• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy: wyłączcie sygnalizację na Węźle Lipce

Maciej Naskręt
13 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha z Południową Obwodnicą Gdańska. Skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha z Południową Obwodnicą Gdańska.

Kierowcy wjeżdżający do Gdańska w godzinach szczytu Traktem św. Wojciecha narzekają na źle funkcjonującą sygnalizację świetlną na Węźle Lipce, która - ich zdaniem - potęguje korki do centrum. Urzędnicy gdańskiego oddziału GDDKiA przekonują, że przeprogramowanie świateł niewiele zmieni, a ratunkiem jest... poszerzenie drogi.



Czy trójmiejskie drogi przesycone są sygnalizacjami?

Kierowcy twierdzą, że światła na skrzyżowaniu Południowej Obwodnicy Gdańska i Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku potęgują rano korki do centrum. Po południu natomiast wywołują zator w kierunku Pruszcza Gdańskiego.

- Odkąd są włączone, w porannych godzinach szczytu tracę 20-30 minut w korku. Przypomnę, że podobna sytuacja była na obwodnicy Pruszcza Gdańskiego, wyłączając światła zlikwidowano w godzinach porannych korki. Światła działają pulsacyjnie i korka nie ma. Może podobne rozwiązanie zastosować na Węźle Lipce - zastanawia się Magdalena Palacz, nasza czytelniczka.

Co na to drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, którzy zarządzają Węzłem Lipce?

- Na drodze krajowej nr 91 przy obwodnicy w Pruszczu Gdańskim sygnalizacja działa całą dobę. Faktycznie początkowo była wyłączana w godzinach porannego szczytu - jak podaje czytelnik - ale została przeprogramowana i działa w trybie całodobowym - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

- W przypadku węzła Gdańsk Lipce sytuacja jest bardziej złożona. Przede wszystkim specjaliści z GDDKiA oraz firmy odpowiedzialnej za utrzymanie sygnalizacji świetlnej sprawdzali poprawność jej działania. Wszystko działa dobrze. Wnioskowane przez czytelnika wyłączanie sygnalizacji w godzinach szczytu porannego nie może być wykonane, ponieważ przy tak dużym natężeniu ruchu byłoby bardzo utrudnione i niebezpieczne wykonanie np. skrętu w lewo z łącznicy S7 Południowej Obwodnicy Gdańska - mówi Michalski.

Według GDDKiA w Gdańsku problem przepustowości Traktu Św. Wojciecha rozwiązałoby ewentualne poszerzenie tej drogi do czterech pasów ruchu. Niemniej jednak urzędnicy zapewniają, że będą przyglądać się funkcjonowaniu sygnalizacji w Lipcach.

- Jeśli jakaś poprawka w jej działaniu będzie zasadna i możliwa do realizacji, to ją wprowadzimy - mówi Michalski.

Miejsca

Opinie (98) 7 zablokowanych

  • Tylko lampki potrafa wieszac

    a moze w koncu by ktos normalnie cos zaprojektowal i wybudowal tak dla ludzi zeby latwiej nam wszystkim bylo a nie tylko jakies kretynskie rozwiazania i rozkladanie rak tylko trzeba by bylo zatrudnic fachowca a nie pociota z ladna buzka

    • 10 4

  • Łódzka Havla

    Proponuje wyłączyć też światła na skrzyżowaniu ul.Łódzkiej i Havla.Ruch tam jest znikomy a sygnalizacja tylko go blokuje.

    • 4 6

  • najgorzej jest w Oliwie

    od kiedy zrobiono kaskadę świateł - od ZOO do Polanki, rano stoi się 15 minut

    • 4 7

  • Zlikwidować skrzyżowanie i po kłopocie

    Przecież wyraźnie w podtekście przedstawiciela gdaki można to wyczytać

    • 0 0

  • Zlikwidować wszystkie dojazdy do centrum Gdańska i po kłopocie!

    • 6 1

  • (2)

    Supr przykład jak się jedzie od ETC nowa Słowackiego az do Niedźwiednika stoi się na każdych światłach. I to w godzinach późnowieczornych.

    • 10 3

    • Racja. Nigdy- powtarzam NIGDY nie udało mi się tam przejechać na zielonej fali (1)

      a jeżdżę tym odcinkiem kilkanaście razy dziennie

      • 4 2

      • chyba nie wysiadasz z samochodu

        ciekawe jak i kiedy się żywisz?

        • 3 4

  • rondo zbyt trudne bylo dla projektanta?

    na trasie i tak zageszczonej dodano 2 swiatla - trzeba byc ignorantem by nie probowac ominac tego problemu za pomoca rond. Miejsca w tym miejscu jest sporo. W Europie buduje sie ronda by byla plynnosc ruchu ale u nas wiecznie skrzyzowania - ktos jest niedouczony?

    • 15 2

  • Powinni zjazdy i wjazdy zrobić z obu stron, aby nie trzeba było umieszczać świateł. (6)

    Tak jak na obwodnicy. Albo rondo. Nie rozumiem jak można było umieścić sygnalizację na głównej i tak ruchliwej trasie do Gdańska. Takie korki były przecież z góry do przewidzenia przy takiej opcji. Ale przecież to by było zbyt ułatwiające życie rozwiązanie...

    • 15 3

    • (5)

      Ten, kto mnie zminusował chyba ma coś z głową. Jeżdżę autobusami i dojazd nimi do Gdańska w godzinach porannych jest katastrofą - właśnie w tym miejscu, gdzie jest Węzeł Lipce.

      • 6 2

      • To weź w tamto miejsce wciśnij koniczynkę, jak Trakt biegnie tuż przy kanale (4)

        • 1 4

        • (3)

          Chyba nie mówimy o tym samym miejscu, bo w miejscu gdzie są zjazdy i światła Radunia odbija w bok i płynie dalej od ulicy. Jedyny problem stanowi sam teren zalewowy.

          • 2 0

          • Nie piszę o Raduni, tylko o Kanale Raduńskim! (który płynie tuż przy Trakcie) (2)

            Żeby zrealizować Twój plan,trzeba było by "wygiąć" w stronę Raduni cały Trakt + wybudować 2 dodatkowe rampy + pasy wyłączenia. Nie jestem inżynierem,ale jestem pewien,że koszt budowy węzła był by 2-3 razy wyższy... oczywiście może warto,bo przepustowość też by była większa,ale nie było by to bezproblemowe... A w obecnej sytuacji wystarczy tak naprawdę przeprogramować fazy,wydłużyć zielone dla jazdy na wprost i problem zniknie - i ZDiZ powinien właśnie to zrobić,a nie chować głowę w piasek.

            • 0 0

            • (1)

              A ja pisałem o Raduni i dlatego cię nie zrozumiałem. Po co podniesiony ton. Z pewnością twój pomysł jest o wiele tańszym i szybszym na tę chwilę sposobem rozluźnienia sytuacji na trakcie. Natomiast mi chodzi głównie o aspekt długoterminowy, ale zarazem o wiele bardziej kosztowny. Problem polega przede wszystkim na tym, że u nas zmienia się cokolwiek, dopiero po fakcie wybudowania danej infrastruktury, a przed tym nie dostrzega się prostych problemów, które od razu wynikną.

              • 0 0

              • Iiii tam, jaki podniesiony ton ;) Po prostu trudności obiektywne, a muszą być rozwiązania dostosowane do możliwości i potrzeb :)

                mam nadzieję, że po prostu ZDiZ pójdzie po rozum do głowy, policzy auta jadące z poszczególnych kierunków (prawdę mówiąc, mało kto będzie z tego węzła jechać w kierunku Straszyna, Przejazdowa, czy zjeżdżać z S7 do Gdańska), więc sytuacja jest do uratowania, trzeba tylko wyjąć urzędniczą głowę z piasku i przeprogramować odpowiednio sygnalizację. Inna sprawa, że póki nie przebuduje się skrzyżowania Toruńska/Okopowa, albo nie wybuduje alternatywnej drogi po drugiej stronie torów, korek od Pruszcza i tak będzie....

                • 0 0

  • Węzeł i światła są dobre, to kierowcy są źli!
    Zabrać im prawo jazdy ukarać grzywnom.

    Dodatkowo postawić nowy znak: uwaga korki.

    • 4 5

  • W Polsce najpierw wypłaca się premie

    Potem robi na odwal sie, a potem poprawia co sie schrzaniło. A glupi polak placi i zamiast sie cieszyć to męczy i przeklina. Komuna wiecznie żywa.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane