- 1 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (74 opinie)
- 2 Pozostałości baterii mającej bronić portu (55 opinii)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (25 opinii)
- 4 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (128 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (351 opinii)
- 6 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (88 opinii)
Kierowcy: wyłączcie sygnalizację na Węźle Lipce
Kierowcy wjeżdżający do Gdańska w godzinach szczytu Traktem św. Wojciecha narzekają na źle funkcjonującą sygnalizację świetlną na Węźle Lipce, która - ich zdaniem - potęguje korki do centrum. Urzędnicy gdańskiego oddziału GDDKiA przekonują, że przeprogramowanie świateł niewiele zmieni, a ratunkiem jest... poszerzenie drogi.
- Odkąd są włączone, w porannych godzinach szczytu tracę 20-30 minut w korku. Przypomnę, że podobna sytuacja była na obwodnicy Pruszcza Gdańskiego, wyłączając światła zlikwidowano w godzinach porannych korki. Światła działają pulsacyjnie i korka nie ma. Może podobne rozwiązanie zastosować na Węźle Lipce - zastanawia się Magdalena Palacz, nasza czytelniczka.
Co na to drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, którzy zarządzają Węzłem Lipce?
- Na drodze krajowej nr 91 przy obwodnicy w Pruszczu Gdańskim sygnalizacja działa całą dobę. Faktycznie początkowo była wyłączana w godzinach porannego szczytu - jak podaje czytelnik - ale została przeprogramowana i działa w trybie całodobowym - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
- W przypadku węzła Gdańsk Lipce sytuacja jest bardziej złożona. Przede wszystkim specjaliści z GDDKiA oraz firmy odpowiedzialnej za utrzymanie sygnalizacji świetlnej sprawdzali poprawność jej działania. Wszystko działa dobrze. Wnioskowane przez czytelnika wyłączanie sygnalizacji w godzinach szczytu porannego nie może być wykonane, ponieważ przy tak dużym natężeniu ruchu byłoby bardzo utrudnione i niebezpieczne wykonanie np. skrętu w lewo z łącznicy S7 Południowej Obwodnicy Gdańska - mówi Michalski.
Według GDDKiA w Gdańsku problem przepustowości Traktu Św. Wojciecha rozwiązałoby ewentualne poszerzenie tej drogi do czterech pasów ruchu. Niemniej jednak urzędnicy zapewniają, że będą przyglądać się funkcjonowaniu sygnalizacji w Lipcach.
- Jeśli jakaś poprawka w jej działaniu będzie zasadna i możliwa do realizacji, to ją wprowadzimy - mówi Michalski.
Miejsca
Opinie (98) 7 zablokowanych
-
2013-04-13 14:02
Tylko lampki potrafa wieszac
a moze w koncu by ktos normalnie cos zaprojektowal i wybudowal tak dla ludzi zeby latwiej nam wszystkim bylo a nie tylko jakies kretynskie rozwiazania i rozkladanie rak tylko trzeba by bylo zatrudnic fachowca a nie pociota z ladna buzka
- 10 4
-
2013-04-13 14:05
Łódzka Havla
Proponuje wyłączyć też światła na skrzyżowaniu ul.Łódzkiej i Havla.Ruch tam jest znikomy a sygnalizacja tylko go blokuje.
- 4 6
-
2013-04-13 14:06
najgorzej jest w Oliwie
od kiedy zrobiono kaskadę świateł - od ZOO do Polanki, rano stoi się 15 minut
- 4 7
-
2013-04-13 14:09
Zlikwidować skrzyżowanie i po kłopocie
Przecież wyraźnie w podtekście przedstawiciela gdaki można to wyczytać
- 0 0
-
2013-04-13 14:16
Zlikwidować wszystkie dojazdy do centrum Gdańska i po kłopocie!
- 6 1
-
2013-04-13 14:17
(2)
Supr przykład jak się jedzie od ETC nowa Słowackiego az do Niedźwiednika stoi się na każdych światłach. I to w godzinach późnowieczornych.
- 10 3
-
2013-04-13 14:20
Racja. Nigdy- powtarzam NIGDY nie udało mi się tam przejechać na zielonej fali (1)
a jeżdżę tym odcinkiem kilkanaście razy dziennie
- 4 2
-
2013-04-13 19:06
chyba nie wysiadasz z samochodu
ciekawe jak i kiedy się żywisz?
- 3 4
-
2013-04-13 14:31
rondo zbyt trudne bylo dla projektanta?
na trasie i tak zageszczonej dodano 2 swiatla - trzeba byc ignorantem by nie probowac ominac tego problemu za pomoca rond. Miejsca w tym miejscu jest sporo. W Europie buduje sie ronda by byla plynnosc ruchu ale u nas wiecznie skrzyzowania - ktos jest niedouczony?
- 15 2
-
2013-04-13 14:40
Powinni zjazdy i wjazdy zrobić z obu stron, aby nie trzeba było umieszczać świateł. (6)
Tak jak na obwodnicy. Albo rondo. Nie rozumiem jak można było umieścić sygnalizację na głównej i tak ruchliwej trasie do Gdańska. Takie korki były przecież z góry do przewidzenia przy takiej opcji. Ale przecież to by było zbyt ułatwiające życie rozwiązanie...
- 15 3
-
2013-04-13 15:53
(5)
Ten, kto mnie zminusował chyba ma coś z głową. Jeżdżę autobusami i dojazd nimi do Gdańska w godzinach porannych jest katastrofą - właśnie w tym miejscu, gdzie jest Węzeł Lipce.
- 6 2
-
2013-04-13 17:34
To weź w tamto miejsce wciśnij koniczynkę, jak Trakt biegnie tuż przy kanale (4)
- 1 4
-
2013-04-13 19:31
(3)
Chyba nie mówimy o tym samym miejscu, bo w miejscu gdzie są zjazdy i światła Radunia odbija w bok i płynie dalej od ulicy. Jedyny problem stanowi sam teren zalewowy.
- 2 0
-
2013-04-14 16:54
Nie piszę o Raduni, tylko o Kanale Raduńskim! (który płynie tuż przy Trakcie) (2)
Żeby zrealizować Twój plan,trzeba było by "wygiąć" w stronę Raduni cały Trakt + wybudować 2 dodatkowe rampy + pasy wyłączenia. Nie jestem inżynierem,ale jestem pewien,że koszt budowy węzła był by 2-3 razy wyższy... oczywiście może warto,bo przepustowość też by była większa,ale nie było by to bezproblemowe... A w obecnej sytuacji wystarczy tak naprawdę przeprogramować fazy,wydłużyć zielone dla jazdy na wprost i problem zniknie - i ZDiZ powinien właśnie to zrobić,a nie chować głowę w piasek.
- 0 0
-
2013-04-14 18:43
(1)
A ja pisałem o Raduni i dlatego cię nie zrozumiałem. Po co podniesiony ton. Z pewnością twój pomysł jest o wiele tańszym i szybszym na tę chwilę sposobem rozluźnienia sytuacji na trakcie. Natomiast mi chodzi głównie o aspekt długoterminowy, ale zarazem o wiele bardziej kosztowny. Problem polega przede wszystkim na tym, że u nas zmienia się cokolwiek, dopiero po fakcie wybudowania danej infrastruktury, a przed tym nie dostrzega się prostych problemów, które od razu wynikną.
- 0 0
-
2013-04-14 22:49
Iiii tam, jaki podniesiony ton ;) Po prostu trudności obiektywne, a muszą być rozwiązania dostosowane do możliwości i potrzeb :)
mam nadzieję, że po prostu ZDiZ pójdzie po rozum do głowy, policzy auta jadące z poszczególnych kierunków (prawdę mówiąc, mało kto będzie z tego węzła jechać w kierunku Straszyna, Przejazdowa, czy zjeżdżać z S7 do Gdańska), więc sytuacja jest do uratowania, trzeba tylko wyjąć urzędniczą głowę z piasku i przeprogramować odpowiednio sygnalizację. Inna sprawa, że póki nie przebuduje się skrzyżowania Toruńska/Okopowa, albo nie wybuduje alternatywnej drogi po drugiej stronie torów, korek od Pruszcza i tak będzie....
- 0 0
-
2013-04-13 15:04
Węzeł i światła są dobre, to kierowcy są źli!
Zabrać im prawo jazdy ukarać grzywnom.
Dodatkowo postawić nowy znak: uwaga korki.- 4 5
-
2013-04-13 15:22
W Polsce najpierw wypłaca się premie
Potem robi na odwal sie, a potem poprawia co sie schrzaniło. A glupi polak placi i zamiast sie cieszyć to męczy i przeklina. Komuna wiecznie żywa.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.