• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiezmark - most postoi

M.W.
28 października 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie stać nas na tanie inwestycje
W początku listopada miał zostać zakończony remont mostu w Kiezmarku. Już widać, że ten termin nie zostanie dotrzymany.

- Nie mogę powiedzieć kiedy ruch zostanie powtórnie skierowany na stały most - mówi kierownik projektu Albin Winiarski. - Tempo prac w dużej mierze zależy od pogody. Na razie nasze wysiłki skierowane są w dwóch kierunkach. Po pierwsze, staramy się zakończyć prace przed zimą. Po drugie, na wszelki wypadek, gdyby to się nie udało, myślimy o zabezpieczeniu mostu na okres zimy przed ewentualnym naporem lodów.

Przyczyną opóźnienia terminu było zwiększenie zakresu prac. Most stały ma już 30 lat i dopiero po zerwaniu nawierzchni okazało się, jak wielu prac wymaga.

- Przyjęto bardzo krótki termin wykonania i duży zakres robót, który jeszcze musiano zwiększyć w trakcie remontu. Jednak zwiększenie zakresu robót nie wpłynie na koszt prac. Opóźnienie jednego etapu w żaden sposób nie zagraża terminowi wykonania robót. Zgodnie z kontraktem, do końca 2004 roku oddany zostanie cały odcinek Gdańsk-Elbląg - uważa kierownik Winiarski. - Zdaję sobie dobrze sprawę z kosztów społecznych takiego objazdu. Sam korzystam z tej trasy. Bywają dni, że czas oczekiwania na przeprawę znacznie przekracza pół godziny. Ale zawsze można się pocieszać, że mogło być gorzej. W myśl pierwotnych ustaleń most tymczasowy miał być przeznaczony jedynie dla ruchu osobowego, a ciężki transport towarowy miał korzystać z objazdu przez Malbork-Tczew. Wtedy dopiero byłoby to uciążliwe.

Skoro tymczasowy most jeszcze postoi, może warto zgłosić go do Księgi Guinnessa. Jak poinformowano mnie w jednostce saperów w Lęborku, przez pewien czas najdłuższym mostem saperskim w Polsce był DMS (drogowy most składany) na miejscu mostu Syreny w Warszawie. Most kiezmarski jest na pewno dłuższy, bo bliżej ujścia Wisła jest szersza. Nie umiano mi jednak udzielić informacji na temat długości prowizorycznych przepraw w innych krajach.

- To jest chyba najdłuższy na świecie most saperski. Normalnie nie buduje się mostów wojskowych dłuższych niż 600-700 metrów. Ten ma kilometr. Nie myślimy jednak, żeby staranie się o wpis do Księgi Guinnessa było dobrym pomysłem - mówią pracownicy Dyrekcji Dróg i Autostrad.
Głos WybrzeżaM.W.

Zobacz także

Opinie (47)

  • :)

    • 0 0

  • cdn

    MAMO i inni przygotujcie sie na dalsze utrudnienia w ruchu na "7"; od wiosny 2004 rozpoczyna sie remont dalszego odcinka Kiezmark-Jazowa

    • 0 0

  • i tak tamtędy nie jeżdżę :]

    • 0 0

  • Przez Kiezmark

    jechałem w tym roku z dziesięć razy, nie było nigdy zakorkowane, a do Olsztyna jechałem z Sopotu w dwie godziny i jedno minute. Chwała i cześć polskim saperom.

    • 0 0

  • Dzięki (mamo) za info o artykule:)

    Niestety nie zmęczyłem do końca wszystkich opinii, bo w połowie zaczęły się pyskówki, ale z tego co czytałem, to 100% racji ma gallux :)
    Będzie kilka wezwań do prokuratury, sprawę pewnie umorzą, ale następnym razem może urzędnik jednak pomyśli, jakby tu zaplanować działania z większym sensem... I o to chodzi. Nie rozumiem za to podejścia Pawła K., ale to pewnie dlatego, że za dużo czasu spędziłem stojąc w tym korku i dlatego nie widzę usprawiedliwienia dla bezmyślności niektórych urzędników odpowiedzialnych za taki stan rzeczy.. :)

    • 0 0

  • Ależ to takie polskie...

    ...aby wybrać najtańszego oferenta który nie dość że sp..... robote to oczywiście po drodze nie dotrzyma terminów, a wszyscy kierowcy czekają w korkach jak debile, wiem coś o tym bo miałem kilka razy okazje jechać do Wawy tą wspaniałą trasą i stać w korkach pod Kiezmarkiem. A co najlepsze jak "oni" skończą robić ten most to jeszcze przez kilka lat inne firmy będą po sobie poprawiać robote, dla przykładu tak samo się działo z mostem pomiędzy Tczewem a Malborkiem! A czy nie można by wybrać jakiegoś naprawdę dobrego oferenta który by to zrobił raz a dobrze, nawet za ciężką kasę, wkońcu i tak idzie to z naszych portweli, (podatek w paliwach) a będziemy płacili i tak więcej od 01-stycznia za benzynke :( No cóż pozostaje nam czekać... w korkach!

    • 0 0

  • ....

    Ludzie!!!!!!!!!!
    A co Wy wiecie o technologi, o konstrukcji, wymogach technologicznych.
    Jak laik moze się wypowiadać na temat terminowści i błędach.
    A mzoe sam by sie tak wykształcił i spróbował swoich sił!!!!

    • 0 0

  • ***

    Narzekacie państwo na Kiezmark, a czy ktokolwiek z Was próbował kiedyś przejechać przez Toruń - w lecie, w godzinach szczytu ??

    • 0 0

  • do Mef

    a próbowałeś przejechać w godzinach szczytu (i nie tylko) w lecie (i nie tylko) przez 3miasto (omijając obwodnicę)?

    • 0 0

  • Witam wszystkich dyskutantów

    Jeżdżę tą trasą bardzo często i powiem, że największym problemem nie jest sam most w Kiezmarku, tylko właśnie najpierw ten objazd przez Bogatkę, ale go da się jeszcze ominąć, gdzyż czasami można pojechać prosto (co czynię i nie rozumiem czemu inni kierowcy autobusów utrudniają sobie życie jadąc na około), ale potem się zaczyna istne piekło, czyli odcinek płytowy za Cedrami Małymi. Pojazdy tak się tam ślimaczą, że można zwariować :( Przejazd przez sam most jest uciążliwy, ale jeszcze do zniesienia. Dobrze, że większość kierowców olewa to durne ograniczenie do 10, bo gdyby każdy tego przestrzegał, to jechałoby się chyba ze 4 lata przez ten zastępczy most. Powiem szczerze, ze odcinek Przejazdowo - Kiezmark jest jednym z najbardziej męczących na mojej całej trasie (a biegnie ona aż do Warszawy). Oby to jak najszybciej się skończyło.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane