- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (85 opinii)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (97 opinii)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (291 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (62 opinie)
- 5 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (413 opinii)
- 6 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (113 opinii)
W sobotę oficjalne uruchomienie kładki na Ołowiankę
Przy dźwiękach werbli muzyków pobliskiej filharmonii, po godz. 21 w sobotę, uruchomiona zostanie kładka łącząca brzegi Ołowianki i ul. Wartkiej. Uroczystość odbędzie się rok po rozpoczęciu budowy i co najmniej 13 lat po pojawieniu się pierwszych planów dotyczących powstania przeprawy.
- Marzyłem o tej kładce od dłuższego czasu. Bez wątpienia spowoduje ona rozwój tego fragmentu miasta i części za wyspą Ołowianka - mówił kilka lat temu.
Pierwotnie kładka miała usprawnić komunikację przede wszystkim zmierzającym do Filharmonii. Jednak z biegiem lat, gdy na wschodnim brzegu Motławy pojawiły się nowe budynki i instytucje (m.in. trzy hotele, kilka budynków mieszkalnych, marina, komisariat, liczne restauracje i bary), to grono jej potencjalnych użytkowników wyraźnie wzrosło.
Nic więc dziwnego, że opór przeciwników budowy kładki (część środowiska żeglarskiego, obawiającego się utrudnionego dostępu do mariny oraz grono skupione wokół prof. Andrzeja Januszajtisa, uważające, że kładka zepsuje nadrzeczną panoramę Gdańska) okazał się zbyt słaby, by wstrzymać budowę przeprawy - opóźnił ją jedynie o rok.
Budowa kładki rozpoczęła się w lipcu 2016 roku. Montaż olbrzymiego zwodzonego przęsła mogliśmy obserwować 8 maja.
Muzyczna inauguracja kładki
W sobotę, o godz. 21, po zakończeniu koncertu promenadowego, którego druga część odbędzie się na scenie letniej i będzie dostępna dla wszystkich, kładka zostanie opuszczona i udostępniona pieszym. Uwaga: najpierw przejdą nią zgromadzeni na Ołowiance, a dopiero później będzie można korzystać z przeprawy w obu kierunkach.
Przed i w trakcie uroczystości Orkiestra Symfoniczna PFB pod dyrekcją George'a Tchitchinadze wykona takie kompozycje, jak walc z filmu "Trędowata" autorstwa Wojciecha Kilara oraz suity z takich filmów jak "Gladiator", "Evita" czy "Titanic".
Budowa kładki na Ołowiankę kosztowała 10 mln zł, z czego dotacja samorządu województwa pomorskiego wyniosła 2,2 mln zł, a prawie 8 mln zł wyłożono z budżetu Gdańska.
Kładka przez cały rok będzie obsługiwana całodobowo przez dwóch operatorów wyposażonych w radiotelefony, dzięki którym będą kontaktować się z jednostkami pływającymi i Kapitanatem Portu na kanałach 6 i 14.
Tor wodny w obrębie kładki będzie posiadał typowe oznakowanie nawigacyjne, ale też sygnalizację, która będzie informowała jednostki pływające o możliwości przepłynięcia. Zanim kładka zostanie otwarta dla ruchu żeglugowego, na obu jej końcach zamknięte zostaną przejścia dla pieszych za pomocą rogatek.
Komunikaty w trzech językach (polskim, angielskim i niemieckim) będą informować przechodniów o zamykaniu i otwieraniu kładki.
W sezonie żeglugowym (od 1 kwietnia do 30 października) przeprawa będzie podnoszona o pełnych godzinach - od godz. 7 do godz. 24. W pozostałych godzinach oraz poza sezonem kładka będzie otwierana na prośbę jednostki pływającej. Czas pozostawienia kładki otwartej dla żeglugi wyniesie od 10 do 30 minut. Dla służb takich jak policja czy WOPR kładka będzie otwierana na żądanie. Co ważne - kładka nie będzie otwierana przy wietrze powyżej 16 m/s.
Sterownia kładki na Ołowiankę.
Pierwsze próby unoszenia kładki odbyły się w maju, a więc ok. miesiąca, przed jej oficjalnym uruchomieniem.
Opinie (200) 4 zablokowane
-
2017-06-16 10:40
Mam takie wrażenie
jak czytam komentarze że większość z tych na nie, nigdy w tym rejonie nie było he he
- 10 7
-
2017-06-16 10:35
To na przyszły rok
na procesję jak znalazł .
- 4 3
-
2017-06-16 10:21
Piękny syf
- 5 8
-
2017-06-16 09:38
brrr
Ale brzydactwo:(
- 8 10
-
2017-06-16 08:04
szczur a u nas kiedy jakieś inwestycje???? (1)
- 6 7
-
2017-06-16 09:26
Nigdy
- 3 1
-
2017-06-16 08:17
super, że jest, ale... (1)
Kładka wygląda nieciekawie, nie wpisuje się w architekturę Gdańska (nawet w tym mocno "odświeżonym" miejscu). Jedna z pierwszych wizualizacji z 2004roku wydaje mi sie o wiele ładniejsza! Pomysł z tunelem był bardzo ciekawy. Super, że w końcu jest, ale jej wygląd pozostawia wiele do życzenia.
- 26 14
-
2017-06-16 09:18
A co byś zmieniła ?
- 1 2
-
2017-06-16 07:55
o ile powiększą
się udziały budynia w knajpie po wykonaniu do niej kładki za 10 baniek?
- 17 18
-
2017-06-16 07:38
Oby tylko działała jak najdłużej bez pomocy dźwigu, który trzeba było zamontować do otwierania dachu nad szekspirowskim. A dachu i tak nie otwierają. Ale chwalą się tym na całym świecie i zbierają nagrody. Ileż to milionów poszło w piach.
- 19 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.