- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (453 opinie)
- 2 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (122 opinie)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (72 opinie)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (297 opinii)
- 5 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (99 opinii)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (135 opinii)
Kłopoty po otwarciu Nowej Słowackiego. OHL przejmie kontrakt Hydrobudowy?
Mieszkańcy i przedsiębiorcy z górnego Wrzeszcza nalegają, by drogowcy połączyli ulice Chrzanowskiego i "starą" Słowackiego. Drogowcy proszą o cierpliwość i obiecują zrobić to za miesiąc. Tymczasem Hydrobudowa Polska budująca wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego wystąpiła o ogłoszenie upadłości układowej. Czy OHL przejmie jej kontrakt?
Film nagrany chwilę po otwarciu 1,5-kilometrowego odcinka ul. Nowej Słowackiego.
Jednak otwarcie tylko części, spośród całej 3,3-kilometrowej Trasy Słowackiego wiodącej przez Wrzeszcz, ulicy wywołało ogromne perturbacje w ruchu, ponieważ drogowcy podjęli decyzję o odcięciu tzw. starej Słowackiego od ul. Chrzanowskiego i od al. Grunwaldzkiej. To skazało mieszkańców części Wrzeszcza i Strzyży na objazdy.
- To oburzające lekceważenie właścicieli i użytkowników pawilonu handlowego przy ul. Słowackiego 37 oraz mieszkańców okolicznych domów. Od ponad 20 lat prowadzę tutaj działalność. Pogodziłam się z faktem, że po przebudowie ten odcinek będzie jednokierunkowy, a ulica otrzyma status podrzędnej. Ale ani mnie, ani współużytkownikom pawilonu nie przyszło do głowy, że ktoś wpadnie na pomysł, żeby ten odcinek jezdni był tak bezmyślnie odcięty od miasta - denerwuje się Małgorzata Bartoszewska, nasza czytelniczka.
Te zastrzeżenia przekazaliśmy inwestorowi, czyli miejskiej spółce GIK. Ten zapewnia, że taka organizacja ruchu potrwa około miesiąca.
- Stara jezdnia Słowackiego jest chwilowo "ślepa", bo generalny wykonawca inwestycji chce przystąpić do przebudowy skrzyżowania dotychczasowej ul. Słowackiego z ul. Chrzanowskiego. Te prace wymagają takiej właśnie organizacji ruchu - zapewnia Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.
Generalny wykonawca wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, czyli firma Hydrobudowa Polska, wystąpił w poniedziałek z wnioskiem o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Podobnie postąpiła jej spółka matka, czyli PBG. Akcje obu firm gwałtownie zanurkowały na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Co dalej z praktycznie przerwaną kilka tygodni temu budową Trasy Słowackiego?
Na pewno nie będzie rozwiązania kontraktu, choć w wielu przypadkach postawienie jednego z partnerów w stan upadłości pozwoliłoby na taki krok. - Sytuacja jest trudna, ale nie najgorsza. Czekamy na wyrok sądu. Trzeba tu podkreślić, że wykonawcą jest konsorcjum firm, a lider i jego partnerzy odpowiadają solidarnie za dokończenie budowy. W konsorcjum jest firma OHL, która mogłaby dokończyć inwestycję - mówi prezes spółki GIK, Ryszard Trykosko.
Szef GIK przekonuje, że do zrobienia zostało niewiele. - Najtrudniejsze roboty, czyli przebudowa sieci i montaż konstrukcji nośnych wiaduktów, zakończyły się. Teraz pozostają do wykonania montaż i prace przy zieleni. Jeśli nic się nie wydarzy w najbliższym czasie, nie powinno być opóźnienia w realizacji inwestycji - zapowiada Trykosko.
Dla przeciętnego gdańszczanina do zrobienia zostało jeszcze sporo. Trzeba zbudować fragment ul. Słowackiego od ronda z ul. Partyzantów do wiaduktu nad al. Grunwaldzką, zainstalować ekrany dźwiękochłonne na całej długości Trasy, połączyć wiadukt nad koleją z estakadą i odcinkiem Trasy Słowackiego po drugiej stronie torów oraz ukończyć przebudowę fragmentu ul. Kościuszki.
Z naszych informacji wynika, że wejście OHL na budowę we Wrzeszczu jest niemal przesądzone. Przedstawiciel hiszpańskiej firmy był już w Gdańsku i zaproponował podwykonawcom - wierzycielom Hydrobudowy - pokrycie połowy zobowiązań, jakie powstały w czasie pracy dla chwiejącego się finansowo budowlanego giganta.
Zobacz kronikę budowy Trasy Słowackiego. Film promocyjny miejskiej spółki GIK.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (328) ponad 10 zablokowanych
-
2012-06-06 07:15
Kiedy wreszcie kogoś rozlicza za dziadostwo
Adamowicz i jego dwór klakierów (Rada Miasta) poparci pijarem powinni byc potraktowani kopami. Bałagan nieudacznictwo i ciągle cyniczna uśmiechnieta gęba Adamowicza.
- 42 8
-
2012-06-06 07:19
Tak Oto PO i GDDKiA wydymała polskie firmy na Euro 2012
Tak Oto PO i GDDKiA wydymała polskie firmy na Euro 2012.
Pyt a ten dyr. Witucki z GDDKiA to zdał w końcu ten egzamin po 5 latach urzędowania i pełnienia obowiązku Dyr Naczelanego czy jeszcze nie?- 21 8
-
2012-06-06 07:26
Brak przewidywania (4)
raczej to nie wina drogowców ale gdańskich speców "od ruchu". Nie myśli sie na bieżąco a myślenie na przyszłość to boli mocno. Klasycznym przypadkiem jest zakończenie Armii Krajowej/Kartuskiej w Kokoszkach na kilkaset metrów przed kolejnym rozjazdem z Nowatorów. Piątkowe korki już zaczyyają blokować skrzyżowanie w Karczemkach (Otomońska/Kalinowa). To kwestia miiesięcy aby zjazd z Obwodowej w kierunku Kartuz, Karczemek, Kiełpina był nie możliwy.
- 16 0
-
2012-06-06 07:31
tu się mylisz Andy (2)
to przede wszystkim kwestia pieniędzy. A poza tym doprowadzenie dwupasmowej w-z do obwodnicy Gdańska i węzeł Karczemki to były dwie różne inwestycje, realizowane przez dwa różne podmioty.
- 2 2
-
2012-06-06 08:18
to nie kwestia pieniędzy
tylko braku wiedzy - projekty są beznadziejne - wpychają cały ruch w pojedyncze węzły zamiast rozkładać to na kilka - przykład Łostowicka - Armii Krajowej. Kiedyś można było np pojechać Witosa i przejechać na Warszawską albo do Netto czy Lidla podjechać nie wjeżdżając na to skrzyżowanie.
- 4 1
-
2012-06-06 08:44
Ale idea rozwiązania problemu powinna być jedna i przewidziana przez speców z UM. Śmiem twierdzić, że przy łącznym koszcie to te kilkaset metrów byłoby do zabudżetowania i wykonania - OK - finalnie nawet po EURO.
- 3 0
-
2012-06-07 01:51
No tak, powinni ją zakończyć w Bytowie.
Co tam, marne parę/parędziesiąt kilometrów więcej.
- 0 0
-
2012-06-06 07:42
Polacy więcej optymizmu (3)
Ludzie ciągle narzekacie,przeciez budują te nieszczęsne drogi ,i naprawde jest coraz więcej ulic z całą nawierzchnią (bez dziur),może byście wreszcie coś dobrego zauważyli.
- 17 26
-
2012-06-06 08:15
Ale projekty sa do D.... (1)
- 4 2
-
2012-06-06 10:06
no tak, przecież wszyscy najznakomitsi fachowcy siedzą bezczynnie na forum trojmiasta i wp....
- 2 2
-
2012-06-06 10:17
jasne, a później będziemy w trampkach w zimie chodzić
Skąd ma się brać ten optymizm? Z dziecinnej naiwności?
Bo jeśli ma się brać z rozsądnych przesłanek, że rozwija się polska gospodarka, że ludzie żyją lepiej, że mamy mądre władze itd. to daj spokój.- 6 2
-
2012-06-06 07:44
MIASTO ma dużo do tego...
bo po nim (mieście) jeździmy! Nie tylko kasa się liczy. Jak się zapłaci to się ma, ale po jakim czasie. Wszystkie opóźnienia powodują gigantyczne niedogodności a co za tym idzie podnoszą koszty transportu a dalej to już wiadomo, żarcie, gacie, skarpety itp.
- 0 1
-
2012-06-06 08:13
No właśnie !!! Nie wiem KTO jest odpowiedzialny ale likwiudacja ciągu ulicznego Wilanowska-Płocka (1)
jest tak wielkim idiotyzmem, że wygląda na celowe działanie chuligańskie. Kto jest tym chuliganem ? Chcemy jego nazwisko i adres !!! Nie po to żeby mu sprawić łomot, który mu się obiektywnie należy, ale żeby postawić tablicę z jego nazwiskiem, aby chuligan na wieki był upamiętniony !!!
- 12 3
-
2012-06-06 08:37
Po co wypisujesz te dyrdymały na wszystkich forach???
Połączenie płockiej z Wilanowską to poroniony pomysł bo Havla dojedziesz szybciej do WZ Chełmu jak i Orunii.
No ale wiele osób z Orunii jedzie Wilanowską i stoi na światłach dłużej niż gdyby jechało Havla :-)
Ja jadąc z Wawelskiej Nieborowska jadę na Havla bo to szybsze niż stanie na światłach na Wilanowskiej.
Do tego gdyby Płocka była połączona z Wilanowską to musiałbym stać długo czekając na wjazd na HAVLA.
A z całym szacunkiem z Płockiej ruch jest pomijalny w kierunku Wilanowskiej która docelowo jest ulicą osiedlową.
Cieszy fakt że projektant przemyslał to.
A chu;ligaństwem i kołtuństwem jest twoje trolowanie w tej sprawie. Zajmij się lepiej połączeniem starej Łódzkiej z Warszawską i w tym kierunku pisz żal się i marudź.- 5 2
-
2012-06-06 08:14
Kolejny nieudany projekt tak samo jak Havla (7)
pełno beznadziejnie ustawionych świateł na każdym skrzyżowaniu z klikoma fazami i przestojami po kilkanaście sekund. Żeby zjechac np ze Słowackiego na Cmentarz stałem z 3-5min przy czym przez ostatnia minutę wszyscy mieli czerwone. Ze Słowackiego od dolu w Potokowa tez nie ma jak wjechać bo światło świeci się 10sek. To samo przerabiamy na Chełmie i Ujeścisku - ZAMIAST ZMNIEJSZENIA KORKÓW SĄ WIĘKSZE !!!!!!
- 27 3
-
2012-06-06 08:18
nie zgodzę się z tobą co do havla. przed remntem czas dojazdu do pracy (samochodem)zajmował mi ponad godzinę ( ze świętokrzyskiego na wałową). teraz jadę 20-30min, max 40. wyjazd cały czas o tej samej godzinie czyli o 7.
na początku też pomstowałam na ogormną ilość świateł, ale jest coraz lepiej.- 5 2
-
2012-06-06 08:24
Przestój kilkunasto sekundowy?
Tragedia, skandal i chamstwo. No i głupota do tego.
- 8 1
-
2012-06-06 08:39
Udany tylko jedź z prawidłową prędkością (1)
i nie wjerzdzaj na skrzyżowanie jesli nie masz miejsca do kontynuowania jazdy.
- 4 2
-
2012-06-06 10:02
czytaj ze zrozumieniem, pisz poprawnie i kup samochód a potem się wypowiadaj !!!
- 1 3
-
2012-06-06 08:40
(1)
Cykl świateł przy zjeździe z Potokowej albo na Potokową to zwyczajny skandal! Zupełnie jakby nikt nie wziął pod uwagę faktu, że to brama na Morenę, Centrum, Chełm, Orunię, etc., lekką ręką 150 tys. mieszkańców!
- 4 2
-
2012-06-07 01:52
Lepiej!
Milion!
- 0 0
-
2012-06-06 13:05
lewoskręt w chrzanowskiego jest do bani ! ile aut się mieści na tym lewoskręcie? 3?
- 2 0
-
2012-06-06 08:19
A to jeszcze nic! Dopiero się zacznie od piątku! (4)
Jedna nowa jezdnia zostanie całkowicie zamknięta dla mieszkańców i kibiców.
Druga zostanie przeznaczona wyłącznie dla oficjeli z UEFA!
Dla wygody 500 osób zamkną ulice tysiącom mieszkańców!
O tym napisz redaktorku!
I do wszystkich którzy się tak cieszą z nowej ulicy:
nie zeszmaćcie się tak jak włodarze miasta!- 23 5
-
2012-06-06 11:23
(3)
w jaki sposób mamy się nie zeszmacić? nie jeżdzić nową drogą bo Tobie i innym się to nie podoba?
- 1 1
-
2012-06-06 11:31
A jeździj sobie gdzie popadnie! (2)
Byle byś nie piał ze szczęścia jakie mamy nowe drogi i ustępował tzw. przedstawicielom UEFA na każdym kroku.
- 2 1
-
2012-06-06 13:07
???? (1)
Oficjele z UEFA wyjadą i za miesiąc wszystko się skończy, a drogi zostaną. więc o co chodzi?
- 4 3
-
2012-06-06 14:53
I tak trzymać!
- 1 0
-
2012-06-06 08:23
Szanowni kierowcy (1)
Skrzyżowanie ulicy Słowackiego z Reymonta jest teraz skrzyżowaniem dróg równorzędnych!!! To znaczy, że obowiązuje tam reguła prawej dłoni i pierwszeństwo mają wyjeżdżający z Reymonta, a nie jadący w górę Słowaka. Ja wiem, że przyzwyczajenie i te sprawy, ale w razie draki nie będzie takiego argumentu. Czujcie się ostrzeżeni:)
- 28 0
-
2012-06-07 01:54
Kurcze, a ja sobie niedawno wyklepałem lewy błotnik
Nie wiedziałem,że mogę sobie blachy z czyjegoś OC tak łatwo zrobić ;)
- 2 0
-
2012-06-06 08:29
od niedźwiednika do chrzanowskiego 28 min !!!! (4)
taka sytuacja była o 7-30 o 8 korek sięgał środkowego radaru a przejazd 40 min , Qrw...a jak ktoś przyjedzie z zagranicy na euro to mu się odechce meczu. POLICJA stawac na światłach i kierować !!! musi tak być bo wszystko stanie
- 26 3
-
2012-06-06 09:34
szybciej na piechotę
- 4 0
-
2012-06-06 09:39
Spokojnie nikt nie przyjedzie, za wyjątkiem VIPów a ci mają
eksterytorialny dojazd
- 9 2
-
2012-06-06 11:10
(1)
nie zawracaj nam gitary
własnie zamykamy kupcom boksy
i gonimy przestępczynie co sprzedają kwiaty
bo wszystko na euro ma być cacy
a potem idziemy na maca i pączki- 5 2
-
2012-06-07 09:22
Tylko
ściany w tunelu przydworcowym jakieś takie - (przepraszam) chyba obsikane, posadzki takoż... Kwiaciarki przynajmniej przesłaniały ten "brud".
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.