• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiezmark - most postoi

M.W.
28 października 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie stać nas na tanie inwestycje
W początku listopada miał zostać zakończony remont mostu w Kiezmarku. Już widać, że ten termin nie zostanie dotrzymany.

- Nie mogę powiedzieć kiedy ruch zostanie powtórnie skierowany na stały most - mówi kierownik projektu Albin Winiarski. - Tempo prac w dużej mierze zależy od pogody. Na razie nasze wysiłki skierowane są w dwóch kierunkach. Po pierwsze, staramy się zakończyć prace przed zimą. Po drugie, na wszelki wypadek, gdyby to się nie udało, myślimy o zabezpieczeniu mostu na okres zimy przed ewentualnym naporem lodów.

Przyczyną opóźnienia terminu było zwiększenie zakresu prac. Most stały ma już 30 lat i dopiero po zerwaniu nawierzchni okazało się, jak wielu prac wymaga.

- Przyjęto bardzo krótki termin wykonania i duży zakres robót, który jeszcze musiano zwiększyć w trakcie remontu. Jednak zwiększenie zakresu robót nie wpłynie na koszt prac. Opóźnienie jednego etapu w żaden sposób nie zagraża terminowi wykonania robót. Zgodnie z kontraktem, do końca 2004 roku oddany zostanie cały odcinek Gdańsk-Elbląg - uważa kierownik Winiarski. - Zdaję sobie dobrze sprawę z kosztów społecznych takiego objazdu. Sam korzystam z tej trasy. Bywają dni, że czas oczekiwania na przeprawę znacznie przekracza pół godziny. Ale zawsze można się pocieszać, że mogło być gorzej. W myśl pierwotnych ustaleń most tymczasowy miał być przeznaczony jedynie dla ruchu osobowego, a ciężki transport towarowy miał korzystać z objazdu przez Malbork-Tczew. Wtedy dopiero byłoby to uciążliwe.

Skoro tymczasowy most jeszcze postoi, może warto zgłosić go do Księgi Guinnessa. Jak poinformowano mnie w jednostce saperów w Lęborku, przez pewien czas najdłuższym mostem saperskim w Polsce był DMS (drogowy most składany) na miejscu mostu Syreny w Warszawie. Most kiezmarski jest na pewno dłuższy, bo bliżej ujścia Wisła jest szersza. Nie umiano mi jednak udzielić informacji na temat długości prowizorycznych przepraw w innych krajach.

- To jest chyba najdłuższy na świecie most saperski. Normalnie nie buduje się mostów wojskowych dłuższych niż 600-700 metrów. Ten ma kilometr. Nie myślimy jednak, żeby staranie się o wpis do Księgi Guinnessa było dobrym pomysłem - mówią pracownicy Dyrekcji Dróg i Autostrad.
Głos WybrzeżaM.W.

Zobacz także

Opinie (47)

  • :>

    Po pierwsze: Na Politechnice Gdańskiej są dwa kierunki Inżynieria Transportu Lądowego na studiach inż. i mgr , poza tym z tego co sie orientuje jest na studiach mgr na Konstrukcje Budowlane Inżynierskie specjalizacja Mosty. Nie rzadko ludzie po tych studiach nie mają żadnej pracy,dlaczego więc nie zatrudnić ich pod opieką jakiegoś fachowca??
    Po drugie: Z tego co pamiętam to most zastępczy zaczęto budować dopiero w tym roku i oddano go do użytku dopiero w okolicach lata i dopiero wtedy rozpoczęto remont głównego mostu(stanowczo za późno jak na taką inwestycje). Powinno sie wybudować most zastępczy rok wcześniej a dopiero w następnym roku od początku sezonu budowlanego zacząć remont. Wtedy może nie byłoby takich problemów jak obecnie.
    Po trzecie: Jeżeli nie liczymy na polskich wykonawców, to na taką trase jak 7ka powinnniśmy zatrudnić do remontu mostu jakąś firme z innego kraju(napewno walczyły by o taki projekt) i wtedy ewentualnie ich obciążyć kosztami za niedotrzymanie terminu(coś by wpadło do polskiego budżetu).A tak przecież nie ma sensu wpędzać w długi kolejnej polskiej firmy.

    POZDRAWIAM student PG

    • 0 0

  • No to zebrali ekipę do wspólnego zdjęcia:)

    Dziwnym trafem ile razy tamtędy jechałem zwykle nie kręciło się ich więcej niż 2-3... Przecież to było jasne, że nie wywiążą się z zadeklarowanego terminu..

    Jak dla mnie, to ich tłumaczenia są po prostu śmieszne. Powinna obowiązywać umowa, której niedotrzymanie (termin, jakość, itp.) oznaczałoby konieczność zapłacenia odpowiedniej kary finansowej. Co to kogo obchodzi, że ktoś czegoś nie przewidział? No, ale skoro o wyborze wykonawcy robót drogowych decydują ludzie o mentalności towarzyszy 'wicie-rozumicie', to nie ma co się dziwić...

    To widać nawet na przykładzie lokalnych robót drogowych - w Gdańsku remont torowiska na początku Kartuskiej - sprawnie, szybko, praktycznie non-stop, a w Sopocie? Skrzyżowanie z Haffnera.. po prostu porażka... praca poniedziałek-piątek... w godzinach 'urzędniczych'. Nieważne, że dzień w dzień tworzył się korek przez cały Sopot, potęgowany przez bardzo yntelygentnie poprowadzony objazd remontu na Armii Krajowej. Sprawę przecież załatwia tablica (na wysokości Aquaparku) z bezczelnym napisem: 'Kierowco, remont robimy dla ciebie'...

    Mam tylko nadzieję, że odpowiedzialny za to urzędnik nie raz doświadczył na własnej skórze skutków swojego olewającego podejścia do czasu innych ludzi :))

    • 0 0

  • Pogrobowcy Układu Warszawskiego

    Czy Wy naprawdę nie widzicie że nadal interes strategiczny Rosji jest realizowany w naszym biednym kraju a brak odpowiednio licznych i szerokich przepraw mostowych na Wiśle to cena życia i śmierci a Wy nieuświadomieni ludzie bzdury wypisujecie oj :(

    • 0 0

  • DAreck

    jeden taki niezadowolony coś chciał z tym zrobić i teraz go prawie wszyscy krytykuja pod artykułem "niepotrzebny paraliż? "

    • 0 0

  • srubki, srubeczki..........

    Jechalam nim ostatnio i nazabawniejsi sa panowie, ktorzy siedza na krzeselkach przed mostem z kluczem i co jakis czas biegaja i skrecaja "srubki, srubeczki"..........

    • 0 0

  • Ci panowie, siedza i pilnuja zeby auta jechaly we wlasciwej odleglosci!! a Ty jechalas z zachowaniem odstepu? :)))

    • 0 0

  • do wszystkich niezadowolonych i malo zorientowanych w temacie

    ...Karol pisząc "kierunek DROGI" mial na mysli kierunek "Drogi, ulice, lotniska" (kierunek ten obecnie nie funkcjonuje), wiec w calej tej sprawie skrót myślowy DROGI=drogi, ulice, lotniska; jest nieznaczący wobec powagi calego problemu.
    Łatwo jest rzucic osąd bez dogłebnej analizy sprawy.
    Łatwo jest NAM-zwykłym obserwatorom, zarzucic oskarżeniami Wykonawce robót.
    A czy ktoś ma świadomosc, ze to nie taka prosta sprawa zatrudnić 10 razy większą ilość pracownikow ku uciesze "oka gapiów i krytyków".
    A co zrobić z tymi ludzmi po skonczonej robocie??
    Na bruk? Też będzie źle!!! Tez będziecie pisac od rzeczy!!!
    Czy ktokolwiek z Was ma świadomość jak trudno zdobyć prace dla tych pracownikow firmy, ktorzy juz maja zatrudnienie?
    Czy ktokolwiek z Was ma świadomość dlaczego tak sie dzieje?

    A moze Ci wszyscy krzykacze, ktorzy są pierwsi do oceny, a sami niezbyt popwranie potrafia sklecic kilka zdań (na dodatek z błędami, ukłony w strone mamy i innych) powinni napisac do samego premiera z oskarżeniem za obecny stan w gospodarce...
    Za brak porzadnych inwestycji... (autostrada A-1)
    za brak odpowiednich regulacji prawnych... (ucieczka wielu inwestorów do naszych sąsiadów).

    Moze następnym razem, jesli bedziecie chcieli napisac kilka słów zastanówcie sie do kogo je tak naparwde skierować.

    • 0 0

  • dziękuję, dziękuję
    mam nadzie że przy tych ukłonach nie nadwyrężyłeś sobie kręgosłupa

    • 0 0

  • do nikogo nie kierując słów

    myslę sobie głośno ... TERAZ POLSKA ... a ja za kilka dni będe tynk ze ścian wpierdzielać grrrrr

    • 0 0

  • ...nie nadwyrężyłem

    sobie kręgosłupa. Bez obaw MAMO.
    zdarzyłem się uodpornić na takie przypadki...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane