• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo nałożyło karę za parkowanie przed biurowcem

Arnold Szymczewski
13 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Na naszego czytelnika za zakończenie wynajmu roweru przed biurowcem C200 Office operator nałożył karę w wysokości 450 zł. Na naszego czytelnika za zakończenie wynajmu roweru przed biurowcem C200 Office operator nałożył karę w wysokości 450 zł.

Pozostawienie roweru Mevo w strefie niedozwolonej według taryfikatora Nextbike Polska grozi karą od 450 do 1400 zł. Przekonał się o tym nasz czytelnik, choć nie zakończył wynajmu przy brzegu morza czy w środku lasu, a przed biurowcem na ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.



Czy zostały na ciebie nałożone kary przez Mevo?

System roweru metropolitalnego Mevo ma swoje plusy i minusy. Założeniem systemu było użytkowanie roweru na dojazdy do pracy, szkoły, na uczelnie wyższe czy do przystanków komunikacji miejskiej - i w dużej mierze tak jest, ale nie zawsze.

W ostatnim artykule o popularnych stacjach i trasach przejazdów Mevo najbardziej obleganą stacją okazała się ta przy biurowcach Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska. Co ciekawe, najczęściej pokonywaną trasą w Gdańsku był odcinek z ul. Lęborskiej zobacz na mapie Gdańska właśnie do OBC w Oliwie. I tak jak z większością stref w Trójmieście, gdzie możemy zostawić rower, nie ma większego problemu, tak pracownicy ponad 25 firm, które znajdują się w biurowcu C200 Office przy ul. Marynarki Polskiej muszą obejść się smakiem. Dlaczego? Bo teren, na którym znajduje się biurowiec, na mapie Mevo umieszczony jest w strefie niedozwolonej.

Najpopularniejsze trasy przejazdów i stacje Mevo



Biurowiec C200 Office mieści się w czerwonej strefie, czyli niedozwolonej. Biurowiec C200 Office mieści się w czerwonej strefie, czyli niedozwolonej.
Zamiast trzech złotych za pozostawienie roweru poza stacją, kara 450 zł za zakończenie wynajmu w strefie niedozwolonej

O wygórowanej karze, jaka została nałożona za pozostawienie roweru w strefie niedozwolonej, przekonał się nasz czytelnik.

- Wczoraj spóźniony do pracy postanowiłem szybko podjechać Mevo pod biurowiec C200 przy ul. Marynarki Polskiej. Stwierdziłem, że mogę zapłacić 3 zł za pozostawienie roweru poza bazą, najważniejszy był szybki dojazd do pracy. Zostawiłem rower na stojaku należącym do biurowca i wszedłem do pracy. Jakie było moje zdziwienie, gdy dostałem maila z naliczoną karą 450 złotych! Rozumiem, że w tym systemie pozostawienie roweru w środku lasu, na plaży, na wsi, w hali Stoczni to jest to problem dla operatora i innych użytkowników. Ale w środku miasta, przed biurowcem to jakaś - delikatnie mówiąc - pomyłka - denerwuje się pan Adam [imię zmienione - przyp. red.] - Faktycznie jest tam strefa niedozwolona, ale absurdalne jest to, że gdybym rzucił rower w krzaki na poboczu po drugiej stronie ulicy, to wszystko byłoby w porządku.

Czym jest strefa niedozwolona?



Strefa niedozwolona według regulaminu roweru metropolitalnego Mevo jest obszarem, w którym użytkownik może poruszać się jednośladem, ale tylko po drogach utwardzonych. Strefę Niedozwoloną stanowią wszelkie zbiorniki wodne, brzeg morski, plaże i wydmy. Zwrot roweru w strefie niedozwolonej grozi karą w wysokości od 450 do 1400 zł.

Teren, na którym znajduje się biurowiec C200 Office leży na terenie Stoczni Północnej, ale jest od niej odgrodzony oraz ogólnodostępny. Nasz czytelnik obawia się, że linie granicy stref niedozwolonych wyznaczał ktoś, kto nigdy nie był na miejscu. Z kolei zarządcy budynku ubolewają nad faktem, że znajdują się w strefie niedozwolonej i zapewniają, że posiadają niezbędne zaplecze do tego, by przyjmować rowerzystów.

- Nie wiem, dlaczego znajdujemy się w strefie niedozwolonej. Jesteśmy doskonale przygotowani do umieszczenia stacji Mevo i obsługi chętnych do korzystania. Posiadamy stojaki zewnętrzne, a także wewnątrz biurowca, dodatkowe szafki dla rowerzystów, stację napraw, prysznice czy szatnie. Ponadto okazjonalnie organizujemy wydarzenia rowerowe, na których można zdiagnozować i naprawić swój sprzęt. Co więcej - przy budynku biegnie przecież ścieżka rowerowa, a więc teren jest utwardzony - mówi Dorota Bereza z firmy Inopa, która zarządca biurowcem C200 Office.
Przy biurowcu wiedzie droga rowerowa. Przy biurowcu wiedzie droga rowerowa.
Mevo anuluje niesłusznie nałożone opłaty

We wtorek po południu Mevo za pośrednictwem Facebooka poinformowało o zakończonych działaniach naprawczych. Poniżej treść posta.

"O godz. 17:30 zakończyliśmy działania naprawcze. W przypadku wątpliwości odnośnie poprawności naliczonych opłat zapraszamy do kontaktu z BOK.

Użytkownicy Mevo, odnotowaliśmy problemy z poprawnym naliczaniem należności. Sytuacja dotyczy osób, które wykupiły abonament i już pracujemy nad jej rozwiązaniem. Oczywiście wszystkie niesłusznie nałożone opłaty zostaną anulowane. Mogą także wystąpić utrudnienia związane z pomiarami GPS - rysowaniem tras czy wyświetlaniem stref użytkowania oraz niedozwolonych. Za wszystkie utrudnienia przepraszamy."

Miejsca

Opinie (387) ponad 20 zablokowanych

  • Trza było kupić sobie rower , biedaki !!!!! (4)

    już nawet na własne rowery ich nie stać.

    • 17 6

    • 30 lat "wolnosci" zrobiło swoje. (1)

      • 2 0

      • 30 lat odmóżdżania zrobiło swoje

        • 3 0

    • (1)

      Tu nie chodzi o to, czy stać czy nie :)
      Nie na tym polega transport współdzielony.

      • 2 0

      • A na czym polega ?

        • 0 1

  • odpowiedź nie na temat.... (1)

    nawet na rower ich tam nie stać w tym biurrrrowcu?

    • 8 2

    • Mogliby po prostu zrobic tam parking. Ale po co?

      W poprzednim budynku, ktory zburzyli był. Były takze schrony i skarbiec. Ale trzeba bylo zburzyc i postawic stolec.

      • 1 1

  • Powiadomienie z aplikacji (2)

    Kara nałożona słusznie. Strefa jasno oznaczona, regulamin opisuje taką sytuację. W każdym razie warto zastanowić się nad informowaniem uzytkowników o znajdowaniu sie w czerwonej strefie (zwykłe powiadomienie w aplikacji np). Takich przypadków będzie zapewne więcej. ;-)

    • 21 3

    • Wystarzy, że przywróca tam ogrodzenie i po problemie.

      Co za i**ota nie postawil płotu na nowo?

      • 1 1

    • jaja sobie robisz?

      mają ułatwiać unikania dodatkowych opłat? przecież ta firma więcej kasy w ciągu roku zbierze z opłat niż z tego abonamentu.

      • 3 0

  • Najpierw otworzyć spólkę z kapitałem 5 tys zł zarobić miliony złotych na rowerach z chin na tym mało tego (1)

    zacząć karać mieszkańców korzystając z rególaminu i zarobić kolejne miliony.
    Renoma w Gdańsku tak samo powstała czysty wielo milionowy zysk.

    Zobaczcie jakie oni maja zaplecze w barakach blaszanych zero BHP straż pożarna że to odebrała jak wogóle ktokolwiek to odbierał :) Od poczatku powstania zwiększyli zatrudnienie 10 krotnie ... z 1 osoby do 10 :) I miasto przelało srodki na konto bez żadnego problemu mało tego nie wycofało się z umowy- komu zależy żeby mevo funcjonowało w GDańsku ? Kto jest prezesem albo kto stoi za prezesem ??? Gdzie jest CBA dlaczego nie ma kontrolii.

    • 12 3

    • Tak to już jest w małejsycyli u tęćżowej d*pkiewiczflaszki

      • 1 3

  • Jaka jest dokładność GPSa w rowerze

    Proszę żądać pomiarów dokładności GPSa w rowerze . Na bardzo poglądowej mapce załączonej w artykule widać 'czerwoną strefę' na skraju drogi publicznej czyli Marynarki Polskiej
    Czyli jeśli rower stał na chodniku to rozumiem było ok wg operatora
    A jeśli uważa że rower był gdzie indziej zaparkowany to do sądu i niech udowodni przedstawiając wyniki badań dokładności gps .
    Sąd rozumiem w Lipsku ..
    Nigdy nie dotknę tego g

    • 7 5

  • Sprawę proszę oddać do sądu nic nie płacić im !!!! (2)

    Ludzie oddajcie sprawy do sądu ten system nie działa jak powinień nie płacićcie nic tej firmie.
    mapy są niedokładne system nie działa jak należy adwokat ma sprawę wygraną .

    • 6 11

    • Ty, a może najpierw po prostu zwykłe odwołanie/reklamacja? (1)

      Zamiast do szabel wypada najpierw spróbować się dogadać.

      • 1 1

      • Niekoniecznie - jak będzie sporo ludzi którzą złożą pozwy zbiorowe firma przestanie naciagać kolejnych

        Oddawajcie sprawy do sądów nie płacićcie nic tej firmie. Pozwy zbiorowe zróbcie ludzie.
        Sprawa jest wygrana

        • 0 0

  • A co słychać w Pucku?

    • 5 4

  • Nie przesadzajmy

    Miałem podobną sytuacje , karę anulowano od ręki po kontakcie z BOK. Następnym razem będę bardziej uważny.
    pozdrawiam użytkowników mevo.

    • 10 5

  • (1)

    Trzeba zrobić porządek z tymi rowerami i skuterami bo już naprawdę jakaś horrendalna samowolka się z tego robi. Wszystko jest dla ludzi, także tych pieszych

    • 15 2

    • chcesz zrobić dobrze pieszym?

      daj im priorytet na światłach.

      • 2 0

  • Taki kraj: wszędzie trzeba czytać tysiące stron regulaminów, jeszcze z włączonym radarem, bo wszędzie chce cię zrobić w...

    Operator tak głównie będzie zarabiał: na karach dodatkowych. Przykra sprawa, ale racja jest po ich stronie, Pan Adam sporo zapłaci za tę wiedzę. Lekcja dla innych: zapoznać się z mapką i w razie czego rzucać rower w krzaki.

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane