• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Michał Brancewicz
30 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.

Trwa budowa Nowej Bulońskiej Północnej, a pod koniec października powinniśmy poznać oferty wykonawców Nowej Warszawskiej. W ciągu najbliższych dwóch lat planowane są budowy i rozbudowy mniejszych dróg. Większe inwestycje, głównie na południu Gdańska, nie mają na razie terminów, a ich realizacja jest uzależniona od otrzymania unijnego dofinansowania.



W pierwszej kolejności miasto powinno:

Nowa Bulońska Północna - trwa budowa



Nowa Bulońska Północna połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Część drogowa powinna powstać do końca roku, natomiast linia tramwajowa ma zostać uruchomiona latem 2020 roku.

Nowa Warszawska - oczekiwanie na oferty



Z kolei z 16 września na 29 października przesunięty został termin otwarcia ofert na budowę Nowej Warszawskiej, która połączy Nową Bulońską zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska. W tym przypadku inwestycja ogranicza się do samej linii tramwajowej, bez drogi dla aut, tylko dla rowerów. Nowa Warszawska ma być gotowa latem 2021 roku.

  • Trasa tramwajowa w ramach inwestycji Nowa Warszawska.
  • Nowa Bulońska Północna realizowana jest w wariancie przedłużonym.
Gdy piszemy o tych inwestycjach, czytelnicy często pytają, jaki jest harmonogram budowy kolejnych dróg w Gdańsku. Zapytaliśmy o to urzędników. Poniżej prezentujemy, jak wyglądają plany w najbliższej perspektywie oraz na kolejne lata. Niestety, wiele ważnych inwestycji nie ma jeszcze ustalonej nawet przybliżonej daty realizacji. Tak jest chociażby w przypadku Nowej Świętokrzyskiej, o czym niedawno informowaliśmy. Ale ta lista jest znacznie dłuższa.

Budowy i przebudowy dróg planowane w najbliższych latach



  • Przebieg ul. Nowej Olchowej.
  • Budowa Nowej Opackiej podzielona jest na dwa etapy. Środkowy odcinek ulicy wybudował deweloper.
  • Rozbudowa ul. Kartuskiej podzielona została na dwa etapy. Od ul. Otomińskiej do Nowatorów oraz od Nowatorów do granicy miasta.
  • Pierwszy etap inwestycji przewiduje budowę dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi na Oruni.
Mieszkańcy południa Gdańska z pewnością nie będą zadowoleni z faktu, że w tym momencie nie są znane nawet przybliżone terminy budowy dróg w tej części miasta. Ich realizacja uzależniona jest od pozyskania unijnego dofinansowania.

Planowana kolejność dużych inwestycji poprawiających komunikację w Gdańsku:

  1. Trasa GP-W, inaczej Nowa Politechniczna (tramwaj i droga technologiczna, droga rowerowa i chodnik) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  2. Nowa Świętokrzyska (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - ma opracowany projekt - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  3. Nowa Jabłoniowa (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania

  • Dwa warianty przebiegu ul. Nowej Politechnicznej.
  • W ramach Nowej Świętorzyskiej powstanie nowa droga bez linii tramwajowej, ale z buspasami.
  • Nowa Jabłoniowa bez linii tramwajowej, ale z buspasami dla autobusów.
Jeszcze dłużej trzeba będzie poczekać na:


Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską. Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską.
Inwestycje drogowe w Gdańsku do realizacji po 2030 r.


Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową. Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową.
- Te inwestycje przewidziane są do realizacji po 2030 roku - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (427) ponad 10 zablokowanych

  • Dosyć pompowania w te suburbia (4)

    Dosyć pompowania kasy nie wiadomo gdzie, kiedy dzielnice Gdańska jak Wrzeszcz, Przymorze czy Zaspa czekają na wylanie nowych dróg tam, gdzie jest połatane do granic możliwości, na chodniki i odmalowanie pasów. Ile można wydawać na suburbia, bo akurat tam sobie jaśnie państwo z postanowili kupić mieszkania za półdarmo.

    • 18 22

    • A no zachcieli , zapraszam jest całkiem nieźle, a wcześniej byłem blisko Wrzeszcza. (3)

      Prawda taka , że tu jest większość płatników do budżetu miasta .
      Na samym Chełmie mieszka 50 tys ludzi , a we Wrzeszczu ile ?
      To to cicho mi tu KAzio.

      • 5 4

      • (1)

        Płatnik to nie jest to samo co podatnik . Otwórz książki . Sama zaspa to 30 tysięcy ludzi . Facet ma racje , może trochę bez sensu szczuje , ale już za dużo pieniędzy idzie w te fawele nie wiadomo gdzie . A ktoś kupuje za 15 tys . za metr mieszkanie i dziury w drogach

        • 5 2

        • nikt ci nie kaze tam kupowac, widzialy galy co braly. A okreslenie fawel to chyba predzej wlasnie do zaspy pasuje :D

          • 0 0

      • we Wrzeszczu i na Przymorzu przynajmniej te drogi są, może i połamane i dziurawe, ale np na obrzeżach w ogóle ich nie ma tyle co potrzeba

        • 4 4

  • Hahaha obiecanki (14)

    A Kielnienska przez 20 lat nie zrobiona. Dziury, brak chodnika, brak ścieżki.
    Aleja Wstydu Osowskiego straszy, ale obrona stołków znaczy OTUA ważniejsza. Kielnienska to tak jak dbanie o Westerplatte przez POpeliniarzy

    • 183 58

    • Już samo pisanie hahaha jest żenujące.

      • 0 0

    • Gdyby mieszkańcy Osowy nie protestowali to by powstała już dawno (3)

      Ale przecież kto by tam chciał szerszą drogę pod oknami zamiast darmowego parkingu...

      • 19 23

      • Osowej

        • 0 0

      • Klamiesz - pewnie jesteś z UM (1)

        • 15 16

        • napisał zupełną prawdę

          a to, że trolle pampersiaka łżą jak z nut nie powinno nikogo dziwić

          • 1 1

    • brzydko

      czyzby pis dziel.c

      • 0 0

    • (6)

      pisiory zalewaja polske i europe elektrycznymi samochodami, rozchwytywane w swiecie sa polskie promy morawieckiego, program reaktywacji polskich stoczni zdumiewa najwiekszych niedowiarkow

      tylko to smutne westerplatte zaniedbane przez pisow
      selin obudz sie

      • 15 24

      • Odstawiłeś leki? (2)

        Żadnej poprawy, to dziwne!

        • 6 0

        • (1)

          rzadzi pis, lekow w aptekach nie ma, obudzc sie wreszcie

          • 2 11

          • To jedz tabletki do zmywarki.

            • 3 0

      • sok z buraka ci zaszkodził. (1)

        • 25 8

        • Zadzwoń do Banasia

          może są rabaty dla swojaków w domu zabaw.

          • 7 16

      • pan zapomnial leków pobrac zanim napisal ten komentarz. Prosze nie odstawiac.

        • 12 2

    • A gdzie ten cały osowski energiczny radny z pełowizny (WdG)?

      Działa z tym coś?

      • 12 2

  • Pora na swierza krew. (2)

    Nalezy pozegnac wszystkich planistow a Biura Rozwoju Miasta odpowiedzualnych za rozwoj a raczej brak wizji zabudowanych terenow Gett. udzkich na poludniu HmGdanska.Definitywnie nalezy zwolnick
    rowniez wszystkich obecnych I bylych wiceprezydentow I decydentow szare eminence urzedu miejskiego,rozwiazac Rade Miasta I wiekszosc Radnych.. I urzadzic to miasto na nowo z nowymi madrymi ludzmi ,ktorzy beda miceli jedna zasadnicza zasade;Wszystko by u lb twic komunilacje mieszkancom,wszystko dla stworzenia Norwich terenow zielonych gdzie byla by roenowaga miedzy betonem a teren em do odpoczymku...Koniec dealow a Robygami,Gorskimi I innymi ,ktorzy za nic maja przyrode I przestrzen a patrza tylko ile da sie wycisnac I gdzie da sie jeszcze jakis bloke wcisnac.Pora pokazac tym UKladom ,dzwi.

    • 6 1

    • Czy jest na forum dentysta?

      Zęby bolą. Choć był Waldemar Świerzy od plakatów.

      • 0 0

    • A teraz poproszę przetłumaczyć to na język polski

      Bo aż oczy bolą

      • 2 0

  • Via Appia i Via Appia Nuova

    Nazewnictwo trąci megalomanią. Nie wszystkie drogi prowadzą do Gdańska.

    • 0 0

  • Tramwaj i 4 pasy na "Do studzienki" ? Oby nigdy!

    To jest niszczenie i szatkowanie dzielnicy. Zamiast zwozić ludzi z "sypialni" do "centrum" trzeba ożywić te sypialnie - niech tam ludzie pracują, kupują, uczą się i się bawią. Czemu wszystko ma być na dole? Tylko, że na górnym tarasie nie ma ani jednego przyzwoitego liceum, szkoły wyższe też na dole, podobnie biura, więc co się dziwić że ludzie tu jadą.

    • 1 2

  • pilne dokonczenie zielonej drogi!

    • 2 0

  • Klokowo

    Kiedy , będzie ul Nowa Spadochroniarzy, Internetowa, Telewizyjna? Czekamy - mieszkańcy!

    • 0 0

  • Kiełpino Górne - Stężycka do Mamuszki i połączenie z N.Inzynierska?

    Coś wiadomo kiedy ta ulica ma być uwzgledniona w planach?

    • 2 0

  • Nie przesadzajcie ludzie,ważne że jest kasa na ECS,na rydwany i na kościoły,a drogi są nie potrzebne.

    • 2 0

  • Powiem tak. Tylko szyny nas uratują. (26)

    Tramwaje, skm, pkm im więcej tym luźniej bedzie na drogach.

    • 334 35

    • Rezerwy terenu są sprzedawane deweloperom (9)

      • 22 4

      • Dlatego metro będzie najlepszym rozwiązaniem (8)

        Tereny naziemne powinny być przeznaczane pod budownictwo ogólne. Komunikacja masowa powinna zejść pod ziemię. Już teraz trzeba zacząć budować metro, póki tereny są jeszcze niezabudowane w całości. Z czasem budowa metra będzie tylko droższa.

        • 12 6

        • Jakie metro chłopie (5)

          U nas nie ma możliwości budowy metra, chyba że nadziemne

          • 7 7

          • w obecnym układzie nie ma żadnych mozliwości poprawy.

            • 0 0

          • (2)

            Tunel pod kanałem La Manche wybudowano, a metro w Trójmieście miałoby stanowić problem?

            • 7 1

            • metro w trójmiescie stanowiłoby problem. wystarczy zobaczyc ile czasu (1)

              budują metro w Warszawie. Mowa o zaledwie dwóch liniach metra.

              • 5 3

              • Taki sam problem, jak wszędzie.

                Nikt nie wymaga żeby 100km trasy metra powstało w ciągu roku. Dzisiaj wiele stacji metra (np. na południu Gdańska) można wybudować m metodą odkrywkową. Za kilka lat będzie to niemożliwe.

                • 8 0

          • A w innych krajach się dało?

            Hamburg? Sztokholm? Kopenhaga? Helsinki? Rotterdam? Nawet planują budowę metra w Kłajpedzie. Wszędzie podobna lokalizacja, podobne warunki. Dać się da, chodzi o kasiorę.

            • 4 4

        • Podaj ile więcej jesteś w stanie zapłacic podatków? (1)

          mamy SKM, mielismy rezerwy pod rozbudowę, ale planiści miejscy uznali, że SKm jest bez sensu. Radość, że mamy fachowców.

          • 7 1

          • Niestety, dzisiaj nie szanuje się tych, co płacą. Dzisiaj szanuje się tych, nastawionych "na brać", ewentualnie "zabrać i rozdać"

            • 10 2

    • Mylisz sie, nie po to kazdy umyslowy pastuch kupuje auto,zeby stalo pod domem,a on jezdzil (1)

      Plebejska komunikacja. Wolą stać w korkach,ale w swoich blaszakach,gdy duma ich rozpiera, a nie sa w stanie nawet energicznie ruszyc ze swiatel, czy wykonac prostych manewrow, nie blokujac calego ruchu...

      • 1 0

      • a poco energicznie ruszać skoro za kilka metrów znowu stoisz?

        zmarnowane paliwo i dodatkowy smród

        • 0 0

    • Nie do konca

      Tramwaje to najmniej efektywny środek transportu. Są zbyt drogie w utrzymaniu ,zajmuja teren, komplikują i spowalniają skrzyżowania, są wolne, a ich trasa kompletnie nieelastyczna.
      Torowiska powinny zostać zlikwidowane a w zamian poszerzone drogi, między innymi o bus pasy bo tramwaje powinny być zastąpione autobusami.
      Poza tym rozbudowa SKM z bezkolizyjnym i szybkimi połączeniami całej aglomeracji.

      Niestety w Gdańsku sentyment historyczny do tramwajów wygrywa z ekonomia i logika

      • 3 4

    • i progresywne podatki od samochodów (3)

      im więcej w gospodarstwie domowym aut tym większy podatek od nich...

      • 22 12

      • i ulgi podatkowe dla osób zaradnych, które potrafią zarabiać pieniądze...

        a nie..."złodziejom" trzeba zabrać jak najwięcej...rozkułaczyć, żeby wszyscy mieli równo, a niektórzy ciągnęli socjal za nic nie robienie

        • 6 1

      • To ty nigdy takiego podatku nie zapłacisz żebraku

        Hahah haha
        Ja mogę płacić stać mnie. Na płatne parkingi też, a może by trochę żebractwa że szrotami poznikało

        • 2 3

      • + karne stawki za rodzaj paliwa i normy emisji

        • 17 3

    • taaa będzie luźniej...tramwajem jadę 10 minut, autem 20-25 minut. Wolę autem, bo w godzinach szczytu

      już na pętli tramwaje są nabite

      • 3 0

    • Widziałem ostatnio na przystanku tramwajowym na dworcu (3)

      Ile ludzi tam czekało. Cały przystanek zawalony ludzie stali nawet w tunelu czekając na tramwaj, jak przyjechal to dostali szału, zaczęli się przepychać, wyzywać. To nie jest transport dla ludzi

      • 11 0

      • A obok po 3 pasy w każdą stronę dla samochodów. (2)

        No dobra, ostatnio jeden oddali autobusom.
        To wynik krótkowzrocznej polityki transportowej i urbanistycznej.
        Pięknym przykładem do naśladowania jest niemiecki Lipsk. Miasto bez metra, za to przed głównym dworcem cztery perony tramwajowe, w każde miejsce w mieście dojedziesz z maksymalnie jedną przesiadką, do tego świetne warunki do jazdy rowerem.
        Tam tylko masohiści wsiadają do samochodu...

        • 9 1

        • No akurat przed dworcem to sporo przestrzeni jest przeznaczonej pod komunikację

          miejsce KM patrząc od dworca:
          -pas przystanków,
          -pas zatok autobusowych,
          -buspas
          -pas przystanków tramwajowych,
          -tor tramwajowy
          -tor tramwajowy,
          -buspas,
          -zatoki autobusowe,
          -pas przystanków

          Czyli 8,5-9? wobec 5 pasów drogowych dla pozostałych.

          • 2 0

        • A czy w Lipsku jeżdżą po torach tramwaje z lat 70tych?

          Bo u nas takie złomy są dopuszczone do transportu ludzi.
          A nowe zostaną zdewastowane albo się wykoleją.
          Gdańska do Gdyni dojadę tramwajem równie szybko co samochodem? Bo codziennie tak muszę kursować

          • 2 0

    • Nie uratują,jeżeli wzdłuż torów będą budowane kilkupasmowe ulice,a tak dzieje się obecni.

      • 4 1

    • (1)

      Tylko skm. Tramwaje nie pomogą

      • 22 3

      • Tramwajem to można 15 min max podjechać

        A nie tłuc się w tłoku 50 min z ujesciska patrząc jak niepełnosprawni na wózkach szybciej jadą

        • 22 3

    • Tak

      Na pewno tramwaje uratują nas wiecznie awarie i spóźnienia

      • 8 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane