• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą jeździć 100 km/h Trasą W-Z. Czy słusznie?

Maciej Naskręt
13 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki. Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki.

Czy na niedawno wybudowanej trasie W-Z można bezpiecznie zwiększyć dopuszczalną prędkość z 80 do 100 km/h? Tak uważa część kierowców. Drogowcy i policjanci nie mówią "nie", ale zalecają zachować rozsądek.



25 styczeń 2013. Zderzenie trzech pojazdów na al. Armii Krajowej przy salonie Volvo.

Od grudnia 2011 r. kierowcy mogą korzystać w całości z budowanej z przerwami od lat 60. Trasy W-Z. Drogę tworzą: ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska i al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Górny odcinek Trasy W-Z zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Nic dziwnego, bowiem nie ma tam pieszych, rowerzystów, a cały szlak ma przekrój dwóch jezdni po dwa pasy.

Stąd część kierujących pojazdami uważa, że wprowadzone tam ograniczenie dopuszczalnej prędkości do 80 km/h jest zbyt restrykcyjne.

- Kształt drogi jak i jej nawierzchnia są w bardzo dobrym stanie. Kierowcy w 95 proc. przypadków i tak jadą "po swojemu" - znacznie przekraczając dopuszczalną prędkość, zwalniają - i też nie zawsze - tylko przed skrzyżowaniami i tam, gdzie często policja dokonuje kontroli prędkości - tłumaczy pan Bartosz, nasz czytelnik.

Zderzenie trzech pojazdów na skrzyżowaniu ul. Łostowickiej i al. Armii Krajowej z 30 września 2012 r.

- Czy nie lepiej byłoby zaktualizować ograniczenie do 100 km/h? Dla przypomnienia dodam, że droga wjazdowa do Warszawy z kierunku Gdańska jest w o wiele gorszym stanie technicznym, a dodatkowo co kilkaset metrów znajduje się przejście dla pieszych, a tam ograniczenie wynosi 100 km/h - dodaje nasz czytelnik.

Zdaniem kierowców najlepszym odcinkiem al. Armii Krajowej, na którym można podwyższyć ograniczenie, jest fragment między ul. Łostowicką a Obwodnicą Trójmiasta.

Jak ten pomysł ocenia zarządca Trasy W-Z? Droga jest zaprojektowana bez barier energochłonnych w pasie rozdzielającym i na poboczu, nie ma tam też pasa awaryjnego. - Należałoby także upewnić się, czy przechyłki jezdni na zakrętach są właściwe i czy nie zagrażałyby kierowcom jadącym znacznie szybciej - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Czy ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej powinno być podwyższone?

Ponadto, po podwyższeniu prędkości na Trasie W-Z część kierowców mogłaby mieć kłopoty z włączaniem do ruch. Powód? Niektóre pasy rozbiegowe na węzłach okazałyby się zbyt krótkie.

Policjanci również mają wątpliwości. - Należy zadać pytanie: ile czasu zyskalibyśmy podwyższając ograniczenie prędkości o 20 km/h na tak krótkim odcinku? W mojej ocenie jest to ok. 20-30 sekund. Niewiele. Natomiast ryzyko i skutki wypadku spowodowane zmianą ograniczenia zwiększają się znacznie. Trzeba tu jednak przeprowadzić szczegółową analizę - uważa sierżant sztabowy Joanna Skrent z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Poprosiliśmy policjantów z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku o udostępnienie statystyk zdarzeń drogowych na al. Armii Krajowej. - W 11 wypadkach drogowych od początku stycznia zostało poszkodowanych 11 osób. Na szczęście nikt nie zginął - mówi Aleksandra Siewert z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Zachęcamy do opisywania w komentarzach kolejnych miejsc, w których należy zaostrzyć lub zredukować zakaz przekraczania dozwolonej prędkości.

Miejsca

Opinie (322) 4 zablokowane

  • a ja odpowiadam policjantom

    tu chodzi o to, żebyście mogli sobie wyregulować "suszarki" o 20 km w górę. Myślenie nie boli

    • 0 2

  • Redzikowo miejsce łupów współczesnych zbójów rabujących podróżnych - straż miejska

    • 2 1

  • Acha

    Mówisz o sobie nie wiedziałem ze kolejny šlimak sie wypowiada

    • 0 5

  • należy pozwolić kierowcom na wszystko, co im się zamarzy

    większość ludzi to bezmózgowcy bez wyobraźni ze szczątkową inteligencją. mogli byśmy zostać potęgą w eksporcie części zamiennych

    • 5 0

  • Nie

    Ale. Czas sesji na trojmiescie wygasł. I umieścili to co napisałem a nie poprawioną wersje

    • 0 3

  • DROGA GDYŃSKA (2)

    Droga Gdyńska, czy bardziej znana jako RÓŻOWA.
    Obowiązuje ograniczenie do 70., jednak uważam, że podobnie jak w przypadku opisywanej w artykule trasy W-Z próg dozwolonej prędkości powinien zostać podniesiony ze względu na brak pieszych, rowerzystów oraz dwa pasy w każdym kierunku w bardzo dobrym stanie.

    • 3 4

    • a nie czujesz tego, że tam jest "inaczej"? (1)

      Droga Różowa jest tylko pozornie podobna do nowej AK. Większe natężenie ruchu, słabszy "wgląd w dal", do tego niebezpieczny zakręt przy wiadukcie (tam nawet drogówka gdyńska się rozbiła Octavią). O ile na AK jadę te 100-110 km/h, to na Różowej ok. 80 km/h.

      • 2 1

      • DROGA GDYŃSKA

        oczywiście że jest inaczej, oprócz tego dosyć ostrego zakrętu reszta drogi jest prawie w linii prostej i może na odcinku od ul.Śląskiej do tego zakrętu jest kilka skrzyżowań i jest mniej bezpiecznie to jednak od zakrętu do ul.Wielkopolskiej można by jak najbardziej podnieść dopuszczalną prędkość.

        • 1 1

  • A ja ciągle nie rozumiem... (4)

    ... jak to jest, że w większości przypadków przekraczając dozwoloną prędkość, w razie zdarzenia nie jest się sprawcą.

    Jak to miało miejsce w przypadku pewnego motocyklisty z Gdańska jadącego trasą z Warszawy do Torunia po obradach na Wiejskiej...

    • 25 4

    • bo przekroczenie predkosci nikogo nie upowaznia do wymuszenia pierwszenstwa (3)

      myslenie nie boli

      • 3 7

      • ta jasne...

        sprobuj sie wlaczyc do ruchu, przy sredniej widocznosci i ograniczeniu (na glownej do 50 km/h), gdy na glownej ktos jedzie 120...

        • 6 0

      • A jak jakiś koleś... (1)

        ...staranował jakie troje dzieci na chylońskiej w gdyni (jakiś czas temu) to co ?...też nie winny, tylko jakieś barany wymusiły na nim pierwszeństwo?

        • 5 3

        • tak

          już w przedszkolu uczą patrz w lewo, w prawo, jeszcze raz w lewo i jak można to idź

          • 2 2

  • Tak krzyczymy na budynia

    a naprawde polepszyła się jakość dróg w Gdańsku nie wspominając o korkach które jeszcze 3-4lata temu były masakryczne, a teraz jest ich poprostu duuuzo mniej !

    • 4 4

  • Chyba was cos ominęło (1)

    Tą trasą już teraz więkość kierowców jedzie szybciej. Zmiana ograniczenia bylaby tylko formalnoscią. Nie bedzie głośniej, niż jest, ani nie trzeba specjalnie sprawdzać drogi, czy można bezpiecznie jechać 100km/h, bo kierowcy robią to codziennie.

    Poza tym 100km/h to nie jest żadna zawrotna prędkość - bez przesady.

    • 18 6

    • Owszem. Tylko, że po takiej zmianie w przepisach, staliby się mniej wydajnymi krowami dojnymi...

      ...dla systemu. Mandatów nie wymyślono jako kar, lecz do zasilania urzędów. A jeśli się mylę, pieniądze z nich powinny być komisyjnie niszczone.

      • 4 4

  • kierowcy nie tylko chca ,oni tam jezdza 100 i wiecej

    bo polscy kierowcy uważają sie za mistrzów świata

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane