• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie bezpieczniej na przejściach dla pieszych w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu. Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu.

Gdańsk wprowadza nowe elementy organizacji ruchu, które mają wymusić na kierowcach ograniczenie prędkości w obrębie przejść dla pieszych. Słupki ustawione wzdłuż jezdni, progi zwalniające oraz separatory uniemożliwiające omijanie przejść dla pieszych torowiskiem tramwajowym pojawią się do końca września m.in. na ul. Obrońców Wybrzeża, Mickiewicza oraz górnym odcinku ul. Kartuskiej.



W jaki sposób zmusić kierowców, by zwalniali przed przejściami?

Ulica Obrońców Wybrzeża jest pierwszą, na której już wprowadzono nowe elementy organizacji ruchu. Przed pozbawionym sygnalizacji świetlnej przejściem dla pieszych, na wysokości centrum handlowego, ustawiono 53 elastyczne słupki - zarówno w jezdni, jak i na krawężnikach po obu stronach drogi, które mają zawęzić szerokość toru jazdy.

- Jednocześnie wykonano również oznakowanie poziome w postaci powierzchni wyłączonej z ruchu, która zawęża w obecnej organizacji pasy ruchu do szerokości 2,75 m [zamiast standardowych 3-3,5 m - dop. red.] - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak przekonują urzędnicy, takie rozwiązania pozwolą wymusić na kierowcach znaczne obniżenie prędkości jazdy. Jest to o tyle ważne, że ul. Obrońców Wybrzeża pokonuje ok. 22 tys. pojazdów w ciągu doby, a jednocześnie w jej bezpośrednim sąsiedztwie zamieszkuje kilka tysięcy gdańszczan - w tym w najdłuższym, ponad 800-metrowym falowcu.

Historia narodzin blokowisk i falowców


Słupki z lampami LED na Kartuskiej



Dodatkowe słupki zaplanowano także na ul. Kartuskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Inżynierską. Dotychczas wybudowano tam azyl dla pieszych oraz wykonano nowe oznakowanie poziome. Teraz do tego wyposażenia dojdzie pięć słupków z solarnymi lampami LED, które mają zwrócić uwagę kierowców na istniejący azyl.

- Słupki będą posiadały osiem punktów świetlnych, a do ich pełnego naładowania wystarczą trzy godziny. Pozwolą one na 72 godziny pracy - wylicza Kiljan.

Progi zwalniające i separatory na Mickiewicza



Zupełnie inne rozwiązanie będzie wdrażane na ul. Mickiewicza. Tutaj przed przejściami dla pieszych na wysokości ul. Zbyszka z Bogdańca oraz Dubois i Mierosławskiego zostaną zamontowane wyspowe progi zwalniające.

Aby uniemożliwić ich omijanie torowiskiem tramwajowym, przewidziano podłużne separatory. Korekcie zostanie poddane też oznakowanie poziome.

Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej. Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej.

Dodatkowe progi zwalniające i separatory parkingowe



Ponadto - jak informują urzędnicy - progi zwalniające w najbliższych dniach będą montowane lub naprawiane na ulicach: Trakt św. Wojciecha, Czajkowskiego, Dmowskiego, Czermińskiego, Leszczynowa, Łódzka, Platynowa, Kampinoska, Smęgorzyńska, Bysewska, Jeleniogórska, Na Szańcach, Radarowa. Odtworzone mają być też separatory parkingowe na ul. Klonowej i Paganiniego.

Czytaj też:

Aktywiści chcą radykalnych zmian w prawie. Chodzi o pieszych



Miejsca

Opinie (229) 7 zablokowanych

  • Ograniczenia są potrzebne (2)

    A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości i wasz synek mały przechodził w przyszłości, którego jeszcze nie macie, więc nie mówcie mi, że siedzi z tyłu!

    • 8 2

    • (1)

      Do przedszkola to każdy odprowadza dziecko .

      • 1 5

      • Widzę, że mamy tu większego cwaniaka, ale mamy różne warianty

        A gdyby tu staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wtedy wy byście tę staruszkę przejechali, a to być może wasza matka!

        • 3 0

  • Uwaga na przejściach dla pieszych (2)

    A może by też zastanowić się w jaki sposób zmusić rowerzystów by musieli zwolnić przed przejściami dla pieszych, skrzyżowaniami czy nawet w okolicach przystanków autobusowych bo nawet wtedy gdy piesi mają zielone światło na przejściu dla pieszych to auta się zatrzymają ale rowerzyści dodają gazu i nawet nie myślą przepuścić pieszego czy to jest zgodne z przepisami o ruchu drogowym ? Myślę że należy wprowadzić jednak jakieś rozwiązania by zmusić i rowerzystów do szczególnej uwagi w rejonach przejść dla pieszych i skrzyżowań a nawet ograniczyć możliwość przejeżdżania na pełnej prędkości ! Rozpędzony rowerzysta to takie samo zagrożenie dla pieszego jak rozpędzone auto.

    • 11 3

    • Stary parasol w szprychy i po problemie.

      • 3 1

    • Jest takie rozwiązanie. Przymusowe OC.

      • 4 2

  • Kiedy widzę

    Artukuł gdzie auta są fee a piesi cacy, nie musze nawet patrzec kto jest autorem, bo to zawsze jedna i ta sama osoba.

    • 11 3

  • te slupki to sa skoszone wszedzie

    to nie dziala!!!!!! widzicie to czy nie znajomi krolika zatrudnieni PO znajomosci?
    Radary ustawiac i progi, reszta to bzdury

    • 3 3

  • jakiś koleś w chinach wymacał taniego producenta?

    I mamy misia na miarę możliwości.

    • 6 1

  • Polin

    Wszędzie słupki, łańcuchy, betony bo nie ma kary na słoików ,jak by taki zapłacił za usunięcie nieprawidłowo zaparkowanego szrota jak w Niemczech 2tys ojro to by się nauczył

    • 3 3

  • Wilcze doły.

    Kopcie wilcze doły z możliwością uruchomienia przez pieszego. Problem kierowców ignorantów zniknie w jeden dzień.

    • 1 5

  • Te słupki na obrońców wybrzeża to tylko więcej biedy narobia :/

    • 9 0

  • Słupki na Obrońców...

    Wiele ich, odblaskowe końce bardzo jasno "świecą" w świetle reflektorów samochodowych. Tyle tylko, że jasnych punktów jest tak wiele, i są tak jasne, że pieszego między nimi trudno zauważyć.

    • 8 0

  • Kierowca Darek

    Słupki na obrońców to kompletna pomyłka. Kto to wymyślił? Przejeżdżając po zachodzie słońca dostrzeżenie pieszego graniczy z cudem. jeżeli na przejściu dochodzi do wypadków to można wprowadzić sygnalizację zamiast rozwiązań, które mają na celu co? Tylko oslepiaja, a rozwiązanie powinno pozwolić pieszym bezpiecznie przejść. Stanowcze NIE dla tego typu rozwiązań.

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane