- 1 Tunel zamiast kładki nad obwodnicą? (91 opinii)
- 2 Był klub Pokład, będzie hotel (132 opinie)
- 3 Absurd drogowy na Przymorzu (120 opinii)
- 4 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (280 opinii)
- 5 Zaatakował nożem na ulicy, trafił do aresztu (97 opinii)
- 6 Tomasz Augustyniak wiceprezydentem Gdyni (169 opinii)
Kierowca nie ma biletu? Radź sobie sam
Kierowca lub motorniczy nie ma biletu? Ty również nie masz? Lepiej wysiądź na najbliższym przystanku, bo kontroler ma prawo wystawić ci mandat.
Jakiś czas temu w tramwajach i autobusach pojawiły się informacje, że jeśli u kierowcy nie można kupić biletu, to nie zwalnia to pasażera od obowiązku jego posiadania. - Czy w takim razie kontroler może wystawić mi mandat? - pyta nasz czytelnik, pan Adam.
- Tak, jest to zgodne z uchwałą przyjętą przez Radę Miasta, która obowiązuje od czerwca tego roku - potwierdza Katarzyna Kubiak, kierownik działu organizacji sprzedaży biletów w gdańskim Zarządzie Transportu Miejskiego.
Uchwała nie pozostawia wątpliwości: pasażer musi posiadać ważny bilet na przejazd, niezależnie od tego, czy kierowca ma w sprzedaży bilety, czy nie. W innym wypadku kontroler ma prawo wystawić mandat.
Co ma zrobić pasażer, któremu nie udało się kupić biletu w pojeździe? - Powinien wysiąść na najbliższym przystanku i zaopatrzyć się w bilet w odpowiednim punkcie sprzedaży - tłumaczy Kubiak.
Jednak nie zawsze jest to łatwe i to nie tylko w dzielnicach odległych od centrum. Kioski i punkty handlowe coraz mniej chętnie sprzedają bilety. Wyjątkowo niska marża na poziomie 5-6 proc. sprawia, że wielu handlowców rezygnuje z ich rozprowadzania. Na wyższy zarobek nie mogą liczyć - podwyższając marżę, miasto godziłoby się na mniejsze przychody ze sprzedaży biletów.
Niedawno zostały zamknięte także punkty sprzedaży w dyspozytorniach na pętlach: Oliwa PKP, Wałowa oraz Jana z Kolna. To decyzja ZKM, do którego należą te obiekty.
Najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie dodatkowego kanału sprzedaży - poprzez automaty biletowe na przystankach lub pojazdach (działają np. w Krakowie), lub telefony komórkowe (takie bilety są w Warszawie i Poznaniu). Co ciekawe, to ostatnie rozwiązanie zostało już przewidziane w miejskiej uchwale, jednak realizacja tego pomysłu zapowiadana jest od lat. Pasażerom pozostaje więc zaopatrzyć się "na zapas" lub kupić bilet okresowy.
§ 3 pkt 13: Sprzedaż biletów w pojazdach autobusowych lub tramwajowych odbywa się za odliczoną gotówkę. Na liniach dziennych prowadzi się sprzedaż wyłącznie biletów jednorazowych czasowych, a na liniach nocnych - także biletów na jeden przejazd na linie nocne. Brak możliwości dokonania zakupu biletu w pojeździe nie zwalnia pasażera od obowiązku posiadania biletu na przejazd.
Opinie (556) ponad 20 zablokowanych
-
2009-11-04 05:03
zlodzieje
rada miasta jeździ samochodami wiec maja gdzies że reszta ludzi ma jeździć tramwajami
swoja drogą gdzie ja mam kupic bilet na autobus nocny o 4 rano w niedziele?
tez mi szanowana rada miasta poradzi wyjsc z autobusu i szukac punktu sprzedazy czy moze mam czekac 4 godziny na 20 stopniowym mrozie az jakis kiosk otworzą?- 1 1
-
2009-11-03 07:40
Doszukujecie się spisków... (5)
...że niby taksówki, lepsza sprzedaż paliwa i wiele jeszcze innych, a smutna prawda jest taka, że to szeroko zakrojona akcja mająca na celu zwiększenie wpływów z mandatów ;) Najpierw likwidują punkty, później olewają kioski(bo przecież $$), a następnie nie wiadomo czemu kierowcy przestaną posiadać bilety. Takiemu oto rozwojowi wydarzeń będę się spokojne przyglądał z jadącego obok tramwaju/autobusu własnegoa autka :) Nie chce się z nikogo nabijać, po prostu nie mam ochoty płacić tym złodziejom.
Ps. jak już jadę komunikacją to najczęsciej olewam bilet, są takie sytuację że kanary nie podejdą ;)))- 9 5
-
2009-11-03 09:30
(2)
miło się przyznawać do złodziejstwa?
- 1 0
-
2009-11-04 02:36
(1)
to do władz miast pytanie raczej.
- 1 0
-
2009-11-04 02:36
miasta*
- 0 0
-
2009-11-03 09:42
Dokładnie (1)
Będziesz się przyglądał mijającemu cię tramwajowi z okna samochodu stojącego w gigantycznym korku na Wrzeszczu.Tramwaje może i są drogie, niekomfortowe i rozsypują się na naszych oczach, ale w tak za....ie zakorkowanym mieście, to najpewniejszy środek lokomocji.
- 1 2
-
2009-11-03 12:35
w Gdańsku są korki ale nie wynikają one tylko z tego, że w Gdańsku ludzie mają samochody
logika typu:
nie jeździj to nie będzie korków
albo:
nie wychodź z domu
to nie wpadniesz pod samochód
jest smutna
i nienajlepiej świadczy o twoim mózgu- 4 1
-
2009-11-03 11:17
ŚWIŃSTWO (2)
Uczciwy Szanujący się obywatel chcąc jechać za zakupiony bilet nie może bo nie ma go kierowca pojazdu.Chce zapłacić za przejazd nie chce jechać bez biletu!
Nie wychodzi z autobusu- jadzie do pracy, śpieszy się.
Wchodzi kontrol i wypisuje mandat.
Chore i niesprawiedliwe!
Przecież pasażer nie chcaiał jechać bez biletu to czemu nie może zapłacić tylko za bilet.
Gdyby kierowca mial w sprzedaży bilety to pasażer nie musiał by sie obawiać.
Nie tylko, że bilety drogie to jeszcze dołki są kopane pod każdym pasażerem z myślą jak tu zarobić na nas.
Jest wiele wyjść z tej sytuacji ale został wybrany najłatwiejszy i dla nas najdroższy- kara. Tylko pytam się za co??- 9 1
-
2009-11-04 01:43
kierowca jest od prowadzenia a nie od sprzedazy
- 0 0
-
2009-11-04 00:17
kontrolA
poza tym się zgadzam :)
- 0 0
-
2009-11-04 00:57
a co maja powiedziec obcokrajowcy, turysci?
To jakas paranaoja. Na calym swiecie biletu kupuje sie po wejsciu do autobusu...
- 2 0
-
2009-11-03 06:41
Dlaczego ZTM Gdańsk nie dba o zwiększenie punktów sprzedaży biletów? (16)
Likwidowane są kolejne punkty sprzedaży na pętlach, coraz mniej jest nowych punktów - widać jak osoba od spraw ekonomicznych w ZTM Gdańsk dba o dostępność bilet
- 122 0
-
2009-11-03 07:54
Od kiedy to ZTM Gdansk dba o pasazerow - martw sie sam o bilety (3)
- 7 0
-
2009-11-03 08:40
jedyne co te france z Rady Miasta mogły wymyślić to uchwała, że bilet masz mieć i już (2)
jak złapię którąś albo któregoś
to nogi z pupy powyrywam- 8 0
-
2009-11-04 00:10
Stalinowska decyzja Rady Miasta. Za brak biletów nie może odpowiadać pasażer!!!!!! Ci znajomi , znajomych maja stworzyć sprawną komunikacje w naszym mieście? Kpina.
- 0 0
-
2009-11-03 08:41
a propos, kiedy wybory do rady? Trzeba zapamiętać nazwiska tych nieudaczników i papraków , postkomunistyczny ubecki mentalny
beton do wymiany tylu mamy wykształconych w wolnej Polsce młodych specjalistów,
wywalić tą radę na ryj,
może przyspieszyć się to da jakąś obywatelską akcją
typu uchwała obywatelska?- 5 1
-
2009-11-03 07:30
czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną jak widać (6)
likwidowane punkty należą do ZKM, a obawiam się, że ZTM nie ma możliwości wywarcia presji na ZKM by utrzymywał punkty sprzedaży biletów
wtórny analfabetyzm i zero logicznego myślenia w tym narodzie :(
o! przepraszam myślących, tacy też przecież są (na szczęście)- 4 6
-
2009-11-03 07:35
Nie udolność ZTM (3)
A co zwykłego pasażera to interesują że ZTM nie potrafi dogadać się z ZKM ?
Myślenie nie boli- 11 0
-
2009-11-03 09:27
(2)
A pasażera nie interesuje, czy za bilet zapłaci 2,50 zł, czy 5 zł, bo z ZKM "trzeba się dogadać"?
- 1 1
-
2009-11-03 09:32
(1)
zarówno ZTM jak i ZKM nalezą do miasta więc w czym problem ?
W nieudolnosci urzedników?- 6 0
-
2009-11-03 13:00
tego to w ogóle nie rozumiem
Wyodrębnili z ZTM ZKM, a i tak oba do miasta należą.
Domyślam się, że chodziło o zwiększenie etatu kierowników.- 8 1
-
2009-11-03 07:39
(1)
Ty nie krytykuj narodu, za to, że to miasto śni jakiś sen wariata, prawie jak na kolei jedna firma ma autobusy, inna rozkład jazdy, jeszcze inna bilety.
Wyobraź sobie, że w normalnych miastach jedna firma odpowiada za wszystko.- 8 0
-
2009-11-03 09:27
Ciekawe: w jakich miastach?
Nie w Berlinie, nie w Warszawie, nie w Pradze, nie w Katowicach...- 4 0
-
2009-11-03 07:35
Ja polecam inny sposob (3)
Dlaczego w Gdansku kierowca nie moze sprzedawac karnetow po 4 bilety jak w Gdyni?? Po pierwsze ktos kto kupi taki karnet ma bilety na wiecej przejazdow a wiec kupuje mniejsza ilosc razy i przez to nie blokuje autobusu i nie musi za kazdym razem sie fatygowac do kierowcy po bilet...
- 10 0
-
2009-11-03 09:49
(2)
kierowca/motornciczy jest odpowiedzialny za prowadzenie pojazdu i nie ma w zaden sposób wyręczać nieudolny ZTM
- 4 2
-
2009-11-03 10:32
W Gdyni jakos lacza te funkcje...
- 2 0
-
2009-11-03 10:18
gdy transportem i dystrybucją zajmował się zkm gdańsk to kierowcy/motorniczy także sprzedawali bilety/karnety więc w czym problem?
jeśli muszą być bilety w pojazdach KM to może niech będą to karnety po 10 i 5 zł, żeby jaśnie szanowni prowadzący pojazd nie mieli problemów z wydaniem pieniędzy (co jest na pewno dość uciążliwe)
aha! a może problem leży po innej stronie? może trzeba pod górkę robić swojemu ex pracownikowi...?- 0 0
-
2009-11-03 09:36
właśnie dobrze dba zarobią na mandatach więcej niż na biletach
- 1 1
-
2009-11-03 23:38
tylko brac i strzelac
- 1 0
-
2009-11-03 06:21
Postawcie sie w roli kierowców WARBUSA oni je kupują za własną kase (9)
wydaj człowieku 700 zl jak zarabiasz 1800
- 71 21
-
2009-11-03 06:39
(6)
kupują i na tym mają zysk w postaci marży. jak chcesz zarobić to musisz zainwestować ! proste. Oni tego nie robią z miłości do pasażerów!
- 18 4
-
2009-11-03 07:11
W PKS Gdańsk tez nie zawsze kupisz biletów ! (2)
- 4 3
-
2009-11-03 23:30
nie "biletów" tylko "bilety" - ach ta polska gramatyka...
- 1 0
-
2009-11-03 09:24
Daj znać do ZTMu, to się skończą te problemy.
- 3 1
-
2009-11-03 21:16
Gadacie ,a pojecia nie macie!
maja taka z*******a marże ,ze placac za bilety 300 zł (starczajace mniej wiecej na 2 weekedny - tak jak jezdzi moj ojciec) od całości dostaje 4,5 % czyli ok .30zł zysku... faktycznie taki zysk, ze chyba na giełdzie zainwestuje.. ehh...
- 5 1
-
2009-11-03 13:16
(1)
Mozna kupić jak sie zarabia dużo . Kupić bilety za połowę wypłaty???????????? Powaliło cię ??
- 6 1
-
2009-11-03 13:26
czy takie pojęcie jak inwestycja coś ci mówi?
- 2 4
-
2009-11-03 10:55
ciekawe czy płacą podatek od zysku ze sprzedaży i czy mają założoną działalnośc gospodarczą??
- 5 0
-
2009-11-03 08:26
gość
a skąd ty wiesz ile zarabiają kierowcy warbusa ?
- 5 2
-
2009-11-03 10:27
Nie musisz mieć biletu, gdy: (2)
Chciałbym zwrócić uwagę na następujący fakt: zapis uchwały ustanawiający powyższe reguły jest niezgodny z prawem. Narusza on postanowienia kodeksu cywilnego, a także ogólną zasadę prawa wyrażona w Konstytucji, a najlepiej zilustrowaną przez rzymską paremię impossibilium nulla obligatio.
Z istoty organizacji transportu publicznego wynika, iż podróżujący może liczyć, że w pojeździe będzie mógł nabyć bilet. W wypadku kiedy okazuje się, że motorniczy biletów do sprzedaży nie posiada, a pasażer nie posiada już możliwości opuszczenia pojazdu, nie może on spełnić swojego swiadczenia w ramach wiążącego go stosunku obligacyjnego, a niemożność ta, jako okoliczność obiektywnie niemożliwa do spełnienia, wyłacza jego odpowiedzialność.
Wyraźny zapis uchwały, w obliczu hierarchicznego uporządkowania źródeł prawa w polskim systemie prawnym powoduje, że zapis uchwały contra legem jest nieważny. Sądy, orzekając, nie są związane treścią uchwały, lecz jedynie Konstytucją i ustawami.- 21 2
-
2009-11-03 12:44
(1)
idź z tym do sądu, jak masz czas.
- 1 0
-
2009-11-03 23:02
Nie. To nie ja muszę iść do sądu, lecz ztm, jeśli będzie chciał abym zapłacił mandat. Proste.
- 0 0
-
2009-11-03 22:43
WSPOLCZUJE KIEROWCA SZCZEGOLNIE AUTOBUSOW ZE MUSZA SPRZEDAWAC I KIEROWAC ALE (1)
...
cieakwe co POWIE KANAR jak wsiadam raz na ruski rok do tramwaju i akurat jest to piatek wieczor i tak jak ostatnio wsiadajac na Chlopskiej po 22 nie bylo gdzie juz kupic biletu a motorniczy nie mial..- 1 0
-
2009-11-03 22:54
powie: trzeba było taksówką jechać albo na piechotę iść...
Gdańska komunikacja = dno.
Kraków = sukces.
Trzeba się uczyć od lepszych, a nie się pogrążąć i dążyć do dna...- 0 1
-
2009-11-03 21:26
a jak udowodnie kanarowi ze dopiero co wsiadlem i chce wysiasc by kupic bilet? kierowcy wcale nie powinni sprzedawac biletow tylko koncentrowac sie na prowadzeniu busa.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.