- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (195 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (98 opinii)
- 3 Napad na bank czy głupi żart? (85 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (681 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (106 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (194 opinie)
Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?
Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.
- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.
Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości
Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.
Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.
GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.
- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (192) 2 zablokowane
-
2019-10-07 08:59
To nie pasy... (2)
Tylko zwalniaja pod gorke bo nie moga ujechac! I to osobowki a nie ciezarowe. Milion razy tak bylo. Wjezdzasz na wzniesienie i CUD! Poza tym niech pocwicza jazde na zamek i kulture za kierownica to sie problem skonczy
- 12 4
-
2019-10-07 09:08
Mówisz o drugim kierunku (1)
Jazda pod górę jest przy zjeździe z Obwodnicy na Estakadę, a w artykule jest mowa o wjeździe z Estakady na Obwodnicę.
- 3 3
-
2019-10-07 09:19
Chyba niekoniecznie......
Kawkę strzel...
- 4 2
-
2019-10-07 09:11
A juz myslalem, ze przejscie naziemne i...
... uspokojenie ruchu...
- 6 1
-
2019-10-07 09:16
Jest dobrze jak jest.
- 8 2
-
2019-10-07 09:26
Noga z gazu .ebile!
wolniej tempole!!! wolniej!
- 3 5
-
2019-10-07 09:27
Moim zdaniem, wjazd z Kwiatkowskiego powinien być jednopasmowy i dalej przebiegać w prawy pas obwodnicy.
- 4 6
-
2019-10-07 09:28
można zrobić lepiej
wystarczy zrobić możliwość zjazdu na skrajnie prawy pas dla aut (ciężarowych) jadących od strony chyloni, dzięki temu auta ciężarowe się ładnie ułożą na prawym pasie w czasie gdy są jeszcze 4 pasy a nie tak jak teraz auta od strony chyloni blokują 3 pasy jadąc lewym (często aż do węzła Chwarzno, bo nie ma zakazu), w tej sytuacji "lewy" pas idący z estakady powinin się włączać w prawy pas idący z chyloni, żeby auta jadące z pod górę mogły utrzymać prędkość.
- 4 1
-
2019-10-07 09:31
rondo , leżące policjanty, namalować lasy dla rowerów i światła ! -koniecznie sygnalizację świetlną zainstalować i bedzie
I dalej siedzieć w ciepłych biurach piepszyć głupoty popijająć ciepłą kawe i kręcąc kulki z nosa ! ,I czekać ! - może Unia nam to zrobi !!! A tak apropo - zróbcie sobie panowie wycieczke po Unii Europ. zobaczcie jak wygląda nowoczesne drogownictwo np.- też w portowych Miastach takich Jak ;- HH . Rotterdamm, Antwerpia . Hanower itd .itd, !
- 7 0
-
2019-10-07 09:35
przepraszam ! - miało być nie Hanower tylko- Le Hawre ,
- 4 0
-
2019-10-07 09:40
Wprowadzić pentle indukcyjne....
... co każdy zjazd i problem Obwodnicy się rozwiąże. Na tej trasie nie da się jechać zgodnie z przepisami. Tak długo jak głęboko w - wiecie w czym - będziemy mieli ograniczenia prędkości nie widzę innej opcji.
- 4 3
-
2019-10-07 09:49
Projekt i wykonanie są złe. wiadukt łącznicy powinien być wyższy, zakręt łagodniejszy i w ten sposób byłby łagodniejszy zjazd,
Wiadukt powinien łączyć się z gruntem dopiero w miejscu gdzie zwykle stoi policja, tedy jazda byłaby bardziej w poziomie.
Ale urzędas do błędu się nigdy nie przyzna.- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.