- 1 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (87 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (254 opinie)
- 3 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (71 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 5 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (319 opinii)
- 6 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (11 opinii)
Kładka na Ołowiankę ma już 5 lat
17 czerwca 2017 roku o godzinie 21 gdańszczanie i goście po raz pierwszy przeszli zwodzoną kładką pieszą na Ołowiankę. Na inauguracji pojawiło się kilka tysięcy osób. Przeprawa ożywiła tę część śródmieścia i stała się atrakcją samą w sobie.
- Największym wyzwaniem było to, jak zamontować kładkę, a ciekawostką elementy systemu. Nam się wydaje, że to jest tylko konstrukcja, a w środku mamy mnóstwo elektroniki i hydrauliki - wspomina Paweł Zieliński, starszy inspektor, kierownik projektu DRMG.
Kładka dla pieszych i rowerzystów bardzo ożywiła ten rejon miasta. Cieszy się dużym zainteresowaniem także jako miejsce, z którego turyści i mieszkańcy chętnie fotografują Długie i Rybackie Pobrzeże.
Kładka zwodzona 3 tys. razy rocznie
Przeprawa otwiera się w sezonie od 1.04 do 31.10 według stałego cyklu. Poza sezonem, w okresie od 1.11 do 31.03 kładka jest zwodzona po zgłoszeniu takiej konieczności przez jednostkę pływającą.
Sprawdź godziny otwarcia kładki na Ołowiankę
- Średnio kładkę zwodzimy ok 3 tys. razy. Przepływa pod nią 14 tys. jednostek i przechodzi nią bardzo wielu pieszych. Jak widzimy obiekt spełnia swoją rolę. Nie zauważyliśmy większych awarii czy usterek, i uważamy, że ta kładka posłuży na bardzo długo - zaznacza Michał Adamkiewicz, kierownik działu tunelu drogowego i obsługi obiektów zwodzonych GZDiZ.
Kładka powstawała w latach 2016-2017. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln zł.
Film z budowy kładki pieszej na Ołowiankę z 2017 r.
Miejsca
Opinie (131) 3 zablokowane
-
2022-06-19 08:06
Zmiana godzin (1)
Odprowadzam dzieci do szkoły przez kładkę. Kładki powinny być otwarte dla pieszych naprzemiennie co pół godziny a nie w tym samym czasie, to byłoby ułatwienie dla pieszych. W chwili obecnej przy przebudowie mostu pół godziny podniesionej kładki to znacznie za długo
- 3 3
-
2022-06-19 08:18
...patrz pan ,nie zapytali kiedy by tobie pasowało...
- 1 1
-
2022-06-18 19:11
(3)
Harmonogram opuszczania kładki powinien być także w języku angielskim
- 1 1
-
2022-06-19 08:17
...ale polski znasz?
- 2 1
-
2022-06-18 20:09
(1)
Tam są dwa obrazki - namalowana kładka na górze i podane godziny, oraz kładka na dole i oczywiście podane godziny.
Jak to zrobić po angielsku... przesunąć czas o godzinę.- 1 1
-
2022-06-19 08:16
on by chciał obrazki po angielsku bo zna język angielski obrazkowy
- 1 1
-
2022-06-17 21:19
O 5 lat za dużo (1)
- 14 37
-
2022-06-19 07:22
Rozwolnienie masz na myśl, że coś się udało.
- 2 0
-
2022-06-18 07:54
Może i przydatna (3)
ale jeśli chodzi o wygląd to razem z tą sterowniczą budą nadaje psu na budę. To jest po prostu koszmar.
- 9 6
-
2022-06-19 07:21
Trzeba mieć trochę polotu by zauważyć nawiązanie do smyczka skrzypiec.
- 0 0
-
2022-06-18 08:17
(1)
To nie choďź tam
- 2 1
-
2022-06-18 10:49
Właśnie, niech jedzie do Radomia, Wenecji północy
- 1 1
-
2022-06-18 13:53
Pora na kolejne obiekty. (2)
Miasto powinno już planować zwodzoną kładkę na filarch dawnego mostu Matników/Rogoźników.
Pomogłaby ożywić teren wokół nowej mariny.- 4 3
-
2022-06-19 07:08
Kiedyś był to ciąg komunikacyjny od ul. Ogarnej do Szop. Teraz wchodziło by się najwyżej na zaplecze Novotelu. Bez sensu.
- 1 0
-
2022-06-18 14:45
I to dobry kierunek, nie bójmy się mostów i kładek, to dla ludzi
Amsterdam ma ich prawie 1300
- 1 0
-
2022-06-17 21:41
(4)
Czy Januszajtisy i Ługiny już przeprosiły za gadanie bzdur o nieodwracalnej dewastacji Motławy i braku potrzeby budowy kładki?
- 28 16
-
2022-06-18 10:06
nie po to ługinowcy biorą od Glińskiego (2)
- 3 1
-
2022-06-18 10:44
i to sporo (1)
- 0 1
-
2022-06-19 07:06
Biorą od Polaków?
Hańba to brać za donosy na Polskę od Sorosa, Niemców i sciskać się z Putinem na molo w Sopocie. Oraz brać od mafii Amber Gold
- 0 0
-
2022-06-18 06:53
przeprosiny
ale niby kto ma przeprosić . pomysły z kładkami są złe, trzeba coś innego zrobić. Gdańsk miał być odbudowany wg projektów sporządzonych w Gdańsku w kwietniku 1945 roku po wyzwoleniu
miasta. a nie tak jak dziś się robi , nie tylko w Gdańsku, że patodeweloperzy niszczą struktury miast polskich budując byle jakie domy itd.- 4 8
-
2022-06-18 20:36
Kładka to pic !
Przeciez wiadomo o co chodzi. Najpierw w krzakach powstał komisariat policji , czyli jest bezpiecznie i swoi developerzy mogą budować. A dla turystów i naiwnych powstała kładka.
- 5 4
-
2022-06-18 13:58
za głośna !!!!!!!!!,od 6 rano do 24.00 co 30 minut,to horror,kładka ma być słyszalna tylko dla użytkowników!!! Po co nam (1)
- 4 3
-
2022-06-18 19:42
To wymóg Urzędu Morskiego
Sygnał ma być słyszalny dla dość głośnych samych w sobie statków :)
- 1 0
-
2022-06-18 18:34
Szkoda, że kładka i jej otoczenie od początku nie było projektowana jako kładka pieszo-rowerowa
Dzięki temu mieszkańcy "Zamotławia" mogliby docierać do dworca PKP Gdańsk Główny wzdłuż kanału Raduni dużo szybciej rowerem niż samochodem - to sprawiłoby, że wielu mieszkańców uświadomiłoby sobie sens zmiany zachowań komunikacyjnych na bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego i społecznego z korzyścią dla wszystkich.
- 1 6
-
2022-06-18 18:00
a korupcja i nieudolnosc niegospodarnosc urzednikow Gdańska ma juz z 50lat jak nie wiecej
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.