• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy pojadą fragmentem Nowej Bulońskiej

Michał Brancewicz
30 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Od wtorku ruch na Morenie odbywać się będzie fragmentem ul. Nowej Bulońskiej i Nowej Wołkowyskiej. Od wtorku ruch na Morenie odbywać się będzie fragmentem ul. Nowej Bulońskiej i Nowej Wołkowyskiej.

We wtorek, ok. godz. 9, zamknięta zostanie część skrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską zobacz na mapie Gdańska. Ruch zostanie przeniesiony na wybudowany fragment Nowej Bulońskiej Północnej. Prace związane z włączeniem nowej trasy w istniejący układ drogowy potrwają ok. czterech tygodni.



Miasto powinno budować więcej dróg czy tras tramwajowych?

Budowa Nowej Bulońskiej Północnej - jezdni i trasy tramwajowej łączącej Jasień i Ujeścisko z Moreną wchodzi w decydującą fazę. Co prawda inwestycja miała zakończyć się już w lipcu, ale przeciągnie się do końca roku w zakresie budowy drogi i do połowy 2020 roku w przypadku tramwaju.

W związku z pracami polegającymi na włączeniu powstającej trasy w istniejący układ drogowy, we wtorek ok. godz. 9 rano zamknięty zostanie fragment skrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską.

Nowa Bulońska: linia tramwajowa będzie dłuższa


- Ruch samochodowy z odcinka ul. Myśliwskiej przekierowany zostanie na nowo wybudowany układ drogowy Nowej Bulońskiej Północnej i Nowej Wołkowyskiej - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Zmiana organizacji ruchu będzie obowiązywała przez cztery tygodnie.
Z tego względu przeniesione zostaną przystanki "Wołkowyska 01" i "Wołkowyska 02" dla linii autobusowych 127, 129, 130 i N12.

- W kierunku centrum przystanek będzie zlokalizowany na ul. Nowej Wołkowyskiej, za skrzyżowaniem z ul. Myśliwską, zaś w kierunku Jasienia przystanek będzie się znajdował na ul. Myśliwskiej, za skrzyżowaniem z ul. Nową Wołkowyską - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, p.o. dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (229) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ta droga wraz z tramwajem powinna być do Fashion haus. (9)

    W tym układzie niewiele pomoże

    • 147 21

    • gaga

      Absolutnie się z tym zgadzam, tramwaj powinien dojeżdżać do fashion haus-u, zresztą takie były kiedyś plany ... droga z centrum handlowego w Szadułkach, jest zupełnie niewydolna zwłaszcza w soboty i pracujące niedziele, korki w obu kierunkach! A sklepów w tym centrum ciągle przybywa!!

      • 0 0

    • Jakbyś się interesował, to byś wiedział, że taki jest plan (4)

      • 9 14

      • hehe, właśnie że nie ;) (2)

        Tam ma być tylko buspas do budowanej teraz pętli

        • 13 0

        • (1)

          ...w przyszłości! Wiesz, co to, pasikoniku?

          • 1 1

          • w przyszłości to jak słońce będzie u góry mimo, że teraz się chowa za drzewami

            • 1 0

      • jest tez plan lotu człowieka na Marsa

        • 28 0

    • Fashion House już nie istnieje jakbyś nie wiedział(a)

      • 5 3

    • Za 4 lata będzie tam nowa nowa bulonska

      • 11 9

    • Ja tam nie kupuje

      • 12 16

  • Opinia wyróżniona

    Bulońska cd. (8)

    Bulońska powinna być połączona z Porębskiego, nie rozumiem dlaczego wiele dróg mimo fizycznych możliwości skrócenia trasy i ominięcia zatorów jest zablokowana by skanalizować wszystkich do drogi zbiorczej i stojąc w korkach okrążać cel podróży. Nie wszyscy jadą do centrum więc lepszy plan to siatka ulic na planie kratki niż na planie gwiazdy jak ma to miejsce w Gdańsku. Mam nadzieję że miasto zmieniło politykę i zacznielepiej planować rozwiązania komunikacyjne.

    • 66 9

    • Brakuje dosłownie 100 metrów drogi ...

      Jest już zbudowana droga techniczna do osbługi kanalizacji aż do zbiornika Świętokrzyska II. Wystarczy 100 metrów żeby połączyć się z osiedlami 5 Wzgórz / Zakoniczyn. Mapa:

      openstreetmap.org/#map=16/54.3220/18.5698

      • 0 0

    • to jest farsa

      Jak imbecyle siedzą w planostyce to potem widać efekty. Za 5 lat Gdańsk nie istnieje.

      • 0 1

    • Kiedy będzie decyzja o Nowej Świętokrzyskiej ? (1)

      Na Świętokrzyskiej codzienna gehenna 7 dni w tygodniu......To rzeczywistość ,którą nam fundują włodarze tej części Południa.Jeden pas w jedną stronę.Przy takim natężeniu ruchu , jak nazwać kolejne decyzje zezwalające deweloperom budowę nowych osiedli ? Odpowiedź jest taka "nie ma pieniędzy na budowę Nowej Świętokrzyskiej" .Ale na zezwolenia na sprzedaż gruntów ,zezwolenia dla deweloperów to się znajdzie możliwość. To jest standard republiki bananowej tak planując i zagęszczając tkankę miejską bez odpowiedniego układu komunikacyjnego. Operaty wskazywały na budowę drogi Nowej Świętokrzyskiej już w 2001r. ,potem na Euro 2012...dziś mamy 2019 . Bez komentarza

      • 5 2

      • Taką władzę wybrali mieszkańcy.

        • 0 0

    • Inżynier

      I, to się nadaje do prasy, taki kraj, kwadratowych jaj.
      Po co przebić 20 czy 30m drogi, żeby udrożnić ruch, po co wyremontować 10m dodatkowo między nowymi odcinkami, jak tego nie zaplanowano, masakra jak patrzy się na niektóre inwestycji, o chodnikach nie wspomnę, no jednym przy remontowanej Grunwaldzkiej wzdłuż parku, przed i po remoncie jest kulawy. Polska to taki dziwny kraj.

      • 0 0

    • Czy ten uruchomiony skrawek Nowej Bulońskiej ma odbiór techniczny i wszystkie wymagane prawem zgody?

      • 3 3

    • Mało wiesz, Nowa Bulońska ma docelowo zostać przedłużona do Świętokrzyskiej (równolegle do Porębskiego)

      • 6 1

    • bo nikt nie chce zbiorczej pod bezpośrednio pod oknem.

      • 4 3

  • kierofczyk i tak ją zakorkuje w mig :D (38)

    po co to tracic kase na takie inwestycje

    • 18 30

    • (15)

      A jakie powinniśmy robić? Serio pytam.

      • 5 3

      • Opinia wyróżniona

        Jedynie tworzenie szybkich połączeń szynowych (metro, szybka kolej miejska lub tzw. szybki tramwaj) (11)

        oraz wygodny dostęp pieszych i rowerzystów do przystanków transportu szynowego daje szanse na zrównoważony rozwój aglomeracji takich jak Trójmiasto. W Gdyni nie ma tramwaju a dostęp do przystanków SKM jest problematyczny, więc jest to miasto dużo bardziej zakorkowane niż Gdańsk, mimo rozwiniętej tam komunikacji trolejbusowej i autobusowej. Każde nowe rozwiązanie drogowe generuje większą skłonność do korzystania z auta i wyprowadzania się kolejnych grup mieszkańców z dala od zakorkowanego centrum i błędne koło niezrównoważonego rozwoju dostaje kolejny impuls..

        • 143 22

        • Szybki tramwaj wzdłuż AK aż do Kokoszek (4)

          To teraz powinien być priorytet.
          Taki tramwaj w pasie rozdziału jako przedłużenie tego na Chełm.
          Z przystankami:
          - przy Łostowickiej
          - na skrzyżowaniu z Nową Bulońską(i shody ruchome na dół pod wiadukt)
          - na wysokości ul. Leszczynowej
          - na wysokości Auchan
          - na Karczemkach
          - na Kokoszkach

          • 35 3

          • co ty piszesz. tramwaj ma jechać przez wszystkie osiedla, dzięki czemu mamy krajoznawczą wycieczkę (2)

            a te ogromne , wolne pasy zieleni na AK to tak, żeby troche zieleni było w mieście. Bo przecież to nie rezerwa pod tramwaj ;)

            • 3 2

            • ;)

              I tak postawią w końcu tam bloki...

              • 0 0

            • Ale wiesz, że wtedy jeszcze ludzie muszą dojść na przystanki?

              Wolisz mieć przystanek 200 metrów od chaty po sąsiedzku, czy na środku gwiżdżącej przelotówki z dala od domów?

              Jak sprawdzają się istniejące przystanki na środku AK w porównaniu do tych koło bloków na Chełmie? Na których więcej ludzi czeka, wsiada i wysiada?

              • 5 0

          • a na Kokoszkach duży na min, 400 aut P&R !

            O

            • 3 1

        • Szynobus (2)

          Ze Srodmiescia do Kokoszek wzdloz WZki ( srodkiem z max 6 przystankami ), duzy parking P&R w Kokoszkach i byloby pieknie

          • 6 0

          • Taa (1)

            Ale trzeba szczerze napisać o opłacalności.
            Wystarczy popatrzeć na Przymorze gdzie w tramwajach poza szczytem jest pustka, tylko paru seniorów bezpłatnych na rynek sunie.
            Potem trochę młodzieży bezpłatnej wraca z liceum (ze szkoły pdst to na piechotę) i tyle.
            Następnie koło 19:00 to już znowu pusto w tramie no chyba że piątek, sobota

            • 2 5

            • Tak samo drogie drogi stoją puste.

              • 6 0

        • G prawda. (2)

          W tramwaju na 1kg pasażera przypada 3kg tramwaju. W pociągu jest jeszcze gorzej.
          Żeby przemieścić ludzi nie trzeba przy okazji przemieszczać trzy razy więcej żelastwa.
          Należy inwestować w technologię teleportacji - tylko to jest prawdziwym rozwiązaniem transportu.
          Zobacz jak było kiedyś z kasetami VHS - żeby obejrzeć film musiałeś przytachać plastikowe pudło z taśmą w środku z Hali albo z wypożyczalni. A dziś - szybkie cyfrowe łącze i film do Ciebie jedzie bez przemieszczania żadnej zbędnej masy.

          • 12 6

          • tutaj władze oglądają ojca mateusza i inwestują w ścieżki rowerowe i jakies mewy

            trzeba by ich siłą zmusić do oglądania star trek. Może byśmy mieli teleporty. dla niektórych teleporty w jedną stroną

            • 5 1

          • elektryczne żelastwo ma możliwość odzyskiwania energii z hamowania.

            Nie histeryzuj.

            • 5 0

      • Takie które zachęcają do przesiadki z samochodu (2)

        Czyli należy inwestować w komunikacje publiczną i prawdziwą infrastrukturę rowerową.

        • 13 1

        • (1)

          Komunikacje publiczna tak ale nie rowerowa. W sezonie troche ludzi na rowerze pojezdzi ale jesień, zima i wczesna wiosna to pustki.

          • 1 2

          • sprawdź liczniki rowerzystów w Gdańsku

            wygooglaj stronę winter cycling, może coś zrozumiesz.

            • 0 0

    • Więc uważasz że Armii Krajowej i nowa Słowackiego też były niepotrzebne? (20)

      • 5 3

      • czy potrzebne? jedno jest pewne korki przez nie są większe. więcej samochodów do miasta wjeżdża (1)

        tunel z trasą sucharskiego za 1.5mld miały uwolnić centrum od samochodów i co?
        powstała też PD obwodnica i co?

        • 3 2

        • No i nie musisz sie teraz tluc przez centrum, zeby sie wbic na Elbląską a później dopiero na "siódemkę". A korki przeniosły się z centrum na obwodnicę. Więc wiesz... Albo i nie wiesz...

          • 0 1

      • Może i były potrzebne, ale gdyby między jezdniami Armii Krajowej (10)

        zbudowano by linię szybkiej kolei lokalnej sięgającej do Żukowa, to korki w Gdańsku i okolicach nie byłyby takie duże. Gdyby PKM była zelektryfikowana i chodziła co 10 minut lub częściej, ludzie jadący Słowackiego samochodami mieliby mniej powodów do frustracji z powodu korków np. w okolicach skrzyżowania z Grunwaldzką. Różnice poglądów pobudzają wyobraźnię, dziękuję za inteligentne stawianie pytań. Polecam jednak przemyśleć jedno proste zdanie: samochód nie jest jedynym, a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po mieście dla jego mieszkańców.

        • 23 3

        • (9)

          Dokładnie. Brak elektryfikacji pokazuje tylko ogólny bałagan w PKP. To od razu powinno być zrobione, a nie wydawanie kasy na szynobusy spalinowe, które już teraz nie nadają się do użytku i jest ich za mało. W roku szkolnym jeździ mnóstwo dzieciaków do szkół i tylko upychacza na etacie brakuje.

          • 11 2

          • (8)

            PKM i PKP to dwie odrębne spółki.

            • 3 1

            • W tym problem. (2)

              Tworzy się masę spółek a z nimi kolejne etaty dla wiernych pretorian. Pani dulkiewicz też nie walczy o wolność Westerplatte. Jej chodzi o kolejne setki nowych etatów dla pretorian z PiS. Ci ludzie pójdą w końcu głosować w wyborach samorządowych a władza w samorządach utrzymuje się dzięki państwowym etatom, spółkom miejskim itd. Gdyby było tylko PKP przewozy pasażerskie i PKP przewozy towarowe zaoszczędzilibyśmy miliardy złotych rocznie.

              • 4 5

              • (1)

                Pretensje o pkp, pkm i SKM adresuj do wojewody, a nie "Pani Dulkiewicz".

                • 4 1

              • Jasne bo wojewoda prywatyzował PKP

                Za rozbicie PKP na setki spółek odpowiedzialny jest jerzy buzek, przyjaciel tuska który jest przyjacielem dulkiewicz. Będąc uczciwym trzeba przyznać, że swoje też dołożyli politycy z PiSu których spora część pochodzi z dawnego AWS.

                • 0 2

            • (2)

              Nie są :) PKM jest częścią PKP/SKM

              • 1 2

              • PKM nie jest częścią SKM/PKP...lepiej doczytać, czyja jest PKM-ka i dlaczego

                kursy obsługuje SKM, a czasami PR

                • 3 1

              • PKM_ tory i infrastruktura (coś jak PLK), a PKP/SKM- to co jeździ i przewozi pasażerów.

                • 1 0

            • na początek zrobimy pkm unplugged, jak ludzie będą jeździć, będzie sukces,

              to damy im sztrumu...ale zróbmy taki, a nie inny rozkład

              • 1 0

            • A SKM (obsługująca linię PKM) to jeszcze trzecia.

              • 3 0

      • (6)

        Są potrzebne, ale równocześnie powinno się uwzględniać nacisk na komunikację miejską szynową, bo tylko taka jest niezależna od korków tak, aby dawać alternatywę. Wyprowadzam się z centrum na przedmieścia bo mniejszy ruch, niższa zabudowa itd - ok ale do pracy dojeżdżam sobie wygodnie koleją :) nie stoję w korkach, ale jeśli chodzi o jakość np SKM ... oj dużo jeszcze wody upłynie zanim to będzie jakoś ludzko wyglądać. PKM póki co tragedia, nie działa klima, wyją jak odrzutowce, nie wytrzymają tych 5 lat do elektryfikacji. Zrównoważony rozwój komunikacyjny powinien kłaść nacisk na komunikację miejską a u nas, niby coś robią ale okazuje się zawsze, że jednak nie do końca działa.
        Np ko kija tramwaj z Piecek do Gdańska centrum? Zabrali część autobusów przez to w stronę Wrzeszcza (bez sensu) a tramwaj przede wszystkim powinien być do wrzeszcza.

        • 8 4

        • Taaaaa (5)

          Na Wrzezszcz, bo Ty tam jeździsz? Mi pasuje do głównego.

          • 3 1

          • "na Wrzeszcz" (3)

            i wszystko jasne.

            • 5 4

            • dokładnie... słoik się wypowiedział (2)

              "na Wrzeszcz", do 'Głównego"

              • 1 3

              • Ech.. A może nie słoik, tylko ktoś, kto zna zasady gramatyki? (1)

                Nauczcie się w końcu na Pragę - dzielnica, do Pragi - miasto.

                Wrzeszcz jest dzielnicą od 100 lat, można by się w końcu ogarnąć.

                • 1 3

              • do miasta i na wieś

                tak to sobie zanalogizuj... A Wrzeszcz istnieje od 800 lat

                • 2 0

          • No widzisz, dlatego powinna być rozbudowana sieć komunikacji szynowej :) żeby umożliwiała dojazd w różne miejsca i żeby była punktualna i z klimatyzacją. tlyko wtedy ludzie zmienią auta na zbiorkom. Inaczej nie ma sensu bo komu się chce jeździć starą, zdezelowaną kolejką, na glonojada przyciśnietym do szyby i spóźnionym. To już lepiej stać korku ale we własnym aucie.

            • 11 1

    • Rowerofczyk

      Jak zwykle komentarze z d*py pisze

      • 0 2

  • niestety (15)

    ale to, co jako pierwsze trzeba zmienić to mentalność ludzi, którzy na dzisiaj są niewolnikami metalowej puszki i myślą, że to jest oznaką ich wyższego statusu społecznego. znam takich, co zarabiając 4 tysiące miesięcznie kupują sobie auto za ponad 50 tysięcy. większych i**otów świat nie widział. nie wydam tyle na komunikację publiczną przez całe swoje pracownicze życie + zaoszczędzę masę czasu, który mogę przeznaczyć na ciekawsze rzeczy niż jazda autem.

    • 15 32

    • Bogacze. (2)

      Dla większości auto to wykładnik bogactwa.Siedzisz w puszce wszyscy widzą jaki jesteś majętny,wychodzisz z niej stajesz się szarym Kowalskim,dlatego trzeba dojechać pod sam dom lub zakład pracy,jak najmniej przemieszczania się pieszo czy komunikacją miejską.Rowerami zaś jeżdżą głupki i biedaki,tak mi kiedyś powiedział blacho smrodziarz.

      • 4 11

      • (1)

        bzdury. ja jeżdżę z Myśliwskiej do galerii Bałtyckiej. Żeby dojechać na 7 muszę wyjechać autobusem(127) 6.25, potem przesiąść się na 227. czyli podróż trwa wg rozkładu 35minut. Kto jeździ 227wie jaka jest jego częstotliwość i punktualność, także nie udaje się zgodnie z rozkladem. Samochodem ta trasa zabiera mi 10-15minit i jestem w pracy nie na przystanku z którego muszę dojść. A w 35minut to odwożę po drodze dziecko do przedszkola. Komunikacją jest to nie do wykonania. Dlatego wybieram samochód. Samochodem jest drożej jeżeli patrzy się na wydatki, ale czas tez jest ważny. i nie mam jakiś uprzedzeń do komunikacji miejskiej, roweru czy samochodu. wybieram to czym szybciej dotrę i jest to auto.

        • 2 1

        • spróbuj rower wspomagany elektrycznie

          na pewno wyjdzie ci to na zdrowie.

          • 0 0

    • Taka mentalność Polaka. Samochód to wyższy status społeczny... (3)

      • 5 5

      • (1)

        jasne a wybudowanie autostrady to symbol bogactwa. może zaprzestańmy budowania dróg?

        • 1 1

        • budowanie autostrad w miastach to symbol braku wyobraźni

          lub symptom zaawansowania samochodozy. To się leczy.

          • 0 0

      • No właśnie - brak alternatywy :) codziennie stres bo przesiadki, coś się spóźni i kicha. Wiadomo, nie każdy musi jeździć komunikacją, ale kto chce ten powinien mieć możliwość. Ja np nie mam miejsc parkingowych pod pracą, więc łatwiej i szybciej pociągiem, ale ciągle spóżneinia, tłok i brak jakiejkolwiek wentylacji...

        • 15 1

    • nie

      pitol

      • 1 0

    • (1)

      Co do tezy że w Polsce samochód jest wyznacznikiem społecznym to prawda niestety, z tym się zgadzam. Co do kwestii że trzeba być i**otą żeby mieć samochód/wydać na niego nie małą kwotę to nie zgadzam się. Sam na co dzień do pracy jeżdżę komunikacją, posiadam auto droższe niż 50 tysięcy. Samochód nie jest dla mnie absolutnie zadnym wyznacznikiem niczego. Kupiłem nowe z salonu bo już mnie denerwowała jazda starym trupem. Auta używam po pracy w różnych celach. Do jakiej grupy mnie zaliczysz?? Szkoda że ludzie mają takie wąskie horyzonty myślowe - z jednej strony ze komunikacja jest dla biedoty a z drugiej strony że auto to wyznacznik statusu społecznego. Obie tezy są zwyczajnie głupie.

      • 14 1

      • jak komunikacja będzie dla wygody a nie biedoty to się przesiądę

        • 0 3

    • jak będę mógł wsiąść w coś na Oruni i we Wrzeszczu wysiąść to się zastanowię. Nie będę do pracy godzinę w korkach z przesiadkami jechał.

      • 1 0

    • (1)

      Niestety autobus też stoi w korku ;) chyba że utworzono transport lotniczy na terenie Gdańska;)

      • 5 0

      • nie każdy autobus i nie na każdym odcinku swojej trasy

        proponuję myśleć analitycznie, to pomaga w generowaniu pomysłów

        • 1 2

    • Puszkersi (1)

      Wyobraź sobie że są jednostki, które po prostu uwielbiają jeździć samochodem! Ja tam lubię sobie nawet w korku stać, albo szukać objazdów przez osiedla jak coś się bardzo zakorkuje!
      Słucham sobie audiobooka i chilluje. Poza tym jadę z Jabłoniowej do centrum Sopotu rano 20-30 min, wracam około godziny z zakupami po drodze. Znajdź mi alternatywę bez miliona przesiadek i w tak komfortowych warunkach.

      • 19 3

      • Mevo

        Hahahahahahaha

        Żarcik. ;)

        • 11 2

  • (1)

    I już tłok, co będzie po godz 16,00?

    • 8 1

    • tłok w pociągach można łatwo likwidować

      doczepiając wagony lub podnosząc częstotliwość połączeń. Poszerzanie ulic nie likwiduje tłoku na skrzyżowaniach i na parkingach i jest dużo bardziej kosztochłonne.

      • 0 0

  • Jedynym rozwiazaniem (7)

    Jest metro na terenie całej aglomeracji. Paradoksalnie zwiększy to mobilność ludzi, gdyż jest to najbardziej wydajny środek transportu. W związku z tym mieszkający na skraju aglomeracji nie będą mieli problemu, aby jeździć do pracy na drugi koniec. Miałem okazję mieszkac w Kopenhadze. Obecnie będą tam 4 linie metra i 8 linii skm (s-tog), w miescie wielkosci Gdańska. Zamierzają zrezygnować z ruchu samochodowego w centrum. Tylko 50% mieszkańców ma samochód. Dotrzeć można wszędzie, w bardzo krótkim czasie. Nikogo nie dziwi widok matki z trójką dzieci i psem w kolejce, u nas to sensacja. A malkontentom, którzy gadają bzdury o problemach z gruntem podczas budowy metra: pracowałem przy budowie tzw. Cityringen w Kopenhadze. Cale miasto jest na wyspach, nad morzem. Warunki geologiczne podobne, lub gorsze niż w Gdańsku. Da się to zrobić, potrzeba jedynie środków a TBM musi drążyć na niższym poziomie. Uważam, ze dochodzimy do takiego stopnia rozwoju, ze należy poważnie się nad tą opcją zastanowić. Żeby nie było - Cityringen opoznilo sie o prawie 3 lata, a Seli, Salini i inne włoskie wynalazki wydoiły Duńczyków do cna.

    • 20 5

    • Jednak Kopenhaga jest ekonomicznie trochę mocniejsza od Gdańska. Linii s-tog jest w opór (1)

      Siatka s-tog + metro + dsb nie dotyczy tylko Kopenhagi, ale praktycznie całej Zelandii. Raczej należy porównywać z aglomeracją warszawską, niż konurbacją trójmiejską. Oczywiście nie umniejszam zasług Duńczyków w redukowaniu obciążenia ulic. ;)

      • 2 0

      • jakieś wnioski please?

        Jak na razie to u nas za słabo docenia się potencjału systemu rower+kolej a także zalet restrykcyjnej polityki parkingowej, stosowanej powszechnie w Danii w pobliżu stacji kolejek lokalnych i regionalnych.

        • 0 0

    • Kopenhaga, Dania... Gdańsk, Polska. Jak wyglądały oba miasta np. w 1990 roku? (3)

      Jak wygląda średnia sytuacja materialna w duńskiej rodzinie, jak w polskiej? Jaka jest świadomość, nie tylko w kwestii transportu ale i np. ekologii Dunczyków, a jaka Polaków? Człowieku, w tym kraju "homo sovieticus" przechodzi z pokolenia na pokolenie. I to jest dramat

      • 2 2

      • (1)

        przy okazji dni młodzieży obejrzałem fotki miasta Panama teraz i 20 lat temu. O jakim rozwoju gdańska dyskutujemy chyba niedorozwoju.

        • 1 1

        • jarku, na zdjęciach Panama wygląda ciekawie

          ale jakość życia mierzy się nie liczbą pięter wieżowców ani objętością spalin samochodów poruszających się po jego ulicach, ale przy pomocy wielu innych kryteriów.

          • 0 0

      • spokojnie, ten gość po prostu nie dostrzega potencjału tkwiącego w SKM

        oraz w elektryfikacji PKM. Dobrze, że chociaż dostrzega walory komunikacji rowerowej i momentami dobrze prawi, ale z gotowością do liczenia kosztów to slabo. NIe można ślepo naśladować Kopenhagi, choć na pewno system transportowy tego miasta jest znakomitym źródłem inspiracji dla sensownych rozwiązań. Przez wiele lat CPH nie miała metra, tylko dobrze rozwiniętą sieć naziemnych linii kolejowych, ale podatki od kierowców w Danii zawsze były bardzo wysokie i świadomość ekologiczna takoż. Demonstracje na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów wreszcie zrobiły swoje a pan Jan Gehl został mistrzem przekształcania miast w miasta o wysokiej jakości życia. Szkoda, że nasi eksperci potrafią się z nim fotografować, a potem pisać, że u nas naśladować jego pomysłów się nie da.

        • 2 0

    • A jak z różnicą wysokości w Kopenhadze? Bo w Gdańsku dla przykładu to będzie mniej więcej tak:
      Piecki-Migowo - ok. 100 m n.p.m.; Letnica- ok.2-4 m n.p.m.
      Tu by się raczej sprawdziła taka podziemna zjeżdżalnia :)

      • 11 1

  • Projektowanie korków (1)

    Oprócz zaplanowania udrożnienia tras do centrum, w sprawnym i mądrym planowaniu tras trzeba wziąć pod uwagę gdzie chcemy żeby tworzyły się korki. Bo to nie problem zrobić wszędzie 6x2 do centrum. Tylko wtedy całe centrum będzie stało w niebotycznych korkach. Dlatego niektóre drogi specjalnie się "utrudnia", żeby odsunąć korki od centrum miasta. Np dlatego nie ma wiaduktu na Armii Krajowej na skrzyżowaniu z Łostowicką i Havla, przecież tam nawet nasyp jest zrobiony pod to. Ale jakaś mądra głowa puknęła się w głowę, że jak będą jechać od obwodnicy bez zatrzymania to wszyscy będą stać w wielkim korku w samym centrum. Takie bezkolizyjne skrzyżowania stosuje się właśnie w centrum żeby umożliwić szybki przejazd i opuszczenie centrum.

    • 0 2

    • O! - znajomość paradygmatu planowania transportu godna lat 50tych ubiegłego stulecia

      Jaki jest sens tworzenia możliwości "szybkiego" przejazdu przez centrum jeśli wiadomo, że każda "przelotówka" przez centrum stoi w korkach i pogarsza jakość życia w nim? Tylko stawianie na komunikację szynową i zasilanie jej przez lekki transport (pieszy, hulajnogowy i rowerowy) daje szanse zrównoważonego rozwoju miasta.

      • 0 0

  • kiscie ogóra w korkach (3)

    kazdy rodzimy mieszkaniec wiedzial, czym skonczy sie "projekt mysliwska" juz w 2010, jak po pierwszym osiedlu allconu zaczelo sie rycie w ziemi na duza skale. ale skad ktos z mazur ma sie w takich sprawach orientowac, no to teraz słoje stoją jak zapasy na zime w piwnicy

    • 30 20

    • rodzimy mieszkaniec? jak twój dziadek albo tata ze śląska?

      • 1 1

    • Więcej tolerancji (1)

      A co z tymi z Warmii?

      • 5 1

      • I Kujaw?

        • 0 0

  • skandal i nieudacznictwo!

    Roboty, które powinny byc skończone w 4-6 m-cy w Gdańsku trwają rok i sie opóźniają! Miasto g.. robi i g.. wie jak ma robić. Miasto ma w d.. mieszkańców bo ważniejsze jest oddać je w ręce firmy budowlanej, która ma 10 budów w mieście a sprzętu i ludzi na 3 budy i remonty i budy trwają latami. Co jest pani Dulkiewicz? Brakuje pani kwalifikacji, czy wychodzi, że partia za panią robi "porządek" w Gdańsku?

    • 1 1

  • Roczne opóźnienie (8)

    Przy trasie o długości 1 km to spore niedoszacowanie.

    • 158 20

    • (3)

      to nie jest opóźnienie.....to jest kwestia zmian projektowych i robót dodatkowych

      • 5 6

      • (2)

        Chodzę N. Bulonską na początku praca aż dudniła tak teraz widać zaledwie kilku robotników. Żenada.

        • 8 3

        • Chyba w głowie Ci dudniło (1)

          Od początku był tam marazm, a opóźnienie" zaplanowane dużo wcześnie.

          • 1 1

          • Zaplanowane opóźnienie?

            • 1 0

    • Wiem, ze szwagrem byście zrobili lepiej, szybciej i taniej. (1)

      • 25 20

      • taniej? niekoniecznie, trzeba cenić swoją pracę. Szybciej? Niekoniecznie, trzeba zrobić solidnie.

        Lepiej? Nie wiadomo? Nie można tego założyć. Ale podejmując się wykonania zadania, są określone ramy czasowe. Niestety takim osobnikom jak ty pasuje, jak ich dy.... w urzędach, bankach, sklepach, na promocjach, wszędzie.

        ja ze świagriem

        • 9 4

    • przynajmniej opóźnienie (1)

      nie jak na rządowych inwestycjach, że wykonawca zszedł z placu i sobie szukajcie nowego

      • 26 6

      • loty do Rzeszowa umożliwiły szybkie przyspieszenie działań zgodnie z zasadą:

        praca i pokora, Nam się to po prostu należy.

        • 19 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane