• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karwiny i Mały Kack połączy kładka pieszo-rowerowa

Michał Sielski
28 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
W tym miejscu powstanie kładka pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. W tym miejscu powstanie kładka pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem.

Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek podjął decyzję, że kładka pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem będzie wyłącznie dla pieszych i rowerzystów. To rozwiązanie po myśli mieszkańców, którzy od dawna walczyli właśnie o ten wariant. Nie chcieli oni wiaduktu drogowego, gdyż obawiali się wtłoczenia aut na swoje osiedle.



Przypomnijmy:

  1. W maju władze Gdyni poinformowały, że nad torami łączącymi ulice Strzelców i Buraczaną w Gdyni powstanie wiadukt drogowy.
  2. Inwestycja miała zostać ukończona najwcześniej w 2021 roku, a jej koszt szacowano na 16 mln zł. Nie przewidziano konsultacji, bo - jak mówili urzędnicy - budowy wiaduktu oczekiwali mieszkańcy.
  3. Zaprotestowali radni dzielnicy Karwiny i społecznicy, którzy zaczęli wskazywać, że wcale nie chcieli drogiego wiaduktu dla aut, lecz kładki dla pieszych, która miałaby kosztować ok. 2 mln zł (ZDiZ twierdzi, że raczej 10 mln zł).
  4. Ponad pół tysiąca mieszkańców z Karwin i Małego Kacka podpisało się pod petycją, by zrezygnować z budowy wiaduktu
  5. Władze Gdyni zdecydowały się na zorganizowanie konsultacji społecznych w tej sprawie. Najpierw odbył się tzw. dialog techniczny dla kładki pieszej, a temat został odłożony na czas po wyborach samorządowych.
  6. Podczas konsultacji, na których pojawił się m.in. Wojciech Szczurek, mieszkańcy nie zostawili suchej nitki na pomyśle wiaduktu drogowego. Nie chcieli zwiększonego ruchu samochodowego na osiedlach i zadeklarowali, że dzieci do szkół i przedszkoli wolą odprowadzać po bezpiecznym trakcie pieszo-rowerowym.

Kładka nad torami połączy Mały Kack i Karwiny. Kładka nad torami połączy Mały Kack i Karwiny.

Prezydent Gdyni: niesamowite zaangażowanie mieszkańców



- Są w Gdyni sprawy szczególnie istotne, czy to dla ogółu mieszkańców, czy dla części naszej lokalnej społeczności, które wymagają szczególnej formy rozmowy i szczególnego rodzaju namysłu. Jedną z takich spraw okazał się właśnie temat połączenia Małego Kacka z Karwinami. Już od pierwszych chwil w niesamowity wręcz sposób zaangażował mieszkańców, stąd decyzja o przeprowadzeniu konsultacji społecznych. Było dla nas bardzo ważne, by każda zainteresowana tą sprawą osoba mogła wyrazić swoje zdanie - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Siła i liczba argumentów przytoczonych przez gdynian za budową kładki pieszo-rowerowej sprawiła, że rozstrzygnąłem na korzyść tego rozwiązania.

Argumenty na wysokim poziomie



Władze miasta są zadowolone z przebiegu konsultacji, które okazały się bardzo merytoryczne.

- Konsultacje społeczne to dobry sposób na rzeczową rozmowę o tematach budzących w mieście emocje. Możemy zapoznawać się z różnymi punktami widzenia, zderzać ze sobą przeciwne opinie, rzucać na dyskutowane tematy zupełnie nowe światło - zwraca uwagę wiceprezydent Michał Guć. - Konsultacje nie są formą głosowania czy plebiscytu, a sposobem na zebranie argumentów, zgromadzenie danych i uporządkowanie posiadanej wiedzy, by na ich podstawie podjąć optymalną decyzję.
Budowę kładki realizował będzie Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni. Kładka powinna być gotowa w 2021 roku.

Opinie (309) 2 zablokowane

  • Zgoda na budowę tylu osiedli wydali.. (1)

    A kto planował dojazd ? a teraz zamiast budować kładkę dla emerytów z buraczanej powinno się zbudować wiadukt i rozładowac węzeł Strzelców/Wielkopolska

    • 1 3

    • Chętni na tanie mieszkania byli to budowali - proste

      • 1 0

  • Dramat (5)

    Młodzi mieszkańcy na strzelców nie maja czasu uczestniczyć w zebraniach/ konsultacjach - w przeciwieństwie do 500 emerytów z buraczanej.
    Wiozę dziecko codziennie do szkoły i tak jade ulica buraczana itd.. wiec mówienie o rozjeżdżeniem jest bzdura , zbudowanie wiaduktu odkorkowalo by Wielkopolska !! Skróciło i ułatwiło dostęp do oświaty , przychodni, policji.
    Drogi prezydencie Brawo , wydawaj zgody na budowy tysięcznych osiedli a pózniej odcinaj je od świata , BRAWO

    • 13 11

    • A zmuszał ktoś mieszkać na strzelców?

      • 3 1

    • (1)

      No niestety na spotkaniach mogli być "aktywiści miejscy" czy różni właśnie emeryci i renciści.
      Natomiast ludzie pracujący (którzy nomen-omen sfinansują tą budowę) zapewne byli wtedy po prostu w pracy.

      • 1 5

      • wymówki

        jak się chce żyć dobrze, to trzeba się trochę swoim otoczeniem zainteresować. Nie trzeba zresztą chodzić na spotkania jeśli się pracuje rzeczywiście tyle, czasem wystarczy stworzyć listę poparcia i przejść się po sąsiadach.

        • 2 0

    • gdzie byliście, jak trwały konsultacje?

      Zwalanie winy na prezydenta brzmi śmiesznie, biorąc pod uwagę, że to miasto zaproponowało wiadukt, a odstąpiło od pomysłu dopiero po protestach mieszkańców. Trzeba było się zorganizować i podpisać kontrpetycję to może byłaby szansa.

      • 4 1

    • Powyższa wypowiedź świadczy o klasie i inteligencji biednych zapracowanych mieszkańców ul. Strzelców...

      • 8 0

  • Nazwiska! Adresy tych 500 bezmózgich pajaców!

    Niech pozostałe 10000 mieszkańców im pokaże

    • 2 9

  • Ja tam żałuję, że nie będzie wiaduktu (1)

    Wcale nie dlatego, że chciałabym objezdzać nim korki na Wielkopolskiej. Po prostu mieszkam na Karwinach i każda nowa, dodatkowa droga jest moim zdaniem potrzebna - 1 nitka prowadząca na Strzelców, tego zupełnie nie rozumiem, jak mieszkańcy tego osiedla mogli chcieć tylko takiego dojazdu? Zawsze lepiej jest mieć alternatywę.

    • 5 3

    • Oni pewnie w większości chcieli. Przegłosowali ich mieszkańcy starych Karwin.

      • 1 0

  • "studenty pomagajo"

    Kładka pomysł dobry.

    Sprawdź czy jesteś za czy przeciw
    zrzutka.pl/firebus

    • 0 0

  • z czego się cieszyć?? (4)

    Czy z tego, że wybrali że mają tylko 1 połączenie z Wielkopolską przez ul Strzelców? Z tego , że stoją tam wku… aby zjechać na Sopocką? Z tego że w razie pożaru czy dojazdu karetki wszystko wisi na 1 połączeniu? Gratulacje...bardzo dobry wybór ! :)

    • 13 7

    • jak chcą, to niech mają

      ich sprawa.

      • 2 1

    • (2)

      Widzę że jeszcze są normalni ludzie którzy trzeźwo myślą... Brawo

      • 4 3

      • bo u nas w biurze zajmujemy się takimi projektami od lat i nie raz to sprawdzaliśmy :)

        • 1 1

      • Co z tego, skoro są w mniejszości?

        • 4 0

  • to osiedle (2)

    jest przykładem jakie miasto Gdynia ma podejście do "przyszłych mieszkanców" Wielkie osiedle a od miasta Gdyni dostali ZERO, zero nowych dróg.

    Mieszkanców też mi nie szkoda - widziały gały co brały, chcieliście mieć mieszkania za 10tys/m2 na dawnych polach gdzie była jedna droga , a miasto nie planowało nic tam zrobić zrobić - to sobie narzekajcie ale nic to nie zmieni, będziedzie teraz tkwić w wiecznych korkach.

    • 20 1

    • (1)

      tu jest jeszcze gorzej, miasto chciało, mieszkańcy nie chcieli

      • 4 2

      • dokładnie

        Pretensje do tych 500 osób, które wnioskowały za kładką. Reszta się nie wypowiedziała, a ryby głosu nie mają...

        • 3 1

  • (5)

    dobrze teraz rower jest najważniejszy. wreszcie.

    • 14 15

    • (3)

      Na wsi owszem...

      • 0 3

      • (2)

        Jeśli Amsterdam, Kopenhaga, Londyn itd to wsi - jak najbardziej

        • 2 0

        • (1)

          Jakby nie patrzec to tak. A dlaczego ciagle robicie porównania do tych oklepanych miasteczek? Nie lepiej do Zurychu, Nowego Orlenu, czy Dubaju?

          • 3 0

          • Nowego Orlenu nie znam ;)

            Zurych - dramat kierowcy. Dubaj, jak i Brasilia (obecna stolica Brazylii) - mokry sen zmotoryzowanego, który... nie wypalił. Poczytaj o Brasilii. Chcesz inne? Zaparkuj jednym kołem na krawężniku w Pradze. Wjedź do historycznego centrum w zasadzie dowolnego włoskiego miasta. Pojeździj po Paryżu. Polawiruj między zaparkowanymi zawsze w całości na jezdni, niezależnie od klasy drogi i jej szerokości, w Szkocji. Zapłać za parkowanie gdziekolwiek w starej UE...

            • 1 1

    • Nawet ważniejszy od ludzi, zwłaszcza starszych

      co widać przy budowie ścieżki rowerowej przy al. Zwycięstwa, zwłaszcza budynku 190a

      • 0 3

  • Od lat żadnego ruchu (1)

    Kiedy kładka między Wiśniewskiego a Hutnicza?

    • 5 4

    • A tam po co?

      • 0 0

  • No,to mi się podoba.Szczur kocham Cię. (1)

    Byłem i jestem wrogiem wiaduktu z jezdnią bo mieszkam przy Nałkowskiej i nie chcę zwiększenia ruchu samochodowego.

    • 11 8

    • Bez wiaduktu i kropka.

      Chcieli mieszkania w lesie i ciszę i spokój ?
      My też chcemy spokój, bez waszych wycieczek z dzieciaki do szkoly itp
      Bedą nam tłok robić na naszym osiedlu , a dzieci mogą pieszo chodzić do szkoły , nas za młodu do szkól nigdy nikt nie wozil.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane