• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koleiny na Węźle Wzgórze w Gdyni. Rok po przebudowie

Maciej Naskręt
16 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni. Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni.

Są kłopoty na Węźle Wzgórze, który 10 miesięcy temu został oddany do ruchu. Na jezdni w ciągu ul. Władysława IV pojawiły się koleiny.



Jak oceniasz stan dróg w Gdyni?

W marcu minie rok od zakończenia przebudowy Węzła Wzgórze w Gdyni. Niestety, kierowcy już zgłaszają nam kłopoty z tą inwestycją. Tuż przed skrzyżowaniem z al. Piłsudskiego na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w kierunku Gdańska widać już pierwsze, choć niewielkie, koleiny i spękania.

Wykonawca komentuje doniesienie krótko. - Ten element drogi został wyremontowany według dokumentacji projektowej, ponadto zostały przeprowadzone badania - odwierty - nawierzchni. Wymieniliśmy tam wyłącznie 4 cm nawierzchni. Skoro ten odcinek jezdni się koleinuje, problem musi tkwić w głębszych warstwach jezdni, które częściowo pochodzą z lat 60. - mówi Waldemar Kalinowski, kierownik kontraktu rozbudowy Węzła Wzgórze z firmy MTM.

Skoro pozostawiono nietkniętą podbudowę nawierzchni, teraz ułożenie nowej nie powinno mieć miejsca. Powód? Efekt po krótkim czasie będzie podobny do tego, który mamy aktualnie.

Co na to drogowcy? - Poleciłem naszym pracownikom kontrolę układu drogowego. Potrzebuję kilku dni, by ustalić szczegóły - mówi Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

- Jeśli droga została zaprojektowana dla obciążeń 8 ton na oś, a jeżdżą tam cięższe pojazdy, to trudno winić tu za powstałą sytuację szczególnie projektanta lub wykonawcę - mówi Benkowski.

Sprawie będziemy się przyglądać. Koleiny przede wszystkim po opadach deszczu wypełniają się wodą i mogą być powodem utraty przyczepności. Kierowanie pojazdem po pofałdowanej drodze może wywołać niekontrolowaną reakcję samochodu. Najczęstszym sposobem radzenia sobie z koleinami jest frezowanie nawarstwionej masy asfaltowej.

Przypomnijmy: całkowity koszt przebudowy węzła wyniósł 59,6 mln zł, wykonawcą była gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrosła do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. Prace trwały od jesieni 2009 r. do marca 2011 r.

Miejsca

Opinie (224) 6 zablokowanych

  • Do wiezienia (2)

    Do wiezenia ze zlodziejami. I tych wszystkich inzynierów co ustawiaja swiatla w Gdańsku

    • 15 8

    • ???? (1)

      przecież to artykuł o Gdyni...

      • 6 2

      • a co to ma znaczenie

        skoro te same firmy remontuja i sopot i gdansk? Jest problem w trojmiescie z fuszerką i trzeba to zgłaszac.

        • 2 0

  • skoro wiadomo, (2)

    że tekst jest o Gdyni to odwal się od Gdańska i sam se daj w pysk, jeśli go posiadasz zamiast twarzy.

    • 7 14

    • hehehehe to teraz palnołeś (1)

      idź sie wysikać plebsie-trollu, a nie wcinasz sie jak dorośli rozmawiają.aaaa bo ty śledz jestes także nie skumasz przekazu .ciao bambino i won do szkoły!

      • 0 8

      • "palnołeś" ?

        • 0 1

  • MTM (2)

    i wszystko jasne

    • 26 2

    • zgadza się (1)

      To samo wyczynia MTM z Estakadą, co roku do remontu. Dziwnym trafem wygrywają 80% przetargów drogowych. Widocznie "zaprzyjaźniona" Firma MTM potrafi wykonać remont na rok tłumacząc się zawsze przeciążonymi samochodami.

      • 7 0

      • 80% ? Ja widze że oni robia wszystko w mieście. Goście powinni miec dożywotni zakaz po tym jak remont estakady przedłuzył im sie do roku zamiast obiecanych 4 mies. No ale jak ma się pociotków i znajomych w urzedzie ...

        • 7 1

  • Czy wy nie możecie zrozumieć, że teraz żaden wykonawca ani producent nie może sobie pozwolić na robienie rzeczy wiecznych?

    Bo by się biznes przestał kręcić już po kilku miesiącach. Szkoda, że usługi też tak myślą, a to w tym przypadku ma odwrotny skutek.

    • 9 4

  • Miało być dobrze a wyszło jak zawsze - wszystko w normie

    • 18 0

  • z tego co pamietam

    ten kawalek to chyba taki nowy nie jest..tylko z grubsza poprawili w czasie przebudowy wezla...

    • 6 2

  • brudny śnieg

    tylko w Polsce zimą na polskich drogach jest brudny śnieg - nikt na świecie zimą nie sypie błta na drogi ponieważ wszyscy są estetami i potrafią liczyć pieniądze podatników

    • 8 3

  • jak zwykle odpowiedzialnych nie ma- a miasto (mieszkańcy) zapłacą

    jak zwykle odpowiedzialnych nie ma- a miasto (mieszkańcy) zapłacą.
    W tym urzedzie pracuje albo partacz -wypieprzyć!!, albo skorumpowany złodziej tez wypieprzyć. Na co czekać prezydencie ????

    • 13 0

  • Jak sie leje asfalt w deszczu to co sie dziwic....

    ...:)

    • 12 6

  • (1)

    No i co w tym dziwnego? Projekt i wykonanie mogą być bez zarzuty ale przeładowana ciężarówka to przeładowana ciężarówka i tyle w temacie.

    • 5 2

    • przeładowanie tez ma swoje granice

      zrobic drogi do 60 ton i z głowy. czołg tego nie ruszy.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane