychodzili po banery, plakaty, ulotki. Zarówno w "starej" kampanii wyborczej, tej w maju, jak i w obecnej - dodaje.
Opinie (458) ponad 100 zablokowanych
-
2020-06-16 17:44
Bosak (2)
Bosak
- 38 34
-
2020-06-16 20:59
3 X NIE.
- 4 8
-
2020-06-16 17:54
Buty
Buty
Kapeć- 7 9
-
2020-06-16 17:33
(1)
Wszystko ładnie pięknie ale Andrzej przesadzil z fotoshopem i zdjęcie sprzed 5lat bo teraz wiemy że koryto trochę go upaslo :D
- 55 32
-
2020-06-16 20:57
"rodzina na swoim"
poszła w boczki.
- 5 1
-
2020-06-16 20:55
ten czaskowski to wodnej lepszy jak tusk zwykły oszust i pochówek sorosa płatny zdrajca Polski
- 14 6
-
2020-06-16 17:05
Na co to komu, komu to potrzebne (2)
- 71 20
-
2020-06-16 20:52
Bo kampania trwa.
I trwa mać!
- 3 2
-
2020-06-16 20:44
Zalegalizować? A komu to potrzebne?
- 2 0
-
2020-06-16 18:12
wygra duda (3)
dobrze że pomógł frankowiczom, zlikwidowal NFZ, emerytury są bez podatku, podniesienie kwoty wolnej do 8 000, równe dopłaty dla rolników, zlikwidował śmieciówki i patologiczne samozatrudnienie to obiecał w 2015r.
- 31 20
-
2020-06-16 20:34
Hmmm dobre
Zlikwidowal smieciowki? Skad te dane? Euro nie wprowadzil...
- 2 0
-
2020-06-16 18:48
Nawet się zaśmiałam :) (1)
Dobry trollu
- 5 4
-
2020-06-16 20:05
Tutaj nie było żadnego trolowania tylko prawda a tytuł to czysty sarkazm :)
- 5 3
-
2020-06-16 20:31
a US spisuje adresy i sprawdzi, kto zapłlaci podatek dochodowy...
- 1 1
-
2020-06-16 20:31
Ciemnogrod wierzy
Komunisci byli mysla ze ich kandydaci zrobia w PL druga Norwegie. Szwajcarie niemcy czy usa...nigdy nie dogonimy unijnego kraju pod wzgl zarobkow bardziej cen za materialy czy uslugi
- 4 5
-
2020-06-16 20:27
Szymon Hołownia (1)
Jedyny kandydat który ma szansę wygrać z PoPiSem !!!
- 6 23
-
2020-06-16 20:30
Przcież on sam jest ze środowiska PO coś jak Palikot/Petru
- 6 3
-
2020-06-16 19:05
Duda czy Czaskoski? (2)
Szkoda, że ludzie wierzą w to, że wybierając jednego z nich robią na złość drugiemu....
- 9 8
-
2020-06-16 19:07
bo to ludzie o IQ gołębi z krakowskiego rynku. Media im mówią jak mają myśleć i jeszcze będą się z Tobą wspierać, że nie (1)
to jest właśnie manipulacja. Celowo grają ludziom na emocjach, żeby zabić w nich racjonalne myslenie. Przecież 30% ludzi nawet nie wie, że placi podatki, to o czym my piszemy ? :)
- 5 1
-
2020-06-16 20:24
Na graniu na emocjach to Andrzej ładnie pokazał wywołując temat LGBT teraz wszyscy o tym mówią a dramatyczna sytuacja gospodarcza kraju przestała być istotna lepiej o światopoglądzie toczyć dyskusje wkoncu on nam daje jeść jednak nasz naród z przykrością muszę to powiedzieć jest bardzo tępy
- 2 2
-
2020-06-16 20:19
No to tera jak wygra p. Duda
To poznamy prawdę i wrak wruci do nas?
- 9 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.