- 1 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (190 opinii)
- 2 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (101 opinii)
- 3 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (461 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (300 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (144 opinie)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (110 opinii)
Kielnieńska będzie zwykłą drogą, a nie wizytówką Osowej
Dwa lata temu podczas spotkań z mieszkańcami urzędnicy przekonywali do budowy tunelu pod Pachołkiem wizualizacjami możliwej metamorfozy ul. Kielnieńskiej , która miała się stać wizytówką Osowej. Tymczasem, zamiast atrakcyjnej przestrzeni publicznej, obecna ulica zyska po prostu dodatkową jezdnię tzw. drogi serwisowej.
Urzędnicy próbowali przekonywać do swoich racji wizualizacjami, na których obok wąskich jezdni znajdowały się szerokie chodniki, infrastruktura rowerowa oraz świetnie utrzymana zieleń. Wywieszono je na ogrodzeniu parku Oliwskiego oraz dołączono do ankiet, które miały wykazać wysokie poparcie gdańszczan dla budowy tunelu.
Z tych obietnic niewiele zostało. W maju wyszło na jaw, że będące fragmentem tej trasy skrzyżowanie Drogi z Zielonej z al. Jana Pawła II nie będzie miało - jak wcześniej obiecywały miejskie wizualizacje - trzech pasów ruchu, lecz zostanie rozbudowane do łącznie pięciu pasów ruchu.
Czytaj też: Niestety przewidzieliśmy to w artykule z 2016 r.: "Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?"
Miał być bulwar, będzie dodatkowa jezdnia dla aut
Okazuje się, że podobne podejście widać w projekcie przebudowy ul. Kielnieńskiej. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła kilka dni temu przetarg na przygotowanie dokumentacji dla jej przebudowy na odcinku od obwodnicy do wiaduktu nad torami kolejowymi .
Potencjalnym wykonawcom zasugerowano, by do istniejącego układu drogowego dodali jezdnię równoległą do ul. Kielnieńskiej (na północ od niej). Powstanie ona na odcinku Spacerowa - Barniewicka . Skrzyżowania z tymi ulicami zostaną przebudowane na ronda.
Nowa jezdnia będzie miała 3,5 m szerokości i będzie służyła jako dojazd do przyległych nieruchomości. Wzdłuż niej mają powstać miejsca parkingowe.
Główna jezdnia ul. Kielnieńskiej będzie liczyła 7 m szerokości z lokalnymi poszerzeniami w rejonie zatok przystankowych dla autobusów. Nie przewidziano wzdłuż niej miejsc parkingowych, a jedynie trawniki.
Niewiele miejsca dla pieszych, rowerzyści między jezdniami
Dla pieszych wyznaczono chodniki o szerokości dwóch metrów po obu stronach rozbudowanej ul. Kielnieńskiej. To minimalna, narzucona prawem, szerokość dla chodników, gdy sąsiadują bezpośrednio z jezdnią oraz zaledwie o pół metra więcej, gdy są od jezdni odseparowane np. trawnikiem.
Wbrew wizualizacjom BRG piesi nie będą mogli poruszać się między jezdniami szerokim "bulwarem". Ta przestrzeń została zarezerwowana wyłącznie dla "ścieżki rowerowej" (tak napisano w dokumentacji), która na odcinku bez dodatkowej jezdni będzie przylegała do chodnika.
Jedyną cechą wspólną, która łączy wizualizacje BRG z koncepcją, na której ma bazować wykonawca dokumentacji projektowej, są drzewa w pasie między jezdniami.
Koncepcja na dwa lata przed wizualizacjami BRG
Koncepcja rozbudowy ul. Kielnieńskiej została opracowana w 2014 r., czyli dwa lata przed prezentacją wizualizacji i konsultacjami społecznymi.
BRG milczy, WPR zapewnia, że to "materiał pomocniczy"
Próbowaliśmy zapytać pracowników Biura Rozwoju Gdańska, czy wiedzieli o istnieniu wcześniejszego dokumentu oraz dlaczego mieszkańcom prezentowano niezgodne z nimi materiały graficzne. Odpowiedzi nie otrzymaliśmy, ponieważ zdaniem BRG pytania skierowaliśmy do nieprawidłowej jednostki miasta.
Na pytania odpowiedział natomiast Wydział Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego. Jego pracownicy przekonują, że koncepcja z 2014 r. jest "tylko ogólnym pomysłem pokazującym różne rozwiązania" i stanowi jedynie "materiał pomocniczy".
- Zakres dla oferentów wskazany w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie narzuca konkretnego wykonania projektu. Opisuje jedynie ogólne założenia, jakie powinna spełniać zamówiona dokumentacja - zapewnia Marcin Dawidowski, dyrektor WPR. - Wyłoniony projektant ul. Kielnieńskiej weźmie pod uwagę również koncepcję tzw. Zielonego Bulwaru i zaprojektuje ul. Kielnieńską zgodnie z jej założeniami.
BRG współpracowało przy koncepcji z 2014 r.
Jak wynika z informacji udzielonych przez WPR, Biuro Rozwoju Gdańska brało udział w opiniowaniu koncepcji z 2014 r. i będzie jedną z jednostek, która będzie dalej uczestniczyła w pracach nad tą inwestycją w zakresie przygotowania niezbędnej dokumentacji projektowej.
Dokumentacja powinna być gotowa do końca kwietnia 2019 r. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej rękojmi na przygotowane materiały (40 proc., minimum trzy lata).
Budowa ul. Nowy Świat na odcinku od ul. Wodnika do ul. Zeusa na Osowej.
Miejsca
Opinie (170) 2 zablokowane
-
2018-07-12 23:21
Może jest coś na rzeczy - Kielnieńska to nie Łąkowa
Jakiej by drogi się nie wybudowało to nieciekawa zabudowa pozostanie przy niej. Czy te drobne punkty handlowe i usługowe wystarczą, żeby przyciągnąć ludzi? A czy jest miejsce na nowe? I czy ktoś rozsądny będzie wybierał się na spacery na drogę wylotową z Gdańska?
Więc po co ci ludzi z wizualizacji mieliby chodzić po tej drodze? Do obwodnicy, żeby zobaczyć czy jest już kładka? Czy w kierunku Chwaszczyna, żeby sprawdzić czy Gdańsk ma już chodniki i ścieżki rowerowe łączące się z chodnikami i ścieżkami sąsiedniej gminy?
Może faktycznie tutaj skromniej ale w zamian inwestycje w podniesienie standardu dzielnicy?
Byle nie prowizorka w postaci płyt yomb.- 8 4
-
2018-07-13 03:51
słabo,słabo..
tylko 3 m, dolozyc asfaltu...? Klasc wiecej min 12m ,w koncu to droga ktora łaczy Gdansk z Kaszubami. Natretnych pieszych wypedzic do lasu a chodniki zamienic na parkingi.
- 5 1
-
2018-07-13 07:51
Co najbardziej lubicie w wizualizacjach?
Mnie urzekają samochody. Tylko nowoczesne auta osobowe, żadnych przerdzewiałych szrotów i kopcących diesli. Żadnych betoniarek autobusów i dostawczaków. Zero korków i dużo miejsc do parkowania.
- 7 2
-
2018-07-13 08:40
Kielnieńska się do niczego innego nie nadaje!
- 2 3
-
2018-07-13 09:00
Czy autor artykułu ( i tytułu ) wie co to jest bulwar ?
- 1 3
-
2018-07-13 09:09
Po co ta polemika
Lejcie asfalt aby było gładko.
- 6 2
-
2018-07-13 10:16
Po prostu weźcie to i zróbcie!
Tyle!
- 4 1
-
2018-07-13 12:00
Osowa to osiedle bieda domków (1)
Znikome wpłaty podatków bo w co drugim bieda domku własna działanośc od lat na stracie :-).
Nie ma podatków to i nie ma deptaka.
Gdańsk powinien pozbyć się Osowej bo to obszar pozamiejski z typowo wiejską zabudową i ludnością. Nie dość że zadymiona spalinami z obwodnicy to jeszcze sami palą śmieci w piecach :-).- 2 11
-
2018-07-13 21:37
Chciałbyś mieć taki biedadomek
zamiast komórki w falowcu
- 6 0
-
2018-07-13 12:17
a będzie na kielnieńskiej chociaż jakiś zwykły, może być nawet zrobiony z popękanych płyt chodnik? jak dotąd aby dotrzeć z przystanku autobusowego na osiedle pana tadeusza idzie sie po błocie i piachu.
Chodnik wystarczy. I po co były te piekne projekty? deptak drzewka? za projekt ktoś przytulił dobre pieniadze a i tak bedzie jak zwykle. Za pieniadze na projekt powstałby już chodnik, a tak to mamy papierek z którego miasto nie skorzysta i nadal błoto zamiast chodnika.- 7 0
-
2022-03-20 06:51
Oszuści z miasta
Konsultacje społeczne? Powinny być po to, by wysłuchać racji mieszkańców, a nie "odhaczyć" wymóg formalny, i zrobić co się chce. "Nowej Kielnieńskiej" (równoległej do starej) nie potrzeba , przecież dla ciężkiego ruchu miał powstać objazd przez Chwaszczyno i na Dąbrowę do Obwodnicę i w Spacerową. Wystarczy wyremontować Kielnieńską po co dwie równoległe drogi?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.