• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koleiny na Węźle Wzgórze w Gdyni. Rok po przebudowie

Maciej Naskręt
16 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni. Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni.

Są kłopoty na Węźle Wzgórze, który 10 miesięcy temu został oddany do ruchu. Na jezdni w ciągu ul. Władysława IV pojawiły się koleiny.



Jak oceniasz stan dróg w Gdyni?

W marcu minie rok od zakończenia przebudowy Węzła Wzgórze w Gdyni. Niestety, kierowcy już zgłaszają nam kłopoty z tą inwestycją. Tuż przed skrzyżowaniem z al. Piłsudskiego na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w kierunku Gdańska widać już pierwsze, choć niewielkie, koleiny i spękania.

Wykonawca komentuje doniesienie krótko. - Ten element drogi został wyremontowany według dokumentacji projektowej, ponadto zostały przeprowadzone badania - odwierty - nawierzchni. Wymieniliśmy tam wyłącznie 4 cm nawierzchni. Skoro ten odcinek jezdni się koleinuje, problem musi tkwić w głębszych warstwach jezdni, które częściowo pochodzą z lat 60. - mówi Waldemar Kalinowski, kierownik kontraktu rozbudowy Węzła Wzgórze z firmy MTM.

Skoro pozostawiono nietkniętą podbudowę nawierzchni, teraz ułożenie nowej nie powinno mieć miejsca. Powód? Efekt po krótkim czasie będzie podobny do tego, który mamy aktualnie.

Co na to drogowcy? - Poleciłem naszym pracownikom kontrolę układu drogowego. Potrzebuję kilku dni, by ustalić szczegóły - mówi Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

- Jeśli droga została zaprojektowana dla obciążeń 8 ton na oś, a jeżdżą tam cięższe pojazdy, to trudno winić tu za powstałą sytuację szczególnie projektanta lub wykonawcę - mówi Benkowski.

Sprawie będziemy się przyglądać. Koleiny przede wszystkim po opadach deszczu wypełniają się wodą i mogą być powodem utraty przyczepności. Kierowanie pojazdem po pofałdowanej drodze może wywołać niekontrolowaną reakcję samochodu. Najczęstszym sposobem radzenia sobie z koleinami jest frezowanie nawarstwionej masy asfaltowej.

Przypomnijmy: całkowity koszt przebudowy węzła wyniósł 59,6 mln zł, wykonawcą była gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrosła do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. Prace trwały od jesieni 2009 r. do marca 2011 r.

Miejsca

Opinie (224) 6 zablokowanych

  • Nie znacie się ....

    " W marcu minie rok od zakończenia przebudowy Węzła Wzgórze w Gdyni. Niestety, kierowcy już zgłaszają nam kłopoty z tą inwestycją. Tuż przed skrzyżowaniem z al. Piłsudskiego na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w kierunku Gdańska widać już pierwsze, choć niewielkie, koleiny i spękania."
    Koleiny to skutek patentu - żeby samochody trzymały się toru jazdy. Spękania - nigdy w życiu, to są przerwy dylatacyjne. Jeszcze coś - jak są takie małe garby przed światłami - to po to żeby kierowca mógł sprawdzić czy mu hamulce nie blokują. Jak się stoczy z garbu ( na luzie) to wszystko Jest OK.

    • 13 1

  • to ja panom mgr jełopom inżynierom mogę serdecznie pogratulować

    • 10 1

  • a tunel!?

    czemu nie ma wzmianki o przejściu podziemnym. Tam juz jest taka ilość poważnych usterek a rok nie minął. Ciekawe jakie tu znajdą wytłumaczenie.

    • 12 1

  • drogi

    urzedasy biora w lape firmy badziewiaki robia robote na sztuke miasto pozniej placi i biznes sie kreci

    • 5 1

  • Najważniejsze

    że tanio ,a gruba koperta w kieszeni

    • 10 0

  • ViaToll

    Dzieki zablokowaniu ruchu ciezarowek na obwodnicy wprowadzeniem Viatolla bedzie tylko gorzej.

    • 2 0

  • Koleiny

    Czas na zmiany w Wydziale zarzadzajacym drogami i wydawanymi pieniedzmi. To jest niestety najwiekszy polski problem - niekompetencja, kolesiostwo etc.

    • 6 0

  • PRZEJAZD KOLEJOWY PUCKA

    Napiszcie jakie tam sa dziury. A temat TIRow sobie darujmy.

    • 6 0

  • Obciążenie drogi (1)

    Choć jestem za tym by TIRy nie miały wjazdu na odcinek od Wrzeszcza do Wzgórza, to jednak chciałem zauważyć, że błędem jest zwalanie wszystkiego na nie. Czy ktoś zauważył, że często koleiny prowadzą przez zatoczki autobusowe? Matematyka jest prosta: TIR ważący 40t rozkłada masę na 6 osi, a trolejbus, który może ważyć ponad 20t tylko na dwie? Pytanie brzmi: co ma zamiast głowy projektant? I drugie: Jak nazywa się osoba która projekt przyjęła do realizacji?

    • 14 0

    • Obciążenie drogi

      " Pytanie brzmi: co ma zamiast głowy projektant? I drugie: Jak nazywa się osoba która projekt przyjęła do realizacji?'
      Dorzuć do tego jeszcze wykonawcę i nadzór ( jeśli takowy istnieje) Może się okazać, że to są różne bajki

      • 1 1

  • buahahhaha tak to jest jak w nawierzchni bitumicznej jest 2% asfaltu

    wielcy biznesmeni drogi budują, buhahahahah

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane