• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kłopoty po otwarciu Nowej Słowackiego. OHL przejmie kontrakt Hydrobudowy?

Maciej Naskręt
6 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skrzyżowanie ulic: Nowej Słowackiego, Chrzanowskiego i Partyzantów w Gdańsku. Skrzyżowanie ulic: Nowej Słowackiego, Chrzanowskiego i Partyzantów w Gdańsku.

Mieszkańcy i przedsiębiorcy z górnego Wrzeszcza nalegają, by drogowcy połączyli ulice Chrzanowskiego i "starą" Słowackiego. Drogowcy proszą o cierpliwość i obiecują zrobić to za miesiąc. Tymczasem Hydrobudowa Polska budująca wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego wystąpiła o ogłoszenie upadłości układowej. Czy OHL przejmie jej kontrakt?



Film nagrany chwilę po otwarciu 1,5-kilometrowego odcinka ul. Nowej Słowackiego.

Od minionego piątku kierowcy mogą już jeździć Trasą Słowackiego zobacz na mapie Gdańska między rondem im. Jana de la Salle zobacz na mapie Gdańska a skrzyżowaniem z ul. Chrzanowskiego i ul. Partyzantów. zobacz na mapie Gdańska 1,5-kilometrowy i dwujezdniowy fragment drogi był niezbędny dla zapewnienia dogodnego dojazdu kibiców i oficjeli z lotniska do stadionu podczas meczów Euro.

Jednak otwarcie tylko części, spośród całej 3,3-kilometrowej Trasy Słowackiego wiodącej przez Wrzeszcz, ulicy wywołało ogromne perturbacje w ruchu, ponieważ drogowcy podjęli decyzję o odcięciu tzw. starej Słowackiego zobacz na mapie Gdańska od ul. Chrzanowskiego zobacz na mapie Gdańska i od al. Grunwaldzkiej. To skazało mieszkańców części Wrzeszcza i Strzyży na objazdy.

Organizacja ruchu, która obowiązuje od chwili otwarcia 1,5-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego. Organizacja ruchu, która obowiązuje od chwili otwarcia 1,5-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego.
- To oburzające lekceważenie właścicieli i użytkowników pawilonu handlowego przy ul. Słowackiego 37 zobacz na mapie Gdańska oraz mieszkańców okolicznych domów. Od ponad 20 lat prowadzę tutaj działalność. Pogodziłam się z faktem, że po przebudowie ten odcinek będzie jednokierunkowy, a ulica otrzyma status podrzędnej. Ale ani mnie, ani współużytkownikom pawilonu nie przyszło do głowy, że ktoś wpadnie na pomysł, żeby ten odcinek jezdni był tak bezmyślnie odcięty od miasta - denerwuje się Małgorzata Bartoszewska, nasza czytelniczka.

Te zastrzeżenia przekazaliśmy inwestorowi, czyli miejskiej spółce GIK. Ten zapewnia, że taka organizacja ruchu potrwa około miesiąca.

- Stara jezdnia Słowackiego jest chwilowo "ślepa", bo generalny wykonawca inwestycji chce przystąpić do przebudowy skrzyżowania dotychczasowej ul. Słowackiego z ul. Chrzanowskiego. Te prace wymagają takiej właśnie organizacji ruchu - zapewnia Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.

Czy nowy odcinek Trasy Słowackiego ułatwia poruszanie się po Wrzeszczu?

Hydrobudowa Polska z wnioskiem o upadłość

Generalny wykonawca wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, czyli firma Hydrobudowa Polska, wystąpił w poniedziałek z wnioskiem o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Podobnie postąpiła jej spółka matka, czyli PBG. Akcje obu firm gwałtownie zanurkowały na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Co dalej z praktycznie przerwaną kilka tygodni temu budową Trasy Słowackiego?

Na pewno nie będzie rozwiązania kontraktu, choć w wielu przypadkach postawienie jednego z partnerów w stan upadłości pozwoliłoby na taki krok. - Sytuacja jest trudna, ale nie najgorsza. Czekamy na wyrok sądu. Trzeba tu podkreślić, że wykonawcą jest konsorcjum firm, a lider i jego partnerzy odpowiadają solidarnie za dokończenie budowy. W konsorcjum jest firma OHL, która mogłaby dokończyć inwestycję - mówi prezes spółki GIK, Ryszard Trykosko.

Szef GIK przekonuje, że do zrobienia zostało niewiele. - Najtrudniejsze roboty, czyli przebudowa sieci i montaż konstrukcji nośnych wiaduktów, zakończyły się. Teraz pozostają do wykonania montaż i prace przy zieleni. Jeśli nic się nie wydarzy w najbliższym czasie, nie powinno być opóźnienia w realizacji inwestycji - zapowiada Trykosko.

Dla przeciętnego gdańszczanina do zrobienia zostało jeszcze sporo. Trzeba zbudować fragment ul. Słowackiego od ronda z ul. Partyzantów do wiaduktu nad al. Grunwaldzką, zainstalować ekrany dźwiękochłonne na całej długości Trasy, połączyć wiadukt nad koleją z estakadą i odcinkiem Trasy Słowackiego po drugiej stronie torów oraz ukończyć przebudowę fragmentu ul. Kościuszki.

Z naszych informacji wynika, że wejście OHL na budowę we Wrzeszczu jest niemal przesądzone. Przedstawiciel hiszpańskiej firmy był już w Gdańsku i zaproponował podwykonawcom - wierzycielom Hydrobudowy - pokrycie połowy zobowiązań, jakie powstały w czasie pracy dla chwiejącego się finansowo budowlanego giganta.

Zobacz kronikę budowy Trasy Słowackiego. Film promocyjny miejskiej spółki GIK.



Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (328) ponad 10 zablokowanych

  • Kiedy wreszcie kogoś rozlicza za dziadostwo

    Adamowicz i jego dwór klakierów (Rada Miasta) poparci pijarem powinni byc potraktowani kopami. Bałagan nieudacznictwo i ciągle cyniczna uśmiechnieta gęba Adamowicza.

    • 42 8

  • Tak Oto PO i GDDKiA wydymała polskie firmy na Euro 2012

    Tak Oto PO i GDDKiA wydymała polskie firmy na Euro 2012.
    Pyt a ten dyr. Witucki z GDDKiA to zdał w końcu ten egzamin po 5 latach urzędowania i pełnienia obowiązku Dyr Naczelanego czy jeszcze nie?

    • 21 8

  • Brak przewidywania (4)

    raczej to nie wina drogowców ale gdańskich speców "od ruchu". Nie myśli sie na bieżąco a myślenie na przyszłość to boli mocno. Klasycznym przypadkiem jest zakończenie Armii Krajowej/Kartuskiej w Kokoszkach na kilkaset metrów przed kolejnym rozjazdem z Nowatorów. Piątkowe korki już zaczyyają blokować skrzyżowanie w Karczemkach (Otomońska/Kalinowa). To kwestia miiesięcy aby zjazd z Obwodowej w kierunku Kartuz, Karczemek, Kiełpina był nie możliwy.

    • 16 0

    • tu się mylisz Andy (2)

      to przede wszystkim kwestia pieniędzy. A poza tym doprowadzenie dwupasmowej w-z do obwodnicy Gdańska i węzeł Karczemki to były dwie różne inwestycje, realizowane przez dwa różne podmioty.

      • 2 2

      • to nie kwestia pieniędzy

        tylko braku wiedzy - projekty są beznadziejne - wpychają cały ruch w pojedyncze węzły zamiast rozkładać to na kilka - przykład Łostowicka - Armii Krajowej. Kiedyś można było np pojechać Witosa i przejechać na Warszawską albo do Netto czy Lidla podjechać nie wjeżdżając na to skrzyżowanie.

        • 4 1

      • Ale idea rozwiązania problemu powinna być jedna i przewidziana przez speców z UM. Śmiem twierdzić, że przy łącznym koszcie to te kilkaset metrów byłoby do zabudżetowania i wykonania - OK - finalnie nawet po EURO.

        • 3 0

    • No tak, powinni ją zakończyć w Bytowie.

      Co tam, marne parę/parędziesiąt kilometrów więcej.

      • 0 0

  • Polacy więcej optymizmu (3)

    Ludzie ciągle narzekacie,przeciez budują te nieszczęsne drogi ,i naprawde jest coraz więcej ulic z całą nawierzchnią (bez dziur),może byście wreszcie coś dobrego zauważyli.

    • 17 26

    • Ale projekty sa do D.... (1)

      • 4 2

      • no tak, przecież wszyscy najznakomitsi fachowcy siedzą bezczynnie na forum trojmiasta i wp....

        • 2 2

    • jasne, a później będziemy w trampkach w zimie chodzić

      Skąd ma się brać ten optymizm? Z dziecinnej naiwności?

      Bo jeśli ma się brać z rozsądnych przesłanek, że rozwija się polska gospodarka, że ludzie żyją lepiej, że mamy mądre władze itd. to daj spokój.

      • 6 2

  • MIASTO ma dużo do tego...

    bo po nim (mieście) jeździmy! Nie tylko kasa się liczy. Jak się zapłaci to się ma, ale po jakim czasie. Wszystkie opóźnienia powodują gigantyczne niedogodności a co za tym idzie podnoszą koszty transportu a dalej to już wiadomo, żarcie, gacie, skarpety itp.

    • 0 1

  • No właśnie !!! Nie wiem KTO jest odpowiedzialny ale likwiudacja ciągu ulicznego Wilanowska-Płocka (1)

    jest tak wielkim idiotyzmem, że wygląda na celowe działanie chuligańskie. Kto jest tym chuliganem ? Chcemy jego nazwisko i adres !!! Nie po to żeby mu sprawić łomot, który mu się obiektywnie należy, ale żeby postawić tablicę z jego nazwiskiem, aby chuligan na wieki był upamiętniony !!!

    • 12 3

    • Po co wypisujesz te dyrdymały na wszystkich forach???

      Połączenie płockiej z Wilanowską to poroniony pomysł bo Havla dojedziesz szybciej do WZ Chełmu jak i Orunii.
      No ale wiele osób z Orunii jedzie Wilanowską i stoi na światłach dłużej niż gdyby jechało Havla :-)
      Ja jadąc z Wawelskiej Nieborowska jadę na Havla bo to szybsze niż stanie na światłach na Wilanowskiej.
      Do tego gdyby Płocka była połączona z Wilanowską to musiałbym stać długo czekając na wjazd na HAVLA.
      A z całym szacunkiem z Płockiej ruch jest pomijalny w kierunku Wilanowskiej która docelowo jest ulicą osiedlową.
      Cieszy fakt że projektant przemyslał to.
      A chu;ligaństwem i kołtuństwem jest twoje trolowanie w tej sprawie. Zajmij się lepiej połączeniem starej Łódzkiej z Warszawską i w tym kierunku pisz żal się i marudź.

      • 5 2

  • Kolejny nieudany projekt tak samo jak Havla (7)

    pełno beznadziejnie ustawionych świateł na każdym skrzyżowaniu z klikoma fazami i przestojami po kilkanaście sekund. Żeby zjechac np ze Słowackiego na Cmentarz stałem z 3-5min przy czym przez ostatnia minutę wszyscy mieli czerwone. Ze Słowackiego od dolu w Potokowa tez nie ma jak wjechać bo światło świeci się 10sek. To samo przerabiamy na Chełmie i Ujeścisku - ZAMIAST ZMNIEJSZENIA KORKÓW SĄ WIĘKSZE !!!!!!

    • 27 3

    • nie zgodzę się z tobą co do havla. przed remntem czas dojazdu do pracy (samochodem)zajmował mi ponad godzinę ( ze świętokrzyskiego na wałową). teraz jadę 20-30min, max 40. wyjazd cały czas o tej samej godzinie czyli o 7.
      na początku też pomstowałam na ogormną ilość świateł, ale jest coraz lepiej.

      • 5 2

    • Przestój kilkunasto sekundowy?

      Tragedia, skandal i chamstwo. No i głupota do tego.

      • 8 1

    • Udany tylko jedź z prawidłową prędkością (1)

      i nie wjerzdzaj na skrzyżowanie jesli nie masz miejsca do kontynuowania jazdy.

      • 4 2

      • czytaj ze zrozumieniem, pisz poprawnie i kup samochód a potem się wypowiadaj !!!

        • 1 3

    • (1)

      Cykl świateł przy zjeździe z Potokowej albo na Potokową to zwyczajny skandal! Zupełnie jakby nikt nie wziął pod uwagę faktu, że to brama na Morenę, Centrum, Chełm, Orunię, etc., lekką ręką 150 tys. mieszkańców!

      • 4 2

      • Lepiej!

        Milion!

        • 0 0

    • lewoskręt w chrzanowskiego jest do bani ! ile aut się mieści na tym lewoskręcie? 3?

      • 2 0

  • A to jeszcze nic! Dopiero się zacznie od piątku! (4)

    Jedna nowa jezdnia zostanie całkowicie zamknięta dla mieszkańców i kibiców.
    Druga zostanie przeznaczona wyłącznie dla oficjeli z UEFA!
    Dla wygody 500 osób zamkną ulice tysiącom mieszkańców!
    O tym napisz redaktorku!
    I do wszystkich którzy się tak cieszą z nowej ulicy:
    nie zeszmaćcie się tak jak włodarze miasta!

    • 23 5

    • (3)

      w jaki sposób mamy się nie zeszmacić? nie jeżdzić nową drogą bo Tobie i innym się to nie podoba?

      • 1 1

      • A jeździj sobie gdzie popadnie! (2)

        Byle byś nie piał ze szczęścia jakie mamy nowe drogi i ustępował tzw. przedstawicielom UEFA na każdym kroku.

        • 2 1

        • ???? (1)

          Oficjele z UEFA wyjadą i za miesiąc wszystko się skończy, a drogi zostaną. więc o co chodzi?

          • 4 3

          • I tak trzymać!

            • 1 0

  • Szanowni kierowcy (1)

    Skrzyżowanie ulicy Słowackiego z Reymonta jest teraz skrzyżowaniem dróg równorzędnych!!! To znaczy, że obowiązuje tam reguła prawej dłoni i pierwszeństwo mają wyjeżdżający z Reymonta, a nie jadący w górę Słowaka. Ja wiem, że przyzwyczajenie i te sprawy, ale w razie draki nie będzie takiego argumentu. Czujcie się ostrzeżeni:)

    • 28 0

    • Kurcze, a ja sobie niedawno wyklepałem lewy błotnik

      Nie wiedziałem,że mogę sobie blachy z czyjegoś OC tak łatwo zrobić ;)

      • 2 0

  • od niedźwiednika do chrzanowskiego 28 min !!!! (4)

    taka sytuacja była o 7-30 o 8 korek sięgał środkowego radaru a przejazd 40 min , Qrw...a jak ktoś przyjedzie z zagranicy na euro to mu się odechce meczu. POLICJA stawac na światłach i kierować !!! musi tak być bo wszystko stanie

    • 26 3

    • szybciej na piechotę

      • 4 0

    • Spokojnie nikt nie przyjedzie, za wyjątkiem VIPów a ci mają

      eksterytorialny dojazd

      • 9 2

    • (1)

      nie zawracaj nam gitary
      własnie zamykamy kupcom boksy
      i gonimy przestępczynie co sprzedają kwiaty
      bo wszystko na euro ma być cacy

      a potem idziemy na maca i pączki

      • 5 2

      • Tylko

        ściany w tunelu przydworcowym jakieś takie - (przepraszam) chyba obsikane, posadzki takoż... Kwiaciarki przynajmniej przesłaniały ten "brud".

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane