• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Ołowiankę ma już 5 lat

Aleksandra Nietopiel
17 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?

17 czerwca 2017 roku o godzinie 21 gdańszczanie i goście po raz pierwszy przeszli zwodzoną kładką pieszą na OłowiankęMapka. Na inauguracji pojawiło się kilka tysięcy osób. Przeprawa ożywiła tę część śródmieścia i stała się atrakcją samą w sobie.



Czy kładka na Ołowiankę była potrzebna?

Kładka ma 70,5 m długości oraz od 6,76 do 10,56 m szerokości. Podnoszenie przęsła trwa 2 minuty, a jego wysokość wynosi wtedy 40 m. Kładka nad Motławą łączy Rybackie PobrzeżeMapka od strony ul. WartkiejMapka z Wyspą Ołowianką.

- Największym wyzwaniem było to, jak zamontować kładkę, a ciekawostką elementy systemu. Nam się wydaje, że to jest tylko konstrukcja, a w środku mamy mnóstwo elektroniki i hydrauliki - wspomina Paweł Zieliński, starszy inspektor, kierownik projektu DRMG.
  • 5 lat temu otwarto kładkę na Ołowiankę
  • 5 lat temu otwarto kładkę na Ołowiankę
  • 5 lat temu otwarto kładkę na Ołowiankę
  • 5 lat temu otwarto kładkę na Ołowiankę. Tutaj przeprawa w nocnej odsłonie.
Kładka dla pieszych i rowerzystów bardzo ożywiła ten rejon miasta. Cieszy się dużym zainteresowaniem także jako miejsce, z którego turyści i mieszkańcy chętnie fotografują Długie i Rybackie Pobrzeże.

Kładka zwodzona 3 tys. razy rocznie



Przeprawa otwiera się w sezonie od 1.04 do 31.10 według stałego cyklu. Poza sezonem, w okresie od 1.11 do 31.03 kładka jest zwodzona po zgłoszeniu takiej konieczności przez jednostkę pływającą.

Sprawdź godziny otwarcia kładki na Ołowiankę



- Średnio kładkę zwodzimy ok 3 tys. razy. Przepływa pod nią 14 tys. jednostek i przechodzi nią bardzo wielu pieszych. Jak widzimy obiekt spełnia swoją rolę. Nie zauważyliśmy większych awarii czy usterek, i uważamy, że ta kładka posłuży na bardzo długo - zaznacza Michał Adamkiewicz, kierownik działu tunelu drogowego i obsługi obiektów zwodzonych GZDiZ.
Kładka powstawała w latach 2016-2017. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln zł.

Film z budowy kładki pieszej na Ołowiankę z 2017 r.

Miejsca

Opinie (131) 3 zablokowane

  • Zmiana godzin (1)

    Odprowadzam dzieci do szkoły przez kładkę. Kładki powinny być otwarte dla pieszych naprzemiennie co pół godziny a nie w tym samym czasie, to byłoby ułatwienie dla pieszych. W chwili obecnej przy przebudowie mostu pół godziny podniesionej kładki to znacznie za długo

    • 3 3

    • ...patrz pan ,nie zapytali kiedy by tobie pasowało...

      • 1 1

  • (3)

    Harmonogram opuszczania kładki powinien być także w języku angielskim

    • 1 1

    • ...ale polski znasz?

      • 2 1

    • (1)

      Tam są dwa obrazki - namalowana kładka na górze i podane godziny, oraz kładka na dole i oczywiście podane godziny.
      Jak to zrobić po angielsku... przesunąć czas o godzinę.

      • 1 1

      • on by chciał obrazki po angielsku bo zna język angielski obrazkowy

        • 1 1

  • O 5 lat za dużo (1)

    • 14 37

    • Rozwolnienie masz na myśl, że coś się udało.

      • 2 0

  • Może i przydatna (3)

    ale jeśli chodzi o wygląd to razem z tą sterowniczą budą nadaje psu na budę. To jest po prostu koszmar.

    • 9 6

    • Trzeba mieć trochę polotu by zauważyć nawiązanie do smyczka skrzypiec.

      • 0 0

    • (1)

      To nie choďź tam

      • 2 1

      • Właśnie, niech jedzie do Radomia, Wenecji północy

        • 1 1

  • Pora na kolejne obiekty. (2)

    Miasto powinno już planować zwodzoną kładkę na filarch dawnego mostu Matników/Rogoźników.
    Pomogłaby ożywić teren wokół nowej mariny.

    • 4 3

    • Kiedyś był to ciąg komunikacyjny od ul. Ogarnej do Szop. Teraz wchodziło by się najwyżej na zaplecze Novotelu. Bez sensu.

      • 1 0

    • I to dobry kierunek, nie bójmy się mostów i kładek, to dla ludzi

      Amsterdam ma ich prawie 1300

      • 1 0

  • (4)

    Czy Januszajtisy i Ługiny już przeprosiły za gadanie bzdur o nieodwracalnej dewastacji Motławy i braku potrzeby budowy kładki?

    • 28 16

    • nie po to ługinowcy biorą od Glińskiego (2)

      • 3 1

      • i to sporo (1)

        • 0 1

        • Biorą od Polaków?

          Hańba to brać za donosy na Polskę od Sorosa, Niemców i sciskać się z Putinem na molo w Sopocie. Oraz brać od mafii Amber Gold

          • 0 0

    • przeprosiny

      ale niby kto ma przeprosić . pomysły z kładkami są złe, trzeba coś innego zrobić. Gdańsk miał być odbudowany wg projektów sporządzonych w Gdańsku w kwietniku 1945 roku po wyzwoleniu
      miasta. a nie tak jak dziś się robi , nie tylko w Gdańsku, że patodeweloperzy niszczą struktury miast polskich budując byle jakie domy itd.

      • 4 8

  • Kładka to pic !

    Przeciez wiadomo o co chodzi. Najpierw w krzakach powstał komisariat policji , czyli jest bezpiecznie i swoi developerzy mogą budować. A dla turystów i naiwnych powstała kładka.

    • 5 4

  • za głośna !!!!!!!!!,od 6 rano do 24.00 co 30 minut,to horror,kładka ma być słyszalna tylko dla użytkowników!!! Po co nam (1)

    • 4 3

    • To wymóg Urzędu Morskiego

      Sygnał ma być słyszalny dla dość głośnych samych w sobie statków :)

      • 1 0

  • Szkoda, że kładka i jej otoczenie od początku nie było projektowana jako kładka pieszo-rowerowa

    Dzięki temu mieszkańcy "Zamotławia" mogliby docierać do dworca PKP Gdańsk Główny wzdłuż kanału Raduni dużo szybciej rowerem niż samochodem - to sprawiłoby, że wielu mieszkańców uświadomiłoby sobie sens zmiany zachowań komunikacyjnych na bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego i społecznego z korzyścią dla wszystkich.

    • 1 6

  • a korupcja i nieudolnosc niegospodarnosc urzednikow Gdańska ma juz z 50lat jak nie wiecej

    • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane