- 1 Nocna komunikacja do poprawki (164 opinie)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (363 opinie)
- 3 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (52 opinie)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (69 opinii)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (328 opinii)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (131 opinii)
Kiedy nowy przejazd przez tory na al. Armii Krajowej?
W czwartek okaże się, czy przejazd przez torowisko tramwajowe na Węźle Groddecka będzie wyrównany już w tym, czy dopiero w 2013 roku.
Kierowcy ze złością spoglądają na zmodernizowane w 2007 r. skrzyżowanie al. Armii Krajowej z ul. 3 maja . Mają dość jazdy przez torowisko tramwajowe kierując się w w stronę Chełmu. Tam wyprofilowany łuk torowiska "gwarantuje morską chorobę". Samochód porusza się jakby płynął po morskich falach.
- Przejechanie tego skrzyżowania to test dla amortyzatorów w aucie. Można uszkodzić misę olejową, stracić spojler, a nawet koło. Drogowcy umyli ręce, ustawili znak ograniczający prędkość do 30 km/h. Czemu nikt dotychczas nie zabrał się za remont tego przejazdu? - pyta w liście do redakcji pan Mariusz, który przez Węzeł Groddecka przejeżdża codziennie dwukrotnie: w drodze do, i z pracy.
Problemy ze skrzyżowaniem trwają od 2007 r., gdy zbudowano linię tramwajową na Chełm. To w ramach tej inwestycji na węźle położono tory tramwajowe. Zdaniem urzędników to problem, który może opóźnić naprawę nawierzchni skrzyżowania.
- Nie możemy gruntownie naprawić przejazdu przez torowisko w ciągu pięciu lat od zakończenia modernizacji w 2007 r. Inwestycja była dofinansowana z kasy Unii Europejskiej. Jakiekolwiek próby prac na łuku spowodują, że będziemy musieli oddać te pieniądze - zarzeka się Paweł Adrian z działu utrzymania infrastruktury tramwajowej i autobusowej w gdańskim ZDiZ.
Przypomnijmy: Unia dołożyła do budowy tramwaju na Chełm 16,5 mln zł.
Urzędnicy wskazują jednak inne rozwiązanie. - Budowa linii tramwajowej objęta jest trzyletnią gwarancją przez wykonawcę, poznańską spółką Torpol. Właśnie negocjujemy z nimi naparwę gwarancyjną - wyjaśnia Paweł Adrian.
Na efekt rozmów nie trzeba długo czekać. - Decyzje w zakresie naprawy pogwarancyjnej torowiska zapadną w czwartek. Wtedy zbierze się komisja składająca się z naszych specjalistów i tych z gdańskiego ZDiZ, którzy ustalą faktyczną przyczynę uszkodzenia jezdni w obrębie torowiska - wyjaśniła Jadwiga Techmanowicz ze spółki Torpol.
Jeśli powstałe utrudnienia i uszkodzenia jezdni są wynikiem modernizacji niezgodnej z projektem, wykonawca naprawi skrzyżowanie jeszcze w tym roku. W innym razie kierowcy będą musieli poczekać na remont dopiero po 2012 r.
Miejsca
Opinie (160) ponad 20 zablokowanych
-
2010-05-13 12:09
a zapomniane powstańców warszawskich!!!!
a kiedy czas na Powstańców Warszawskich w Gdańsku???
- 2 1
-
2010-05-13 12:43
czas na poprawki (1)
Kiedy naprawią przejazd przy Zieleniaku w kierunku Huciska przejazd chyba jest na gwarancji?
- 2 1
-
2010-05-13 16:36
identycznie jak AK z 3-maja
chrzan POapranego urzednika
- 0 0
-
2010-05-13 13:18
TRAKT!!!
lepiej niech trakt św wojciecha zrobią bo to w porównaniu do traktu to wypasik jest!
- 1 0
-
2010-05-13 13:27
Przykład nieróbstwa i indolencji gdańskich urzędników (1)
Adamowicz już dawno powinien powyrzucać ludzi odpowiedzialnych za budowę dróg w Gdansku. To co widac to przykład kompletnej nieudolnosci. Drogi naprawia się do wyborów a po wyborach się rozlatują. Tak więc do nie wyremontowanych dróg dołaczają niedawno wyremontowane, to jak w takim razie mozna w ogóle wyremontować drogi w Gdańsku. Czy ktos juz wyliczył ile nas kosztuje urzednicze nieróbstwo i niewiedza. Ile dodatkowych dróg mozna by wyremnotować za poprawki na drogach wyremontowanych. Czy pan prezydent wreszcie powie nam kiedy skonczy się w Gdańsku ta byle jakośc.
- 3 0
-
2010-05-13 14:37
To nie Adamowicz powinien powyrzucac. To nalezy wyrzucic Adamowicza.
- 0 0
-
2010-05-13 13:51
most w Sobieszewie
kiedy wreszcie będzie nowy most w Sobieszewie bo w tym dziura na dziurze
- 3 0
-
2010-05-13 14:36
Slowackiego - Reymonta
Sprobujcie przejechac ul. Reymonta przez skrzyzowanie ze Slowackiego z predkoscia wieksza niz 5-10 km/godz.
Arogancja Urzedu Miasta kierowanego przez klike Budynia przechodzi wszelkioe granice- 2 0
-
2010-05-13 15:18
tak to się kończy, jak jedynym kryterium podczas wybierania oferty jest (1)
cena...
- 1 0
-
2010-05-13 16:41
cena zawsze jest wysoka, bo od niej jest prowizja 5%-10%
aby zgodnie z prawem zrobić wysoka cenę projektuje sie wymyslne technologie, np granitoowe krawężniki, które pózniej topi się całkowicie w asfalcie, siatki sprowadzane z USA, grys wulkaniczny itp itd - wszytko po to aby 1km drogi był jak najdroższy bo wtedy bedzie wyzsza prwizja!!!
A wyrób finalny to droga z piasku spod Kościerzyny przykryta smoła, polana moczem polskiego robotnika i nadzorcy, rozwalcowana ,która rozwala się po 6-12 miesiącach!!!- 0 0
-
2010-05-13 15:41
Z tego co pamietam to przejazd byl bujajacy od samego poczatku, ulozenie torow sugerowalo ze tramwaj bedzie wchodzil w ten zakret z 60km/h.
cala AK to jedna wielka porazka, nawierzchnia przewidziana na ruch rowerowy, przez samochody zrobily sie koleiny, zakret na chelm zle wyprofilowany i przy 30km/h w zimie jest ryzyko ze wyladuje sie na barierce...
Ciekawe ze kilkadziesiat lat temu niemcy potrafili zrobic drogi proste, ktore do dzisiaj sa w pelni sprawne (moze troche uciazliwe bo znacznie glosniejsze- kostka, plyty), a nasze rodzime wyroby niezaleznie z jakiego sa okresu dosc szybko ulegaja degradacji.- 0 0
-
2010-05-13 19:33
W Wiedniu jest masa takich skrzyżowań. Torowiska są wkomponowane na poziomie jezdni idealnie. Do tego tramwaj nawet nie jęknie na takim łuku, nie mówiąc o szarpaniu czy trzęsawce wewnątrz.
Fuszerka i tyle. Torowiska dwu-trzyletnie są już pogięte jak łeb niejednego urzędasa....- 0 0
-
2010-05-14 14:47
Nie ma jak UNia
Tego Pana co twierdzi, że nie można zrobić remntu
zwolić za niekompetencje i wprowadzanie ludzi w błąd.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.