- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (64 opinie)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (46 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (286 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (121 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
- 6 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (324 opinie)
Kiedy na dobre ruszy budowa przystanków PKM w Gdyni?
Trwają przygotowania terenu pod budowę dwóch gdyńskich przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Jeszcze w tym, a najpóźniej na początku przyszłego tygodnia znany będzie harmonogram prac. Jest szansa, że pierwsi pasażerowie skorzystają z peronów PKM w Karwinach i w okolicach miejskiego stadionu latem przyszłego roku.
Umowa podpisana została pod koniec września, ale roboty na poważnie dopiero ruszą.
- Szczegółowy harmonogram powinien być gotowy w ciągu kilku dni, najpóźniej na początku przyszłego tygodnia - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Do tej pory prace przygotowawcze, polegające m.in. na wycince drzew i krzewów, prowadzone były w okolicach przystanku PKM Stadion. W tym miejscu rozpoczął się również demontaż fragmentu toru 102 na linii kolejowej 201 Gdynia-Kościerzyna. Z kolei prace związane z wycinką zieleni przeniosły się w pobliże Karwin.
Na zlokalizowanym w wąwozie przystanku Gdynia Karwiny, zaplanowana jest budowa kładki o długości 23,5 m, umożliwiającej przejście pomiędzy peronami. Natomiast na przystanku Gdynia Stadion, w istniejącym już nasypie kolejowym, powstanie tunel o długości 13,4 m i szerokości 6,2 m, którym pasażerowie będą mogli przejść z jednego peronu na drugi.
Budowa przystanków wymagać będzie zamknięcia na przemian jednego lub drugiego toru linii 201 na odcinku między Osową a Gdynią Główną. Według wstępnych założeń, przez cały czas trwania robót nie powinno dojść do całkowitego zamknięcia szlaku.
Dlatego w nowym rozkładzie obowiązującym od listopada zmniejszoną liczbę kursów.
Zobacz też: Tak wygląda rozkład PKM od listopada
Jednym z najbardziej skomplikowanych elementów całej inwestycji będzie tzw. splot torowy, czyli tor w torze, składający się w sumie z czterech szyn. Powstanie on na wysokości przystanku w Karwinach, który został zaprojektowany na łuku. Dzięki temu rozwiązaniu ponadgabarytowe ładunki z portu będą mogły przejechać tamtędy w bezpiecznej odległości, za to pociągi pasażerskie zatrzymają się blisko krawędzi peronu.
To niecodzienne rozwiązanie kosztować będzie ok. 2,5 mln zł. Koszty splotu pokryją Polskie Linie Kolejowe.
- Budowa przystanków oraz niezbędnej infrastruktury torowej potrwa do końca lipca przyszłego roku. Potem rozpoczną się odbiory - mówi Konopacki.
Jest zatem szansa, że pierwsi pasażerowie skorzystają z nowych peronów jeszcze latem.
Kilka miesięcy później poznamy projekt węzła przesiadkowego w sąsiedztwie przystanku PKM Gdynia Karwiny. Za 6,9 mln zł przygotowuje go firma Transprojekt Gdański.
Jednym z elementów inwestycji będzie budowa wielopoziomowego parkingu dla samochodów z minimum 250 miejscami dla pasażerów i 160 w ramach parkingu osiedlowego. Oprócz parkingów, powstanie także pętla autobusowo-trolejbusowa, buspasy oraz zostaną poszerzone ulice.
Opinie (130) 3 zablokowane
-
2016-11-08 10:08
Po co budować Karwiny skoro 200 metrów dalej jest peron stacji Wielki Kack? (2)
Cięzko przespacerować tą odległość ?
- 8 4
-
2016-11-08 11:57
(1)
w dodatku zabytkowy i ładny dworzec. wystarczyłoby go wyremontować i przystosować. ehhh
- 2 2
-
2016-11-08 13:06
przystanek idzie do likwodacji
- 0 0
-
2016-11-07 21:37
(5)
Beznadziejne ulokowanie tego przyszlego przystanku 'stadion'. Lepiej bliżej stadionu i skm redlowo lub riviery.
- 21 5
-
2016-11-08 00:57
Akurat przystanek jest w dobrym miejscu (3)
Jest zarazem blisko :
- centrum sportowego - stadion raptem 200-300m, Hala koszykówki 100-200m, Stadion rugby podobnie.
- całkiem niedaleko centrum handlowego - 300-450m to nie jest straszna odległość, a na wielkie zakupy nikt nie jeździ koleją. A jak idzie się na spotkanie to te kilka m nikomu nie zaszkodzą.
- centrum biznesowego - od 50m do 400m w zależności od biurowca i 100m od nowego beznes parku naprzeciw irokeza.
W ulokowaniu postawiono właśnie na uniwersalność, aby każdy mógł z tego skorzystać i to mi się akurat podoba.- 5 1
-
2016-11-08 13:05
To przesiadz sie na Malokacka na ZKM, albo na Redlowo SKM, zeby dojechac w strone Sopot
Powodzenia.....................
- 0 0
-
2016-11-08 08:53
Bredzisz (1)
Do Riwiery jest 1 km. Do SKM Redłowo 800 m. Jeśli już to powinny być dwa przystanki: dodatkowy peron na Wzgórzu i Gdynia Mały Kack blisko ul Stryjskiej tak żeby można się przesiąść na SKM w stronę Sopotu.
- 4 0
-
2016-11-08 11:58
wcale nie bredzi
Akurat blisko kladki nad torami i cale osiedle zielone i okolica moze dojsc tam piechotą. Do skm redlowo będzie 800 metrow a do przystankow autobusowych na al.zwyciestwa 300m. Od wiaduktu nad malokacką do skm redlowo ponad 400m a do al.zwyciestwa ponad 550 m.
- 0 0
-
2016-11-07 21:38
Dla takich jak ty to zwłaszcza Riviery...
Największa atrakcja w Gdyni i powiew świata- 4 2
-
2016-11-08 12:43
WZGÓRZE
dlaczego nie dodano jednego peronu do SKM Wzgórze? tak jak we Wrzeszczu.. jest zero komunikacji. Gdynia główna obsługuje całe centrum i kierunek Rumia. Totalna porażka, za to ulubieni kibice mają nowy środek lokomocji do dewastacji
- 5 0
-
2016-11-08 11:09
a nagrody będą za te przystanki
a potem extra premie dla swoich od szczura , i gitara- 2 0
-
2016-11-08 10:47
"Jest szansa, że pierwsi pasażerowie skorzystają z peronów PKM w Karwinach i w okolicach miejskiego stadionu latem przyszłego
Oczywiście, że jest.
Na poziomie 1%.- 9 0
-
2016-11-08 10:40
Chcę Skm albo PKM na północ Gdyni
wczoraj dojazd trwał dwie godziny, autobusy były tak pełne że pasażerowie nie mogli do nich wsiąść, a władze Gdyni, ZKM i ZDiZ milczą i liczą na przeczekanie.
- 9 0
-
2016-11-07 22:43
Pociągi na Małym Kacu i na Fikakowie mijają dywizje potencjalnych pasażerów. (1)
Których żaden z tych przystanków nie urządza. A przystanek na Małym Kacu mógłby obsługiwać nawet Witomino. Gdyby zrobić wielką windę i małą wycinkę.
- 8 1
-
2016-11-08 10:30
to trzeba włączać na żądanie:
ręczny albo barykady na torach :)
- 0 0
-
2016-11-07 21:05
PKM (4)
Proszę o więcej połączeń. Kiedy to die zmieni. I najważniejsze dlaczego ostatnia kolejka z lotniska w stronę Gdańska jedzie o 22:30? A co dalej ani PKM ani autobusu. Brawo.
- 94 4
-
2016-11-08 10:28
Za mało połączeń, brak taktu
Brak wspólnego biletu, zły dojazd do PKM, brak parkingów - bez tego nie będzie dobrze. Wrzeszcz - brak informacji.
- 3 0
-
2016-11-07 22:06
(1)
Już były pociągi po 22:30 i woziły powietrze. Jak chcesz jeździć po nocy na lotnisko to masz autobus N3 z Gdańska. Jak zwykle gorzej z Gdynią, stamtąd w nocy nie jeździ nic, natomiast w dzień kiedy są PKM-ki to są bezsensownie dublowane przez 4A.
- 3 10
-
2016-11-07 23:33
Dublowane? Przez kilka autobusów na cały dzień?
- 11 2
-
2016-11-07 21:08
Bo najważniejszy jest ten budynek w Matarni
Tam biura i stołki dyrektorów za wielokrotność średniej krajowej.
A pociągi? Hu kers?- 24 4
-
2016-11-08 09:50
Wroga robota okręślonych kół...kolejowych też
Od samego początku PKM to gdańska inwestycja za unijne pieniądze, usilnie i permanentnie lobbowana przez różowego prezydenta. A dokładniej lobbowanie na rzecz gdańskiego lotniska, z wizjami, że połączenie komunikacyjne, wygoda, turyści, bezpośrednie połączenia z Kartuzami. W przypływie euforii i podniecenia zabrakło tylko argumentów, że mieszkańcy powiedzmy Kartuz będą mieli fantastyczny dojazd do pracy połączeniami lotniczymi olt ekspress (za przeproszeniem) via PKM. Gdyby nie lotnisko, oczko w głowie wiadomo kogo, to PKM nigdy by nie powstała. A sprawa lotniska w Kosakowie, cóż każdy chwyt jest dobry do wykończenia potencjalnej konkurencji, najlepiej w zarodku. Nie dziwi zatem, że Gdynia jako miasto jest średnio zainteresowana inwestowaniem w nowe przystanki tudzież inną infrastrukturę pkm, tym bardziej że jak do tej pory rozkład jazdy, szczególnie na odcinku Gdańsk Osowa - Gdynia Gł. poraża bezmyślnością. Został stworzony przez niezłego akrobatę, który płodził go w niezłym pijackim widzie lub festkacu albo celowo, aby zniechęcić do korzystania z połączeń PKM na tej trasie. Bo jak wytłumaczyć fakt, że na tej trasie pomiędzy godz. 6:06 a 8:17 jest posucha, a potem w ciągu godziny są trzy połączenia pod rząd...Skłaniałbym się ku temu ostatniemu argumentowi o celowym działaniu. Skoro firma pod tytułem skm trójmiasto wygrała przetarg (nikt inny nie startował ) na obsługę pkm-ki na jakiś tam okres to jaki ma w tym interes aby ta linia funkcjonowała w sposób sprawny, przemyślany i sensowny? Żaden...Bo jeśli by tak było, to sporo ludzi przekonałoby się do pkm-ki, rezygnując z tradycyjnej trasy skm Gdańsk-Sopot-Gdynia. A po upłynięciu czasu "dzierżawy" pkm-ki przez firmę skm trójmiasto, ta ostatnia straciłaby bezpowrotnie klientów, których na swej sztandarowej trasie. Strzał w kolano. To tak samo sensowne jak zatrudnienie firmy ochroniarskiej rodem z Gdańska do ochrony meczu derbowego na stadionie gdyńskiej Arki...ale to już inna bajka.
Swoją droga to nic już nie dziwi. A to Polska właśnie...- 5 8
-
2016-11-08 06:19
(1)
Piękne czerwone budy przystankowe które są puste jak Rębiechowo czy niedzwiednik ale kasa dla kolesi się zgadza
- 1 4
-
2016-11-08 08:58
Ale przynajmniej są przystanki, a po latających kartonach Red Bulla (gdzie kasa dla kolesi też się zgadzała) zostały tylko dwugodzinne korki...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.