• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koleiny na Węźle Wzgórze w Gdyni. Rok po przebudowie

Maciej Naskręt
16 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni. Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni.

Są kłopoty na Węźle Wzgórze, który 10 miesięcy temu został oddany do ruchu. Na jezdni w ciągu ul. Władysława IV pojawiły się koleiny.



Jak oceniasz stan dróg w Gdyni?

W marcu minie rok od zakończenia przebudowy Węzła Wzgórze w Gdyni. Niestety, kierowcy już zgłaszają nam kłopoty z tą inwestycją. Tuż przed skrzyżowaniem z al. Piłsudskiego na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w kierunku Gdańska widać już pierwsze, choć niewielkie, koleiny i spękania.

Wykonawca komentuje doniesienie krótko. - Ten element drogi został wyremontowany według dokumentacji projektowej, ponadto zostały przeprowadzone badania - odwierty - nawierzchni. Wymieniliśmy tam wyłącznie 4 cm nawierzchni. Skoro ten odcinek jezdni się koleinuje, problem musi tkwić w głębszych warstwach jezdni, które częściowo pochodzą z lat 60. - mówi Waldemar Kalinowski, kierownik kontraktu rozbudowy Węzła Wzgórze z firmy MTM.

Skoro pozostawiono nietkniętą podbudowę nawierzchni, teraz ułożenie nowej nie powinno mieć miejsca. Powód? Efekt po krótkim czasie będzie podobny do tego, który mamy aktualnie.

Co na to drogowcy? - Poleciłem naszym pracownikom kontrolę układu drogowego. Potrzebuję kilku dni, by ustalić szczegóły - mówi Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

- Jeśli droga została zaprojektowana dla obciążeń 8 ton na oś, a jeżdżą tam cięższe pojazdy, to trudno winić tu za powstałą sytuację szczególnie projektanta lub wykonawcę - mówi Benkowski.

Sprawie będziemy się przyglądać. Koleiny przede wszystkim po opadach deszczu wypełniają się wodą i mogą być powodem utraty przyczepności. Kierowanie pojazdem po pofałdowanej drodze może wywołać niekontrolowaną reakcję samochodu. Najczęstszym sposobem radzenia sobie z koleinami jest frezowanie nawarstwionej masy asfaltowej.

Przypomnijmy: całkowity koszt przebudowy węzła wyniósł 59,6 mln zł, wykonawcą była gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrosła do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. Prace trwały od jesieni 2009 r. do marca 2011 r.

Miejsca

Opinie (224) 6 zablokowanych

  • od razu przypominaja mi sie FALE na asfalcie na Świętojańskiej, które tez sie pojawiły po paru miesiacach :))) (1)

    do brawo szczur, brawo.... to się nazywa gospodarz - nie dość, ze ten wezeł służy TYLKO ruchowi tranzytowemu (czyli nie przekłada się w żaden sposób na ZYSK dla gdyni), to jeszcze te wywalone blisko 100 melonów w błoto, wychodzą teraz bąblami... :)))

    • 12 2

    • a lemingi wybieraja go jak w Korei północnej - 99% poparcia

      • 1 0

  • dodam jeszcze że szczur w Gdyni tak ZAWSZE wydaje pieniadze na drogi (papierowe)

    czyli - jest ulica przez parę miesiecy ładna i gładka, a potem wyglada jak za głębokiego PRL - jak ktoś ma watpliwości, to skrzyżowanie 10 Lutego/Władysława IV przy Batorym, remontowane parę lat temu za grube miliony, ma juz 'koleiny'... przeciez to KPINA i NIEGOSPODARNOŚĆ - takie rzeczy to do prokuratury, ale ta wiadomo, zajmuje sie pierdołami i mgłami, a nie tym czym faktycznie powinna się zajmowac

    • 8 2

  • standard w polsce

    • 1 0

  • 8 ton na oś ? (1)

    Jak zestaw waży prawie 30ton, i naczepa ma 2 osie, to możliwe, że tylko 8 ton ma nacisk ? Nie rozumieć

    • 2 1

    • Ciężarówka ma jeszcze dwie osie ;)

      • 2 0

  • Główne ciągi komunikacyjne Gdyni powinny być przekazane do województwa inaczej zawsze będą rozjeżdżane przez ogromne TIRy. Te trasy winny integrować i obsługiwać portowe i kolejowe centrum logistyczne i na ile to jest możliwe być wyprowadzane na obwodnice, tworząc razem multimodalny węzeł komunikacyjny.N i jak mantrę będę ciągle powtarzał, zadanie „Budowy Drogi Czerwonej” do programów finansowanych z funduszy europejskich bo wymaga determinacji i consensusu jej użytkowników. Konieczna jest też, moim zdaniem karania kierowców i właścicieli pojazdów, którzy znają swój ciężar wjeżdżają zwłaszcza latem na drogi o mniejszej nośności..

    A przecież„Droga Czerwona” stanowi przedłużenie ulic Polskiej i Janka Wiśniewskiego wraz z połączeniem z obwodnicą dużym węsłem (zaczątkiem OPAT-u rozwiąże wszystkie problemy. Przyszłe zadanie inwestycyjne powinno więc mieć nazwę: „Rozbudowa ul. J. Wiśniewskiego – etap III”, zakres zadania: doprowadzenie ul. J. Wiśniewskiego do najbliższej drogi o statusie TEN-T (droga krajowa nr 6, A-1). Dla lepszej rozpoznawalności znaczenia całej osi komunikacyjnej, można przyjąć dla niej wspólną nazwę „Trasa J. Wiśniewskiego”.
    Sama Trasa Kwiatkowskiego (etap III), zbudowana w trudnych i wymagających warunkach terenowych (przebiega przez TPK) nie spełnia warunków połączenia autostradowego, ponieważ była zbudowana w większości z funduszy miejskich Gdyni dlatego zadanie jej nie jest komunikacja z portem morskim i ogromnymi naciskami na oś. M.Gdynia niesłusznie ponosi ogromne koszty eksploatacyjne już nie mówiąc jej budowy, które powinny być przez M.Transp.zwrócone lub w ramach nich wybudowany łącznik o którym mówię wcześniej, Do tego gdy ustalano parametrydo proj. eksploatacyjne tej trasy, w Gdyni było ok. 12 tys. samochodów. W 2012 – jest ich 136 tys. Coraz intensywniej eksploatowana Trasa Kwiatkowskiego wymaga remontów, co powoduje ograniczenia ruchu, a kierowcy robią sobie objazdy lub skróty Chrzanowskiego i Władka.

    • 1 9

  • Trajtki i autobusy walą nam drogi. Ważyć je w godz. szczytu!!!

    Wyda się kto niszczy drogi. Zatoczki autobusowe pierwsze padają. Takie naciski!!!

    • 8 1

  • Gdynia XXI w

    Jakieś drobne niedoróbki to się mogą zdarzyć.Ale ten Węzeł z czasem ujawni całą mizerię Gdyńskich Inwestycji.Tak to jest gdy PR ma górę nad racjonalnością.
    Zamiast robić nowy Węzeł na wysokości HSWG i tam skupić ruch /biura,sport,handel,kolej od Gdańska i Kościerzyny/ to rewitalizowano Śląską.

    • 3 0

  • to tylko "wielka" gdynia sie sypie hahhaha

    miasto z betonu

    • 3 4

  • To wina rządu i systemu Viatol - emyta

    Teraz konwoje przeładowanych tirów jadą z portu Gdynia przez Trójmiasto gdyż chcą ominąc płatną dla nich obwodnicę. ul. Władysława IV w Gdyni oraz inne ulice niszczeje w oczach z dnia na dzień, zaczeło sie w lipcu. Degradacja ulic postępuje w błyskawicznym tępie.

    • 2 0

  • zakazać

    TIRom przejazdu przez Cetrum i po kłopocie.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane