• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą jeździć 100 km/h Trasą W-Z. Czy słusznie?

Maciej Naskręt
13 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki. Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki.

Czy na niedawno wybudowanej trasie W-Z można bezpiecznie zwiększyć dopuszczalną prędkość z 80 do 100 km/h? Tak uważa część kierowców. Drogowcy i policjanci nie mówią "nie", ale zalecają zachować rozsądek.



25 styczeń 2013. Zderzenie trzech pojazdów na al. Armii Krajowej przy salonie Volvo.

Od grudnia 2011 r. kierowcy mogą korzystać w całości z budowanej z przerwami od lat 60. Trasy W-Z. Drogę tworzą: ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska i al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Górny odcinek Trasy W-Z zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Nic dziwnego, bowiem nie ma tam pieszych, rowerzystów, a cały szlak ma przekrój dwóch jezdni po dwa pasy.

Stąd część kierujących pojazdami uważa, że wprowadzone tam ograniczenie dopuszczalnej prędkości do 80 km/h jest zbyt restrykcyjne.

- Kształt drogi jak i jej nawierzchnia są w bardzo dobrym stanie. Kierowcy w 95 proc. przypadków i tak jadą "po swojemu" - znacznie przekraczając dopuszczalną prędkość, zwalniają - i też nie zawsze - tylko przed skrzyżowaniami i tam, gdzie często policja dokonuje kontroli prędkości - tłumaczy pan Bartosz, nasz czytelnik.

Zderzenie trzech pojazdów na skrzyżowaniu ul. Łostowickiej i al. Armii Krajowej z 30 września 2012 r.

- Czy nie lepiej byłoby zaktualizować ograniczenie do 100 km/h? Dla przypomnienia dodam, że droga wjazdowa do Warszawy z kierunku Gdańska jest w o wiele gorszym stanie technicznym, a dodatkowo co kilkaset metrów znajduje się przejście dla pieszych, a tam ograniczenie wynosi 100 km/h - dodaje nasz czytelnik.

Zdaniem kierowców najlepszym odcinkiem al. Armii Krajowej, na którym można podwyższyć ograniczenie, jest fragment między ul. Łostowicką a Obwodnicą Trójmiasta.

Jak ten pomysł ocenia zarządca Trasy W-Z? Droga jest zaprojektowana bez barier energochłonnych w pasie rozdzielającym i na poboczu, nie ma tam też pasa awaryjnego. - Należałoby także upewnić się, czy przechyłki jezdni na zakrętach są właściwe i czy nie zagrażałyby kierowcom jadącym znacznie szybciej - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Czy ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej powinno być podwyższone?

Ponadto, po podwyższeniu prędkości na Trasie W-Z część kierowców mogłaby mieć kłopoty z włączaniem do ruch. Powód? Niektóre pasy rozbiegowe na węzłach okazałyby się zbyt krótkie.

Policjanci również mają wątpliwości. - Należy zadać pytanie: ile czasu zyskalibyśmy podwyższając ograniczenie prędkości o 20 km/h na tak krótkim odcinku? W mojej ocenie jest to ok. 20-30 sekund. Niewiele. Natomiast ryzyko i skutki wypadku spowodowane zmianą ograniczenia zwiększają się znacznie. Trzeba tu jednak przeprowadzić szczegółową analizę - uważa sierżant sztabowy Joanna Skrent z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Poprosiliśmy policjantów z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku o udostępnienie statystyk zdarzeń drogowych na al. Armii Krajowej. - W 11 wypadkach drogowych od początku stycznia zostało poszkodowanych 11 osób. Na szczęście nikt nie zginął - mówi Aleksandra Siewert z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Zachęcamy do opisywania w komentarzach kolejnych miejsc, w których należy zaostrzyć lub zredukować zakaz przekraczania dozwolonej prędkości.

Miejsca

Opinie (322) 4 zablokowane

  • (6)

    Nic nie zmieni zdania ludzi którzy chca szybko jezdzic. Nic.

    • 63 8

    • Jakby bylo 2 tysiace zlotych mandatu za przekroczenie powyzej 30km/h (3)

      To by sie zmienilo:]

      • 27 7

      • 80 (2)

        Popieram w 100%.
        Nam Polakom a przynajmniej wiekszosci wydaje sie ze jak jest 80 to i tak mozna zapitalac 10 -20 wiecej.
        Co na tej trasie uwazam jet ok.Dziwnym jest wiec podejscie nas kierowcow a zwlaszcza instruktorow naki jazdy .Sam tok nauczania oraz program jest przestarzaly.80ka wiec w zupelnosci wystarcza bo pani Jadzia w sumie najlepiej panuje nad autem przy 70 no a agent handlowy i wlasciciel firmy sprzatajacej z cb na dachu radzi sobie przy 100.Tak tez uwazam ze mandaty powinny byc wyzsze-dwukrotnie a w szczgolnosci w terenie zabudowanym.

        • 18 3

        • (1)

          Przy ograniczeniu do 100 km/h pani Jadzia nadal może jechać 70, nikt jej nie zmusza do 100, ale skoro pani Jadzia na prostej drodze bezpiecznie jedzie max 70 to może niech lepiej wybiera drogi o wolniejszym ruchu lub zamieni auto na autobus komunikacji miejskiej.

          • 20 12

          • 90

            Ej kolo,masz za malo wyjechane po ulicy a za duzo po na grach komputerowych.Drogi sa dla wszystkich.Tak jak napisalem dla Jadzi 70 dych jest git a dla ciebie 120 moze byc tragedia przez -wlasnie pania Jadzie!!!!
            Rull jest rull kapiszi? He .

            • 2 6

    • Natura , selekcja naturalna, głupsi, (szybsi)odpadają z gry.

      • 9 3

    • Punkty karne zmienia :-)

      • 10 3

  • minimalna prędkość

    MINIMALNA PRĘDKOŚĆ w godz. szczytu to jest rozwiązanie za korki odpowiedzialni są właściciele drogi.jeśli będę jechać płynnie to nie przekroczę prędkości.

    • 2 2

  • minimalna prędkość

    na ulicach gdańska powinno wprowadzić się prędkość minimalną np. w godzinach szczytu 40 km/h np.na ul.małomiejskiej,podmiejskiej,rajskiej,dworcowej,może być nawet 30km/h a kto jedzie wolniej karać mandatami a jeśli będą korki toooooooooooo karać tych co są temu winni mandatami każdego dnia ,ciekawe na ile dni starczy pensja

    • 1 9

  • 100KM/H ARMI KRAJOWEJ (1)

    kto jezdzi ta droga codzienie doskonale wie ze smiga sie powyzej 100km/h .Zwlasza na jej odcinku od Łostowickiej w strone Obwodnicy.Wystarczy postawic barierki na srodku w celu oddzielenia pasow ruchu,I spokojnie mozna jezdzic 100:))
    a ci co nie sa za tym rozwiazaniem,to napewno tz."anglicy" co sie wleka lewym pasem 50km max 70km/h a jak go wyprzedzasz prawym pasem to sie oburzaja.Dla mnie banda frajerow co robia 10km dzienie i mysla ze sa królami drogi.a w zeczywistosci maja tyle pojecia o kierowaniu i jezdzie samochodem co ja o produkcji chipów komputerowych.

    • 4 13

    • Masz doktorat z kierowania i jazdy samochodem?

      tak pytam

      • 4 1

  • REJESTRACJE (5)

    jak widze przede mną

    GDA - odwali cos głupiego albo będzie ruszał po mału tak, że mnie przyblokuje by potem wcisnąć pedał gazu

    GWE, GKA, GKS, GCZ, tez lepeiej ominąć bo nie wiadomo co zrobią

    NLI, NMR, NBR - po za skalą jakąkolwiek

    CSW CB t r a g e d i a

    WarszaFka też po za skala co za barany są czasem

    najgorsze jest GSP !!! sopot wioska z****na

    NE, GS, CG, CT ci jakoś potrafią jechać bez cyrków.

    wiadomo , że jak ktoś jest pierwszy raz to się nie zna ale nie jedzie się TRZECIM PASEM 40KM/H

    • 9 5

    • Jeszcze zapomniałeś napisać nam na jakich osobiście blachach występujesz.

      • 2 0

    • jak ja ci współczuję kompleksów

      Jak to dobrze, że nie mam takich problemów ze swoim ego.

      • 1 0

    • Jedź fajansiarzu ZZX do Warszawy czy Krakowa i będziesz tak samo wyśmiewany jako wieśniak z tablicą GD.

      • 4 2

    • (1)

      Bo NE to Elblag a np. NEB NLI NMR NBR to wiochy z ktorych ludzie pierwszy raz na oczy widza droge z dwoma pasami w jedna strone, ciagnie sie taki slimak z przyklejonym nosem do przedniej szyby 50 na 80 lewym pasem i nie widzi co sie za nim dzieje.

      • 3 3

      • Taaak.....

        ....już zostało uleczone ego?

        • 5 0

  • I tak kazdy jedzie armi krajowej 100km/h

    • 0 2

  • Zdecydowane nie dla zwiększenia ograniczonej prędkości gdziekolwiek!! (10)

    Nie umiemy jeździć szybko, więc nie powinniśmy nigdzie jeździć szybko. Prędkość zabija. Lepiej wolniej jechać. Bezpieczniej będzie dla Ciebie, i co najważniejsze, dla innych. Nie róbmy sobie nawzajem krzywdy, gdy nie musimy.

    • 15 16

    • (1)

      To nie prędkość zabija, panie mądry. Jechałem nieraz i 240 km/h a żyję, na dodatek nic złego się wtedy nie działo.

      • 3 1

      • Brawo!

        • 0 0

    • (3)

      Prędkość nie zabija, tłuku. Wróć do gimnazjum na lekcję fizyki.

      • 6 4

      • Oczywiście, że zabija. (2)

        Masz większe szanse na przeżycie gdy jedziesz wolniej.

        • 4 5

        • (1)

          Piszemy o tym co zabija, niczym innym, gwaltowne wytracenie predkosci (podczas wypadku) zabija a nie sama predkosc, won do gimnazjum.

          • 3 2

          • Won!

            prędkość zabija! Jedziesz wolniej, masz większe szanse na przeżycie.

            • 1 2

    • (3)

      "Zdecydowane nie dla zwiększenia ograniczonej prędkości gdziekolwiek!! " - wytłumacz mi proszę logikę tego zdania bo jak to czytam to cofam się do przodu.

      • 7 4

      • To kretyn bez jakichkolwiek lodstaw matematyki, logiki i fizyki, za duzo wymagasz od takiego tluka:)

        • 1 3

      • Cofnij się do tyłu

        • 1 2

      • powinno być: Zdecydowane nie dla zwiększenia ograniczenia prędkości gdziekolwiek!!

        • 6 0

  • A kiedy ktos wyremontuje Armii Krajowej od 3 maja do Chełmu? Frezarka zerwała koleiny i po problemie? A łączenie mostów i wiaduktów wyrzucają samochody w powietrze.

    • 3 2

  • A na nowej Sucharskiego do Obwodnicy Południowej idiotyczne zwężenie "bo nie ma barierek", jak było tak jest. Słupki rozwalone we wszystkie strony, ale co tam ... ważne że znak stoi. Nowa droga, ale co tam, bez barierek ani rusz !!!

    To ja mam pytanie - 90 % dróg w Polsce to drogi jednojezdniowe, dwukierunkowe i BEZ BARIEREK !!!
    W myśl logiki panów od znaków powinniśmy chyba jeździć po nich 15 km/h max.

    Ech ...

    • 6 2

  • tak tak tak

    Zwiększmy ograniczenie do 100km/h i dodatkowo zróbmy odcinkowy pomiar prędkości. To dopiero będzie jazda przepisowa.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane